Το "Roadkill" αποτελεί εξαιρετική επιλογή τόσο για τους λάτρεις του πολιτικού θρίλερ όσο και για όσους απολαμβάνουν ένα έντονα φορτισμένο οικογενειακό δράμα και έναν πρωταγωνιστή στην πιο ώριμη περίοδο της καριέρας του. Γράφει ο Κωστής Καλογρούλης.
Για την πτώση και την άνοδο μιας «Βασίλισσας» που κάνει ματ αυτές τις ημέρες στη σειρά "The Queen's Gambit", βασισμένη στο βιβλίο του Αμερικανού νομπελίστα Walter Τevis. Από την Πέπη Νικολοπούλου.
Επαναστάτης, θύμα, ανεπιθύμητος, μα πάνω απ’ όλα μαχητής, ο Γιόχαν “Ρουκέλη” Τρόλλμαν, υπήρξε ένας σπουδαίος πυγμάχος που κύριος αντίπαλος του ήταν ο ρατσισμός.
Η εικόνα της Ρούμπι Μπρίτζες ως σκιά της Κάμαλα Χάρις κάνει τον γύρο του κόσμου ως μια απαραίτητη υπενθύμιση, από ποιους ανθρώπους έχει συγκροτηθεί αυτή η χώρα, που δεν είναι μια χώρα λευκών αλλά μια χώρα μεταναστών από όλες τις χώρες του κόσμου. Γράφει η Αργυρώ Μποζώνη.
Στη δεύτερη ατομική έκθεση του Αριστείδη Λάππα, Tenderness of a Cutting Sword, θεότητες και μυθολογικές μορφές, στοιχεία της αφήγησης των θρησκειών και διακοσμητικά μοτίβα που συνδέουν πολιτισμούς, άλλοτε συνδέονται και άλλοτε συνυπάρχουν με ποικίλες ερμηνείες στους καμβάδες του.
Μία ασυνήθιστη ξενάγηση στη Frieze, με τη σύμβουλο τέχνης Άννα Χατζηνάσιου-Καπαρουνάκη, και τους γκαλερίστες κι εμάς να μας χωρίζει μια οθόνη, δείχνοντάς μας όχι μόνο τρομερό ενδιαφέρον, αλλά και την ίδια την ψηφιακή επαφή να έχει μια παράδοξη θέρμη. Από την Αργυρώ Μποζώνη.
Ο φλογερός και πολυγραφότατος Δραγούμης άφησε πίσω του ένα σημαντικό αρχείο που ανοίγει για πρώτη φορά στο κοινό στην έκθεση «Ίων Δραγούμης: Στο Μεταίχμιο Ανατολής και Δύσης. Εκατό Χρόνια από τη Δολοφονία του» στην Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα.
«Ο Brice Marden έρχεται κάθε καλοκαίρι στην Ελλάδα, στην Ύδρα, που έχει στούντιο και σπίτι και η Ύδρα έχει μεγάλη επιρροή στη δουλειά του»: Επισκεφθήκαμε τη νέα γκαλερί Gagosian στην Αθήνα που εγκαινιάστηκε με την έκθεση "Marbles and Drawings" του Brice Marden. Από την Αργυρώ Μποζώνη.
Ανταπόκριση από το 43ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας με την Άννα Ρούτση να μας μεταφέρει σκέψεις, λέξεις και εικόνες από τη φετινή -επιτέλους ζωντανή- γιορτή του κινηματογράφου.
Η «διαβόητη Ρουθ» είναι η μόνη που τόλμησε να μετατρέψει το κολάρο της, σε κάτι που είχε μεγαλύτερη από στιλιστική σημασία, σε κόσμημα, σήμα θηλυκότητας και της πινελιάς μιας γυναίκας σε ένα ρούχο σχεδιασμένο αποκλειστικά για άνδρες. Γράφει η Αργυρώ Μποζώνη.
Για την ανοικτή επιστολή υπέρ της ελευθερίας της έκφρασης και του Charlie Hebdo, το οποίο απειλείται ξανά από την Αλ Κάιντα, μετά τη δημοσίευση-υπενθύμιση ξανά των σκίτσων του Μωάμεθ που το έκαναν στόχο των τζιχαντιστών το 2015. Γράφει η Αργυρώ Μποζώνη.
Από τις 23 Σεπτεμβρίου, η άποψη που είχατε ότι η Ανταρκτική είναι μια παγωμένη και έρημη περιοχή θα επαναπροσδιοριστεί με τη νέα ταινία «Δεινόσαυροι της Ανταρκτικής» στο Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδου.
Στα έγκατα της Στέγης βρίσκεται ένας Κήπος που ανθίζει αυτήν την περίοδο μέσα από τις οθόνες μας: Περιηγηθήκαμε στην πολυμεσική εγκατάσταση της Κυριακής Γόνη στη Στέγη που μάς μεταφέρει στον Βράχο της Ακρόπολης. Από τη Νούλα Μπίτσικα.
Από το θέαμα δεν κινδυνεύεις: Η Αργυρώ Μποζώνη μοιράζεται τις σκέψεις της ως θεατής για το παράξενο καλοκαίρι που πέρασε και την αβεβαιότητα της συνέχειας στα θεάματα.
H Αμπράμοβιτς γεφυρώνει τον μύθο, τη δική της αφήγηση και τα βιογραφικά στοιχεία της Κάλλας σε μια όπερα-ωδή στον έρωτα και υποκλίνεται στο μεγαλείο της αγάπης σε μία από τις πιο εννοιολογικές προσεγγίσεις που έχουν γίνει για τη ζωή και το τέλος της Μαρίας Κάλλας: Η Αργυρώ Μποζώνη είδε σε live streaming το "7 Deaths of Maria Callas" στο Bayerische Staatsoper.
Λίγες μέρες πριν ξεκινήσει το Διεθνές Δίκτυο Θεάτρου Ντοκιμαντέρ, ρωτήσαμε τους: Ελένη Ευθυμίου, Γιολάντα Μαρκοπούλου, Δημήτρη Μπαμπίλη, Μάρθα Μπουζιούρη, Εύα-Οικονόμου Βαμβακά και Παντελή Φλατσούση: Ποιο θέμα της επικαιρότητας θα σκεφτόσασταν να κάνετε παράσταση με τη μορφή θεάτρου ντοκιμαντέρ;
Αφιέρωμα στην Εθνική βιβλιοθήκη του Λιβάνου, στην αποκατάστασή της οποίας συνέβαλε ο Γάλλος αρχιτέκτονας Ζαν-Μαρκ Μπονφίς, ο οποίος συγκαταλέγεται στα θύματα των εκρήξεων στη Βηρυτό.
Η ιστορία του Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ, ένα από τα πιο διάσημα φεστιβάλ μουσικής στον κόσμο, που γιορτάζει με συρρικνωμένο πρόγραμμα την επέτειο των 100 χρόνων από την ίδρυσή του, το 1920.
Μέσα στη δροσιά του "Poseidonion Grand Hotel", που χαρίζει κοσμοπολίτικη λάμψη στο όμορφο νησί των Σπετσών, τα έργα τέχνης συνομιλούν σε ένα διάλογο του παρελθόντος με το παρόν.
«Έχω μάτια στ’ αυτιά»: Η μονόπρακτη όπερα που συνέθεσε ο Φρανσίς Πουλένκ πάνω στην Ανθρώπινη φωνή του Κοκτώ θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στo Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, σε μια τολμηρή σκηνοθετική σύλληψη από τη Μαρία Πανουργιά.
Πόσα γνωρίζουμε για τη ζωή του Μπετόβεν και τη μουσική του; Ένα αφιέρωμα με αφορμή την επέτειο για τα 250 χρόνια από τη γέννησή του, η οποία έχει τη δική της ξεχωριστή θέση στο Φεστιβάλ Αθηνών με δύο συναυλίες. Από την Αργυρώ Μποζώνη.
Ανταπόκριση από τον Πόρο και την πρώτη μετά θάνατον έκθεση του Κωνσταντίνου Ξενάκη «Ελλάδα και Κώδικες Γραφής» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πόρου, έναν ιδανικό φόρο τιμής στον κοσμοπολίτη, ιδεολόγο και ανήσυχο καλλιτέχνη. Γράφει η Αργυρώ Μποζώνη.
«Στο Μουσείο, ξανά!» στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή με «δύο εκθέσεις πολύ κοντά στην καρδιά μας» παρουσιάστηκαν οι καλοκαιρινές εκθέσεις που θα δούμε σε Αθήνα και Άνδρο από την 1η Ιουλίου.
Ξαναβρίσκοντας τον βηματισμό του, το Μουσείο Ακρόπολης έκανε τον απολογισμό του, βγαίνοντας πιο καθαρό από την πανδημία, με τους προβολείς στα γλυπτά του να λούζονται σαν σε φυσικό φως και την αρχαϊκή Ακρόπολη μπροστά.
Δύσκολες συνθήκες, πρωτόγνωρες καταστάσεις, οικονομική ασφυξία, αβέβαιο μέλλον είναι τα χαρακτηριστικά που αντιμετωπίζουν οι όπερες, τα θέατρα και οι μεγάλες ορχήστρες σε όλο τον κόσμο.
Αγάλματα και σύμβολα που θυμίζουν την εποχή της δουλείας στην Αμερική αλλά και της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας αρχίζουν και αποξηλώνονται σε διάφορες πόλεις του κόσμου.
Ελπιδοφόρες προθέσεις από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρη Λιγνάδη και ένα νέο ανοιχτό θέατρο στο «Σχολείον της Αθήνας - Ειρήνη Παπά».
Η Πέπη Νικολοπούλου μπήκε στο Καρναβαλικό Εργαστήρι του Δήμου Πατρέων, εκεί όπου σχεδιάζονται τα καρναβαλικά άρματα της μεγάλης παρέλασης του Πατρινού Καρναβαλιού.
Συναντηθήκαμε και συνομιλήσαμε με την ξεχωριστή ομάδα της Challedu που θέτει το παιχνίδι ως μέσο κοινωνικοποίησης, ενδυνάμωσης, ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης. Από την Πέπη Νικολοπούλου.
Δείτε αποκλειστικές εικόνες από την πρόβα της “Elizabeth", σε χορογραφία Ιωάννας Πορτόλου και της ομάδας χορού Griffón. Η Κατερίνα Παρρή λίγο πριν την πρεμιέρα μιλάει με τη χορογράφο και μας μεταφέρει στο εικαστικό σύμπαν της παράστασης.
Το Πατρινό Καρναβάλι μέσα από ένα μεγάλο ρεπορτάζ για την ιστορία του και πώς γεννήθηκε στην Πάτρα, το γάμο του Κουτρούλη, τα πρώτα επίσημα Πληρώματα, τον κρυμμένο Θησαυρό και τη φωνή του Άλκη Στέα, μέσα από τα λόγια και τη σοφία Παλιών Καρναβαλιστών. Από την Πέπη Νικολοπούλου.
Αποκλειστικά για το ελculture το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο μάς άφησε να περιηγηθούμε στους χώρους της νέας έκθεσης «Pizzamano fecit. Ένας επτανήσιος καλλιτέχνης στην αυγή μιας νέας εποχής», για τον Γεράσιμο Πιτζαμάνο που αγαπήθηκε ως προσωπογράφος της επτανησιακής κοινωνίας.
Βρεθήκαμε στον τόπο που διάλεξε o Κωνσταντίνος Ντέλλας για τις πρόβες της Αντιγόνης, που θα παρουσιάσει στο Μικρό θέατρο της Επιδαύρου, στο σπίτι, στο οποίο κατοικούν όλοι μαζί και η συζήτηση ξεκινά από τη συγκατοίκησή τους και φτάνει έως την Αντιγόνη. ελcReporter από την Αργυρώ Μποζώνη.
Βρεθήκαμε στην επίσημη πρεμιέρα της παράστασης "Όρνιθες" του Νίκου Καραθάνου στη Νέα Υόρκη, στο πλαίσιο του τρίτου ετήσιου Onassis Festival, με τίτλο “Birds: a festival inspired by Aristophanes”.
An Club και Gagarin 205: δυο ιστορικοί χώροι της Αθήνας γιορτάζουν μαζί τα γενέθλιά τους και οι υπεύθυνες του κάθε χώρου, Εύα Κολόμβου και Μαρίνα Δανέζη, αφηγούνται τις ιστορίες τους στη Βαρβάρα Σαββίδη.
Η προσέλκυση κινηματογραφικών παραγωγών στη χώρα μας στο επίκεντρο του Συνεδρίου «Υπέρια 2017» που πραγματοποιήθηκε στην Αμοργό από τις 26 έως τις 29 Οκτωβρίου. Γράφει η Βαρβάρα Σαββίδη.
Ξεχωρίσαμε έξι θεατρικές ομάδες και μέσα από τα λόγια τους γνωρίζουμε τη δική τους ιστορία σύμπραξης, τα μέσα που χρησιμοποιούν και τις νέες προτάσεις για το θέατρο που τους ενώνει.
«Υπάρχει ελπίδα;» αναρωτιέται η Αργυρώ Μποζώνη για τις θεατρικές επιχορηγήσεις και συναντάει πέντε πρόσωπα από το χώρο του πολιτισμού που γνωρίζουν την υπόθεση από κοντά.
Η Άννα Ρούτση συναντά ανθρώπους που ασχολούνται με το θέατρο στη φυλακή και στην επανένταξη και μοιράζεται προβληματισμούς για τη σημασία της έκφρασης, τους κώδικες και τις ισορροπίες, τις εγγενείς δυσκολίες και χαρές.
Δεύτερο μέρος της έρευνας της Άννας Ρούτση, που συναντά καλλιτέχνες, διοργανωτές, πρόσφυγες και μετανάστες που αναζητούν τρόπο συμβίωσης μέσω της Τέχνης και θέτουν τους σχετικούς προβληματισμούς.
Πρώτο μέρος της έρευνας της Άννα Ρούτση, που συναντά καλλιτέχνες, διοργανωτές, πρόσφυγες και μετανάστες που αναζητούν τρόπο συμβίωσης μέσω της Τέχνης και θέτουν τους σχετικούς προβληματισμούς.
Ο πρόεδρος του ΣΕΗ, δύο ηθοποιοί, μία βουλευτής και ένας παραγωγός μίλησαν στην Τώνια Καράογλου σχετικά με τις εργασιακές συνθήκες των ηθοποιών σήμερα.
Η Άννα Σταυροπούλου μιλά με ανθρώπους της κινηματογραφικής διοίκησης και δημιουργίας, επιχειρώντας έναν μίνι απολογισμό έργου της διεύθυνσης του Κέντρου.
Η Νάντια Δρακούλα έζησε από κοντά την έκθεση σύγχρονης τέχνης "Post Vacation Blues" στους Παξούς και μοιράζεται την εμπειρία της στο νησί του Ποσειδώνα.
Η Νάντια Δρακούλα συναντάει τους δημιουργούς του «Πραθήναι», του πρώτου Αθηναϊκού Προσωπικού Πωλητηρίου που αλλάζει τις Κυριακάτικες βόλτες & την ντουλάπα μας.
Το "Roadkill" αποτελεί εξαιρετική επιλογή τόσο για τους λάτρεις του πολιτικού θρίλερ όσο και για όσους απολαμβάνουν ένα έντονα φορτισμένο οικογενειακό δράμα και έναν πρωταγωνιστή στην πιο ώριμη περίοδο της καριέρας του. Γράφει ο Κωστής Καλογρούλης.
Για την πτώση και την άνοδο μιας «Βασίλισσας» που κάνει ματ αυτές τις ημέρες στη σειρά "The Queen's Gambit", βασισμένη στο βιβλίο του Αμερικανού νομπελίστα Walter Τevis. Από την Πέπη Νικολοπούλου.
Επαναστάτης, θύμα, ανεπιθύμητος, μα πάνω απ’ όλα μαχητής, ο Γιόχαν “Ρουκέλη” Τρόλλμαν, υπήρξε ένας σπουδαίος πυγμάχος που κύριος αντίπαλος του ήταν ο ρατσισμός.
Η εικόνα της Ρούμπι Μπρίτζες ως σκιά της Κάμαλα Χάρις κάνει τον γύρο του κόσμου ως μια απαραίτητη υπενθύμιση, από ποιους ανθρώπους έχει συγκροτηθεί αυτή η χώρα, που δεν είναι μια χώρα λευκών αλλά μια χώρα μεταναστών από όλες τις χώρες του κόσμου. Γράφει η Αργυρώ Μποζώνη.
Στη δεύτερη ατομική έκθεση του Αριστείδη Λάππα, Tenderness of a Cutting Sword, θεότητες και μυθολογικές μορφές, στοιχεία της αφήγησης των θρησκειών και διακοσμητικά μοτίβα που συνδέουν πολιτισμούς, άλλοτε συνδέονται και άλλοτε συνυπάρχουν με ποικίλες ερμηνείες στους καμβάδες του.
Μία ασυνήθιστη ξενάγηση στη Frieze, με τη σύμβουλο τέχνης Άννα Χατζηνάσιου-Καπαρουνάκη, και τους γκαλερίστες κι εμάς να μας χωρίζει μια οθόνη, δείχνοντάς μας όχι μόνο τρομερό ενδιαφέρον, αλλά και την ίδια την ψηφιακή επαφή να έχει μια παράδοξη θέρμη. Από την Αργυρώ Μποζώνη.
Ο φλογερός και πολυγραφότατος Δραγούμης άφησε πίσω του ένα σημαντικό αρχείο που ανοίγει για πρώτη φορά στο κοινό στην έκθεση «Ίων Δραγούμης: Στο Μεταίχμιο Ανατολής και Δύσης. Εκατό Χρόνια από τη Δολοφονία του» στην Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα.
«Ο Brice Marden έρχεται κάθε καλοκαίρι στην Ελλάδα, στην Ύδρα, που έχει στούντιο και σπίτι και η Ύδρα έχει μεγάλη επιρροή στη δουλειά του»: Επισκεφθήκαμε τη νέα γκαλερί Gagosian στην Αθήνα που εγκαινιάστηκε με την έκθεση "Marbles and Drawings" του Brice Marden. Από την Αργυρώ Μποζώνη.
Ανταπόκριση από το 43ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας με την Άννα Ρούτση να μας μεταφέρει σκέψεις, λέξεις και εικόνες από τη φετινή -επιτέλους ζωντανή- γιορτή του κινηματογράφου.
Η «διαβόητη Ρουθ» είναι η μόνη που τόλμησε να μετατρέψει το κολάρο της, σε κάτι που είχε μεγαλύτερη από στιλιστική σημασία, σε κόσμημα, σήμα θηλυκότητας και της πινελιάς μιας γυναίκας σε ένα ρούχο σχεδιασμένο αποκλειστικά για άνδρες. Γράφει η Αργυρώ Μποζώνη.
Για την ανοικτή επιστολή υπέρ της ελευθερίας της έκφρασης και του Charlie Hebdo, το οποίο απειλείται ξανά από την Αλ Κάιντα, μετά τη δημοσίευση-υπενθύμιση ξανά των σκίτσων του Μωάμεθ που το έκαναν στόχο των τζιχαντιστών το 2015. Γράφει η Αργυρώ Μποζώνη.
Από τις 23 Σεπτεμβρίου, η άποψη που είχατε ότι η Ανταρκτική είναι μια παγωμένη και έρημη περιοχή θα επαναπροσδιοριστεί με τη νέα ταινία «Δεινόσαυροι της Ανταρκτικής» στο Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδου.
Στα έγκατα της Στέγης βρίσκεται ένας Κήπος που ανθίζει αυτήν την περίοδο μέσα από τις οθόνες μας: Περιηγηθήκαμε στην πολυμεσική εγκατάσταση της Κυριακής Γόνη στη Στέγη που μάς μεταφέρει στον Βράχο της Ακρόπολης. Από τη Νούλα Μπίτσικα.
Από το θέαμα δεν κινδυνεύεις: Η Αργυρώ Μποζώνη μοιράζεται τις σκέψεις της ως θεατής για το παράξενο καλοκαίρι που πέρασε και την αβεβαιότητα της συνέχειας στα θεάματα.
H Αμπράμοβιτς γεφυρώνει τον μύθο, τη δική της αφήγηση και τα βιογραφικά στοιχεία της Κάλλας σε μια όπερα-ωδή στον έρωτα και υποκλίνεται στο μεγαλείο της αγάπης σε μία από τις πιο εννοιολογικές προσεγγίσεις που έχουν γίνει για τη ζωή και το τέλος της Μαρίας Κάλλας: Η Αργυρώ Μποζώνη είδε σε live streaming το "7 Deaths of Maria Callas" στο Bayerische Staatsoper.
Λίγες μέρες πριν ξεκινήσει το Διεθνές Δίκτυο Θεάτρου Ντοκιμαντέρ, ρωτήσαμε τους: Ελένη Ευθυμίου, Γιολάντα Μαρκοπούλου, Δημήτρη Μπαμπίλη, Μάρθα Μπουζιούρη, Εύα-Οικονόμου Βαμβακά και Παντελή Φλατσούση: Ποιο θέμα της επικαιρότητας θα σκεφτόσασταν να κάνετε παράσταση με τη μορφή θεάτρου ντοκιμαντέρ;
Αφιέρωμα στην Εθνική βιβλιοθήκη του Λιβάνου, στην αποκατάστασή της οποίας συνέβαλε ο Γάλλος αρχιτέκτονας Ζαν-Μαρκ Μπονφίς, ο οποίος συγκαταλέγεται στα θύματα των εκρήξεων στη Βηρυτό.
Η ιστορία του Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ, ένα από τα πιο διάσημα φεστιβάλ μουσικής στον κόσμο, που γιορτάζει με συρρικνωμένο πρόγραμμα την επέτειο των 100 χρόνων από την ίδρυσή του, το 1920.
Μέσα στη δροσιά του "Poseidonion Grand Hotel", που χαρίζει κοσμοπολίτικη λάμψη στο όμορφο νησί των Σπετσών, τα έργα τέχνης συνομιλούν σε ένα διάλογο του παρελθόντος με το παρόν.
«Έχω μάτια στ’ αυτιά»: Η μονόπρακτη όπερα που συνέθεσε ο Φρανσίς Πουλένκ πάνω στην Ανθρώπινη φωνή του Κοκτώ θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στo Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, σε μια τολμηρή σκηνοθετική σύλληψη από τη Μαρία Πανουργιά.
Πόσα γνωρίζουμε για τη ζωή του Μπετόβεν και τη μουσική του; Ένα αφιέρωμα με αφορμή την επέτειο για τα 250 χρόνια από τη γέννησή του, η οποία έχει τη δική της ξεχωριστή θέση στο Φεστιβάλ Αθηνών με δύο συναυλίες. Από την Αργυρώ Μποζώνη.
Ανταπόκριση από τον Πόρο και την πρώτη μετά θάνατον έκθεση του Κωνσταντίνου Ξενάκη «Ελλάδα και Κώδικες Γραφής» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πόρου, έναν ιδανικό φόρο τιμής στον κοσμοπολίτη, ιδεολόγο και ανήσυχο καλλιτέχνη. Γράφει η Αργυρώ Μποζώνη.
«Στο Μουσείο, ξανά!» στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή με «δύο εκθέσεις πολύ κοντά στην καρδιά μας» παρουσιάστηκαν οι καλοκαιρινές εκθέσεις που θα δούμε σε Αθήνα και Άνδρο από την 1η Ιουλίου.
Ξαναβρίσκοντας τον βηματισμό του, το Μουσείο Ακρόπολης έκανε τον απολογισμό του, βγαίνοντας πιο καθαρό από την πανδημία, με τους προβολείς στα γλυπτά του να λούζονται σαν σε φυσικό φως και την αρχαϊκή Ακρόπολη μπροστά.
Δύσκολες συνθήκες, πρωτόγνωρες καταστάσεις, οικονομική ασφυξία, αβέβαιο μέλλον είναι τα χαρακτηριστικά που αντιμετωπίζουν οι όπερες, τα θέατρα και οι μεγάλες ορχήστρες σε όλο τον κόσμο.
Αγάλματα και σύμβολα που θυμίζουν την εποχή της δουλείας στην Αμερική αλλά και της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας αρχίζουν και αποξηλώνονται σε διάφορες πόλεις του κόσμου.
Ελπιδοφόρες προθέσεις από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρη Λιγνάδη και ένα νέο ανοιχτό θέατρο στο «Σχολείον της Αθήνας - Ειρήνη Παπά».
Η Πέπη Νικολοπούλου μπήκε στο Καρναβαλικό Εργαστήρι του Δήμου Πατρέων, εκεί όπου σχεδιάζονται τα καρναβαλικά άρματα της μεγάλης παρέλασης του Πατρινού Καρναβαλιού.
Συναντηθήκαμε και συνομιλήσαμε με την ξεχωριστή ομάδα της Challedu που θέτει το παιχνίδι ως μέσο κοινωνικοποίησης, ενδυνάμωσης, ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης. Από την Πέπη Νικολοπούλου.
Δείτε αποκλειστικές εικόνες από την πρόβα της “Elizabeth", σε χορογραφία Ιωάννας Πορτόλου και της ομάδας χορού Griffón. Η Κατερίνα Παρρή λίγο πριν την πρεμιέρα μιλάει με τη χορογράφο και μας μεταφέρει στο εικαστικό σύμπαν της παράστασης.
Το Πατρινό Καρναβάλι μέσα από ένα μεγάλο ρεπορτάζ για την ιστορία του και πώς γεννήθηκε στην Πάτρα, το γάμο του Κουτρούλη, τα πρώτα επίσημα Πληρώματα, τον κρυμμένο Θησαυρό και τη φωνή του Άλκη Στέα, μέσα από τα λόγια και τη σοφία Παλιών Καρναβαλιστών. Από την Πέπη Νικολοπούλου.
Αποκλειστικά για το ελculture το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο μάς άφησε να περιηγηθούμε στους χώρους της νέας έκθεσης «Pizzamano fecit. Ένας επτανήσιος καλλιτέχνης στην αυγή μιας νέας εποχής», για τον Γεράσιμο Πιτζαμάνο που αγαπήθηκε ως προσωπογράφος της επτανησιακής κοινωνίας.
Βρεθήκαμε στον τόπο που διάλεξε o Κωνσταντίνος Ντέλλας για τις πρόβες της Αντιγόνης, που θα παρουσιάσει στο Μικρό θέατρο της Επιδαύρου, στο σπίτι, στο οποίο κατοικούν όλοι μαζί και η συζήτηση ξεκινά από τη συγκατοίκησή τους και φτάνει έως την Αντιγόνη. ελcReporter από την Αργυρώ Μποζώνη.
Βρεθήκαμε στην επίσημη πρεμιέρα της παράστασης "Όρνιθες" του Νίκου Καραθάνου στη Νέα Υόρκη, στο πλαίσιο του τρίτου ετήσιου Onassis Festival, με τίτλο “Birds: a festival inspired by Aristophanes”.
An Club και Gagarin 205: δυο ιστορικοί χώροι της Αθήνας γιορτάζουν μαζί τα γενέθλιά τους και οι υπεύθυνες του κάθε χώρου, Εύα Κολόμβου και Μαρίνα Δανέζη, αφηγούνται τις ιστορίες τους στη Βαρβάρα Σαββίδη.
Η προσέλκυση κινηματογραφικών παραγωγών στη χώρα μας στο επίκεντρο του Συνεδρίου «Υπέρια 2017» που πραγματοποιήθηκε στην Αμοργό από τις 26 έως τις 29 Οκτωβρίου. Γράφει η Βαρβάρα Σαββίδη.
Ξεχωρίσαμε έξι θεατρικές ομάδες και μέσα από τα λόγια τους γνωρίζουμε τη δική τους ιστορία σύμπραξης, τα μέσα που χρησιμοποιούν και τις νέες προτάσεις για το θέατρο που τους ενώνει.
«Υπάρχει ελπίδα;» αναρωτιέται η Αργυρώ Μποζώνη για τις θεατρικές επιχορηγήσεις και συναντάει πέντε πρόσωπα από το χώρο του πολιτισμού που γνωρίζουν την υπόθεση από κοντά.
Η Άννα Ρούτση συναντά ανθρώπους που ασχολούνται με το θέατρο στη φυλακή και στην επανένταξη και μοιράζεται προβληματισμούς για τη σημασία της έκφρασης, τους κώδικες και τις ισορροπίες, τις εγγενείς δυσκολίες και χαρές.
Δεύτερο μέρος της έρευνας της Άννας Ρούτση, που συναντά καλλιτέχνες, διοργανωτές, πρόσφυγες και μετανάστες που αναζητούν τρόπο συμβίωσης μέσω της Τέχνης και θέτουν τους σχετικούς προβληματισμούς.
Πρώτο μέρος της έρευνας της Άννα Ρούτση, που συναντά καλλιτέχνες, διοργανωτές, πρόσφυγες και μετανάστες που αναζητούν τρόπο συμβίωσης μέσω της Τέχνης και θέτουν τους σχετικούς προβληματισμούς.
Ο πρόεδρος του ΣΕΗ, δύο ηθοποιοί, μία βουλευτής και ένας παραγωγός μίλησαν στην Τώνια Καράογλου σχετικά με τις εργασιακές συνθήκες των ηθοποιών σήμερα.
Η Άννα Σταυροπούλου μιλά με ανθρώπους της κινηματογραφικής διοίκησης και δημιουργίας, επιχειρώντας έναν μίνι απολογισμό έργου της διεύθυνσης του Κέντρου.
Η Νάντια Δρακούλα έζησε από κοντά την έκθεση σύγχρονης τέχνης "Post Vacation Blues" στους Παξούς και μοιράζεται την εμπειρία της στο νησί του Ποσειδώνα.
Η Νάντια Δρακούλα συναντάει τους δημιουργούς του «Πραθήναι», του πρώτου Αθηναϊκού Προσωπικού Πωλητηρίου που αλλάζει τις Κυριακάτικες βόλτες & την ντουλάπα μας.