Το αριστουργηματικό, «κλασικό» πλέον ρεπερτόριο του μεγάλου Alvin Ailey είναι τώρα προσβάσιμο και δωρεάν στο διαδίκτυο με επιλεγμένες παραστάσεις, στιγμιότυπα παραστάσεων και βίντεο με τους χορευτές.
Με ένα κλικ βρισκόμαστε στην καρδιά της μεγαλύτερης ερευνητικής βιβλιοθήκης με 82.000 χειρόγραφα που χρονολογούνται από τις απαρχές της Εκκλησίας μέχρι τον 20ό αιώνα.
Ο Χόπερ έδειξε τον τρόπο που έβλεπε τη ζωή. Αλήθεια εμείς θέλουμε να είμαστε οι ήρωες του Χόπερ ή όλοι ελπίζουμε να βγούμε από το κάδρο και από το τρομακτικό όραμά του; Γράφει η Αργυρώ Μποζώνη.
«Πού να ‘ξερε ο μέγας Αλιγκιέρι ότι η μεγαλοβδομάδα του 1300 και εκείνη του 2020 θα είχαν η καθεμιά την ...κόλασή της;»: O Δημήτρης Μαυρίκιος μάς στέλνει τη δική του ανταπόκριση περνώντας τον καιρό της καραντίνας.
Η Όπερα του Παρισιού, η πιο διάσημη Όπερα στον κόσμο, κλειστή εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, σε ένα σιωπηλό Παρίσι, ξεκινάει τις online παραστάσεις.
«...όλοι είχαν ανάγκη αυτόν τον έναν που θα τολμούσε να σπάσει τη ντροπή και την αμφιθυμία και να πει απλά ότι όλοι είμαστε σαστισμένοι και αποκαρδιωμένοι και δεν ξέρουμε τι μας γίνεται και τι μας ξημερώνει»: Η Ελισάβετ Χρονοπούλου μάς στέλνει τη δική της ανταπόκριση περνώντας τον καιρό της καραντίνας.
Το «2», το έργο 90 λεπτών του Δημήτρη Παπαϊωάννου, σε μουσική Κωνσταντίνου Βήτα με 22 άντρες ερμηνευτές, ένα έργο κατάδυση στον κόσμο των ανδρών, μπορείτε να το απολαύσετε από το σπίτι σας δωρεάν.
«Η απεραντοσύνη του ουρανού και της θάλασσας, οι φαγωμένες από την αρμύρα μορφές των βράχων και οι θάμνοι που πρασινίζουν ύστερα από την ξεραΐλα ενός αμείλικτου χειμώνα είναι η ελπίδα ότι η φύση συνεχίζει να κάνει τη δουλειά της»: Η Άννα Κοντολέων μάς στέλνει τη δική της ανταπόκριση περνώντας τον καιρό της καραντίνας.
Aπό σήμερα και μέχρι την Κυριακή οι μικροί μας φίλοι μπορούν να παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση «Το κορίτσι που επιμένει» όπως παρουσιάστηκε τη φετινή σεζόν φέτος στην Κύπρο.
Με μήνυμα "The quarantine days will over. Stay safe" ο Γιώργος Καμπούρης φτιάχνει ειδικά για τους αναγνώστες του ελculture μία playlist με 22 τραγούδια.
«Τραγική ειρωνεία. Η ευμάρεια για την οποία αγωνιζόμαστε μια ζωή, η συσσώρευση αγαθών, η προσωπική ιδιοκτησία, η αποφόρτιση από τον μόχθο της καθημερινότητας, έγιναν εν μια νυκτί το χαράκωμά μας»: O Γεράσιμος Ευαγγελάτος μάς στέλνει τη δική του ανταπόκριση περνώντας τον καιρό της καραντίνας.
Το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων έχει εμπλουτίσει την κεντρική του ιστοσελίδα με ορισμένες από τις πιο σημαντικές εκδόσεις του, που απευθύνονται σε όλους.
Υπάρχουν διαθέσιμα: βίντεο με τις νέες ανασκαφές και ανακαλύψεις, απόσπασμα από τον κατάλογο της έκθεσης, σχέδια και ιστορικές φωτογραφίες της Πομπηίας όπως και το audioguide της έκθεσης που είναι προσβάσιμο δωρεάν.
Τo Θέατρο Σταθμός γιορτάζει δίνοντας τη δυνατότητα στους φίλους του θεάτρου να παρακολουθήσουν online τις παραστάσεις «Ο Ουρανός και… το Παντελόνι του» και «Ο ήχος του όπλου».
Οι Irene Skylakaki, Παιδί Τραύμα, George Gaudy και Πέτρος Μάλαμας είναι οι πρώτοι καλλιτέχνες που μάς “επισκέπτονται” μέσω του live streaming των Stay Home Sessions.
Οι επισκέπτες εξερευνώντας την έκθεση «Ίασις. Υγεία, Νόσος, Θεραπεία από τον Όμηρο στον Γαληνό» μπορούν να ανακαλύψουν πρακτικές και παραδόσεις μέσα από πλούσια κείμενα και υλικό.
Mε μάσκες και γάντια, στο σαλόνι, στο μπάνιο, στο γραφείο, στον καναπέ, φτιάχνοντας τις γλάστρες τους, παραμένουν σε φόρμα για την επιστροφή στην ενεργό δράση.
Η μεγαλοφυία της Πίνα Μπάους σε αυτή την παράσταση των δύο και πλέον ωρών είναι αποκαλυπτική, κάνοντας το κοινό να βλέπει με απίστευτη λεπτότητα την ωριμότητα της ζωής σε όλο της το μεγαλείο.
Συνεχίζουμε το αφιέρωμά μας σε ταινίες κινουμένων σχεδίων, μικρής διάρκειας που είτε ήταν υποψήφιες είτε κέρδισαν τελικά ένα Oscar στη σχετική κατηγορία. Από την Πέπη Νικολοπούλου.
Το καλοκαίρι του 2006, τον Ιούλιο «προσγειώθηκε» στην Πειραιώς 260, ο φανταστικός θίασος της Ελίζαμπεθ Λεκόντ με τη Φαίδρα σε διασκευή του Paul Schmidt, όπως την είδε η σκηνοθέτης με το μοναδικό της βλέμμα.
Σε ένα από τα μεγάλα πολιτιστικά κέντρα της Ευρώπης την Πράγα, βρίσκεται μία από τις ωραιότερες βιβλιοθήκες του κόσμου, η μπαρόκ βιβλιοθήκη Κlementinum.
Η Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, ένα από τα πιο διάσημα κέντρα της όπερας, έχει δημιουργήσει ένα πρόγραμμα ελεύθερων εκπομπών και περιεχομένου, στο οποίο το κοινό μπορεί να έχει πρόσβαση από οπουδήποτε και από κάθε συσκευή.
Με το έργο της "Palermo Palermo" είχε γιορτάσει το χοροθέατρο του Βούπερταλ τα 40 χρόνια λειτουργίας του, στις επετειακές εκδηλώσεις του 2013, τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατo της Πίνα Μπάους.
Οι μουσικοί από τα σπίτια τους ετοίμασαν για το κοινό μία εκτέλεση της 9ης του Μπετόβεν, τη μελωδία που χρησιμοποιείται για να συμβολίζει την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι αναγνώστες έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με το ηλεκτρονικό βιβλίο, κάνοντας την αρχή από τα 2.500 δωρεάν βιβλία του Ηλεκτρονικού Αναγνωστηρίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης.
Η μεγάλη εταιρεία δημοπρασιών LiveAuctioneers εκτιμά ότι είναι το πιο ιστορικό όργανο της σύγχρονης εποχής και η αξία του ξεπερνά το μισό εκατομμύριο δολάρια.
Το Ίδρυμα Θεοχαράκη υποστηρίζει την ενέργεια #μένουμε_σπίτι και δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να επισκεφθεί την έκθεση «Η Ανθρώπινη Μορφή στην Ελληνική Ζωγραφική 20ός αι.» ψηφιακά.
Οι θεατές μπορούν από την πολυθρόνα τους να απολαύσουν το θέαμα, η παράσταση αρχίζει στις 8 το βράδυ [ώρα Ιταλίας] και στο πρόγραμμα υπάρχουν έργα των Πουτσίνι και Ροσσίνι ή μπαλέτα από έργα του Τσαϊκόφσκι και Στραβίνσκι.
«Δεν ισχύει το "εκτίθεμαι άρα υπάρχω". Τώρα ισχύει το "αναπνέω άρα υπάρχω"»: Ο Θωμάς Μοσχόπουλος μάς στέλνει τη δική του ανταπόκριση περνώντας τον καιρό της καραντίνας.
Αυτός ο διαδικτυακός περίπατος των πέντε ωρών, ακόμα και αν έχετε πάει στην Πομπηία, είναι μία μοναδική κινηματογράφηση που μπαίνει ξεχωριστά σε κάθε ένα από τα σπίτια που καταστράφηκαν από τη φοβερή έκρηξη του Βεζούβιου.
Το αρχιτεκτονικό γραφείο BIG, Bjarke Ingels Group σε συνεργασία με τη LEGO δημιούργησαν ένα σύγχρονο κτίριο ανυπέρβλητης ομορφιάς, στο σημείο ακριβώς που στις αρχές του προηγούμενου αιώνα σχεδιάστηκε το πρώτο lego. Από την Πέπη Νικολοπούλου.
Oι μάσκες από τον 12ο και 13ο αιώνα ως εργαλείο «ηθικής» της εποχής ή ελευθερίας γοητεύουν ακόμα και σήμερα για το μυστήριο που κρύβεται πίσω από αυτές.
Αρχιτεκτονική, ποπ κουλτούρα ή μία αίσθηση του stand up χωρίς σκηνή; Πέντε προτάσεις εκπομπών podcast για κάθε τύπο ακροατή, την εποχή που έχουμε λίγο παραπάνω χρόνο για ενημέρωση και χαλάρωση.
Tο 2012 ο Θωμάς Μοσχόπουλος και η ομάδα Επτάρχεια έφτιαξαν μια παράσταση αστεία και συγκινητική, βλάσφημη και με βιτριολικό χιούμορ, που είναι τώρα διαθέσιμη στο Youtube.
«Το Μέσα έχει στόχο να σε κάνει να "χαθείς" και να ξαναβρείς τον εαυτό σου», γράφει ο Δημήτρης Παπαϊωάννου που ανέβασε στο διαδίκτυο ελεύθερα για κάθε χρήστη την εξάωρη παράσταση που ανέβηκε το 2011 στο θέατρο Παλλάς.
Μια ματιά σε 45 αίθουσες, 588 έργα τέχνης -έργα Ρέμπραντ, Ρούμπενς και Καραβάτζιο, ανάμεσα σε πολλά σπουδαία- σε μια περιήγηση 5 ωρών, 19 λεπτών και 28 δευτερολέπτων.
Το αριστουργηματικό, «κλασικό» πλέον ρεπερτόριο του μεγάλου Alvin Ailey είναι τώρα προσβάσιμο και δωρεάν στο διαδίκτυο με επιλεγμένες παραστάσεις, στιγμιότυπα παραστάσεων και βίντεο με τους χορευτές.
Με ένα κλικ βρισκόμαστε στην καρδιά της μεγαλύτερης ερευνητικής βιβλιοθήκης με 82.000 χειρόγραφα που χρονολογούνται από τις απαρχές της Εκκλησίας μέχρι τον 20ό αιώνα.
Ο Χόπερ έδειξε τον τρόπο που έβλεπε τη ζωή. Αλήθεια εμείς θέλουμε να είμαστε οι ήρωες του Χόπερ ή όλοι ελπίζουμε να βγούμε από το κάδρο και από το τρομακτικό όραμά του; Γράφει η Αργυρώ Μποζώνη.
«Πού να ‘ξερε ο μέγας Αλιγκιέρι ότι η μεγαλοβδομάδα του 1300 και εκείνη του 2020 θα είχαν η καθεμιά την ...κόλασή της;»: O Δημήτρης Μαυρίκιος μάς στέλνει τη δική του ανταπόκριση περνώντας τον καιρό της καραντίνας.
Η Όπερα του Παρισιού, η πιο διάσημη Όπερα στον κόσμο, κλειστή εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, σε ένα σιωπηλό Παρίσι, ξεκινάει τις online παραστάσεις.
«...όλοι είχαν ανάγκη αυτόν τον έναν που θα τολμούσε να σπάσει τη ντροπή και την αμφιθυμία και να πει απλά ότι όλοι είμαστε σαστισμένοι και αποκαρδιωμένοι και δεν ξέρουμε τι μας γίνεται και τι μας ξημερώνει»: Η Ελισάβετ Χρονοπούλου μάς στέλνει τη δική της ανταπόκριση περνώντας τον καιρό της καραντίνας.
Το «2», το έργο 90 λεπτών του Δημήτρη Παπαϊωάννου, σε μουσική Κωνσταντίνου Βήτα με 22 άντρες ερμηνευτές, ένα έργο κατάδυση στον κόσμο των ανδρών, μπορείτε να το απολαύσετε από το σπίτι σας δωρεάν.
«Η απεραντοσύνη του ουρανού και της θάλασσας, οι φαγωμένες από την αρμύρα μορφές των βράχων και οι θάμνοι που πρασινίζουν ύστερα από την ξεραΐλα ενός αμείλικτου χειμώνα είναι η ελπίδα ότι η φύση συνεχίζει να κάνει τη δουλειά της»: Η Άννα Κοντολέων μάς στέλνει τη δική της ανταπόκριση περνώντας τον καιρό της καραντίνας.
Aπό σήμερα και μέχρι την Κυριακή οι μικροί μας φίλοι μπορούν να παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση «Το κορίτσι που επιμένει» όπως παρουσιάστηκε τη φετινή σεζόν φέτος στην Κύπρο.
Με μήνυμα "The quarantine days will over. Stay safe" ο Γιώργος Καμπούρης φτιάχνει ειδικά για τους αναγνώστες του ελculture μία playlist με 22 τραγούδια.
«Τραγική ειρωνεία. Η ευμάρεια για την οποία αγωνιζόμαστε μια ζωή, η συσσώρευση αγαθών, η προσωπική ιδιοκτησία, η αποφόρτιση από τον μόχθο της καθημερινότητας, έγιναν εν μια νυκτί το χαράκωμά μας»: O Γεράσιμος Ευαγγελάτος μάς στέλνει τη δική του ανταπόκριση περνώντας τον καιρό της καραντίνας.
Το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων έχει εμπλουτίσει την κεντρική του ιστοσελίδα με ορισμένες από τις πιο σημαντικές εκδόσεις του, που απευθύνονται σε όλους.
Υπάρχουν διαθέσιμα: βίντεο με τις νέες ανασκαφές και ανακαλύψεις, απόσπασμα από τον κατάλογο της έκθεσης, σχέδια και ιστορικές φωτογραφίες της Πομπηίας όπως και το audioguide της έκθεσης που είναι προσβάσιμο δωρεάν.
Τo Θέατρο Σταθμός γιορτάζει δίνοντας τη δυνατότητα στους φίλους του θεάτρου να παρακολουθήσουν online τις παραστάσεις «Ο Ουρανός και… το Παντελόνι του» και «Ο ήχος του όπλου».
Οι Irene Skylakaki, Παιδί Τραύμα, George Gaudy και Πέτρος Μάλαμας είναι οι πρώτοι καλλιτέχνες που μάς “επισκέπτονται” μέσω του live streaming των Stay Home Sessions.
Οι επισκέπτες εξερευνώντας την έκθεση «Ίασις. Υγεία, Νόσος, Θεραπεία από τον Όμηρο στον Γαληνό» μπορούν να ανακαλύψουν πρακτικές και παραδόσεις μέσα από πλούσια κείμενα και υλικό.
Mε μάσκες και γάντια, στο σαλόνι, στο μπάνιο, στο γραφείο, στον καναπέ, φτιάχνοντας τις γλάστρες τους, παραμένουν σε φόρμα για την επιστροφή στην ενεργό δράση.
Η μεγαλοφυία της Πίνα Μπάους σε αυτή την παράσταση των δύο και πλέον ωρών είναι αποκαλυπτική, κάνοντας το κοινό να βλέπει με απίστευτη λεπτότητα την ωριμότητα της ζωής σε όλο της το μεγαλείο.
Συνεχίζουμε το αφιέρωμά μας σε ταινίες κινουμένων σχεδίων, μικρής διάρκειας που είτε ήταν υποψήφιες είτε κέρδισαν τελικά ένα Oscar στη σχετική κατηγορία. Από την Πέπη Νικολοπούλου.
Το καλοκαίρι του 2006, τον Ιούλιο «προσγειώθηκε» στην Πειραιώς 260, ο φανταστικός θίασος της Ελίζαμπεθ Λεκόντ με τη Φαίδρα σε διασκευή του Paul Schmidt, όπως την είδε η σκηνοθέτης με το μοναδικό της βλέμμα.
Σε ένα από τα μεγάλα πολιτιστικά κέντρα της Ευρώπης την Πράγα, βρίσκεται μία από τις ωραιότερες βιβλιοθήκες του κόσμου, η μπαρόκ βιβλιοθήκη Κlementinum.
Η Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, ένα από τα πιο διάσημα κέντρα της όπερας, έχει δημιουργήσει ένα πρόγραμμα ελεύθερων εκπομπών και περιεχομένου, στο οποίο το κοινό μπορεί να έχει πρόσβαση από οπουδήποτε και από κάθε συσκευή.
Με το έργο της "Palermo Palermo" είχε γιορτάσει το χοροθέατρο του Βούπερταλ τα 40 χρόνια λειτουργίας του, στις επετειακές εκδηλώσεις του 2013, τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατo της Πίνα Μπάους.
Οι μουσικοί από τα σπίτια τους ετοίμασαν για το κοινό μία εκτέλεση της 9ης του Μπετόβεν, τη μελωδία που χρησιμοποιείται για να συμβολίζει την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι αναγνώστες έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με το ηλεκτρονικό βιβλίο, κάνοντας την αρχή από τα 2.500 δωρεάν βιβλία του Ηλεκτρονικού Αναγνωστηρίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης.
Η μεγάλη εταιρεία δημοπρασιών LiveAuctioneers εκτιμά ότι είναι το πιο ιστορικό όργανο της σύγχρονης εποχής και η αξία του ξεπερνά το μισό εκατομμύριο δολάρια.
Το Ίδρυμα Θεοχαράκη υποστηρίζει την ενέργεια #μένουμε_σπίτι και δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να επισκεφθεί την έκθεση «Η Ανθρώπινη Μορφή στην Ελληνική Ζωγραφική 20ός αι.» ψηφιακά.
Οι θεατές μπορούν από την πολυθρόνα τους να απολαύσουν το θέαμα, η παράσταση αρχίζει στις 8 το βράδυ [ώρα Ιταλίας] και στο πρόγραμμα υπάρχουν έργα των Πουτσίνι και Ροσσίνι ή μπαλέτα από έργα του Τσαϊκόφσκι και Στραβίνσκι.
«Δεν ισχύει το "εκτίθεμαι άρα υπάρχω". Τώρα ισχύει το "αναπνέω άρα υπάρχω"»: Ο Θωμάς Μοσχόπουλος μάς στέλνει τη δική του ανταπόκριση περνώντας τον καιρό της καραντίνας.
Αυτός ο διαδικτυακός περίπατος των πέντε ωρών, ακόμα και αν έχετε πάει στην Πομπηία, είναι μία μοναδική κινηματογράφηση που μπαίνει ξεχωριστά σε κάθε ένα από τα σπίτια που καταστράφηκαν από τη φοβερή έκρηξη του Βεζούβιου.
Το αρχιτεκτονικό γραφείο BIG, Bjarke Ingels Group σε συνεργασία με τη LEGO δημιούργησαν ένα σύγχρονο κτίριο ανυπέρβλητης ομορφιάς, στο σημείο ακριβώς που στις αρχές του προηγούμενου αιώνα σχεδιάστηκε το πρώτο lego. Από την Πέπη Νικολοπούλου.
Oι μάσκες από τον 12ο και 13ο αιώνα ως εργαλείο «ηθικής» της εποχής ή ελευθερίας γοητεύουν ακόμα και σήμερα για το μυστήριο που κρύβεται πίσω από αυτές.
Αρχιτεκτονική, ποπ κουλτούρα ή μία αίσθηση του stand up χωρίς σκηνή; Πέντε προτάσεις εκπομπών podcast για κάθε τύπο ακροατή, την εποχή που έχουμε λίγο παραπάνω χρόνο για ενημέρωση και χαλάρωση.
Tο 2012 ο Θωμάς Μοσχόπουλος και η ομάδα Επτάρχεια έφτιαξαν μια παράσταση αστεία και συγκινητική, βλάσφημη και με βιτριολικό χιούμορ, που είναι τώρα διαθέσιμη στο Youtube.
«Το Μέσα έχει στόχο να σε κάνει να "χαθείς" και να ξαναβρείς τον εαυτό σου», γράφει ο Δημήτρης Παπαϊωάννου που ανέβασε στο διαδίκτυο ελεύθερα για κάθε χρήστη την εξάωρη παράσταση που ανέβηκε το 2011 στο θέατρο Παλλάς.
Μια ματιά σε 45 αίθουσες, 588 έργα τέχνης -έργα Ρέμπραντ, Ρούμπενς και Καραβάτζιο, ανάμεσα σε πολλά σπουδαία- σε μια περιήγηση 5 ωρών, 19 λεπτών και 28 δευτερολέπτων.