Η χορογράφος και χορεύτρια Εύα Γεωργιτσοπούλου μιλάει για τη δική της σύγχρονη W(h)oman που παρουσιάζει στο Μπαλέτο Εθνικής Λυρικής Σκηνής

«Στο έργο θέλησα να µιλήσω για αυτοπροστασία, γιατί θεωρώ ότι είναι µια τέχνη που οι γυναίκες εξασκούν καθηµερινά εξού και επέλεξα να δηµιούργησω µε τα σώµατα των χορευτών "µια αγέλη" που προστατεύει τα µέλη της»

Ο χορός μπήκε από πολύ μικρή ηλικία στη ζωή της Εύας Γεωργιτσοπούλου. Ξεκίνησε με πρωταθλητισμό στη Ρυθμική γυμναστική απο 5 ετών και σε ηλικία 12 ετών μπαλέτο. Ταυτόχρονα τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο δημιουργούσε χορογραφίες με τις φίλες της ενώ έβλεπε καθημερινά σε βιντεοκασέτα το λάιβ της Britney Spears και μάθαινε τις χορογραφίες του Brian Friedman. Από 12 ετών είχε αποφασίσει ότι στη ζωή της θα ασχοληθεί με τον χορό. Δεν είχε καμία αμφιβολία στην τότε άβγαλτη συνείδησή της ενώ μέχρι και σήμερα δεν αισθάνεται ότι θυσίασε κάτι ή ταλαιπωρήθηκε. Σήμερα δηλώνει ευγνώμων που κάνει αυτό που αγαπάει, που έχει το προνόμιο να ακολουθήσει το όνειρό της και που έχει ανθρώπους γύρω της να την βοηθούν και να την στηρίζουν.

Το έργο της με τίτλο “W(h)oman” παρουσιάζεται στο Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε χορογραφία και κοστούμια δικά της. Η δημιουργία της ανερχόμενης χορογράφου και χορεύτριας Εύα Γεωργιτσοπούλου, η οποία ζει και δημιουργεί στο Βερολίνο είναι μέρος του νέου τρίπτυχου σύγχρονου χορού “COLORS” του Μπαλέτου της ΕΛΣ στην Εναλλακτική Σκηνή. Το νέο πρόγραμμα σε χορογραφίες του Ντιέγκο Τορτέλλι, της Εύας Γεωργιτσοπούλου και του Κωνσταντίνου Ρήγου θα παρουσιαστεί για πέντε μοναδικές παραστάσεις στις 12, 14, 16, 17 και 18 Νοεμβρίου 2023. Το Colors έρχεται μετά την επιτυχημένη παρουσίαση των τριπτύχων Human Behaviour και Human Nature και φέρνει για μια ακόμη φορά αντιμέτωπους τους χορευτές του συνόλου με τις ειδικές απαιτήσεις της μικρότερης κλίμακας και των σύγχρονων χορευτικών μορφών.

Η Εύα Γεωργιτσοπούλου μιλάει στο ελc για το ποια είναι η δική της σύγχρονη “W(h)oman”, πώς «κινείται» ως νέα γυναίκα – δηµιουργός στον χώρο της τέχνης του χορού και ποια η θέση του στο Βερολίνο σε σχέση με την Ελλάδα.

 

Ποια είναι η “W(h)oman” του έργου και ποια τα χαρακτηριστικά της;

Η W(h)oman του έργου δεν είναι μία αλλά αντιθέτως πολλές αλληλέγγυες υπάρξεις. Χρησιμοποιώντας τις διαφορετικές θηλυκότητες και σωματικές ποιότητες που διαθέτουν, οι υπάρξεις αυτές χτίζουν επί σκηνής μια συνθήκη ετοιμότητας. Κινούνται με λεπτότητα, υπερηφάνεια, διακριτικότητα, δυναμισμό και μυστήριο και ταράζουν με το δικό τους προσωπικό τρόπο τα όρια εσωστρέφειας και εξωστρέφειας.

 

 

Οι λέξεις ανθεκτικότητα και αυτοπροστασία τι θέσεις έχουν στο έργο και σε άµεση προβολή τους και στην κοινωνία;

Το να είσαι γυναίκα σε μια κοινωνία, η οποία ταυτίζει τη θηλυκότητα με τη γυναίκα και συνεπώς εγκλωβίζει τόσο τη γυναίκα όσο και την ομορφιά των διαφορετικών θηλυκοτήτων είναι δυστυχώς καταπιεστικό για όλους τους ανθρώπους. Στο έργο θέλησα να μιλήσω για αυτοπροστασία, γιατί θεωρώ ότι είναι μια τέχνη που οι γυναίκες εξασκούν καθημερινά εξού και επέλεξα να δημιούργησω με τα σώματα των χορευτών «μια αγέλη» που προστατεύει τα μέλη της. Ταυτόχρονα ήταν σημαντικό για εμένα τα σώματα αυτά να στέκονται περήφανα, επιδεικνύοντας με έναν πάντα διακριτικό τρόπο την ανθεκτικότητά τους.

 

 

Πώς έχεις αντιµετωπιστεί ή έχεις µάθει να κινείσαι/σκέφτεσαι ως νέα γυναίκα – δηµιουργός στον χώρο της τέχνης του χορού;

Ως νέα γυναίκα δημιουργός και χορεύτρια, όσο άσχημο κι αν ακούγεται αυτό, μου είναι πάντα δύσκολο να μην είμαι καχύποπτη, όταν πρόκειται για συνεργασίες με ετεροφυλόφιλους άνδρες. Στο εργασιακό περιβάλλον, χρειάζεται πάντα πολύς χρόνος και μια έξτρα δόση προσπάθειας για να είναι μια γυναίκα αμέριμνη.

Πώς επέλεξες να ζεις και να δηµιουργείς στο Βερολίνο; Τι θα ήθελες να φέρεις στην Ελλάδα από τη ζωή σου εκεί και τι ν’ αφήσεις ;

Η επιλογή του Βερολίνου δεν ήταν μελετημένη. Ακολούθησα μια φίλη που μετακόμισε εκεί και κατέληξα να μείνω για τα καλά. Θα ήθελα να φέρω μαζί μου την απόλαυση του να περνάω χρόνο με τον εαυτό μου και συνεπώς την αυτοπεποίθηση να δοκιμάζω διαφορετικά χόμπι χωρίς αυτοκριτική. Θα ήθελα να αφήσω τη μοναξιά και τη βασανιστική σιωπή που υπάρχουν στο Βερολίνο. Ανησυχώ κάποιες φορές μήπως τα παραπάνω είναι τελικά οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος αλλά θέλω να ελπίζω πως όχι.

 

 

Ποιο είναι το πιο σηµαντικό που σε έχει µάθει µέχρι στιγµής η διδασκαλία σου από τον χορό και βρίσκει αντίκρισµα και στη ζωή σου;

Κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και καθε σώμα φέρει τη δική του ιστορία.

Τι θέση έχει ο χορός στο Βερολίνο και ποια η θέση του στην Ελλάδα; Εντοπίζεις διαφορές;

Το λέω αρκετά συχνά. Ο σύγχρονος χορός στη Γερμανία έχει μεγάλη σημασία και επιχορηγείται με σωστούς όρους. Επιπλέον το κοινό στηρίζει πάρα πολύ την ανεξάρτητη σκηνή. Ο κόσμος βλέπει σύγχρονο χορό. Τα θέατρα γεμίζουν ακόμη και όταν μιλάμε για αυτοοργανωμένες καλλιτεχνικές απόπειρες ή πρωτοεμφανιζόμενα ονόματα. Η Ελλάδα είναι πολύ μακριά από αυτό και όσο η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζει τον κλάδο με κύρος, η κατάσταση χειροτερεύει. Είναι μεγάλο πρόβλημα αυτό που συμβαίνει. Ο κόσμος δεν ξέρει πολλές φορές πώς μοιάζει ο επί σκηνής σύγχρονος χορός. Υπάρχουν καλλιτέχνες στην επαρχία που προσπαθούν να φέρουν το κοινό σε επαφή με τον χορό χωρίς καμία οικονομική βοήθεια. Δυστυχώς είναι τεράστιες οι διαφορές.

 

 

Info παράστασης:

Colors | Μπαλέτο Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.