«Κάμιρος» στο αθηναϊκό κέντρο του κόσμου, την Κυψέλη: Ποιοι οι επόμενοι «σταθμοί» στο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου – Δείτε όλο το πρόγραμμα

Η Ηλέκτρα Ελληνικιώτη και οι συνεργάτες της παρουσιάζουν στη δική τους Κάμιρο, στην Ιθάκης 32, τους επόμενους σταθμούς στο βακαλοπουλικό κέντρο του κόσμου: τις συζητήσεις, τις κινηματογραφικές προβολές και τις συναυλίες

14 μήνες μετά την εμφάνιση των Μεταμφιέσεων της «Γραμμής του Ορίζοντος» από την εταιρεία θεάτρου Θέρος, και τις ραδιοφωνικές εκπομπές, την εικαστική έκθεση και τη θεατρική παράσταση να ανήκουν πλέον στο καλλιτεχνικό θησαυροφυλάκιο της ομάδας, η Ηλέκτρα Ελληνικιώτη και οι συνεργάτες της παρουσιάζουν στη δική τους Κάμιρο, στην Κυψέλη, τους επόμενους σταθμούς της διαδρομής τους στο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου: τις συζητήσεις, τις κινηματογραφικές προβολές και τις συναυλίες.

Ταυτόχρονα, υποδέχονται τις πρώτες resident directors, την Ελεάνα Τσίχλη και τη Βίκυ Κυριακουλάκου, συν-δημιουργούν με τις ομάδες Κι Όμως Κινείται και Μπασάρτ, την Κυψέλη Παραστατικών Τεχνών, ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σκηνοθεσίας με τη συμμετοχή σημαντικών καλλιτεχνικών συντελεστών και την επιμέλεια της Κέλλυς Διαπούλη, και φιλοξενούν και δυο νέες θεατρικές παραγωγές: την παράσταση της νεοσύστατης ομάδας RMS MATAROA “Ματαρόα, πού πας καραβάκι με τέτοιο καιρό;”, και τη ΣΕΡΟΤΟΝΙΝΗ, μια ελεύθερη μεταφορά από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Μισέλ Ουελμπέκ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Αγαρτζίδη & Δέσποινας Αναστάσογλου|Elephas tiliensis.

Πριν από 14 μήνες, με αφορμή το μυθιστόρημα «Η Γραμμή του Ορίζοντος» του Χρήστου Βακαλόπουλου, η εταιρεία θεάτρου «Θέρος» αναζητούσε έναν χώρο για να στεγάσει το διακαλλιτεχνικό έργο που προετοίμαζε· έναν χώρο που θα φιλοξενούσε τις Μεταμφιέσεις της «Γραμμής» σε θεατρική παράσταση, κινηματογραφικές προβολές, συναυλίες, έκθεση, ραδιοφωνικές εκπομπές και συζητήσεις.

Τον χώρο αυτό τον βρήκε στην Ιθάκης 32, στο αθηναϊκό (και βακαλοπουλικό) κέντρο του κόσμου: την Κυψέλη. Και ξεκίνησε να φτιάχνει την «Κάμιρο», τη δική της πόλη-πλοίο, με τη σκέψη ότι ένας θεατρικός χώρος πρέπει να γίνει μια κοινότητα που ταξιδεύει, γιατί -παραφράζοντας τον Τζον Ντον- «κανένας καλλιτέχνης δεν είναι μόνος του ένα νησί ακέραιο και ξεχωριστό· κάθε καλλιτέχνης είναι ένα κομμάτι της Ηπείρου, της ενδοχώρας».

Με άλλα λόγια, η Κάμιρος φτιάχτηκε με την επιθυμία να δώσει περισσότερο χρόνο, περισσότερο χώρο και ουσιαστικές παροχές σε Έλληνες δημιουργούς των παραστατικών τεχνών, ώστε να ερευνήσουν, να δημιουργήσουν και να συναντηθούν με το κοινό, έξω από τα συνηθισμένα πλαίσια της οικονομικής αβεβαιότητας και της βιαστικής δημιουργίας των θεαματικών καιρών.

Ηλέκτρα Ελληνικιώτη

Ακολουθεί το αναλυτικό πρόγραμμα:

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

«Πάντα έχεις βγει στο κυνήγι μιας εικόνας που κρατάς βαθιά φυλαγμένη μέσα σου.»

Μια πρωτότυπη κινηματογραφική συνάντηση φιλοξενείται από τις 26 έως τις 28 Νοεμβρίου και από τις 3 έως τις 5 Δεκεμβρίου στην Κάμιρο της εταιρείας θεάτρου Θέρος.

14 μήνες μετά την εμφάνιση των Μεταμφιέσεων της «Γραμμής του Ορίζοντος» και τις ραδιοφωνικές εκπομπές, την εικαστική έκθεση και τη θεατρική παράσταση να ανήκουν πλέον στο καλλιτεχνικό θησαυροφυλάκιο της ομάδας, η Ηλέκτρα Ελληνικιώτη και οι συνεργάτες της παρουσιάζουν στο κέντρο του αθηναϊκού (και βακαλοπουλικού κόσμου), την Κυψέλη, τον επόμενο σταθμό της διαδρομής τους στο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου: τις κινηματογραφικές προβολές.

Φωτεινή Κορρέ | Αυτό που κρατούσε τα πράγματα

Σημαντικοί καλλιτέχνες, η Δήμητρα Σιούκα (“Αυτή η στιγμή λείπει”), ο Χρήστος Τόλης (“H Ρέα τον Αύγουστο | A dream sequence”), η Καλλιτεχνική ομάδα Μ.Α.Δ.Α.Ν.* (“Αττικό Καλοκαίρι”), η Φωτεινή Κορρέ (“Αυτό που κρατούσε τα πράγματα”), η Μαρία Σιδηροπούλου (“Θεανώ, ελαφρά ντυμένη”), καθώς και η Θέρος (Ορισμένα Ηχογράμματα”), παρουσιάζουν ξεχωριστές ταινίες μικρού μήκους υπό την καλλιτεχνική επιμέλεια της Μαρίλης Ζάρκου, εμπνευσμένες από το σπουδαίο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου «Γραμμή του Ορίζοντος».

Περιβαλλόμαστε από κινούμενες εικόνες. Οι ρυθμοί της καθημερινότητας γίνονται όλο και πιο γρήγοροι και αδυνατούμε να συγκρατήσουμε εικόνες που μας συγκινούν. Υπάρχουν όμως κάποιοι που αποκαλούν ακόμα τη Φωκίωνος Νέγρη Φώκα Νέγκρα και ξαφνικά άθελά τους παγώνουν τον χρόνο.

Με αφορμή το βιβλίο του Χρήστου Βακαλόπουλου “Η Γραμμή του Ορίζοντος”, καλέσαμε έξι Δημιουργούς να παράξουν μια ταινία μικρού μήκους εμπνευσμένη από το βιβλίο και να διηγηθούν μέσα από τη δικιά τους ματιά μια ιστορία. Σημασία δεν έχει το μέσο που θα χρησιμοποιήσουν για τη δημιουργία αυτή, σημασία έχει η ιστορία. Διότι όλοι έχουμε μερικά τιμαλφή κρυμμένα μέσα μας. Κάποιοι τα έχουμε καταχωνιάσει σε ένα συρτάρι, κάποιοι άλλοι τα έχουμε πάνω στο κομοδίνο. Καιρός να τα βγάλουμε προς τα έξω και να αρχίσουμε να τα μοιραζόμαστε, γιατί έτσι ξεκινούν νέοι διάλογοι και είναι εποχή που τους έχουμε ανάγκη.

Μαρίλη Ζάρκου


Συμμετέχοντες καλλιτέχνες

Φωτεινή Κορρέ,Αυτό που κρατούσε τα πράγματα”.

Ιούλιος 2021, Αθήνα. Η ζέστη είναι αφόρητη. Η Ρ., εγκλωβισμένη σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, κάτι περιμένει.

Μαρία Σιδηροπούλου, “Θεανώ, ελαφρά ντυμένη”

Η Θεανώ και η Μαρία είναι φίλες από τα 10. Μετά δεν ήταν για κάποιο καιρό, και μετά ξαναήταν. Φιλία με διαλείμματα, φιλία χωρίς τέλος.

Δήμητρα Σιούκα, “Αυτή η στιγμή λείπει”.

Με ρωτάς πώς πέρασα το καλοκαίρι μου. Δεν υπάρχει πια καλοκαίρι, σου λέω. Άσχετο αυτό, μου λες. Πώς πέρασες; Κάθε φορά που διαβάζουμε ένα κείμενο, μέσα μας γράφουμε ένα άλλο. Το “Αυτή η στιγμή λείπει” είναι μια απόπειρα να αποτυπωθεί ο διάλογος της αναγνώστριας με το βιβλίο, τον συγγραφέα του, την ηρωίδα του, τον εαυτό της.

Χρήστος Τόλης, “H Ρέα τον Αύγουστο | A dream sequence”.

Ένα κομμάτι ξύλο που ξέβρασε η θάλασσα, η Ρέα. Λευκό και στιλβωμένο από τα κύματα. Με μάτια λες μισογεμάτα ακόμη από νερό. Κοιτά σχεδόν πάντα μακριά, προς έναν υποθετικό ορίζοντα ακόμη κι όταν μπροστά της δεν απλώνονται παρά λίγο χορτάρι και μερικά μέτρα γης. Η Ρέα που μοιάζει σαν να θέλει να βρεθεί, όταν στ’ αλήθεια θέλει να χαθεί. Μέρα και νύχτα σε μια σεκάνς ενός ονείρου που δεν είναι δικό της. Εκείνη είναι το πλάσμα στα όνειρα των άλλων ανθρώπων. Η ήσυχη φωνή που τα βράδια περπατά στον έρημο δρόμο και ανασαίνει τόσο ώστε να την ακούν μόνο οι γάτες. Η Ρέα με το πάντα έτοιμο ανεπαίσθητο χαμόγελο που ξεσπά απρόσμενα και σπάει τον καθρέφτη του προσώπου της. Από τη μια σκηνή του ονείρου στην άλλη ο χρόνος δεν μετρά. Χρόνια γίνονται δευτερόλεπτα και τα χιλιάδες μίλια μεταξύ των άστρων καλύπτονται στο διάστημα που θέλουν δύο γυμνά πόδια να ανακατέψουν το νερό μιας δεξαμενής κάτω από τον θόλο του δάσους. Ένα κομμάτι λευκό ξύλο λοιπόν. Με την άμμο ακόμα στις πτυχώσεις του και τις ουλές του να τις γιατρεύει αργά και επίπονα το αλάτι. Τον Αύγουστο θα επιστραφεί κι αυτό το σώμα στην μήτρα του, ως άλλο σύμβολο του αιώνιου καλοκαιριού.

Καλλιτεχνική ομάδα Μ.Α.Δ.Α.Ν.*, “Αττικό Καλοκαίρι”

H υπαρξιακή και ψυχολογική μετατόπιση της Ρέας, μιας γυναίκας 32 χρόνων, μέσα από μια προσωπική αφήγηση που κινείται μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας.

*Μελίνα Λασηθιωτάκη, Αλεξάνδρα Μασμανίδη, Δήμητρα Τριανταφύλλου, Αίγλη Δράκου, Νεφέλη Παπαϊωάννου.

Θέρος, “Ορισμένα Ηχογράμματα”.

145 ναυτικά μίλια είναι η απόσταση που μεσολαβεί πάντα ανάμεσα στα γράμματα που στέλνει ο ένας στον άλλον, η μία στην άλλη. Είναι ακριβώς η απόσταση που χρειάζεται, ώστε να μπορέσουν να ακουστούν όσα λένε οι ερωτευμένοι μεταξύ τους, όταν δεν λένε τίποτα. Με 145 ναυτικά μίλια -και όχι χιλιόμετρα- τρέχει η σιωπή των ερωτευμένων. Υπάρχουν ορισμένα ηχογράμματα που μπορούν να πιάσουν και υψηλότερες ταχύτητες.

Info:

26-28 Νοεμβρίου, 3-5 Δεκεμβρίου

Ημέρες και Ώρες: Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 20:30 και 22:00

Γενική Είσοδος: 8€

Πληροφορίες-Κρατήσεις: 2117251384, 6989945228

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΕΙΣ

9 μουσικοί & 9 εκτελεστές  | 9 μουσικές δημιουργίες  | Έξι βραδιές
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Γρηγόρης Ελευθερίου

«Ένα φάντασμα πλανιέται πάνω από την ανθρωπότητα, το φάντασμα των μη προγραμματισμένων ήχων.»

«Δεν υπάρχει πια μουσική», αναφέρεται χαρακτηριστικά στη “Γραμμή του Ορίζοντος”. Μία τόσο δυνατή πρόταση, που δεν μπορεί να αφήσει τη φαντασία ήσυχη, πόσο μάλλον τη μουσική ενότητα των “Μεταμφιέσεων”. Τι θα συνέβαινε, αν πράγματι, δεν υπήρχε πια μουσική, αν κρύφτηκε επειδή την υπερχρησιμοποιήσαμε, την βλασφημήσαμε, τη θεωρήσαμε δεδομένη, την κάναμε διακόσμηση εσωτερικού κι εξωτερικού χώρου. Και πώς μπορεί να υπάρξει πάλι;

Η ερώτηση αυτή, αποτελεί κεντρικό πυρήνα των μουσικών “Μεταμφιέσεων”. Οι συνθέτες, οι μουσικοί και οι ακροατές καλούνται να μεταμφιεστούν, ώστε να μπορέσουν να κάνουν τη μουσική να εμφανιστεί ξανά. Για να συμβεί αυτό, πρέπει όντως να πιστέψουμε ότι δεν υπάρχει πια μουσική, δεν γνωρίζουμε τίποτα για αυτήν και συναντιόμαστε για να την προσδιορίσουμε είτε συνθέτοντας, είτε ακούγοντας ή παρατηρώντας την πραγματικά.

Αφήνοντας πίσω τον γρήγορο χρόνο, την υπερπληροφόρηση, τα ιλιγγιώδη scroll down, προσκαλούμαστε να δημιουργήσουμε μια ιεροτελεστία, σε ησυχία, να αφιερωθούμε στους ήχους και στο τι πραγματικά μας είναι, σαν να μην υπήρξαν ποτέ πριν. Να τους γνωρίσουμε ξανά, να μας γνωρίσουμε ξανά. Ας μεταμφιεστούμε, μπας και καταφέρουμε να εμφανίσουμε τη μουσική. Ίσως υπάρξει πάλι. Ίσως αυτή η μεταμφίεση μας ταιριάζει περισσότερο από τις άλλες.

Γρηγόρης Ελευθερίου

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες

Συνθέτες: Γρηγόρης Ελευθερίου, Παύλος Κατσιβέλης, Κωνσταντίνος Κουτρουμπής, Μανόλης Λιανής, Ιωάννης Παναγιώτου, Αιμιλία Παπαθεοχάρη, Gary Salomon, Γιώργος Χανός, Ρωξάνη Χατζηδημητρίου

Ημερομηνίες συναυλιών: 10-12, 17-19 Δεκεμβρίου
Ημέρες και Ώρες: Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 21:00
Γενική Είσοδος: 12€
Πληροφορίες -Κρατήσεις: 2117251384, 6989945228

ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΜΕΝΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ


Ματαρόα, πού πας καραβάκι με τέτοιο καιρό;
Μια παράσταση της ομάδας RMS MATAROA*

Πρεμιέρα: 6 Δεκεμβρίου 2021

Τα Χριστούγεννα του 1945, 140 περίπου νέοι καλλιτέχνες και επιστήμονες επιβιβάζονται, με πρωτοβουλία του διευθυντή του Γαλλικού Ινστιτούτου Οκτάβιου Μερλιέ και του υποδιευθυντή του Ροζέ Μιλλιέξ, στο πλοίο Ματαρόα, που στα πολυνησιακά σημαίνει «γυναίκα με μεγάλα μάτια».

Ξεκινούν ένα ταξίδι σωτηρίας, μακριά από τον εμφύλιο πόλεμο που μαίνεται στην Ελλάδα. Το πλοίο πιάνει λιμάνι στον Τάραντα της Ιταλίας και η «Υποτροφιάδα» συνεχίζει μέσα σε αντίξοες συνθήκες το ταξίδι της με τρένο, μέχρι το πολυπόθητο Παρίσι. Οι επιβάτες του ταξιδιού, μεταξύ άλλων ο Κορνήλιος Καστοριάδης, η Έλλη Αλεξίου, ο Κώστας Αξελός, η Μάτση Χατζηλαζάρου κ.α. με τη μετέπειτα λαμπρή πορεία τους, έδωσαν στο ταξίδι αυτό μυθικές διαστάσεις, ταυτίζοντάς το με την έννοια  της επιτυχίας. 

Αυτό το πλοίο – θρύλος, που χάρισε το όνομά του στην ομάδα μας, γίνεται αφορμή για την επαναπροσέγγιση ενός ιστορικού γεγονότος μέσα από τις αφηγήσεις των πρωταγωνιστών του, παρουσιάζοντας την ανθρώπινη πλευρά του ταξιδιού.

Η παράσταση μάς προσκαλεί να τολμήσουμε την απομάγευσή του, βλέποντας τους επιβάτες του όπως πραγματικά ήταν, νέοι άνθρωποι γεμάτοι όνειρα και ελπίδα, που στάθηκαν τυχεροί και αξιοποίησαν τη σπάνια ευκαιρία που τους δόθηκε.

Παίζουν οι: Μάνος Βαβαδάκης, Κατερίνα Ζησούδη, Κατερίνα Παπανδρέου
Στο ακορντεόν η Άννα Δημητροπούλου
Συνεργάτες Βοηθοί: Θεοδώρα Γεωργακοπούλου, Ευτυχία Φραντζεσκάκη
Εικαστική επιμέλεια: Μανώλης Μαυρής
Επεξεργασία εικόνας – φωτομοντάζ: Μαρία Γιαρμενίτη

* Μάνος Βαβαδάκης, Στέλλα Βογιατζάκη, Χαρά – Μάτα Γιαννάτου, Κατερίνα Ζησούδη, Κατερίνα Παπανδρέου και Κωνσταντίνος Πλεμμένος

Από 6 έως 28 Δεκεμβρίου για 8 παραστάσεις

Μέρες παραστάσεων: Δευτέρα & Τρίτη
Ώρα:  21.00
Τιμές εισιτηρίων: 12€ κανονικό, 8€ φοιτητικό, ανέργων, 65+, ΑμΕΑ

Σεροτονίνη

Ελεύθερη μεταφορά από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Μισέλ Ουελμπέκ

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αγαρτζίδης & Δέσποινα Αναστάσογλου|Elephas tiliensis

Πρεμιέρα: 3 Ιανουαρίου

Το ανατρεπτικό έργο Σεροτονίνη του Μισέλ Ουελμπέκ, ενός από τους πιο δαιμόνιους κι επιδραστικούς σύγχρονους λογοτέχνες, ανεβάζουν σε ελεύθερη μεταφορά στο θέατρο, για πρώτη φορά παγκοσμίως, οι Elephas tiliensis από τις 3 Ιανουαρίου στην Κάμιρο.

Μια παράσταση πολλαπλών μέσων, σε συν-σκηνοθεσία Δημήτρη Αγαρτζίδη και Δέσποινας Αναστάσογλου, βαθιά υπαρξιακή, ανορθόδοξα ρομαντική, για τις ψευδαισθήσεις και τα αδιέξοδα του σύγχρονου πολιτισμού.

Η Σεροτονίνη των Elephas tiliensis απομονώνει τη στιγμή που η ευτυχία διαφεύγει. Αντλώντας υλικά από το θέατρο, τον κινηματογράφο, τη μουσική και το stand up, ο Δημήτρης Αγαρτζίδης και η Δέσποινα Αναστάσογλου δημιουργούν την πιο βαθιά υπαρξιακή τους παράσταση, μια ανθρώπινη εγκατάσταση για έναν κόσμο εγκατάλειψης χωρίς αλληλεγγύη, με μεταλλαγμένα προϊόντα και μεταλλαγμένους ανθρώπους. Αρκεί άραγε να πιστεύει κανείς στην αγάπη, για να πάψει να καταστρέφει κάθε της μορφή;

Δραματουργία|Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αγαρτζίδης, Δέσποινα Αναστάσογλου|Elephas tiliensis

Σκηνικά|Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού
Μουσική|Video|Φωτογραφίες: Θωμάς Μπέλτσιος

Σχεδιασμός φωτισμών: Ναυσικά Χριστοδουλάκου

Επιμέλεια κίνησης: Σοφία Μαυραγάνη

Βοηθός σκηνοθετών: Μαρία Γκιώνη

Επικοινωνία & Προβολή: Ελεάννα Γεωργίου

Παίζουν: Δημήτρης Αγαρτζίδης, Μαρία Γκιώνη, Μαρία Κωνσταντάκη, Άρης Λάσκος, Θεοδώρα Τζήμου. Ενίοτε Special guest: Δήμητρα Βλαγκοπούλου

Μουσικός επί σκηνής: Θωμάς Μπέλτσιος

Μέρες παραστάσεων: Από 3 έως 25 Ιανουαρίου κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Σάββατο και Κυριακή & Δευτέρα 31 Ιανουαρίου & Τρίτη 1 Φεβρουαρίου

Ώρα:  21.00

Τιμές εισιτηρίων: 15€ κανονικό, 12€ φοιτητικό, ανέργων, 65+, ΑμΕΑ

Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 15 ετών.

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού

Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr, 11876, WIND, Ευριπίδης Βιβλιοπωλεία, Viva Spot Τεχνόπολης Αθηνόραμα.gr, Yoleni’s Greek Gastronomy Center

ΚΑΜΙΡΟΣ RESIDENT DIRECTORS 2022

Ιανουάριος – Ιούνιος 2022: Ελεάνα Τσίχλη

Ιούλιος – Δεκέμβριος 2022: Βίκυ Κυριακουλάκου

Σε μια εποχή που καλεί σε επιλογές που προτείνουν νέα μοντέλα βιώσιμων Παραστατικών Τεχνών και διαφορετικές διαδικασίες παραγωγής, πιο αργές, με ροή, χωρίς την αγωνία του αποτελέσματος,  στην Κάμιρο δημιουργείται ένα πεδίο φιλοξενίας και προβολής του καλλιτέχνη, με πρωταρχικό στόχο να μεγαλώσει ο ίδιος και η δουλειά του και να συναντήσει το κοινό.

Με πολλή χαρά η Κάμιρος υποδέχεται για το 2022 τις σκηνοθέτριες Ελεάνα Τσίχλη και Βίκυ Κυριακουλάκου. Η καθεμιά θα φιλοξενηθεί για έξι μήνες στην Κάμιρο, για να εργαστεί  διακαλλιτεχνικά πάνω σε δικό της θεματική και θα παρουσιάσει τα αποτελέσματα της έρευνάς της στο κοινό με τρόπους και μέσα της επιλογής της.

Λίγα λόγια για τις resident σκηνοθέτριες

ΕΛΕΑΝΑ ΤΣΙΧΛΗ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1983. Σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Ε.Μ.Π.

Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: «O μεγαλοπρεπής κερατάς» του Fernand Crommelynck (K.Θ.Β.Ε., Βασιλικό Θέατρο, 2020) «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα» του Simon Stephens, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Mark Haddon (Κ.Θ.Β.Ε., Μονή Λαζαριστών, 2018-2020), «Πέδρο Πάραμο» του Juan Rulfo με την ομάδα ΟΠΕRΑ (ξενοδοχείο Μπάγκειον, 2018), «ο Σημαιοφόρος», βασισμένο στο ποίημα του Rilke “Το τραγούδι του έρωτα και του θανάτου του σημαιοφόρου Χριστόφορου Ρίλκε” με την ομάδα UBUNTU (Θέατρο 104, 2018), «Η ιστορία του Β.Μ., ενός ανθρώπου με κίτρινη μπλούζα», παράσταση βασισμένη στη βιογραφία του Βλαδίμηρου Μαγιακόφσκι (Κ.Θ.Β.Ε., 2017-2018), «Σπίτι» του Χαράλαμπου Γιάννου (Εθνικό θέατρο, Σκηνή “Νίκου Κούρκουλου”, στα πλαίσια του εγχειρήματος “Συγγραφέας του Μήνα”, 2017), «Ο πρίγκιπας και ο ζητιάνος» του Mark Twain (παιδική σκηνή ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, 2016-2017), «Wolves in the Walls» των Neil Gaiman and Dave McKean’s (παιδική παράσταση στα πλαίσια του ευρύτερου βιωματικού προγράμματος «Πες το με ένα παραμύθι» για παιδιά και γονείς – Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, 2016), «Ο Τρομάρας» του Γεωργίου Βιζυηνού (παιδική παράσταση-ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, 2015-2016), «Διαβολιάδα» του Mikhail Bulgakov με την ομάδα UBUNTU (Πολυχώρος Βios main, 2014) (βραβείου «Πρωτοεμφανιζόμενου Καλλιτέχνη 2014» από την Ένωση Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών), «Η χαμένη τιμή της Κatharina Blum» του Heinrich Böll με την ομάδα UBUNTU (Πολυχώρος Bios Cinemateque, 2012-2015 | περιοδεία στην Ελλάδα με χρηματοδότηση της Γερμανικής Πρεσβείας, 2014-2015, συμμετοχή στο φεστιβάλ PRO(t)FEST στην πόλη Bijeljina της Βοσνίας & Ερζεγοβίνης), «Νιού Γουόρλντ» με την ομάδα UBUNTU (Β’ Διάκριση στο Φεστιβάλ του Θεάτρου του Νέου Κόσμου «Επινοώντας την παράσταση», 2012 – Θέατρο του Νέου Κόσμου & Θέατρο 104, 2013), «Στη Φάρμα των Ζώων» παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο έργο του George Orwell (παιδική παράσταση – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καβάλας- ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, 2011-2013), «Είμαι Γλάρος» (παιδική παράσταση – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καβάλας, 2011).

Το 2014 βραβεύτηκε με την ομάδα της Ubuntu με το βραβείο «Πρωτοεμφανιζόμενου Καλλιτέχνη» από την Ένωση Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Αποτελεί μόνιμη συνεργάτιδα του σκηνοθέτη και συνθέτη Θοδωρή Αμπαζή και ενεργό μέλος της θεατρικής ομάδα ΟΠΕRΑ από το 2007. Παράλληλα με την ενασχόλησή της με το θέατρο και την καλλιτεχνική παραγωγή έχει επίσης καταρτιστεί στο ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο του «Γνωσιακού Συμπεριφορικού Δράματος» (CBD-Cognitive Behaviour Drama) από την Dr. Χάρις Καρνέζη (PhD Trinity College Dublin -Tμήμα Ψυχολογίας) και εργάζεται πάνω στο θεραπευτικό αυτό μοντέλο με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού και παιδιά με κοινωνικές δυσκολίες.

ΒΙΚΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΑΚΟΥ

Η Βίκυ Κυριακουλάκου είναι theater maker και εργάζεται ως ηθοποιός, σκηνοθέτις και δασκάλα. Η καλλιτεχνική της προσέγγιση συνδυάζει τα εικαστικά με την ποπ κουλτούρα, τη μεγάλη και τη μικρή κλίμακα, την όπερα και την περφόρμανς, τη φιλοσοφία και την εξομολόγηση. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της στο τμήμα Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοίκησης (Πανεπιστήμιο Πειραιά), αποφοίτησε από τη δραματική σχολή του Δήμου Αγίας Βαρβάρας και, αργότερα, συνέχισε για μεταπτυχιακές σπουδές στο πανεπιστήμιο Goldsmiths του Λονδίνου (ΜΑ Performance Making). Παράλληλα με τις ακαδημαϊκές της σπουδές, έχει σπουδάσει μουσική (10 χρόνια), χορό και τραγούδι. Το 2015-16 ολοκλήρωσε σπουδές στη θεραπευτική μάλαξη. Ζει στον Πειραιά και εργάζεται στην Ευρώπη.

Έχει συνιδρύσει και συνεργάζεται με τις θεατρικές ομάδες Nova Melancholia στην ΑΘΗΝΑ (από το 2006), Vacuum Theatre και Ferodo Bridges στο Λονδίνο (από το 2012). Το 2012 ήταν υποψήφια για το βραβείο «Μελίνα Μερκούρη». Δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε διάφορα φεστιβάλ και σκηνές της Ελλάδας και του εξωτερικού (Battersea Art Center, Arcola Theatre, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Φεστιβάλ Εδιμβούργου, Φεστιβάλ Αθηνών, Φεστιβάλ Φιλίππων, Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου, Μπιενάλε Αθήνας κ.ά.). Τον τελευταίο χρόνο, έγραψε, σκηνοθέτησε και έπαιξε στην παράσταση «Η τέχνη του πολέμου», στο φεστιβάλ νέων δημιουργών Future N.O.W. της Στέγης, μέσα από την οποία δημιουργήθηκε ο πυρήνας για τα μελλοντικά της έργα.

ΚΥΨΕΛΗ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε επιμέλεια Κέλλυς Διαπούλη

Η Κυψέλη Παραστατικών Τεχνών είναι μία νέα πρωτοβουλία των ομάδων Θέρος, Κι Όμως Κινείται και Μπασάρτ με στόχο τη δημιουργία ενός συνολικού περιβάλλοντος ανάπτυξης των σύγχρονων καλλιτεχνών και του έργου τους, μέσα από τρεις διαδοχικές λειτουργίες: την Εκπαίδευση, την Καθοδήγηση και τη Δικτύωση. Η λειτουργία της Κυψέλης στηρίζεται σε μια σειρά μαθημάτων, σεμιναρίων, συναντήσεων καθοδήγησης και εκδηλώσεων δικτύωσης. Ειδικότερα:

Η Εκπαίδευση περιλαμβάνει μια σειρά μαθημάτων τρίμηνης διάρκειας αναφορικά με βασικά υλικά δημιουργίας ενός έργου παραστατικών τεχνών όπως η σκηνοθεσία, η δραματουργία, η χορογραφία, τα ακροβατικά, ο φωτισμός, καθώς και μια σειρά εντατικών σεμιναρίων διάρκειας 20 ωρών, που δίνουν τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να εμβαθύνουν στην ιδιαίτερη γλώσσα και μεθοδολογία συγκεκριμένων καλλιτεχνών. Επιλέγοντας ένα ή περισσότερα μαθήματα και σεμινάρια, οι συμμετέχοντες μπορούν να διαμορφώσουν ένα πρόγραμμα σπουδών που ανταποκρίνεται στις προσωπικές τους ανάγκες και αναζητήσεις. 

Η Καθοδήγηση (Mentoring) απευθύνεται σε καλλιτέχνες και επαγγελματίες που θέλουν να δημιουργήσουν μία παράσταση και χρειάζονται καθοδήγηση σε επίπεδο σκηνοθεσίας, χορογραφίας, δραματουργίας, φωτισμών κτλ από τους αντίστοιχους εκπαιδευτές / εισηγητές της Κυψέλης. Περιλαμβάνει μια σειρά από προσωπικές συναντήσεις καθοδήγησης ανάμεσα στο συμμετέχοντα και στο μέντορά του πάνω στο συγκεκριμένο έργο που ετοιμάζει.

Τέλος, η Δικτύωση περιλαμβάνει δύο στάδια:  τη δικτύωση σκηνοθετών / χορογράφων και ερμηνευτών και τη δικτύωση σκηνοθετών / χορογράφων με επιμελητές και καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η Κυψέλη Παραστατικών Τεχνών περιλαμβάνει την Κυψέλη Σκηνοθεσίας, την Κυψέλη Σύγχρονου Χορού, την Κυψέλη Σύγχρονου Τσίρκου και την Κυψέλη Ερασιτεχνικής Παράστασης.  Η λειτουργία του προγράμματος ξεκινά στο τέλος Ιανουαρίου με την Κυψέλη Σκηνοθεσίας, η οποία περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:

Performance Making: Κίτσεν Σινκ Ντράμα με τη Βίκυ Κυριακουλάκου

Φτιάχνοντας το manual μιας παράστασης: από τη σύλληψη στην υλοποίηση με την Ελεάνα Τσίχλη

Σκηνοθέτης: ένας φροντιστής σκηνής με την Ομάδα Θέρος

Δραματουργία με τον Αλέξανδρο Μιστριώτη

Εισαγωγή στο θεατρικό φωτισμό με τη Χριστίνα Θανάσουλα

Το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθούν τα σεμινάρια που είναι κοινά για όλες τις Κυψέλες καθώς και ο κορμός των προγραμμάτων της Κυψέλης  Σύγχρονου Χορού, Σύγχρονου Τσίρκου και Ερασιτεχνικής Παράστασης.

Χώρος: Κάμιρος, Ιθάκης 32, Κυψέλη

Επιμέλεια και Συντονισμός προγράμματος: Κέλλυ Διαπούλη

Πληροφορίες: 6977411330

Ημέρα γνωριμίας με την Κυψέλη Σκηνοθεσίας και τους εισηγητές: Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2022 στις 19:00 στην Κάμιρο.

Εταιρεία Θεάτρου Θέρος

Websites: therosensemble.com & grammiorizontos.com

Μέτρα Προστασίας από τον Covid 19

Για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας η Κάμιρος έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα υγειονομικής προστασίας και οι κανονισμοί λειτουργίας του συμμορφώνονται με την τρέχουσα νομοθεσία.

Η είσοδος στις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις θα πραγματοποιείται σύμφωνα με τις  ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις για την είσοδο σε αμιγείς κλειστούς χώρους. Συγκεκριμένα, οι θεατές θα εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο [α] πιστοποιητικού εμβολιασμού ή [β] πιστοποιητικού νόσησης, που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν, επιδεικνύοντας αστυνομική ταυτότητα, δίπλωμα οδήγησης, διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας προς τα παραπάνω. Τα προαναφερθέντα πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή, τα οποία ο ιδιοκτήτης ή ο νόμιμος εκπρόσωπος της επιχείρησης (ή εξουσιοδοτημένο πρόσωπο) σαρώνει ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α’ 118) Covid Free GR. Εναλλακτικά, εφόσον ο αλλοδαπός προέρχεται από χώρα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα πιστοποιητικά επιδεικνύονται σε έγχαρτη μορφή.

Οι παραπάνω υποχρεώσεις περιλαμβάνουν ανηλίκους από δώδεκα (12) ετών και πάνω. Οι ανήλικοι από πέντε (5) έως έντεκα (11) ετών, μπορούν να προσκομίζουν εναλλακτικά δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) τελευταίου 24ώρου, στην οποία προβαίνει είτε ο γονέας, (ακόμα και μη έχων την επιμέλεια), είτε ο κηδεμόνας. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή του κηδεμόνα.

Η χρήση της μάσκας είναι πάντοτε υποχρεωτική σε όλους τους χώρους.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε κάθε Τετάρτη στο e-mail σας

τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!