H τέχνη έχει δύναμη και μπορεί να αφυπνίσει, να διαδώσει μηνύματα, να επηρεάσει συνειδήσεις. «Ο διανοούμενος λέει κάτι απλό με δύσκολο τρόπο. Ο καλλιτέχνης λέει κάτι δύσκολο με απλό τρόπο», είχε εύστοχα αναφέρει κάποτε ο Τσαρλς Μπουκόφσκι.
Και με αυτή τη σκέψη αλλά και με την πεποίθηση ότι η γενιά της πρέπει να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στις κοινωνικές αλλαγές, η Carolyn Considine δημιούργησε το Justice Murals, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό με την Τέχνη ως όχημα κοινωνικής μεταμόρφωσης, και προβολής της κοινωνικής αδικίας όπου προκύπτει. Με την προβολή τεράστιων τοιχογραφιών που προβάλλονται σε επιφάνειες κτιρίων στοχεύει στην ευαισθητοποίηση και τη δράση γύρω από ζητήματα ανθρωπιστικής και κοινωνικής δικαιοσύνης.
Η Ουκρανία και η εμπόλεμη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει δεν θα έμεναν έξω από το οπτικό τους πεδίο. Λίγες μόνο ημέρες πριν την καθηλωτική εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, μια πανύψηλη εικόνα ενός Ουκρανού πολεμιστή εμφανίστηκε στο εξωτερικό ενός κτιρίου στο Όκλαντ της Καλιφόρνια. Το έργο τέχνης, μια εντυπωσιακή γεωμετρική εικόνα ενός στρατιώτη με μια ασπίδα στο ένα χέρι και ένα όπλο στο άλλο, βασίζεται σε ένα σχέδιο του 1923 του Ουκρανού καλλιτέχνη και σχεδιαστή Anatol Petrytsky μέσα από τη συλλογή του Μουσείου Άρσεναλ στο Κίεβο (Mystetskyi Arsenal).
Τις επόμενες ημέρες όλο και περισσότερα έργα τέχνης άρχισαν να εμφανίζονται φωτίζοντας τον «σκοτεινό» ουρανό σε διάφορα μέρη ανάμεσά τους το Palace of Fine Arts στο Σαν Φρανσίσκο.
Το Μουσείο Άρσεναλ αποτελεί το μεγαλύτερο ουκρανικό κέντρο τέχνης που δημιουργήθηκε στον χώρο του πρώην σοβιετικού εργοστασίου όπλων. «Αυτή η ειρηνική επιλογή συμβολίζει την Ουκρανία, η οποία έχει αποκηρύξει τα πυρηνικά όπλα το 1996 και τώρα αντιμετωπίζει πολλαπλές πολεμικές απειλές από τη Ρωσία. Θέλουμε να παραμείνουμε ένα μέρος για τις τέχνες και μια δημιουργική ειρηνική χώρα», αναφέρουν στην ιστοσελίδα τους, προτρέποντας τους υποστηρικτές του να αναδείξουν την ουκρανική σύγχρονη τέχνη καλώντας σε πολιτιστικό μποϊκοτάζ της Ρωσίας.
Τα έργα τέχνης που έχουν μέχρι σήμερα προβληθεί περιλαμβάνουν ένα πορτρέτο του Mykhailo Boychuk (συνιδρυτή της Ουκρανικής Κρατικής Ακαδημίας Τεχνών το 1917 και 1925, συνιδρυτή της Οργάνωσης Τεχνών της Ουκρανίας το 1925), μια σύνθεση του 1980 που απεικονίζει λουόμενους στη Μαύρη Θάλασσα της ζωγράφου Zoya Lerman, και έναν πολύχρωμο πίνακα του 1990 από τον Aleksandr Agafonov.
Μετά την εισβολή των ρωσικών στρατευμάτων στην Ουκρανία, τα έργα συνοδεύονται από το δημοφιλές πλέον hashtag #StandWithUkraine και έναν κωδικό QR που οδηγεί σε μια σελίδα δωρεών για την υποστήριξη των ουκρανικών δυνάμεων και δράσεων ανθρωπιστικής αρωγής.
Σε δήλωσή της η ιδρύτρια του Justice Murals Carolyn Considine, αναφέρει πως πρόκειται για ιστορικά έργα της ουκρανικής τέχνης, που αναδεικνύουν τον πλούσιο πολιτισμό της.
Ταυτόχρονα ανακοίνωσε ότι τις επόμενες ημέρες θα καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε στις νέες προβολές να συμπεριληφθούν και έργα της Maria Prymachenko που έργα της καταστράφηκαν στις πρόσφατες βομβαρδιστικές εξελίξεις.
Λίγα λόγια για την Justice Murals και την Carolyn Considine
Είναι συνιδρυτής ενός εθνικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού που ονομάζεται Meaningful Teens, μιας οργάνωσης που παρέχει εξ αποστάσεως υπηρεσίες αλφαβητισμού σε εκατοντάδες παιδιά και ενήλικες σε όλη τη χώρα. Το Meaningful Teens συνεργάζεται με πολλούς άλλους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένου του Mercy Housing, ενός από τους μεγαλύτερους οργανισμούς στέγασης χαμηλού εισοδήματος της χώρας.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η Carolyn δημιούργησε μια εικονική γκαλερί τέχνης φιλοξενώντας έργα τέχνης από περισσότερους από 100 νέους καλλιτέχνες σε 25 λύκεια σε όλη την κομητεία και ανέπτυξε το πρόγραμμα Justice Murals.
Η Carolyn αντιλήφθηκε το πρόγραμμα Justice Murals ως μέσο για τους μαθητές να επιδείξουν την αυθεντική τους άποψη για την κοινωνική δικαιοσύνη μέσω της συλλογικής τέχνης. Η Carolyn ελπίζει ότι το Justice Murals θα εμπνεύσει άλλους στη γενιά της να ακουστεί η φωνή τους σχετικά με αυτό το σημαντικό κοινωνικό θέμα. Όπως λατρεύει να λέει η Carolyn, μπορούμε να ξεπεράσουμε τα πάντα στην κοινωνία όταν υιοθετούμε μια νοοτροπία «εμείς, όχι εγώ».