Στην κορυφή του ελληνικού design

Η Ροδάνθη Σεντούκα της Red Design Consultants δείχνει το δρόμο

Δυναμική γυναίκα, επιτυχημένη επιχειρηματίας, δημιουργική designer, δεν σταματά να μετρά βραβεία και διακρίσεις. Η Ροδάνθη Σεντούκα δηλώνει ότι στην περίοδο της οικονομικής κρίσης «όχι μόνο οι εταιρείες πρέπει να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, αλλά η ίδια η χώρα θα πρέπει να επανατοποθετηθεί παγκόσμια σε ό,τι αφορά τις αξίες που πρεσβεύει»

Έχετε ταυτίσει απόλυτα το όνομά σας με την Red Design Consultants, την οποία ιδρύσατε το 1992. Είκοσι δύο χρόνια μετά και αμέτρητες βραβεύσεις, πρωτιές, διεθνείς διακρίσεις, ο δικός σας απολογισμός ποιος είναι;
Ροδάνθη Σεντούκα:
Η χαρά του πρωτοπόρου είναι εξίσου δυνατή με την καθημερινή χαρά της δημιουργίας. Χαίρομαι για όσα έχω πετύχει και καθημερινά ζω με ένταση την κάθε στιγμή, αντλώντας την έμπνευση που με οδηγεί σε νέους δημιουργικούς δρόμους.  

Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μυστικό της επιτυχίας σας;
Ρ.Σ:
Η περιέργεια. Πάντα να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά για αυτά που συμβαίνουν γύρω σου. Να αφουγκράζεσαι τις τάσεις τη στιγμή που γεννιούνται. Να αναγνωρίζεις τα νέα ρεύματα, να εκτιμάς τα νέα ταλέντα. Έτσι, το έργο σου μπορεί να διατηρήσει τη νεανική του ορμή, έχοντας ταυτόχρονα μέσα του και το απόσταγμα της εμπειρίας που αποκτάς στη διαδρομή.

Είστε η πρώτη εταιρεία που είχε επιλεγεί σε παγκόσμιο διαγωνισμό για την δημιουργία του σήματος των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα. Το περιμένατε ή νιώσατε έκπληξη;
Ρ.Σ: Όταν συμμετέχεις σε ένα διαγωνισμό. συμμετέχεις για να κερδίσεις. Γι’ αυτό είχαμε δώσει τον καλύτερο εαυτό μας και ήμασταν σίγουροι για την αξία της συμμετοχής μας. Ήταν σίγουρα μία ευχάριστη έκπληξη και ταυτόχρονα ένα σημείο-σταθμός για μας το ότι ξεχωρίσαμε ανάμεσα σε 300 εταιρείες από 26 χώρες και 700 σύμβολα που συμμετείχαν στο διαγωνισμό για το έμβλημα των Ολυμπιακών Αγώνων ΑΘΗΝΑ 2004. Αυτό όμως που μας δημιούργησε τη μεγαλύτερη έκπληξη – και είναι μία παγκόσμια πρωτιά στην ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων – είναι ότι κερδίσαμε και τη δεύτερη θέση, με ένα 2ο λογότυπο, στον ίδιο διαγωνισμό.


Το έμβλημα των Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004», σχεδιασμένο από την Red Design Consultants

Η τιμητική επιστολή του τότε Προέδρου της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής που μας ανέφερε ότι «το έμβλημα αυτό θα συγκεντρώσει την προσοχή όλου του κόσμου όχι μόνο πριν και στη διάρκεια των Αγώνων, αλλά για πολλά χρόνια μετά θα μείνει στην ιστορία του ολυμπισμού» μας έκανε να αισθανθούμε υπερηφάνεια για τη συμβολή μας σε αυτή την ανεπανάληπτη στιγμή για την Ελλάδα.

Για μένα προσωπικά αυτή η εμπειρία, μου επιβεβαίωσε την αναγκαιότητα για ειλικρινή, ουσιώδη και ξεκάθαρη επικοινωνία, κάτι που για μας στη Red Design Consultants είναι η βάση και η αφετηρία σε οτιδήποτε κάνουμε.

Από τότε βέβαια ακολούθησαν πάνω από εκατό διεθνείς ή ελληνικές βραβεύσεις και εκατοντάδες επώνυμες δουλειές στον σχεδιασμό εταιρικής και εμπορικής ταυτότητας για μεγάλους ομίλους ή φορείς. Προχωρώντας λοιπόν στο σήμερα φτάνουμε στην έκθεση «etsi για το Περιβάλλον» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Τι περιλάμβανε αυτή η πρωτότυπη έκθεση και πού στόχευε;
Ρ.Σ:
Η έκθεση “etsi για το περιβάλλον” ήταν η πρώτη έκθεση με περιβαλλοντικό ισοδύναμο που κάναμε σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, το 2010.

Το “etsi για το περιβάλλον”, είναι μία ακόμη ζωντανή έκφραση της δημιουργικής – επικοινωνιακής πλατφόρμας *etsi που δημιουργήθηκε από τη Red Design Consultants και προτάσσει έναν πιο αληθινό τρόπο συνύπαρξης και προσφοράς του καθενός μας, με στόχο την αφύπνιση όλων μας για την προστασία του περιβάλλοντος και για δημιουργία.

Βασικό έκθεμα ήταν το YoYo, ένα ξεχωριστό παγκάκι εμπνευσμένο από τη σύγχρονη ζωή του πολίτη του κόσμου που σχεδίασαν και ζωγράφισαν ειδικά για την έκθεση ο Harry Lambert και ο Γιώργος Συρίγας. Το παγκάκι ΥοΥο είναι οικολογικό, αφού κατασκευάζεται από συμπιεσμένο ξυλοπολτό, ένα υλικό 100% ανακυκλώσιμο που είναι ανθεκτικό στις καιρικές συνθήκες και φιλικό στο περιβάλλον.


Το παγκάκι YoYo, σχεδιασμένο από τους Harry Lambert και Γιώργο Συρίγα, ειδικά για την έκθεση «Κάνε το δικό σου YoYo»

Η έκθεση περιλάμβανε ακόμα σχέδια με σινική μελάνη σε οικολογικά χαρτιά, χρηστικά αντικείμενα καθημερινής τέχνης από ανακυκλωμένο χαρτί και κεραμικά σε συνεργασία με άλλους designers καλλιτέχνες, όπως η Βασιλεία Παρασκευά, η Χριστίνα Μόραλη και η Νόρα Αθανασίου.

Το παγκάκι YoYo βρέθηκε στο επίκεντρο και της τελευταίας έκθεσης που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, με τίτλο «Κάνε το δικό σου YoYo».
Ρ.Σ: Μία πρωτότυπη έκθεση που συνδέθηκε άμεσα με τη σχεδιαστική κοινότητα, σε συνεργασία με το περιοδικό gr.design, και στην οποία συμμετείχαν καλλιτέχνες, σχεδιαστές, αρχιτέκτονες και γραφίστες που εκφράστηκαν και ζωγράφισαν το παγκάκι ΥοΥο.

Στα εγκαίνια της έκθεσης η αρχιτέκτονας Έλλη Βυζαντίου ζωγράφισε on-spot με χρωματιστά βερνίκια το παγκάκι YoYo, ενώ και οι προσκεκλημένοι είχαν την ευκαιρία να ζωγραφίσουν το δικό του YoYo. Παράλληλα ο νέος μουσικός Νίκος Βεζανής συνόδευσε τη βραδιά με ζωντανή μουσική.

Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε μία διαδραστική έκθεση, όπου όλοι θα μπορούσαν να είναι ταυτόχρονα θεατές αλλά και δημιουργοί.

Το yoyo όμως θα ταξιδέψει… Ποιος είναι ο προορισμός του;
Ρ.Σ: To YoYo έχει ξεκινήσει το ταξίδι του στον κόσμο συγκεντρώνοντας βραβεία, διακρίσεις και το ενδιαφέρον της διεθνούς σχεδιαστικής κοινότητας.

Έχει ήδη κερδίσει 4 διεθνείς διακρίσεις και 1 ελληνική:
– Top Winner στα 2010 China’s Most Successful Design Awards.
– Finalist στα New York Festivals 2011,
– Διάκριση στα ΕΒΓΕ 2011.
– Διάκριση στα βραβεία Designpreis Deutschland 2012.
– Ασημένιο Βραβείο στα A΄ Design Award, 2013-14.

Επιπλέον έχει συνεχή παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις αλλά και στη χώρα μας:
– Παρουσιάστηκε το Δεκέμβριο 2011 ως επίσημη εκπροσώπηση των Γερμανικών Βραβείων Designpreis, στο Χονγκ-Κονγκ, στη Διεθνή ετήσια έκθεση Inno Design Tech (IDT) Expo.
– Έκθεμα στο Betahaus, στη Διεθνή Έκθεση Design Wall of Berlin 2012.
– Παρουσία στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης 2011 και στο Archive Shop της Carteco.
– Έκθεμα στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
– Βασικό έκθεμα στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης,

Ο δικός σας στόχος και όνειρο που θέλετε να κατακτήσετε ποιο είναι;
Ρ.Σ: Η συνέχεια του ταξιδιού του concept “YoYo” είναι ένα προσωπικό όνειρο που συνεχίζει να γίνεται πραγματικότητα.

Θεωρείτε ότι το design έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση την οποία διανύει η χώρα;
Ρ.Σ: Το design είναι ένα βασικό εργαλείο επικοινωνίας αλλά και δημιουργίας. Το design είναι ένα επενδυτικό εργαλείο. Η αξία του είναι σημαντική για την επιτυχία νέων ιδεών. Σήμερα, όχι μόνο οι εταιρείες πρέπει να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, αλλά η ίδια η χώρα θα πρέπει να επανατοποθετηθεί παγκόσμια σε ό,τι αφορά τις αξίες που πρεσβεύει.

Και το design μπορεί να βοηθήσει σε αυτήν την κατεύθυνση και να ενδυναμώσει τη σύγχρονη εικόνα που χρειαζόμαστε για να σταθούμε με αξιώσεις στην παγκόσμια αγορά και να κερδίσουμε ξανά τη θέση που μας αξίζει.

Info: Η έκθεση «etsi για το Περιβάλλον» φιλοξενείται στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης μέχρι και τις 10 Οκτωβρίου

Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας του ελculture με το mikrocosmos.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.