Ο Polygrains στο ελculture.gr

"Η ενασχόλησή μου με τα ηλεκτρονικά μέσα άλλαξε και τον τρόπο με τον οποίο κάνω μουσική"

Polygrains ονομάζεται το project του παραγωγού, μουσικού και τραγουδοποιού Βασίλη Μοσχά. H προσέγγισή του ως προς τη σύνθεση διυλίστηκε στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης, όπου σπούδασε τζαζ και στο London College of Music, από όπου αποφοίτησε από το τμήμα Popular Music Performance. Η ενασχόλησή του με θεωρητικές και διαρθρωτικές πτυχές της μουσικής προσδίδει μια λεπτότητα και ένα βάθος στο έργο του, ιδιαίτερα στις εκλεπτυσμένες και φορτισμένες φωνητικές μελωδίες του. Το μουσικό σύμπαν του Polygrains αποτελείται από ηλεκτρονικά beats, samples και bleeps φτιάχνοντας έτσι ένα ψυχεδελικό bricolage αστικών ήχων που σιγοβράζουν με πάθος και μελαγχολία. Έχει μοιραστεί τη σκηνή με τους Nosaj Thing, Bullion, Bear in Heaven και έχει κάνει φωνητικά στο «Iris» του Tom Trago.

ελc: Γιατί “polygrains”;
Βασίλης Μοσχάς: Aρχικά επέλεξα το grains γιατί ήταν σύντομο και μινιμαλιστικό σαν έννοια, αλλά συγχρόνως ταίριαζε στον ήχο της μουσικής μου. Αργοτερα, πρόσθεσα το poly γιατί μου ακουγόταν πιο ωραίο, πιο μελωδικό.

ελc: Πες μας κάποια πράγματα για να σε γνωρίσουμε: Πού μεγάλωσες, πώς αγάπησες τη μουσική στο βαθμό του να ασχοληθείς σε βάθος, ποιες ήταν οι μουσικές που σε καθόρισαν;
Β. Μ.: Μεγάλωσα στην Θεσσαλονίκη και μου άρεσε η μουσική από πολύ μικρή ηλικία,αλλά το πρώτο μου μάθημα στα 5 μου δημιούργησε ψυχολογικό τραύμα (με φρίκαραν το πεντάγραμμο και οι νότες) και μου πήρε αρκετά χρόνια μέχρι να ξανασχοληθώ. Οι μουσικές που με ώθησαν ήταν κυρίως τα εφηβικά ακούσματά μου όπως οι Nirvana, Pearl Jam, Guns’N’Roses, Τρύπες κλπ.

ελc: Πώς περιγράφεις τον ήχο σου σε κάποιον που δεν έχει ακούσει κάτι δικό σου;
Β. Μ.:
Ηλεκτρονικός ήχος που δομείται με χιπχοπ και τέκνο στοιχεία, και ενίοτε συνοδεύεται από φωνητικές ποπ μελωδίες.

{youtube}elxqfI4HXXY{/youtube}

ελc: Πώς από τις σπουδές στη τζαζ βρέθηκες στον ηλεκτρονικό ήχο; Φαντάζει μεγάλη η απόσταση μεταξύ τους, είναι;
Β. Μ.:
Βασικά το παράξενο είναι πως βρέθηκα στην τζαζ. Ήθελα να ασχοληθώ με την σύγχρονη μουσική και γράφτηκα στο Σύγχρονο Ωδείο, όπου το σύγχρονο τμήμα είναι στην ουσία τμήμα τζαζ. Και κάπως έτσι άρχισε η ενασχόλησή μου με την τζαζ.
Έπειτα πήγα στην Αγγλία να σπουδάσω Popular Music Performance, όπου και ήταν πιο ευρύ το μουσικό φάσμα, από στιλιστικής άποψης, πάνω στο οποίο δουλεύαμε. Και όταν άρχισα να κάνω μουσική και συναυλίες, χρησιμοποιούσα ηλεκτρονικό εξοπλισμό, που διευκόλυνε τόσο τη μουσική παραγωγή, αλλά και τις solo performances. Από εκεί και πέρα, η ενασχόλησή μου με τα ηλεκτρονικά μέσα άλλαξε και τον τρόπο με τον οποίο κάνω μουσική. Ρόλο επίσης έπαιξαν και οι μουσικές επιρροές μου.

ελc: Μίλησέ μας λίγο για αυτό το πολύ ενδιαφέρον βίντεο με τους Rahsaan Roland Kirk και John Cage, που ανέβασες πρόσφατα στο λογαριασμό σου στο twitter:

{youtube}7m4xkY0WgVw{/youtube}

Β. Μ.: Είναι ένα πραγματικά πολύ ενδιαφέρον βίντεο που λέγεται Sound?? του Dick Fontaine και προσεγγίζει την έννοια του ήχου και της μουσικής μέσω δυο φαινομενικά ασύμβατων κόσμων, τον κόσμο του avant garde συνθέτη-καλλιτέχνη John Cage και του avant garde free jazzman Roland Kirk. Το φιλμ περιστρέφεται γύρω από τα statements/ερωτήματα του Cage πάνω στον ήχο, τη μουσική, τη φασαρία και την ησυχία, και του Kirk, μέσω των εκρηκτικών performances του με 3 σαξόφωνα, φλάουτα και σφυρίχτρες, θέτοντας το ερώτημα του τι είναι ήχος και τι είναι μουσική σε νέες βάσεις.

ελc: Ζεις χρόνια στο Λονδίνο. Πώς είναι η ζωή του μουσικού εκεί;
Β. Μ.:
Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, αλλά και πολλά ερεθίσματα. Σου δίνεται η δυνατότητα να δεις  σημαντικές συναυλίες, να γνωρίσεις ενδιαφέροντες ανθρώπους και προσεγγίσεις ως προς την μουσική και την τέχνη γενικότερα, όμως μπορεί και να κρασάρεις και να αποπροσανατολιστείς από την υπερπληροφόρηση.

ελc: Ποιες μουσικές ανακάλυψες πρόσφατα;
Β. Μ.:
Τον William Onyebor και τα συγκλονιστικά afro synth αριστουργήματά του, τον Nino Nardini και συγκεκριμένα τη συνεργασία του με τον Roger Roger και το άλμπουμ “Jungle Obsession“, καθώς επίσης και τα Space Lady, African Sciences κ.α.

ελc:  Τι σε ηρεμεί;
Β. Μ.:
Η μουσική, μια βόλτα στο πάρκο, η θάλασσα, το διάβασμα.

ελc:  Πώς ορίζεις εσύ τη μουσική;
Β. Μ.:
Οργανωμένος ήχος (Βαρέζε)

ελc: Ποια είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον;
Β. Μ.:
Να συνεχίσω να δουλεύω πάνω στη μουσική και να εξελίξω τη δουλειά μου. Και να διαβάσω περισσότερα βιβλία. Και λιγότερο ίντερνετ. Και λιγότερα brownies.

Ο Polygrains live στις Λora Palmer’s Peaking nights την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου στο Senza basement, μαζί με τους ΔΔ, Winjer (dj set) και Terra Exotica (dj set).

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.