Ο Romeo Castellucci επιστρέφει στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με το ”Bros”, μια παράδοξη τελετουργία για τον νόμο και την τάξη

BROS ROMEO CASTELLUCCI

Πόση βία μπορεί να αντέξει κανείς; Είναι ο νόμος πιο πάνω από όλους; Πόσο απέχει η αυθαίρετη εξουσία από τον αυταρχισμό;

28 Σεπτεμβρίου 2022
- 2 Οκτωβρίου, 2022

Bros, όπως Αδερφοί. Μέγας εικονοκλάστης της σκηνής, ο Ιταλός σκηνοθέτης Romeo Castellucci στήνει στη Στέγη μια παράδοξη τελετουργία για τον νόμο και την τάξη.

Πόση βία μπορεί να αντέξει κανείς; Είναι ο νόμος πιο πάνω από όλους; Πόσο απέχει η αυθαίρετη εξουσία από τον αυταρχισμό; Eκκωφαντικοί θόρυβοι από εκρήξεις και όπλα εναλλάσσονται με ποιητικές εικόνες γεμάτες επίμαχους συμβολισμούς. Ο Romeo Castellucci επιστρέφει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση από τις 28 Σεπτεμβρίου έως 2 τις Οκτωβρίου με το ”Bros”, μια ενοχλητική, συναρπαστική τελετουργία που μας κόβει την ανάσα, και είκοσι τρεις άνδρες επί σκηνής, εξίσου θύματα και δήμιους.

Οι πρωταγωνιστές του ”Bros” δεν χρειάζεται να είναι ηθοποιοί. Δεν προηγείται εξάλλου κάποια κανονική πρόβα. Μόνο μια συμφωνία: είναι εδώ για να εκτελούν οδηγίες. Όσο αλλόκοτες ή ακατανόητες κι αν είναι. Μια μνημειώδης φάρσα για την ελεύθερη βούληση στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης.

Γιατί οι άνδρες που «στρατολογεί» ο Ρομέο Καστελούτσι ντύνονται και συμπεριφέρονται σαν όργανα της τάξης, εκτελώντας τις εντολές που δέχονται, μέσω ακουστικών, καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης. Περιθώριο αυτοσχεδιασμού δεν υπάρχει. Πρέπει να υπακούσουν.

©Luca Del Pia

Ο σκηνοθέτης Romeo Castellucci, δημιουργός επίσης σκηνικών, φωτισμών και κοστουμιών, είναι γνωστός παγκοσμίως για την προσέγγισή του στο θέατρο που εδράζεται στην ολότητα των τεχνών και αποσκοπεί σε μια ολοκληρωμένη αντίληψη του έργου. Το θέατρό του προτείνει μια δραματουργία που ανατρέπει την πρωτοκαθεδρία της λογοτεχνίας, κάνοντας τη σκηνή μια σύνθετη μορφή τέχνης που συγκροτείται από ασυνήθιστα πλούσιες εικόνες, εκφραζόμενες σε μια κατανοητή γλώσσα όπως είναι αυτές της μουσικής, της γλυπτικής, της ζωγραφικής ή της αρχιτεκτονικής.

©Luca Del Pia

Ανησυχαστικό όσο και ιδιοφυές, το ”Bros” εκτυλίσσεται σε μια πύκνωση χωροχρόνου: σε ένα απεριόριστο παρόν και σε ένα αχαρτογράφητο «κάπου/οπουδήποτε». O Νόμος ανάγεται στον ορατό-αόρατο συμπρωταγωνιστή του επί σκηνής πλήθους. Ο Ρομέο Καστελούτσι στήνει μια μεγαλειώδη οντολογική φάρσα που μας προκαλεί να επανεξετάσουμε τη σχέση μας με την ελευθερία, τη δικαιοσύνη, τη βία, την ατομική ευθύνη, την κριτική σκέψη, την ασυδοσία και την υπακοή. Το θέατρο μεταμορφώνεται σε ένα οντολογικό τοπίο απ’ όπου η ανθρωπότητα παρελαύνει ως μια υπάκουη αδελφότητα, έτοιμη ανά πάσα στιγμή να επιτεθεί στην ίδια της τη σάρκα.

©Luca Del Pia
©Luca Del Pia

Λίγα λόγια για τoν Ρομέο Καστελούτσι

Οι σκηνοθεσίες του Ρομέο Καστελούτσι προσκαλούνται τακτικά και ανεβαίνουν ως παραγωγές στις πιο περίβλεπτες διεθνείς θεατρικές και λυρικές σκηνές και φεστιβάλ, σε εξήντα χώρες όλων των ηπείρων. Έχει διατελέσει διευθυντής του Θεατρικού τομέα της Μπιενάλε της Βενετίας, Artiste Associé στο Φεστιβάλ της Αβινιόν και αυτή την περίοδο είναι Grand Invitée στην Τριενάλε του Μιλάνου (2021-2024) και προσκεκλημένος σκηνοθέτης στη Schaubhüne του Βερολίνου.

Το Festival d’Automne του Παρισιού έχει παρουσιάσει μια ανθολογία του έργου του για δύο συνεχόμενα έτη.

Έχει ονομαστεί Ιππότης Τεχνών και Γραμμάτων της Γαλλικής Δημοκρατίας και επίτιμος διδάκτορας από το Πανεπιστήμιο της Μπολόνια, είναι μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας του Βελγίου και, μεταξύ άλλων διεθνών διακρίσεων, έχει λάβει τον Χρυσό Λέοντα στην Μπιενάλε της Βενετίας και δύο Χρυσές Μάσκες, στην κατηγορία της Όπερας.

Σε ό,τι αφορά την όπερα, το καλοκαίρι του 2022 ο Ρομέο Καστελούτσι ανέβασε την Ανάσταση του Gustav Mahler στο φεστιβάλ της Εξ-αν-Προβάνς, ενώ στο φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ παρουσίασε το Κάστρο του Κυανοπώγωνα του Béla Bartók και το De temporum fine comoedia του Carl Orff (με μαέστρο τον Θεόδωρο Κουρεντζή και τον Ρομέο Καστελούτσι στη σκηνοθεσία). Από τις θεατρικές παραγωγές του, το Bros συνεχίζει τη διεθνή περιοδεία του με μεγάλη επιτυχία.

Λίγα λόγια για τoν Scott Gibbons

Ο Scott Gibbons είναι αμερικανικής καταγωγής συνθέτης και ερμηνευτής ηλεκτροακουστικής μουσικής. Ενεργός εδώ και τριάντα χρόνια στο πεδίο του ηχητικού πειραματισμού, αποτελεί εμβληματική μορφή στα είδη της dark ambient και της micromusic, αξιοποιώντας μια διττή εξερεύνηση στις δυνατότητες των φυσικών ακουστικών φαινομένων, από τη μία, και εκείνων της ακουστικής τεχνολογίας, από την άλλη. Εστιάζοντας στη μελέτη της ανθρώπινης αντίληψης, αντλεί ήχους από τα βάθη της ύλης, συλλαμβάνοντας την ανάδυσή τους από τις πιο κρυφές εντάσεις και κινήσεις, ανάμεσα στο μοριακό και στο κοσμικό επίπεδο. Έτσι, ο κάθε ήχος που αποκτάται διατηρεί μια σύνδεση με τις καταβολές του, αλλά φορτίζεται με λανθάνουσες ενέργειες και σημασία.

Από το 1998 έχει δημιουργήσει μουσικές και ηχητικές εκδηλώσεις για τις βραβευμένες θεατρικές παραγωγές του Romeo Castellucci και της ομάδας Socìetas Raffaello Sanzio (Genesi – from the Museum of Sleep, οι κύκλοι της Tragedia Endogonidia και Η Θεία Κωμωδία). Έχει κυκλοφορήσει περισσότερα από 30 άλμπουμ, είτε ατομικά είτε με διάφορα σχήματα, ανάμεσά τους τα ηλεκτροακουστικά έργα Stone και Redwing (Sub Rosa), και τα δύο με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Lilith· τη σουίτα The Cryonic Chants (KML Recordings), από κοινού σύνθεση με την Chiara Guidi· το Il Terzo Reich/The Third Reich (Xing), με techno mantra για τον Romeo Castellucci· τη synthpop δουλειά My Computer My Stereo (Thousand) με τους Orbitronik· καθώς και την ηχητική περφόρμανς για 200 και πλέον κινητά τηλέφωνα Dialtones: A Telesymphony (Staalplaat), με τους Levin & Shakar.

Ο Gibbons δημιουργεί επίσης μουσική για μεγάλης κλίμακας θεάματα πυροτεχνημάτων με τους Groupe F, όπως για την τελετή εγκαινίων του Μουσείου του Λούβρου στο Αμπού Ντάμπι και για τον εορτασμό της 120ής επετείου του Πύργου του Άιφελ, όπου ενσωμάτωσε ήχους από τον ίδιο τον πύργο. Έχει συνεργαστεί επίσης με καλλιτέχνες ευρύτατου φάσματος, όπως οι Hilliard Ensemble, Survival Research Labs, Dead Voices On Air, Not Breathing και Flying Luttenbachers.

Συντελεστές

Εισιτήρια

Προπώληση

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

28 Σεπτεμβρίου – 2 Οκτωβρίου 2022
Κεντρική Σκηνή
Τετάρτη έως Σάββατο 20:30, Κυριακή 17:00
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά

Η παράσταση είναι κατάλληλη για ηλικίες άνω των 16 ετών, καθώς περιλαμβάνει γυμνές εικόνες και χρήση παρατεταμένης βίας.
Κατά τη διάρκεια της παράστασης, θα γίνεται χρήση νερού, φωτιάς, καπνού, μπογιάς και όπλων κρότου.
Λόγω της δυνατής μουσικής καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης, θα διανέμονται ωτοασπίδες για το κοινό.

Τιμή εισιτηρίου:

Είσοδος: 5
- 38 ευρώ

ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ

Λεωφόρος Συγγρού 107, Αθήνα 11745

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.