Αν η μικρή δόση που έχουμε πάρει μέχρι στιγμής από το αποκύημα της συνέργειας της H&M με τον πολυτελή οίκο Martin Margiela ενθουσίασε τις απανταχού fashionistas –κάνουμε “highlight” στο πουπουλένιο λευκό παλτό, τις γόβες και τις μπότες που ακροβατούν πάνω σε αόρατους πάτους – είναι σίγουρο ότι η ολοκληρωμένη κολεξιόν που λανσάρεται την επόμενη Πέμπτη 15 Νοεμβρίου σε όλα τα καταστήματα H&M παγκοσμίως θα μας δώσει το «τελειωτικό χτύπημα» … ψυχολογικά και οικονομικά.
Πρόκειται για κομμάτια που βασίζονται σε παλιότερες, διάσημες δημιουργίες του οίκου, γυναικείες και αντρικές και ενσαρκώνουν πιστά την φιλοσοφία του. Οι κλασικές υπερμεγέθεις σιλουέτες και το αποδομημένο styling, κομμάτια με περισσότερες από μια χρήσεις, όπως το κιμονό-μπλούζα-μαντήλι, ένα jumper φτιαγμένο από οχτώ ζευγάρια κάλτσες, αλλά και εκκεντρικά αξεσουάρ θα βρίσκονται στα ράφια του πολυκαταστήματος.
Ακόμα και αν δεν καταφέρουμε, όμως, να εντάξουμε ένα πολυπόθητο κομμάτι της Βελγιο-σουηδικής συμμαχίας στην γκαρνταρόμπα μας, το σίγουρο είναι ότι η συμφωνία αυτή κρύβει πολλούς άσσους στο μανίκι και των δύο συμμάχων. Από την μία πλευρά, η high-street αλυσίδα αποδεικνύεται εξωστρεφής και προσθέτει στο ήδη πλούσιο βιογραφικό της μια σημαντική διάδραση με έναν πολυτελή οίκο. Οι Βέλγοι, πάλι, βρίσκουν έναν ευφυή τρόπο να συνομιλήσουν σε εποχές δύσκολες με ένα καινούριο κοινό, στο οποίο επιτρέπουν να φλερτάρει πιο ανοιχτά και απενεχοποιημένα με τις δημιουργίες τους.
Με περιπαιχτική διάθεση ο designer Richard Chai σχολίασε ότι η συνεργασία αυτή περιέχει μια δόση ειρωνείας, μιας και ο μυστηριώδης, avant garde οίκος αποφασίζει να… αποκαλύψει το πρόσωπο του σε ένα τόσο ευρύ κοινό την στιγμή που κανείς δεν γνωρίζει ακόμα και σήμερα πώς μοιάζει ο δημιουργός του, ο Martin Margiela. Θυμίζουμε ότι ο αινιγματικός designer που αποχώρησε σιωπηρά το 2009 δεν φανέρωσε ποτέ το πρόσωπο του στα media, καθώς δεν εμφανιζόταν στις επιδείξεις μόδας και απεχθανόταν τα φώτα της δημοσιότητας.