Η κλοπή της Μόνα Λίζα γίνεται ταινία από την Τζόντι Φόστερ

Η διάσημη ηθοποιός αποφάσισε να κάνει ταινία μια πραγματικά απίστευτη ιστορία που βοήθησε στο να χτιστεί ο μύθος γύρω από το πιο γνωστό, διάσημο και δημοφιλές έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Η Τζόντι Φόστερ θα σκηνοθετήσει μια ταινία για την κλοπή της Μόνα Λίζα του Ντα Βίντσι, το 1911, βασισμένη στο βιβλίο του 1981 «Η Μέρα που Έκλεψαν τη Μόνα Λίζα» του Σέιμουρ Ράιτ. Η διάσημη ηθοποιός αποφάσισε να κάνει ταινία μια πραγματικά απίστευτη ιστορία που βοήθησε στο να χτιστεί ο μύθος γύρω από το πιο γνωστό, διάσημο και δημοφιλές έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η ταινία θα είναι στο πνεύμα των ταινιών”The Thomas Crown Affair” και “The Sting” και θα συνδυάζει το γεγονός και τη μυθοπλασία, εστιάζοντας ειδικά στους ανθρώπους πίσω από τη ληστεία.

Όσο περίεργο και αν ακούγεται, η  φήμη του πίνακα εκτοξεύτηκε όταν η Μόνα Λίζα κλάπηκε στις 21 Αυγούστου του 1911. Στις 12 Αυγούστου, ο ζωγράφος Λουί Μπερού κάνοντας τη βόλτα του στο Λούβρο, ανακάλυψε ότι ο περίφημος πίνακας του Ντα Βίντσι έλειπε από το Salon Carré, και στη θέση του υπήρχαν τέσσερις μικροί σιδερένιοι πάσσαλοι. Ο υπεύθυνος ασφαλείας του μουσείου πίστευε ότι η Τζοκόντα ήταν σε άλλο τμήμα προκειμένου να φωτογραφηθεί το έργο για εμπορικούς λόγους. Η απώλεια του πίνακα χτύπησε συναγερμό στο μουσείο που έκλεισε για μια εβδομάδα προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες για την κλοπή έρευνες.

Στον κατάλογο των υπόπτων ήταν ο Γάλλος ποιητής Γκιγιώμ Απολλιναίρ που φυλακίστηκε και ο Πικάσο που ανακρίθηκε, μέχρι να αποδειχθεί ότι δεν είχαν ανάμειξη με την κλοπή.
Για δυο χρόνια δεν είχε βρεθεί ίχνος του πίνακα και όλοι πίστευαν ότι χάθηκε οριστικά μέχρι να βρεθεί στα χέρια ενός Ιταλού υπαλλήλου του Λούβρου όταν προσπάθησε να τον πουλήσει στην Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία.

Ο δράστης της κλοπής Βιντσέντσο Περούτζια, ένας Ιταλός πατριώτης, πίστευε πως ο πίνακας του Λεονάρντο έπρεπε να επιστραφεί στην Ιταλία και να εκτίθεται σε ιταλικό μουσείο. Ο τρόπος που έκλεψε το έργο είναι μυθιστορηματικός. Ξεκρέμασε τον πίνακα και κρύφτηκε σε μία ντουλάπα, ενώ βγήκε από το μουσείο που είχε κλείσει, κρύβοντας τον πίνακα κάτω από το παλτό του.

Ο πίνακας εκτέθηκε σε διάφορα μέρη σε όλη την Ιταλία και επεστράφη στο Μουσείο του Λούβρου το 1913. Ο Περούτζια επικροτήθηκε στην Ιταλία για τον πατριωτισμό του και εξέτισε ποινή φυλάκισης έξι μηνών για το έγκλημα που διέπραξε.

Από τότε μέχρι σήμερα το πιο διάσημο έργο του κόσμου ταξίδεψε ελάχιστα, καθώς δεν νοείται Λούβρο χωρίς την Τζοκόντα.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.