Τα Selfridges, o Louis Vuitton και η Kusama

Το ακατάπαυστο φλερτ ανάμεσα στην μόδα και στην τέχνη τις φέρνει τελικά ακόμα πιο κοντά

Οι Σκανδιναβοί καλλιτέχνες Elmgreen & Dragset εγκατέστησαν έργα τους – μεταξύ των οποίων και ένα υπερμέγεθες κρεβάτι – ανάμεσα σε Louis Vuitton τσάντες στη New Bond Street. Ο Robert Pruitt βασίζεται σε τέσσερα πρωτότυπα έργα του και σχεδιάζει μια “capsule συλλογή” που αποτελείται από αξεσουάρ για λογαριασμό του Jimmy Choo, ενώ την περσινή χρονιά ο Daniel Arsham φιλοτέχνησε τις βιτρίνες του οίκου Dior σε Νέα Υόρκη, Παρίσι και Μιλάνο. Από την άλλη πλευρά τα μποέμ σχέδια της Anna Sui για την resort συλλογή του 2013 άντλησαν έμπνευση από την Art Nouveau, ενώ οι σχεδιαστές στον Helmut Lang «πάτησαν» πάνω στα εντυπωσιακά έργα φτιαγμένα από πούπουλα της Kate MccGwire.

Με φιλότεχνη διάθεση τα Selfridges ντύθηκαν στα πουά τιμώντας την ιέρεια της pop art Yayoi Kusama. Ο εμβληματικός, ανεξάντλητος και ρυθμικός πουά κόσμος της avant-garde Γιαπωνέζας εικαστικού που αποτυπώθηκε στα είδη πολυτελείας του Louis Vuitton μετά από μια δημιουργική συνέργεια με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου, Marc Jacobs, μεταφέρθηκε σε ένα concept store μέσα στο λονδρέζικο πολυκατάστημα, το οποίο ρίχνει αυλαία σήμερα. Εκτός από τις πανάκριβες δημιουργίες, όλος ο χώρος ήταν «βουτηγμένος» στα κίτρινα, κόκκινα και μαύρα πουά! Διάτρητες λάμπες κρέμονταν πάνω από τραπέζια-εκθετήρια, ενώ τοίχοι, πατώματα και δοκιμαστήρια καλύφθηκαν από άπειρες πολύχρωμες τελίτσες σε διαφορετικά μεγέθη.

Στον απόηχο της Εβδομάδας Μόδας και του Frieze Art Fair στο Λονδίνο πυροδοτήθηκαν πολλές συζητήσεις για την σχέση μόδας και τέχνης.

Αν και πολλοί συλλέκτες/έμποροι σπεύδουν να διαχωρίσουν την θέση της τέχνης από την μαζική επιρροή της μόδας τονίζοντας τις διαφορές ανάμεσα σε ένα παλτό και σε ένα έργο τέχνης, ωστόσο και οι δύο βιομηχανίες πουλάνε ένα προϊόν, του οποίου η αξία – ή τουλάχιστον το ποσό που κάποιος προτίθεται να πληρώσει – δεν έχει σχέση με τα υλικά ή τον χρόνο που χρειάστηκαν για να δημιουργηθεί. Αν και οι δύο κόσμοι αλληλοεπιδρούν και εμπλέκονται λίγο ή πολύ – π.χ. οι επισκέπτες της Εβδομάδας Μόδας στο Παρίσι συνέρεαν στις γκαλερί της πόλης, ενώ ο διευθυντής της art fair του Hong Kong, Tim Etchells, συνεργάζεται με τους διοργανωτές της Εβδομάδας Μόδας στο Λονδίνο τα τελευταία είκοσι χρόνια – οι εραστές της τέχνης υπερηφανεύονται ότι φλερτάρουν λιγότερο με την μόδα από ότι αντίστροφα… Μήπως, όμως, θα έπρεπε η τέχνη να παίρνει μαθήματα από την βιομηχανία και το marketing της μόδας, η οποία αν και διανύει περίοδο ύφεσης (η αγορά πολυτελών αγαθών ανέρχεται στα 300 δισ. δολάρια, σε σχέση με τα 40 δισ. της τέχνης) μπορεί να την συστήσει σε ένα ευρύτερο κοινό (όπως έκανε ο Marc Jacobs με την Kusama) και η διάδραση αυτή να αποδειχθεί άκρως ενδιαφέρουσα; 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.