Ο Γιώργος Κοντραφούρης στο ελculture.gr

"Νομίζω ότι η Ελληνική Jazz σκηνή είναι στην καλύτερή της φάση"

Από τις παγωμένες θάλασσες της Φινλανδίας στο λιμάνι του Πειραιά και από το Βερολίνο στην Αθήνα, παρέα με τον τζαζίστα Γιώργο Κοντραφούρη. Αφορμή, ο δεύτερος δίσκος της μπάντας του, Baby Trio, με τίτλο “Urban Jazz”, που κυκλοφόρησε τον Οκτώβρη του 2012 από την Puzzlemusik. Ο Γιώργος Κοντραφούρης παίζει τζαζ πιάνο και organ, έχει ζήσει χρόνια στη Φινλανδία για σπουδές και διδασκαλία στην Ακαδημία Sibelius, ενώ έχει διδάξει και στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο.  Το 2007 σχημάτισε το Baby Trio, μια μπάντα όπου συνεργάζεται με πολύ νέους μουσικούς (έως 25 χρονών). Την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου θα έχουμε την ευκαιρία να τους ακούσουμε σε μια συναυλία, στο πλαίσιο του 2ου Πανοράματος Ελληνικής Τζαζ που διοργανώνεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

ελc: Κύριε Κοντραφούρη, ταξιδεύετε συχνά στην Ευρώπη για συναυλίες, πού σας βρίσκουμε αυτή τη στιγμή και με ποια αφορμή; 
Γιώργος Κοντραφούρης:
Μόλις γύρισα από το Βερολίνο όπου ήταν η τελευταία εμφάνιση της ευρωπαϊκής περιοδείας του Φινλανδού σαξοφωνίστα Timo Lassy. Τον Οκτώβριο παίξαμε στη Φινλανδία και όλο τον Νοέμβριο κάθε εβδομάδα από Πέμπτη μέχρι Κυριακή παίζαμε σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης. Η αφορμή είναι ότι κυκλοφόρησε ο τρίτος δίσκος του Timo ‘’In with Lassy’’ στην ιταλική εταιρία Schema.

ελc: Νέος – groovy – δίσκος με το Baby Trio. Πώς θα περιγράφατε τη νέα σας δουλειά Urban Jazz, σε σχέση με το ντεμπούτο σας “The Main Course”;
Γ.Κ.:
Νομίζω ότι στο Urban Jazz υπάρχει μεγαλύτερος χώρος στον ήχο και γενικότερα στη νοοτροπία. Οι καλεσμένοι μας (Dean Bowman, Αντώνης Ανδρέου, Άγγελος Πολυχρόνου, Αλέξανδρος Βήχος) συμπλήρωσαν και ολοκλήρωσαν την ατμόσφαιρα του άλμπουμ. Πιστεύω ότι το Urban Jazz είναι η εξέλιξη του The Main Course όσον αφορά την μέχρι στιγμής νοοτροπία του Baby Trio.

ελc: Γιατί “urban” jazz;  Τι ρόλο έπαιξε το αστικό στοιχείο στη δημιουργία του ήχου του δίσκου;
Γ.Κ.:
Όλα τα κομμάτια δημιουργήθηκαν και πήραν μορφή στις ζωντανές εμφανίσεις που κάναμε στην Αθήνα τα τελευταία τρία χρόνια. Μοιραία οι παραστάσεις, οι ρυθμοί και οι καταστάσεις των τελευταίων τριών χρόνων της μεγάλης πόλης δημιούργησαν το Urban Jazz.

ελc: Η βασική ιδέα του Baby Trio είναι ότι συνεργάζεστε με νέους μουσικούς έως 25 χρονών. Πώς προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία αυτής τη μπάντας;
Γ.Κ.:
Καταρχάς η αφορμή δημιουργήθηκε όταν έπαιξα με έναν ντράμερ δεκαέξι χρόνων στο Ελσίνκι. Κατάλαβα ότι οι καινούργιες γενιές είναι πιο εξελιγμένες ακόμα και σε επίπεδο ωριμότητας και έχουν αυτόν το πρωτογενή ενθουσιασμό, που με τη συναναστροφή μαζί τους γίνονται όλα πρωτόγνωρα κατά κάποιον τρόπο. Στην Ελλάδα υπάρχουν πλέον αρκετοί νέοι μουσικοί με τον ενθουσιασμό και τη φλόγα που είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν.

ελc: Έχετε ζήσει πολλά χρόνια στη Φινλανδία. Μεταφέρετέ μας μια εικόνα από αυτή τη χώρα, που έχει χαραχτεί μέσα σας.
Γ.Κ.:
Η εντελώς παγωμένη θάλασσα τον χειμώνα. Νομίζω ότι είναι μια εξωπραγματική έως και απόκοσμη εικόνα για κάποιον που έχει μεγαλώσει σε μεσογειακή χώρα. Επίσης η αποδοχή όλων των μορφών της έκφρασης στην τέχνη και η μη σύγκριση μεταξύ τους.

ελc: Θα ήθελα να μας προτείνετε τρεις από τις πλέον αγαπημένες σας μουσικές συνθέσεις, από Έλληνες ή ξένους μουσικούς, από οποιοδήποτε είδος μουσικής.
Γ.Κ.:
Είναι πολύ δύσκολο να πω μόνο τρία. Λέω ό,τι μου έρχεται στο μυαλό αμέσως: «Η ιεροτελεστία της Άνοιξης» του Στραβίνσκι, το «Round midnight» του Thelonious Monk, το «The Wall» των Pink Floyd (μάλλον όλο το δίσκο εννοώ) και θα πω και ένα ακόμα. «Η μαύρη θάλασσα» του Διονύση Σαββόπουλου.

ελc: Ποιοι ήχοι, εικόνες και μυρωδιές σας θυμίζουν τα παιδικά σας χρόνια;
Γ.Κ.:
Το λιμάνι του Πειραιά, ο ήχος ενός συγκροτήματος που κάνει πρόβα σε ένα σπίτι και εσύ τον ακούς από τον δρόμο (πιο εφηβικό μάλλον είναι αυτό), η φρέσκια ντομάτα μέσα στο λάδι και φρέσκο ψωμί. Προφανώς υπάρχουν και πολλά άλλα. Αλλά αυτά μου έρχονται αμέσως.        

ελc: Σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που ζούμε τώρα, η τέχνη είναι ανάγκη ή πολυτέλεια;
Γ.Κ.:
Η τέχνη δημιουργείται και υπάρχει σε όλες τις περιόδους. Είναι μέσα σε αυτές αλλά ταυτόχρονα και ανεξάρτητη από αυτές. Τώρα νομίζω ότι είναι στην υποκειμενικότητα του καθενός για το αν είναι αναγκαία ή αν είναι πολυτέλεια.

ελc: Στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών θα δώσετε μια συναυλία μαζί με τον φινλανδό σαξοφωνίστα Mikko Innanen, στο πλαίσιο του 2ου Πανοράματος Ελληνικής Jazz. Είστε αισιόδοξος για το μέλλον της Ελληνικής τζαζ σκηνής;
Γ.Κ.:
Νομίζω ότι η Ελληνική Jazz σκηνή – και έχει αρχίσει πλέον να γίνεται – είναι στην καλύτερή της φάση. Πιστεύω ότι στο μέλλον θα εδραιωθεί και θα θεωρείται δεδομένη.

To Baby Trio θα εμφανιστεί την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στο πλαίσιο του 2ου Πανοράματος Ελληνικής Jazz

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.