Ο Αδριανός Αγγελόπουλος στο ελculture.gr

«Το γκράφιτι για μένα είναι ό,τι έχει να κάνει με την κωδικοποίηση των γραμμάτων. H γεωμετρία είναι timeless»

Ο Αδριανός Αγγελόπουλος είναι ένας νέος καλλιτέχνης που ασχολείται κυρίως με τη γεωμετρία και τον όγκο. Οι γλυπτικές του εγκαταστάσεις άλλες φορές σχεδιάζονται για να διακοσμήσουν διάφορους χώρους, για παράδειγμα εισόδους πολυκατοικιών, και άλλες φορές είναι καθαρά εικαστικές. Γεννημένος το 1983 στο Παρίσι, σπούδασε graphic design και λιθογραφία, ενώ ασχολείται με το γκράφιτι από τα δώδεκά του χρόνια. Σήμερα ζει ανάμεσα στη Γαλλία και την Ελλάδα και, παρότι στην πρόσφατη δουλειά του εστιάζει στις εγκαταστάσεις και στην γλυπτική, συνεχίζει να ασχολείται με τη γραφιστική αλλά και την τυπογραφία. Ο Αδριανός Αγγελόπουλος είναι ένας από τους 130 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο που επέλεξε η εταιρεία Eastpak προκειμένου να σχεδιάσουν συλλεκτικά σακίδια ώστε να συγκεντρωθούν χρήματα για την οργάνωση Designers Against Aids. Το ελculture τον συνάντησε και μίλησε μαζί του για την τέχνη του και το νέο project που ετοιμάζει.

ελc: Η ενέργεια που ονομάστηκε «Eastpak Artist Studio» είχε ως στόχο τη συγκέντρωση χρημάτων για τον οργανισμό Designers Against Aids. Σχεδιάσατε κι εσείς κάποια από αυτά τα σακίδια. Τι παρουσίασε ενδιαφέρον για εσάς στο σχεδιασμό τους;
Α.Α.:
Με αυτά τα σακίδια μεγαλώσαμε και έχουν έναν ισχυρό συμβολισμό για τις δικές μας γενιές. Τα χρησιμοποιούσαμε καθημερινά στο σχολείο. Τα αντιμετώπισα ως έναν καμβά πάνω στον οποίο μπορούσα να επέμβω καλλιτεχνικά. Πέρσι δημιούργησα μια τσάντα-γλυπτό, ένα τρισδιάστατο αντικείμενο, χρησιμοποιώντας τα υπολείμματα μετάλλων που είχαν περάσει από τόρνο και είχαν το σχήμα του σπιράλ. Φέτος, οι τσάντες που σχεδίασα είναι περισσότερο λειτουργικές. Χρησιμοποίησα λογότυπα που παραπέμπουν στη street κουλτούρα. Στόχος ήταν η συγκέντρωση όσο το δυνατόν περισσότερων χρημάτων για την καταπολέμηση του Aids.

ελc: Είσαστε γραφίστας, σχεδιαστής ή καλλιτέχνης;
Α.Α.: Έχω κάνει σπουδές γραφιστικής στη Γαλλία και μετά δούλεψα μαζί με ένα φίλο μου ως freelance γραφίστας. Στη συνέχεια, έκανα ελεύθερες σπουδές στην τέχνη, μαθαίνοντας λιθογραφία στο atelier της Beaux Arts des Paris. Είχε μεγάλο ενδιαφέρον το γεγονός ότι στοιχεία της γραφιστικής όπως τα layers του Photoshop τα χρησιμοποιούσα και στη λιθογραφία. Με τη διαφορά ότι στη λιθογραφία πρέπει να είσαι σε εγρήγορση, γιατί δεν έχεις τις ευκολίες του υπολογιστή. Παρ’ όλα αυτά, κάποιες φορές χρησιμοποιούσα το Photoshop για να δημιουργήσω τα layers μιας λιθογραφίας. Έχει ενδιαφέρον αυτό το πάντρεμα.

ελc: Σας δίνει μεγαλύτερες ελευθερίες ή μεγαλύτερη ικανοποίηση η καθαρή τέχνη από τη γραφιστική;
Α.Α.: Εγώ δεν ξεχωρίζω αυτά τα δύο πεδία. Την ίδια προσέγγιση απαιτούν. Το κακό είναι ότι όταν εργάζεσαι ως γραφίστας οι πελάτες σου έχουν την τάση να παρεμβαίνουν. Γεγονός που αφενός δείχνει ότι δε σου έχουν εμπιστοσύνη και αφετέρου σου αποστερεί κάθε αίσθηση δημιουργίας. Γι’ αυτό και προτιμώ την τέχνη, εκτός κι αν πρόκειται για δοκιμασμένες συνεργασίες.

ελc: Ποιο είναι το επόμενο project σας;
Α.Α.: Πρόκειται να παρουσιάσω δουλειά μου για πρώτη φορά στις 12 Μαΐου στο SIX D.O.G.S., κάτι που κανόνισε το Stigma Lab, η οποία ασχολείται με street artists και γκράφιτι. Θα περιλαμβάνει ένα γλυπτό το οποίο δημιουργώ εγώ και πάνω του θα προβάλλεται ένα mapping που δημιουργεί μια ομάδα με την οποία συνεργάζομαι. Σε αυτήν συμμετέχουν ο Παναγιώτης και ο Νεκτάριος Λιανός, ο Χριστόφορος Λούπας και ο Λέων Βήτας. Το γλυπτό είναι φτιαγμένο από φελιζόλ, αλλά δουλεμένο με μια τεχνική που το κάνει να μοιάζει σαν να είναι φτιαγμένο από άλλα υλικά.

ελc: Άρα, είσαστε και street artists;
Α.Α.: Όχι! Έχω πρόβλημα με αυτόν τον όρο. Κάνω γκράφιτι στο δρόμο 17 χρόνια τώρα, αλλά δεν κάνω street art που είναι ένας όρος που μου μυρίζει εμπορευματοποίηση. Γκράφιτι για μένα είναι ό,τι έχει να κάνει με την κωδικοποίηση των γραμμάτων. Τα στένσιλ δεν είναι γκράφιτι, η ζωγραφική στο δρόμο δεν είναι γκράφιτι.

ελc: Πώς θα προσδιορίζατε, λοιπόν, τη δουλειά που κάνετε;
Α.Α.: Ασχολούμαι με την τυπογραφία και τη γεωμετρία. Ανεξαρτήτως μέσου έκφρασης. Είτε στη γραφιστική είτε στη γλυπτική. Με ενδιαφέρει η αυστηρότητα της γεωμετρίας. Αλλά αυτό που με απασχολεί κυρίως είναι η έρευνα γύρω από τον όγκο, η γεωμετρία στη γλυπτική. Εδώ και κάποιο διάστημα ξεκίνησα να δημιουργώ γλυπτά για κτίρια. Φυσικά, δουλεύοντας με τη γεωμετρία, είναι πολύ δύσκολο να ανταγωνιστείς την τέχνη των αρχαίων Ελλήνων ή των Αιγυπτίων. Απλώς έχω τη ματιά μιας digital εποχής, παρότι η γεωμετρία είναι timeless.

Διαβάστε και δείτε περισσότερα για τη δουλειά του Αδριανού Αγγελόπουλου.

Οι DAA δημιουργήθηκαν το 2004 από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό ‘Beauty Without Irony’, με βασικό σκοπό να προωθήσουν την πρόληψη σαν την μοναδική θεραπεία για τη νόσο, υπενθυμίζοντας το διαρκώς στα διεθνή media και στον κόσμο. 

Το Eastpak Artist Studio προσπαθώντας να συμβάλλει σε αυτό το σκοπό προσκάλεσε πάνω από 130 καλλιτέχνες, γραφίστες, σχεδιαστές, DJ’s, μουσικούς και ποπ περσόνες, για να δημιουργήσουν περισσότερα από 200 μοναδικά EASTPAK σακίδια. Μπορείτε να τα δείτε και να τα αγοράσετε απο την επίσημη ιστοσελίδα τους.

Διαβάστε περισσότερα για τo Eastpak Artist Studio

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.