Η Neuköllner Oper σε συνεργασία με την Εταιρεία Μουσικού Θεάτρου «Οι όπερες των ζητιάνων» πρόκειται να παρουσιάσει μια νέα διασκευή της όπερας Αΐντα του Τζουζέπε Βέρντι με τίτλο “Yasou Aida!”, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Το έργο επιχειρεί μια ενίσχυση των ελληνογερμανικών σχέσεων σε περίοδο οικονομικής και πολιτικής κρίσης, διαμέσου της αναφοράς σε ένα από τα εμβληματικά έργα της αποικιοκρατικής περιόδου της Ευρώπης, την Αΐντα του Βέρντι. Στην Αΐντα, ο ηγεμονικός, αποικιακός λόγος του ύστερου 19ου αιώνα (οι «πολιτισμένοι» Αιγύπτιοι κατακτητές και οι «βάρβαροι» Αιθίοπες κατακτημένοι…) βρίσκεται σε πλήρη εκδίπλωση, «φυσικοποιημένος», θα έλεγε κανείς, διαμέσου της προβολής του σε ένα μακρινό αφρικανικό παρελθόν.
Στην εποχή μας, αντίστοιχα, παρατηρούμε να νομιμοποιείται η λήψη σκληρών πολιτικών αποφάσεων που επηρεάζουν άμεσα τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, διαμέσου της αναφοράς σε έναν, στην ουσία του, μετααποικιακό λόγο που βρίθει φαντασιακών αναπαραστάσεων (οι «εργατικοί» Βόρειοι και οι «τεμπέληδες» Νότιοι, οι «πειθαρχημένοι» Γερμανοί και οι «άσωτοι» Έλληνες).
Το Yasou Aida! αναμετράται με ένα από τα σπουδαιότερα έργα της οπερατικής παραγωγής επιχειρώντας να προβάλει σ’ αυτό σύγχρονες ανησυχίες μιας περιόδου κρίσης. Δίνει, ταυτόχρονα, δεξιοτεχνικές λύσεις στο πρόβλημα της παρουσίασης ενός ογκώδους έργου με λίγα μέσα.
Παράλληλες Δράσεις
Για μία μη Δογματική Όπερα, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Παρασκευή 09 Μαρτίου 17:00 – 20:00 (Φουαγιέ M2).
Συζήτηση του κοινού με τους Bernhard Glocksin, Χαράλαμπο Γωγιό, και Αλέξανδρο Ευκλείδη, συντελεστές της παράστασης Yasou Aida! Η όπερα θεωρείται ένα αυστηρά κωδικοποιημένο είδος, καθορισμένο από δογματικές αντιλήψεις, ιδεολογικού, τεχνοκρατικού και αισθητικού χαρκατήρα. ο γιγαντισμός, το υψηλό κόστος, η απόλυτη επικράτηση του σταρ σύστεμ, ο διαρκής ανταγωνισμός μεταξύ μουσικής και θετρικής έκφρασης, είναι ορισμένα από τα σταθερά χαρακτηριστικά της δογματικής όπερας. Υπάρχει, ωστόσο, χώρος για μια άλλη όπερα; Το ερώτημα αυτό, ιδιατέρως επίκαιρο σε καιρούς οικονομικής ύφεσης, θα απασχολήσει τις τοποθετήσεις των ομιλητών και θα τεθεί προς συζήτηση με το κοινό.
Bernhard Glocksin Δραματουργία, Χαράλαμπος Γωγιός Μουσική προσαρμογή – Μουσική διεύθυνση , Αλέξανδρος Ευκλείδης Ιδέα – σκηνοθεσία