Yasou Aida

Διασκευή της ομώνυμης όπερας

Η Neuköllner Oper σε συνεργασία με την Εταιρεία Μουσικού Θεάτρου «Οι όπερες των ζητιάνων» πρόκειται να παρουσιάσει μια νέα διασκευή της όπερας Αΐντα του Τζουζέπε Βέρντι με τίτλο “Yasou Aida!”, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Το έργο επιχειρεί μια ενίσχυση των ελληνογερμανικών σχέσεων σε περίοδο οικονομικής και πολιτικής κρίσης, διαμέσου της αναφοράς σε ένα από τα εμβληματικά έργα της αποικιοκρατικής περιόδου της Ευρώπης, την Αΐντα του Βέρντι. Στην Αΐντα, ο ηγεμονικός, αποικιακός λόγος του ύστερου 19ου αιώνα (οι «πολιτισμένοι» Αιγύπτιοι κατακτητές και οι «βάρβαροι» Αιθίοπες κατακτημένοι…) βρίσκεται σε πλήρη εκδίπλωση, «φυσικοποιημένος», θα έλεγε κανείς, διαμέσου της προβολής του σε ένα μακρινό αφρικανικό παρελθόν.

Στην εποχή μας, αντίστοιχα, παρατηρούμε να νομιμοποιείται η λήψη σκληρών πολιτικών αποφάσεων που επηρεάζουν άμεσα τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, διαμέσου της αναφοράς σε έναν, στην ουσία του, μετααποικιακό λόγο που βρίθει φαντασιακών αναπαραστάσεων (οι «εργατικοί» Βόρειοι και οι «τεμπέληδες» Νότιοι, οι «πειθαρχημένοι» Γερμανοί και οι «άσωτοι» Έλληνες).

Το Yasou Aida! αναμετράται με ένα από τα σπουδαιότερα έργα της οπερατικής παραγωγής επιχειρώντας να προβάλει σ’ αυτό σύγχρονες ανησυχίες μιας περιόδου κρίσης. Δίνει, ταυτόχρονα, δεξιοτεχνικές λύσεις στο πρόβλημα της παρουσίασης ενός ογκώδους έργου με λίγα μέσα.

Παράλληλες Δράσεις

Για μία μη Δογματική Όπερα, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Παρασκευή 09 Μαρτίου 17:00 – 20:00  (Φουαγιέ M2).

Συζήτηση του κοινού με τους Bernhard Glocksin, Χαράλαμπο Γωγιό, και Αλέξανδρο Ευκλείδη, συντελεστές της παράστασης Yasou Aida!

Η όπερα θεωρείται ένα αυστηρά κωδικοποιημένο είδος, καθορισμένο από δογματικές αντιλήψεις, ιδεολογικού, τεχνοκρατικού και αισθητικού χαρκατήρα. ο γιγαντισμός, το υψηλό κόστος, η απόλυτη επικράτηση του σταρ σύστεμ, ο διαρκής ανταγωνισμός μεταξύ μουσικής και θετρικής έκφρασης, είναι ορισμένα από τα σταθερά χαρακτηριστικά της δογματικής όπερας. Υπάρχει, ωστόσο, χώρος για μια άλλη όπερα; Το ερώτημα αυτό, ιδιατέρως επίκαιρο σε καιρούς οικονομικής ύφεσης, θα απασχολήσει τις τοποθετήσεις των ομιλητών και θα τεθεί προς συζήτηση με το κοινό.


Bernhard Glocksin Δραματουργία, 
Χαράλαμπος Γωγιός Μουσική προσαρμογή – Μουσική διεύθυνση
, Αλέξανδρος Ευκλείδης Ιδέα – σκηνοθεσία

Συντελεστές

Μουσική προσαρμογή – Μουσική διεύθυνση: Χαράλαμπος Γωγιός 

Κείμενο: Δημήτρης Δημόπουλος 

Ιδέα – σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης

Σκηνικά – κοστούμια: Andrea Nolte

Δραματουργία: Bernhard Glocksin 

Λυδία Ζερβάνου: Ελπίδα

Ελπινίκη Ζερβού: Ελπίδα

Fabian Martino: Ράινερ Μες

Alexander Sascha Nikolicć: Ράινερ Μες

Anna Warnecke: Άννα Ρις

Sirin Kilic: Άννα Ρις

Αρκάδιος Ρακόπουλος: Εμμανουήλ (Μάνος) Σταύρου

Βασίλης Τσανακτσίδης: Εμμανουήλ (Μάνος) Σταύρου

Μάρια Ντεβιτζάκη: Κρίστα

Michael Brieske: Το Αφεντικό

Χορωδία:

Σοπράνο: Λυδία Ζερβάνου/Ελπινίκη Ζερβού

Άλτο: Anna Warnecke/Sirin Kilic

Τενόρος: Fabian Martino/Alexander Sascha Nikolic

Μπάσος: Αρκάδιος Ρακόπουλος/Βασίλης Τσανακτσίδης

Μουσικοί: Stefan Klemm, Anja-Susann Hammer, Petra Kießling, Alexandra Hofrichter



Εισιτήρια

Τιμές εισιτηρίων: 

8 €
- 15 €

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ