Από τις 10 Μαρτίου έως και την 1 Απριλίου στην πρωτεύουσα της ιταλικής μόδας διοργανώνεται έκθεση αφιερωμένη στον έξι φορές βραβευμένο με Occhio d’Oro καλύτερου Ιταλού σχεδιαστή, Gianfranco Ferré. H έκθεση υπό τον τίτλο «La camicia bianca secondo me. Gianfranco Ferré» (Το λευκό πουκάμισο κατ’ εμέ. Gianfranco Ferré) πραγματοποιείται στην αίθουσα των Καρυάτιδων του Palazzo Reale (Βασιλικό Παλάτι του Μιλάνο), αφού παρουσιάστηκε πρώτα και στο Museo del Tessuto στο Πράτο.
Φωτογραφίες από τον εκθεσιακό χώρο
Το Ίδρυμα Gianfranco Ferré, που ιδρύθηκε το 2008 με σκοπό τη διαφύλαξη της κληρονομιάς του σχεδιαστή, παραχωρεί για τις ανάγκες της έκθεσης 27 από τα πιο διάσημα λευκά πουκάμισα, σχεδιασμένα από το Μιλανέζο μετρ της κομψότητας. Ο Ferré γεννήθηκε στο Λενιάνο της Βόρειας Ιταλίας και σπούδασε αρχιτεκτονική, πράγμα εμφανές αν παρατηρήσει κανείς τη δομή και τα σχήματα των ρούχων του. Ο ίδιος έχει πει άλλωστε: «Ως αρχιτέκτονας, έμαθα να σκέφτομαι και να εκφράζομαι σε επίπεδες γραμμές, πάνω σε χαρτί, και να φαντάζομαι το περίγραμμα των γραμμών του σχεδίου».
Ένα από τα χαρακτηριστικά λευκά πουκάμισα του σχεδιαστή
Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’70 σχεδιάζοντας κοσμήματα για τους φίλους του, όταν ανακάλυψαν τη δουλειά του διάσημοι συντάκτες μόδας της εποχής. Μαθήτευσε δίπλα στον Christian Dior στο Παρίσι, μέχρι το 1996 που ιδρύει εκεί τον δικό του Οίκο Μόδας. Το λευκό πουκάμισο, αποτελεί το δημιουργικό του αριστούργημα, χάρις στην κατασκευή και το σχήμα του. Μέσα από αυτό, ανακαλύπτει από την αρχή τη δομή, την αναλογία και τον όγκο, αντλώντας έμπνευση από τις σπουδές του στην αρχιτεκτονική και από τα ταξίδια του.
Φωτογραφία από τον εκθεσιακό χώρο
Φωτογραφία του Luca Stoppini
Την έκθεση έχει επιμεληθεί η Daniela Degl’Innocenti και εκτός από τα 27 εκθέματα, περιλαμβάνει και υλικό από διαφημιστικές εκστρατείες, επιδείξεις μόδας και σκίτσα του σχεδιαστή. Παράλληλα, και για τις ανάγκες της έκθεσης, οι φωτογράφοι Luca Stoppini και Leonardo Salvini, με αφετηρία τα 27 λευκά πουκάμισα του σχεδιαστή, παρουσιάζουν τις εικόνες που εμπνεύστηκαν από αυτά. Ο Stoppini με μαεστρία χρησιμοποιεί τις πτυχές και τα σχήματα των λευκών ενδυμάτων για να αναδείξει την κίνηση που ενυπάρχει. Από την άλλη, ο Salvini ακτινογραφεί με τον πιο ευφάνταστο τρόπο τις πιο μικρές λεπτομέρειες των ρούχων.
Φωτογραφία ακτινογραφία του Leonardo Salvini
Η είσοδος στην έκθεση είναι δωρεάν για το κοινό και η διάρκειά της μέχρι την 1 Απριλίου. Όσοι πιστοί, σπεύσατε.