Theodore: Μετά από καιρό θα έχω ανθρώπους μπροστά μου για να παίξω σε αυτούς

Ετοιμάζοντας μια διαφορετική εμφάνιση με ανανεωμένο setlist στη νέα ταράτσα του Gazarte, μετά από 8 μήνες μακριά από τις live εμφανίσεις, ο Theodore μίλησε στο ελc για τη μουσική, τα νέα του κομμάτια και τον τρόπο με τον οποίο συνδέεται με το κοινό

Την Κυριακή 26 Ιουλίου, στη νέα ταράτσα του Gazarte, μετά από 8 μήνες μακριά από τις live εμφανίσεις, και μέσα στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται μετά την καραντίνα, ο Theodore έρχεται για μια σπάνια solo εμφάνιση, στην οποία θα παρουσιάσει νέα κομμάτια, απευθείας από το studio στο οποίο πέρασε το τελευταίο διάστημα, αλλά και με τραγούδια αγαπημένα τόσο στο ελληνικό κοινό όσο και στο εξωτερικό. Ετοιμάζοντας μια διαφορετική εμφάνιση με ανανεωμένο setlist, διαφορετικό από τις εκρηκτικές full band εμφανίσεις του, μίλησε στο ελculture, για τη μουσική, τα νέα του κομμάτια και τον τρόπο με τον οποίο συνδέεται με το κοινό του.

Μιλάμε σε μια δύσκολη περίοδο, που θεωρητικά βγήκαμε από την καραντίνα, αλλά όλα ακόμα είναι ασαφή. Θα ήθελα να σας ρωτήσω πώς περάσατε αυτό το διάστημα και πώς βλέπετε την κατάσταση να διαμορφώνεται στη σκηνή της μουσικής αλλά και στην τέχνη γενικότερα.

Το διάστημα του εγκλεισμού ήταν μια έντονη περίοδος καθώς έβλεπα, όπως και όλοι οι μουσικοί, τις καλοκαιρινές μου συναυλίες να ακυρώνονται η μία μετά την άλλη. Πιο πολύ λυπήθηκα για την παράστασή μου στο Summer Nostos Festival, όπου θα έπαιζα με την Athens Academica Orchestra μια συναυλία για την οποία δουλέψαμε αρκετό καιρό αλλά και για ένα φεστιβάλ στην Πολωνία που θα επέστρεφα μετά από 6 χρόνια (το Halfway Festival ήταν το πρώτο φεστιβάλ εξωτερικού που με κάλεσε το 2014). Παρόλα αυτά προσπάθησα να είμαι δημιουργικός, συνέχισα τη σύνθεση του νέου δίσκου μου, τον οποίο ολοκληρώνω αυτή τη στιγμή. Ταυτόχρονα, χάρηκα όταν η ομάδα του ΚΠΙΣΝ με τίμησε καλώντας με να εγκαινιάσω τις διαδικτυακές τους συναυλίες. Σε μια περίοδο που χρειαζόταν ακόμα να μου βγάλουν χαρτί για να μετακινηθώ, έπαιξα μπροστά σε κάμερες και άδειες καρέκλες με ένα πιάνο.

Κράτησα επίσης τον εαυτό μου απασχολημένο με τις διαδικτυακές συναυλίες που οργανώσαμε με την United We Fly. Από την πρώτη εβδομάδα της καραντίνας μέχρι και την τελευταία, παρουσιάσαμε 20 συνολικά συναυλίες, όπου συμμετείχαν καλλιτέχνες όπως ο Βαγγέλης Γερμανός, ο Φώτης Σιώτας, οι Sworr., η Ειρήνη Σκυλακάκη, η Danai Nielsen, η Κατερίνα Πολέμη και άλλοι σπουδαίοι μουσικοί. Με αυτές τις συναυλίες πέρασα όλες τις μέρες μου, καθώς πέρα από την οργάνωση και τις τεχνικές διαδικασίες, ήμουν και αυτός που συνομιλούσα ζωντανά μαζί τους. Τελικά, θα θυμάμαι εκείνες τις ημέρες, όχι για τον ιό ή τον εγκλεισμό, αλλά για τις ασταμάτητες κουβέντες που έκανα με μουσικούς, που άλλοι ήταν ήδη φίλοι μου και άλλοι έγιναν στην πορεία.

«Όταν η ένωση με το κοινό πετυχαίνει, είναι μαγικά!»

Αλλά και για όλους αυτούς που τέσσερις φορές την εβδομάδα έμπαινε σε ένα link για να παρακολουθήσει τους αγαπημένους τους καλλιτέχνες. Την αγωνία και των δυο πλευρών να εκφραστούν, να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, αλλά και να τραγουδήσουν, δεν θα την ξεχάσω ποτέ. Όπως και δεν θα ξεχάσω το πώς αυτοί οι μουσικοί συσπειρώθηκαν σε μια ακόμα συναυλία, την 21η, για να συνεισφέρουν στους συνανθρώπους μας και πωλητές του περιοδικού δρόμου ‘Σχεδία’. Μιλάμε για μέρες που οι ίδιοι οι μουσικοί προέβλεπαν και τα μελλοντικά τους εισοδήματα να εξαφανίζονται. Οι αναμνήσεις αυτές θα μείνουν για πάντα χαραγμένες στη μνήμη μου.

Φτάνοντας, λοιπόν, στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης, η κατάσταση στη μουσική, αλλά και στις υπόλοιπες τέχνες είναι περίπλοκη. Η τέχνη, πέρα από τη δημιουργία της, αποκτά αξία με την επαφή, με τη συγκέντρωση μουσικών και θεατών σε ένα χώρο. Αυτό ακριβώς πρέπει ως κοινωνία να προσέχουμε ή και να αποφεύγουμε μέχρι να λήξει ο γενικός συναγερμός του κορονοϊού. Μέχρι τότε, ας τηρούμε τα μέτρα ασφαλείας και ας στηρίξουμε τους καλλιτέχνες που αγαπάμε (και τους ανθρώπους που εργάζονται υποστηρικτικά στην τέχνη τους) ώστε να μη λείψει το χρώμα, με την ευρύτερη έννοια, από τη ζωή μας. Δεν θα είναι καλό για κανένα.

Ας μιλήσουμε για τη μουσική σας διαδρομή. Πότε ξεκινήσατε και τι μουσική θέλατε να κάνετε;

 Επίσημα ξεκίνησα το 2012. Σε λίγο θα μετράω 4 δίσκους. Κάθε φορά αισθάνομαι ότι τώρα κάνω τη μουσική που πάντα ονειρευόμουν. Και όταν ολοκληρώνεται έχω την ίδια αγωνία και ανάγκη να ονειρευτώ από την αρχή, όπως έκανα την πρώτη μου φορά.

Μέσα σε ένα τοπίο αρκετά διαμορφωμένο μουσικά και με πολλά στεγανά η μουσική σας πιστεύατε ότι έχει χώρο, μπορεί να υπάρξει το είδος της ή μας αρκεί αυτό που έρχεται από το εξωτερικό;

Με την ερώτηση αυτή είναι σαν να παραδεχόμαστε ότι υπάρχει όριο στο πόση μουσική μπορεί να ακούσει το κοινό. Πράγμα που δεν το πιστεύω. Υπάρχει, βέβαια, όριο στο πόση μουσική μπορούν ή θέλουν τα μέσα να προωθήσουν. Αυτό, φυσικά, δεν έχει να κάνει με την ίδια τη μουσική αλλά με άλλες εμπορικές διαδικασίες που, ενίοτε, δεν με αφήνουν αδιάφορο. Αλλά τι σημασία έχουν πραγματικά το είδος της μουσικής, το ποιος τη δημιουργεί και πού βρίσκεται; Πόσο νοιάζεται πραγματικά ο κόσμος για όλα αυτά; Αν η μουσική είναι καλή και μπορεί να νιώσει με αυτή συναισθήματα ο δέκτης, τότε θα βρει τον δρόμο της.

Φαντάζομαι όλη η διαδικασία της δημιουργίας είναι σημαντική αλλά ποια είναι η πιο ευτυχής στιγμή σας ως δημιουργού; Όταν είστε στο στούντιο ή σε ένα live; Και πώς εισπράττετε τη δυναμική αυτή αλληλεπίδραση με τον κόσμο;

Συναισθηματικά είναι και οι δύο στιγμές εξίσου σημαντικές. Όταν ολοκληρώνω ένα δίσκο στο στούντιο, ακούω αυτά που ονειρεύτηκα. Είναι εντελώς προσωπική στιγμή. Όταν βρίσκομαι πάνω στη σκηνή, η μουσική μου και εγώ επηρεαζόμαστε εντελώς από τη διάθεση του κόσμου. Όταν η ένωση με το κοινό πετυχαίνει, είναι μαγικά!

 

Έχετε κάνει πολλές εμφανίσεις στο εξωτερικό, πώς είναι το να κάνει κάποιος καριέρα ή να κυνηγάει μια καριέρα στο εξωτερικό;

Είναι σίγουρα έντονο. Συνεχώς προσπαθείς να κινήσεις γη και ουρανό. Η σκληρή δουλειά είναι ασταμάτητη, τόσο όταν οργανώνονται οι συνθήκες, όσο και κατά το ταξίδι από πόλη σε πόλη. Ακόμα και όταν η δουλειά αυτή ανταμείβεται με την πρόσκληση σε ένα φεστιβάλ που πάντα ονειρευόσουν ή με κουβέντες για τη μουσική σου από δημοσιογράφους που πάντα σεβόσουν την άποψή τους, θέλει σεμνότητα και αυτοσυγκράτηση, γιατί μπορεί και να μην ξανασυμβεί. Για αυτό συνεχίζω και αντλώ ικανοποίηση με τον ίδιο τρόπο που το κάνω και στην Ελλάδα. Από το πραγματικό κοινό, είτε είναι ένας, είτε είναι χίλιοι.

Ποια θεωρείτε την πιο σημαντική στιγμή σας;

Συνεχώς προχωρώ και σχεδιάζω τη συνέχεια, αλλά στα δύσκολα χαμογελώ σκεπτόμενος ότι έχω παίξει μουσική στους Στύλους του Ολυμπίου Διός ή ότι ήρθε ο Bob Boilen στη συναυλία μου στο South by Southwest και βρέθηκα να παίζω ένα Tiny Desk concert στο NPR. Όλα αυτά είναι ωραία!

Στο βιογραφικό σας γράφει «πολυοργανίστας». Ποιο είναι το αγαπημένο σας όργανο, σε αυτό που μπορείτε να ξεδιπλώσετε με χαρά όλη τη σκέψη και την έμπνευση, και πώς ξεκινήσατε από τι είδους σπουδές;

Έπαιζα πιάνο από πολύ μικρός και μάλλον με αυτό έχω την καλύτερη σχέση. Τη μουσική, όμως, την έχω στο μυαλό μου, το όργανο είναι το μέσο.

Θα ήθελα να μου πείτε αυτό που ετοιμάζετε στο Gazarte.

Είμαι πολύ χαρούμενος για τη συναυλία αυτή. Θα βρίσκομαι μόνος πάνω στη σκηνή και προετοιμάζω ένα set που, σε μεγάλο βαθμό, με βγάζει έξω από τα νερά μου και αυτό με ενθουσιάζει. Πέρα από το πιάνο και τη φωνή μου που συνήθως χρησιμοποιώ στις σόλο συναυλίες θα έχω κάποια synthesizer και έχω αλλάξει αρκετά τον ήχο μου. Αυτό που με χαροποιεί ακόμα πιο πολύ βέβαια είναι ότι μετά από καιρό θα έχω ανθρώπους μπροστά μου για να παίξω σε αυτούς!

Info συναυλίας:

Theodore live | Κυριακή 26 Ιουλίου στη νέα Ταράτσα του Gazarte

tags / Theodore

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.