“Earthlips” ή αλλιώς «πράσινο» κραγιόν: Όταν η γυναικεία επιχειρηματικότητα ξεκινάει από τα θρανία

Μιλήσαμε με την Αριάδνη Παπούλη και τη Στεφανία Βασιλειάδου, δύο μαθήτριες λυκείου, που κατάφεραν να προκριθούν στην τελική φάση του παγκόσμιου διαγωνισμού Diamond Challenge με το δικό τους «πράσινο» κραγιόν

Κείμενο: Μαριγώ Σιάκκα

 

H Αριάδνη Παπούλη και η Στεφανία Βασιλειάδου, δύο μαθήτριες του λυκείου, δημιούργησαν το δικό τους πράσινο κραγιόν και κατάφεραν να προκριθούν στην τελική φάση του παγκόσμιου διαγωνισμού Diamond Challenge. Ο διαγωνισμός Diamond Challenge, που απευθύνεται σε μαθητές λυκείου, είναι μια δράση που διοργανώνει κάθε χρόνο το Πανεπιστήμιο του Delaware προκειμένου να εντοπίσει έξυπνες ιδέες και μυαλά με επιχειρηματικό πνεύμα.

Στον φετινό διαγωνισμό έλαβαν μέρος πάνω από 800 ομάδες μαθητών από 50 διαφορετικές χώρες. Ωστόσο παρόλο τον ανταγωνισμό η ελληνική συμμετοχή της Αριάδνης Παπούλη και της Στεφανίας Βασιλειάδου με την Earthlips κατάφερε να ξεχωρίσει και να βρεθεί πολύ κοντά στην πρώτη θέση. Το Earthlip είναι ένα «πράσινο» κραγιόν, του οποίου η συσκευασία είναι κατασκευασμένη από ανακυκλωμένο αλουμίνιο και μπαμπού και μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί. Επίσης, η σύσταση του κραγιόν είναι 100% φυτικής προέλευσης.

Οι δυο μαθήτριες, που προσπάθησαν να δημιουργήσουν μια επιχειρηματική ιδέα με έντονο οικολογικό αποτύπωμα, μας μιλούν για την πηγή της έμπνευσης τους και για την εμπειρία τους από τον διαγωνισμό.

«Πιστεύουμε ότι το project μας δύναται να συμβάλλει στην υιοθέτηση μιας πιο οικολογικής καθημερινότητας και στην ενδυνάμωση των γυναικών»

Πώς σας ήρθε η ιδέα να δημιουργήσετε αυτό το «πράσινο» κραγιόν;

Γνωρίζοντας πως απομένουν μονάχα επτά χρόνια προτού η καταστροφή του πλανήτη να είναι μη αναστρέψιμη, και οι δύο μας έχουμε υιοθετήσει μία πιο οικολογική καθημερινότητα. Παρατηρήσαμε όμως, πως η βιωσιμότητα απουσίαζε από τον τομέα των καλλυντικών. Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη πως το κραγιόν αποτελεί το πιο χρησιμοποιημένο προϊόν παγκοσμίως, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε από εκεί.

Πόσο σημαντικό θεωρείτε ότι είναι να αναπτυχθούν νέα επιχειρηματικά μοντέλα με οικολογικό αποτύπωμα;

Κατά τη γνώμη μας, η ένταξη της βιωσιμότητας στην επιχειρηματικότητα είναι ιδιαίτερα σημαντική προκειμένου να ενισχυθεί ο αγώνας ενάντια στην κλιματική αλλαγή. Ελπίζουμε, μέσω της Earthlips, να παρακινήσουμε τη νεολαία να αρχίσει να παίρνει οικολογικές πρωτοβουλίες, καθώς εμείς είμαστε εκείνοι που θα βιώσουν τις συνέπειες πιο έντονα.

Προκριθήκατε στην τελική φάση του παγκόσμιου διαγωνισμού Diamond Challenge Entrepreneurship Competition for High-school Students του University of Delaware. Θέλετε να μας πείτε λίγα πράγματα για την εμπειρία σας από τον διαγωνισμό;

Έχοντας μόλις βιώσει την εμπειρία του παγκόσμιου διαγωνισμού, διακρίναμε και οι δύο μία ομαδική βελτίωση. Παρακολουθώντας σχετικά workshops και λαμβάνοντας feedback από κριτές και μεγάλες εταιρείες της βιομηχανίας, η ιδέα μας αναπτύχθηκε σε υψηλό βαθμό σε μία πάροδο πέντε μηνών. Ευχαριστηθήκαμε πολύ τον παγκόσμιο τελικό, καθώς δημιουργήσαμε διαπροσωπικές σχέσεις με άτομα από όλο τον κόσμο.

Υπήρξε κάποια άλλη συμμετοχή που να ξεχωρίσατε και αν ναι, γιατί;

Στον παγκόσμιο διαγωνισμό του Diamond Challenge είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε πολλές και διαφορετικές επιχειρηματικές ιδέες. Όλες είχανε ιδιαίτερα υψηλότερο επίπεδο, βέβαια, κάποιες μας κέντρισαν το ενδιαφέρον σε μεγαλύτερο βαθμό. Πιο συγκεκριμένα, περισσότερο από κάθε άλλη ιδέα ξεχωρίσαμε εκείνη μιας ομάδας από τον Καναδά, η οποία αναφερόταν στο πρόβλημα σπατάλης τροφίμων και της επισιτιστικής ανασφάλειας.

Υπήρξε κάποιο μάθημα ή κάποια εξωσχολική δραστηριότητα που να σας ενέπνευσε για να ασχοληθείτε με την καινοτόμο επιχειρηματικότητα;

Το σχολείο μας, το Pierce – Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος, μας δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουμε επιχειρηματικές δεξιότητες μέσω ομίλων στους οποίους μας παροτρύνει να συμμετέχουμε. Μάλιστα, εμείς πήραμε την πρωτοβουλία να συμμετάσχουμε στον διαγωνισμό μέσω της ύπαρξης του σχετικού ομίλου.

Θεωρείτε ότι θα ήταν καλό να υπάρξει κάποιο μάθημα στα σχολεία που να δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να εξοικειωθούν με την έννοια της επιχειρηματικότητας;

Στην Α’ Λυκείου, οι μαθητές γνωρίζουμε τον επιχειρηματικό κόσμο μέσω του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας, το οποίο μας παρέχει ορισμένες βασικές γνώσεις. Βέβαια, θεωρούμε πως η δημιουργία κάποιου πιο εξειδικευμένου μαθήματος θα ήταν ιδανική.

Ποια θα ήταν η συμβουλή σας προς κάποιον που θέλει να ξεκινήσει να υλοποιεί τη δική του επιχειρηματική ιδέα;

Παροτρύνουμε οποιονδήποτε έχει κάποια επιχειρηματική ιδέα ενόψει να πιστέψει σε αυτήν και να μην διστάσει να την υλοποιήσει, διότι μπορεί να εξελιχθεί σε κάτι πραγματικά επαναστατικό.

Πιστεύετε ότι τα επόμενα χρόνια θα αυξηθούν τα ποσοστά γυναικείας επιχειρηματικότητας;

Καθώς ένας από τους στόχους της Earthlips είναι να ενδυναμώσει τις γυναίκες όλων των ηλικιών, θέλουμε οι ίδιες να συμβάλουμε στην εξάλειψη των διακρίσεων μεταξύ των φύλων εντός του εργασιακού κόσμου. Επομένως, ευελπιστούμε πως, μαζί με την ωρίμανση της κοινωνίας, θα αυξηθούν και τα ποσοστά της γυναικείας επιχειρηματικότητας.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Καθώς μόλις τελειώσαμε τον διαγωνισμό με μία διάκριση (“The Delaware Solid Waste Authority Waste & Recycling Innovation Award”), πιστεύουμε και οι δύο πως το project μας πράγματι δύναται να συμβάλλει στην υιοθέτηση μιας πιο οικολογικής καθημερινότητας και στην ενδυνάμωση των γυναικών. Έτσι, επιθυμούμε να το ενισχύσουμε περεταίρω και να την κάνουμε πραγματικότητα.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.