«Η αποστολή μου είναι να σας αφηγηθώ την ιστορία ώστε εσείς να αποφασίσετε τι θέλετε να κάνετε. Nα εξασφαλίσω ότι κανείς δεν θα μπορεί να πει: “δεν γνώριζα”». Αυτά ήταν τα λόγια του Γιάννη Μπεχράκη μετά τη βράβευσή του με Pulitzer που απέσπασε τον Απρίλιο του 2016 με την ομάδα Thompson Reuters για τη φωτογραφική κάλυψη της προσφυγικής κρίσης στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.
Δύο χρόνια μετά τον θάνατό του το Athens Photo World, η μεγάλη γιορτή του φωτορεπορτάζ που άνοιξε αυλαία το 2019 τιμώντας το 30ετές έργο του, επιστρέφει με εκθέσεις και εκδηλώσεις αφιερωμένες στη μνήμη του, αλλά και την υποστήριξη των φωτορεπόρτερ παγκοσμίως. Τη φετινή χρονιά, μια εποχή περιορισμών και αποστάσεων, η εικόνα, ίσως περισσότερο από ποτέ άλλοτε αποτέλεσε μοχλό επικοινωνίας και ενημέρωσης καθοριστικής σημασίας.
Στο πλαίσιο του Athens Photo World 2021, από τις 21 Μαΐου έως και το τέλος του καλοκαιριού, θα παρουσιαστούν παλαιότερα αλλά και σύγχρονα project φωτοδημοσιογραφίας σε εκθεσιακούς χώρους, υπαίθριες εκθέσεις, αλλά και ψηφιακές προβολές. Με έναν περίπατο στον Εθνικό Κήπο έως τις 30 Μαΐου μπορεί κανείς να γίνει «μάρτυρας» μεγάλων αθλητικών στιγμών των τελευταίων ετών μέσα από τον φακό του Γιώργου Ματθαίου και του Vladimir Rys και την έκθεση ”Sports ‘n’ the City”, ενώ μέχρι τις 30 Αυγούστου την περίφραξη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών θα κοσμούν εικόνες από σημεία – ορόσημα της χώρας με ταξιδιωτικό, αλλά και αισθητικό ενδιαφέρον, συνθέτοντας την έκθεση «Ελλάδα».
Στα highlight του φετινού Athens Photo World οι εκθέσεις των νικητών των βραβείων APW 2020 που φιλοξενούνται έως τις 30 Μαΐου στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» στο Θησείο. Ο Fabio Bucciarelli, ο περσινός νικητής του Διεθνούς Βραβείου Φωτοδημοσιογραφίας Yannis Behrakis παρουσιάζει την έκθεση «Όταν όλα άλλαξαν: Covid19, το Ευρωπαϊκό Επίκεντρο» και ο Δημήτρης Μιχαλάκης, νικητής του περσινού βραβείου Athens Photo World ξεδιπλώνει φωτογραφικά την ελληνική οπτική με τις «42 ημέρες».
«Ελλάδα» | Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Πρώτη στάση στη Βασιλίσσης Σοφίας, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Από την Παρασκευή στην περίφραξή του βλέπεις κάτι από Ελλάδα. Έργα των Αλέξανδρου Αβραμίδη, Πέτρου Γιαννακούρη, Σταύρου Κεσεδάκη, Κώστα Κουτσαφτίκη, Βασίλη Κωστερέ, Θανάση Λιάπη, Μενέλαου Συκοβέλη, Γιάννη Φαρμακίδη και Λουκά Χαψή στολίζουν τα κάγκελά του και συνθέτουν την έκθεση «Ελλάδα» που θα φιλοξενηθεί εκεί έως τις 30 Αυγούστου.
Από την παγωμένη λίμνη Παμβώτιδα των Ιωαννίνων, σε μια ειδυλλιακή παραλία της Ρόδου, τη στιγμή που δίπλα εμφανίζεται το επιβλητικό σκηνικό των Μετεώρων. Πιο κάτω, στην Άνδρο, ξεπροβάλει ο Φάρος Τουρλίτης, ενώ το μάτι του περαστικού τραβά η τόσο οικεία εικόνα με τις ομπρέλες από την παραλία Θεσσαλονίκης. Η συνέχεια έχει φόντο τον έναστρο ουρανό, από τη μία στο Ναυάγιο του Γυθείου και από την άλλη στους Δελφούς, στο σημείο όπου δεσπόζει ο Θόλος της Αθηνάς Προναίας. Η θέα του Λυκαβηττού καθηλωτική, το τοπίο της Αρχαίας Κορίνθου σε καλεί για μια δεύτερη, ίσως και για μια τρίτη ματιά, ενώ δεν θα μπορούσε να λείπει και κάτι από Ακρόπολη για το φινάλε μιας φωτογραφικής βόλτας με άρωμα Ελλάδας.
Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Επόμενη στάση στο Θησείο, στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα», εκεί όπου από τις 21 έως τις 30 Μαΐου ξεδιπλώνεται φωτογραφικά η πανδημία από δύο διαφορετικές ματιές, του Fabio Bucciarelli, περσινού νικητή του Διεθνούς Βραβείου Φωτοδημοσιογραφίας Yannis Behrakis και του Δημήτρη Μιχαλάκη, νικητή του περσινού βραβείου Athens Photo World.
«Όταν όλα άλλαξαν: Covid19, το Ευρωπαϊκό Επίκεντρο»
του Fabio Bucciarelli
«Τη στιγμή που ο κορονοϊός σάρωνε τη βόρεια Ιταλία, κατά τη διάρκεια μιας αποστολής για τους New York Times, απέκτησα αποκλειστική πρόσβαση στους εργαζόμενους του Ερυθρού Σταυρού που πήγαιναν από πόρτα σε πόρτα στο Μπέργκαμο, το πιο βαριά χτυπημένο τμήμα της πιο βαριά χτυπημένης περιοχής της Ιταλίας, για να παρακολουθήσουν όσους μολύνθηκαν και να μεταφέρουν όσους βρίσκονταν σε χειρότερη κατάσταση στο νοσοκομείο… Δουλεύοντας προσεκτικά, με γυαλιά, γάντια, αναπνευστήρα και ντυμένος με προστατευτική στολή, ταξίδεψα μαζί με τους εργαζόμενους στο ασθενοφόρο και μπήκα στα υπνοδωμάτια, στα σαλόνια και στις κουζίνες των οικογενειών τη ζωή των οποίων διέλυσε ο ιός.» – Fabio Bucciarelli
«42 ημέρες» του Δημήτρη Μιχαλάκη
«Το να φωτογραφίζεις μέσα στην περίοδο της καραντίνας κατά την διάρκεια της έξαρσης της πανδημίας Covid-19 σήμαινε τη συνειδητοποίηση του πρώτου περιορισμού, του περιορισμού του βλέμματος, το οποίο αρχικά μπορούσε να φτάσει μέχρι εκεί που επέτρεπε η βεβαίωση κυκλοφορίας. Και αργότερα τη συνειδητοποίηση για το πώς το physical distancing σχετιζόταν και έπαιρνε τη μορφή του social distancing… Το να περιμένεις κάποια πρωινά να αδειάσει η Συγγρού ή η Εθνική οδός, είτε για να τις διασχίσεις είτε για να κατασκευάσεις φωτογραφικά τη νέα κανονικότητα, είναι κάτι που στην προ-Covid εποχή δε θα ήταν δυνατό καν να το φανταστείς.» – Δημήτρης Μιχαλάκης
”Sports ‘n’ the City” | Εθνικός Κήπος
Τελευταία στάση ο Εθνικός Κήπος. Ο φακός του Γιώργου Ματθαίου και του Vladimir Rys αιχμαλώτισε 46 αθλητικές στιγμές από ελληνικές και διεθνείς διοργανώσεις, που από τις 21 έως τις 30 Μαΐου, θα εμφανίζονται στην περίφραξή του στη Βασιλίσσης Σοφίας και Αμαλίας.