44 χρόνια Φεστιβάλ Δράμας: «Ένα φεστιβάλ μπορεί να σου ανοίξει τα φτερά και να πετάξεις!»

Μιλήσαμε με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του φεστιβάλ, Γιάννη Σακαρίδη, τον Head Programmer του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος, Γιώργο Ζώη και την επικεφαλής του προγράμματος Cinematherapy, Ντενίς Νικολάκου

Με το υπέροχο τρέιλερ «Αεροπλάνα» του Βασίλη Κεκάτου και νέα οπτική ταυτότητα σε επιμέλεια του Δημήτρη Παπάζογλου μας επανασυστήνεται φέτος το 44ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, που θα διεξαχθεί στις 12-18 Σεπτεμβρίου 2021 στη Δράμα. Εκφράζει έτσι το βασικό μέλημά του: να αγκαλιάσει και να αναδείξει ανθρώπους ανεξαρτήτως καταγωγής, θρησκείας και σεξουαλικού προσανατολισμού, με κύριο μέσο τον κινηματογράφο.

Μιλήσαμε με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του φεστιβάλ, Γιάννη Σακαρίδη, τον Head Programmer  του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος, Γιώργο Ζώη και την επικεφαλής του προγράμματος Cinematherapy, Ντενίς Νικολάκου.

Ο Γιάννης Σακαρίδης μόλις είχε δει το τρέιλερ του φεστιβάλ και ήταν συγκινημένος:

«Φέτος ήταν πιο συνειδητή η δουλειά της διοργάνωσης, και γι’ αυτό πιο δύσκολη. Βλέπαμε με τον καιρό ότι τα μέτρα παρέμεναν κι έτσι μάθαμε να λειτουργούμε δημιουργικά εν μέσω πανδημίας, δίνοντας τον καλύτερο εαυτό μας. Δώσαμε μεγαλύτερη βάση στις σχέσεις, στην επικοινωνία, στην ανθρώπινη επαφή, υπήρχε θέρμη και αναπτέρωση. Προσωπικά νιώθω ότι εξανθρωπίστηκα σε αυτό το διάστημα, αγάπησα περισσότερο τον άνθρωπο βλέποντάς τον τόσο ευαίσθητο! Αν δείτε το τρέιλερ, είναι ακριβώς αυτό που ήθελα να βγάλω, χωρίς να έχω κάνει σχετική κουβέντα με τον Βασίλη Κεκάτο. Ένα φεστιβάλ μπορεί να σου ανοίξει τα φτερά και να πετάξεις!»

Γιάννης Σακαρίδης

Μαζί με το Εθνικό και Διεθνές Διαγωνιστικό Πρόγραμμα, καθώς και το Διεθνές Σπουδαστικό Πρόγραμμα έρχονται φέτος να προστεθούν τρία νέα τμήματα του DISFF: το Διεθνές Πρόγραμμα Animation, το Short & Green, διαγωνιστικά και τα δύο, αλλά και το Cinematherapy που μετά την περσινή επιτυχία του, απέκτησε δικαιωματικά μια μόνιμη θέση στο πρόγραμμα.

Μας εξηγεί ο κ. Σακαρίδης: «Ήδη από πέρυσι υπήρχαν πιο μακροπρόθεσμοι στόχοι. Κάναμε ανανέωση του καταστατικού, δουλέψαμε τη νέα οπτική ταυτότητα και βασικά τη γλώσσα επικοινωνίας μας. Σχεδιάσαμε επίσης το τετραετές πρόγραμμα των κινηματογραφικών σπουδών για το Ανοικτό Πανεπιστήμιο, που ολοκληρώθηκε, πέρασε από την Κοσμητεία και θα έχουμε σύντομα ανακοινώσεις. Έχουμε επενδύσει σε νέους ανθρώπους, όπως ο Γιώργος Ζώης, ο Βασίλης Τερζόπουλος που ανέλαβε το περιβαλλοντικό Short and Green και ο Θανάσης Νεοφώτιστος με το σπουδαστικό πρόγραμμα να υποδέχεται πάνω από 2.000 ταινίες φέτος με τη φιλοδοξία να γίνει ένα από τα καλύτερα στον κόσμο».

«Θα είμαστε φεστιβάλ όλης της χρονιάς!», συνεχίζει. «Θα προχωρήσουμε εντατικά τα εργαστήρια και το Pitching Lab. Επιδιώκουμε νέες συνεργασίες. Έχουμε ξεκινήσει πρόγραμμα κινηματογραφοθεραπείας για παιδιά κι εφήβους σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού. Η πλατφόρμα μας έγινε φέτος πολύ πιο επαγγελματική και θα λειτουργεί εμπλουτιζόμενη με υλικό όλο τον χρόνο, ώστε να αποτελεί αρχείο καταγραφής, εκπαιδευτικό μέσο και πόλο έλξης για ενδιαφερόμενους, αλλά και επαγγελματίες του κινηματογράφου.

Το περσινό πιλοτικό πρόγραμμα Animation έγινε φέτος διεθνές, σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Animasyros, την ΑSIFA και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, με επικεφαλής τον σκηνοθέτη και καθηγητή στο ΠΑΔΑ Σπύρο Σιάκα. Σε συνεργασία με το Zagoriwood κάνουμε πρόγραμμα για σενάρια μικρού μήκους που θα αναπτύσσονται στο Ζαγόρι και στη Δράμα. Το Φεστιβάλ υποστηρίζεται από το ΕΚΟΜΕ και επεκτείνει φέτος τη συνεργασία του με το ΕΚΚ, και το ONASSIS CULTURE .Συνεργαζόμαστε με πρεσβείες, όπως την ελληνική πρεσβεία της Αργεντινής και θέλουμε να βρούμε τρόπους να αναπτύξουμε περαιτέρω το πρόγραμμα Το Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει”, προκειμένου να διαδώσουμε αυτό που πιστεύουμε πολύ».

ΤΟ ΒΑΝΚΟΥΒΕΡ της Άρτεμις Αναστασιάδου

Τι ήταν αυτό που έκανε εντύπωση στον καλλιτεχνικό διευθυντή του φεστιβάλ από τις ταινίες που υποβλήθηκαν φέτος;

«Φέτος είχαμε ένα πολύ δυνατό ελληνικό τμήμα, με πολλούς πρωτοεμφανιζόμενους σκηνοθέτες, ανάμεσά τους και παραγωγοί που πρωτοσκηνοθετούν, με την πλειοψηφία των σκηνοθετών που διαγωνίζονται να είναι γυναίκες (19 γυναίκες, 14 άνδρες). Υπάρχουν πολλές αυτοχρηματοδοτούμενες ταινίες, μεγάλη ποικιλία και καλή επιμέλεια. Οι ταινίες εκφράζουν διαφορετικά στυλ και έναν κινηματογράφο ρεαλιστικό, επίκαιρο. Με εντυπωσίασε η μεγάλη τάση έμφασης στο εικαστικό στοιχείο που ξεκινά από τον Γιώργο Λάνθιμο και μου αρέσει πολύ. Παρατήρησα μια νότα νοσταλγίας να εκφράζεται στις ταινίες. Και είναι πιο βαθυστόχαστες, τόσο στο ελληνικό όσο και στο διεθνές. Υπάρχει μια τάση να αναλύσουμε τι μας συμβαίνει, να μοιραστούμε τον ψυχικό μας κόσμο. Δεν είδαμε πολλές δουλειές να αποτυπώνουν καθαρά το lockdown, αλλά σίγουρα ο εγκλεισμός βρίσκει την έκφρασή του στις ταινίες».

LAST VISIT του Σπύρου Αλιδάκη
BRUTALIA, DAYS OF LABOUR του Μανώλη Μαυρή

Από τις 247 ελληνικές ταινίες που κατατέθηκαν φέτος, 30 ταινίες θα διεκδικήσουν τα βραβεία της 44ης διοργάνωσης (θα βρείτε τη λίστα εδώ. Σε αυτές συγκαταλέγονται 24 μυθοπλασίας, 2 ντοκιμαντέρ, 2 animation και 2 πειραματικές.

Στο Διεθνές Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ θα προβληθούν συνολικά 23 ταινίες από 19 χώρες – μέσα από ένα σύνολο ταινιών που υποβλήθηκαν από 105 χώρες! Ανάμεσα τους συναντάμε τρεις ελληνικές ταινίες: Motorway 65 της Εύης Καλογηροπούλου, Από το μπαλκόνι του Άρη Καπλανίδη και Brutalia, days of labour του Μανώλη Μαυρή.

ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ του Άρη Καπλανίδη

Ο Head Programmer  του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος, Γιώργος Ζώης, μας λέει:

«Με μια υπέροχη ομάδα οκτώ νέων σινεφίλ, εστιάσαμε στις ταινίες που είχαν μια αυθεντική και σύγχρονη αφήγηση κι ένα τολμηρό βλέμμα πάνω σε θέματα που μας αφορούν τόσο στον εσωτερικό μας κόσμο, όσο και στις κοινωνικές παγκόσμιες συνθήκες που είναι γεμάτες ανισότητα και αδικία. Μάλιστα φέτος αποφασίσαμε να συμπεριλάβουμε και μεσαίου μήκους ταινίες, γιατί αυτό το φορμά είναι πολύ σημαντικό, υπάρχουν διαμάντια διεθνώς που αποκλείονται από τα περισσότερα φεστιβάλ λόγω χρόνου, οπότε εδώ τις υποδεχτήκαμε με μια ζεστή αγκαλιά!».

Τι ξεχώρισε ο Ζώης σε αυτές τις ταινίες;

«Φέτος ξεχώρισα ταινίες που έχουν σαν θεματική το φύλο και τον ερωτικό προσανατολισμό, αλλά συνδεδεμένο με τις κοινωνικές συνθήκες που επικρατούν γύρω μας, είτε αυτό είναι σε μια αστική πόλη της Λατινικής Αμερικής είτε στη γαλλική επαρχία. Επίσης μου έκανε εντύπωση πως δεν υπάρχει πια ένα καθαρό fiction όπως το ξέρουμε, αλλά μέσα στην κινηματογραφική αφήγηση εισβάλλουν αλλόκοτα στοιχεία από τις άλλες τέχνες, καθώς και τα υβρίδια ταινιών που δημιουργούνται συνδυάζοντας διαφορετικά genre».

(Θα βρείτε τη σχετική λίστα εδώ)

Κύριος Ισχυρός του Oriol Barberà Masats – Βραζιλία

Η διάσημη ελληνογαλλίδα ηθοποιός Άννα Μουγκλαλίς, επίσημη προσκεκλημένη του φεστιβάλ, θα συμμετάσχει στην Κριτική Επιτροπή του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος.

Συνολικά θα παρουσιαστούν 158 ταινίες από περισσότερες από 50 χώρες σε όλα τα προγράμματά του Φεστιβάλ.

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, παρουσιάζεται το πρόγραμμα Cinematherapy με επικεφαλής την ψυχοθεραπεύτρια Ντενίς Νικολάκου, παίρνοντας πια μια μόνιμη θέση στο φεστιβάλ. Φέτος παρουσιάζονται τρεις νέες ταινίες που ξεχώρισαν από τις φετινές συμμετοχές για το περιεχόμενό τους και την ευαίσθητη προσέγγισή τους: (Πώς να εκπαιδεύσεις έναν αντιήρωα του Γιάννη Μπλέτα (Ελλάδα), Left Unsaid του Iari Varriale (Εσθονία), και Από το μπαλκόνι του Άρη Καπλανίδη (Ελλάδα). Επίσης φιλοξενούμενος στο πρόγραμμα θα είναι ο συγγραφέας του best seller «Το Δώρο», Στέφανος Ξενάκης.

Φοβάμαι Να Ξεχάσω το Πρόσωπό Σου του Sameh Alaa – Αίγυπτος / Γαλλία / Βέλγιο / Κατάρ

Η Ντενίς Νικολάκου λέει στο elculture:

«Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Γιάννης Σακαρίδης ως ένας από τους πιο έμπειρους σκηνοθέτες του χώρου, ήταν από τους πρώτους που πίστεψε στο συγκεκριμένο πρωτοποριακό πρόγραμμα και τη θεραπευτική αξία του σινεμά. Είναι πράγματι ευλογία και ευθύνη ταυτόχρονα να απευθύνεσαι σε ένα ευρύ ακροατήριο με πολλαπλά και διαφορετικά κριτήρια αξιολόγησης στις θεματικές που παρουσιάζεις.

Η σχέση μου με το φεστιβάλ είναι πρωτίστως μια σχέση εμπιστοσύνης που χτίζεται κάθε χρόνο. Σκοπός μου είναι να μπορώ να παρουσιάζω κάτι ουσιαστικά ωφέλιμο στο κοινό του φεστιβάλ αλλά και σε όλο τον κόσμο που το παρακολουθεί, με την προσδοκία να μυηθεί ο θεατής σε ένα πιο ενεργητικό πλαίσιο παρακολούθησης ταινιών, αφήνοντας ένα θεραπευτικό αποτύπωμα στην ψυχολογική του κατάσταση.

Ο κινηματογράφος είναι μια τέχνη που θα εξακολουθεί να αναπτύσσεται παγκοσμίως ως ένας ζωτικός οργανισμός ανεξάρτητα από την όποια δική μας προσέγγιση σε αυτόν. Προσωπικά θα προτιμούσα να παραμείνει ως έχει. Ένας ανεξάρτητος και παραγωγικός ως προς την έκφραση μηχανισμός με όλη την αυτοτέλεια και την ελευθερία που τον διακρίνει. Άλλωστε, αυτά ακριβώς τα στοιχεία είναι που αποτελούν και τα δομικά υλικά του cinematherapy. Τα “υλικά του ονείρου”, όπως συνηθίζω να λέω».

How to train an antihero (Πώς να εκπαιδεύσεις έναν αντιήρωα) του Γιάννη Μπλέτα (Ελλάδα)

Οι ταινίες που επελέγησαν για τη φετινή χρονιά ανήκουν σε διαφορετικά κινηματογραφικά είδη και γεωγραφικά μήκη και πλάτη. «Κυρίαρχο θέμα είναι το εύθραυστο των ανθρώπινων σχέσεων και η αγωνιώδης αναζήτηση για σύνδεση με τον άλλον που συχνά εμποδίζεται από τον φόβο της σύνδεσης, τη διαφορετικότητα, τον ναρκισσισμό, την αποφυγή αναγνώρισης των ελλειμμάτων του εαυτού δημιουργώντας συγκρούσεις και ρήξεις που καθιστούν αυτήν την επικοινωνία μια μη πραγματοποιήσιμη συνθήκη. Επιπλέον, οι θεματικές των ταινιών που θα δούμε φέτος στο φεστιβάλ, απέχουν μακράν από την επελαύνουσα μοντέρνα κουλτούρα που προβάλλεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», επισημαίνει η κ. Νικολάκου.

Ποιος είναι ο στόχος του προγράμματος; «Η επιθυμία μου είναι να δώσω στον θεατή μια αίσθηση διορατικότητας που θα τον βοηθήσει να κατανοήσει και να αποδεχθεί όσο το δυνατόν περισσότερο την προσωπικότητά του και να επιδοθεί σε σημαντικές διαδικασίες που θα περιγράψουν την ουσία της κατάστασης που αντιμετωπίζει, όχι με τον κλασσικό θεραπευτικό τρόπο αλλά με μια ανώδυνη και μαιευτική διαδικασία βλέποντας μια ταινία. Κατά συνέπεια, η προσπάθειά μου δεν απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο φιλοθεάμον κοινό, αλλά σε όλους, όσοι προσπαθούν να μείνουν ξύπνιοι, ζωτικοί και συλλογισμένοι».

Προκειμένου να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία, το Φεστιβάλ Δράμας θα διεξαχθεί και φέτος, ταυτόχρονα, και σε φυσικούς χώρους και online. Θα διεξαχθεί στον κινηματογράφο Ολύμπια και το Δημοτικό Ωδείο Δράμας (Αίθουσα Αντώνης Παπαδόπουλος), στο θερινό κινηματογράφο Αλέξανδρος, στο Drivein Cinema που θα λειτουργήσει αποκλειστικά για την εβδομάδα του Φεστιβάλ, στο καφέ-πολυχώρο Ελευθερία (συμβολή των οδών Βενιζέλου και Κουντουριώτου) καθώς και διαδικτυακά:

Όσοι επιθυμούν να παρακολουθήσουν το φεστιβάλ, θα πρέπει να μπουν στην πλατφόρμα του φεστιβάλ https://disff.cine.gr (θα οδηγούνται εκεί και μέσω της ιστοσελίδας https://www.dramafilmfestival.gr από τον σύνδεσμο online festival) και να ακολουθήσουν τις οδηγίες. Οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες από τις 12/9.

Το βασικό πακέτο θα κοστίζει 15 ευρώ και με αυτό οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση σε όλο το περιεχόμενο του Φεστιβάλ. Το πακέτο αυτό θα έχει ημερομηνία λήξης στις 26/09  καθώς οι βραβευμένες ταινίες θα παραμείνουν διαθέσιμες στην πλατφόρμα μέχρι τότε (23:59).

Στην πλατφόρμα θα προβληθούν τα 5 διαγωνιστικά προγράμματα, το Cinematherapy και το Zagoriwood.

ΜΕΛΙΝΑ / MELINA του David Valolao, Ιταλία

Αναλυτικά για το 44ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

[ 12 – 18 Σεπτεμβρίου 2021 ]

«ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ» ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ: DISFF 44 TRAILER

Το τρέιλερ του 44ου DISFF με τίτλο «Αεροπλάνα» υπογράφει ο Βασίλης Κεκάτος, ο πρώτος Έλληνας σκηνοθέτης που τιμήθηκε με Χρυσό Φοίνικα για ταινία μικρού μήκους στις Κάννες (Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό και εμάς).

Σενάριο, Σκηνοθεσία, Μοντάζ: Βασίλης Κεκάτος

Εκφώνηση: Γλυκερία Παππά

Σχεδιασμός Ήχου / Μιξάζ: Παναγιώτης Παπαγιαννόπουλος

Μετάφραση κειμένου: Αλεξάνδρα Δυράνη-Μαούνη

Ευχαριστίες: Λευτέρης Κοκκόλης, Ρομάννα Λόμπατς, Ελένη Στεργιοπούλου.

Το ραδιοφωνικό σποτ της φετινής διοργάνωσης εκφωνεί ο ηθοποιός Γιάννης Στάνκογλου.

SEA YOU του Γιάννη Βασιλώττου
ΒΑΘΥΚΟΦΤΟ της Ιωάννας Κρυωνά

Στο ελληνικό διαγωνιστικό συμμετέχουν πολλά νέα ταλέντα αλλά και αρκετοί παλιοί γνώριμοι του φεστιβάλ που έχουν διακριθεί στο παρελθόν.

Η εξερεύνηση της σεξουαλικότητας, οι ερωτικές σχέσεις μεταξύ γυναικών, η απεικόνιση αλληγορικών μητριαρχικών μοντέλων εξουσίας,  η εκδίκηση γυναικών απέναντι σε κακοποιητικούς άνδρες και ο σεξισμός, καταλαμβάνουν ένα σημαντικό κομμάτι της φετινής θεματικής των ταινιών.

Ταυτόχρονα, θίγονται ζητήματα όπως το μπούλινγκ,  η θρησκοληψία, η βία του όχλου και η μισαλλοδοξία, ενώ η μετανάστευση,  οι προβληματικές οικογενειακές σχέσεις, ο χωρισμός και η διαχείριση του πένθους μοιάζουν να εμπνέουν για άλλη μια φορά τους μικρομηκάδες.

Οι περιγραφές του τουριστικού μοντέλου που επικρατεί σε Ελλάδα και Κύπρο και η άλλη πλευρά της τουριστικής βιομηχανίας, το επαρχιακό κιτς και οι απεικονίσεις των παρυφών της μητρόπολης, παρουσιάζουν ενδιαφέρον, ενώ τους νέους σκηνοθέτες μοιάζει να απασχολεί ιδιαίτερα η καθημερινότητα και η ψυχολογία των influencers, instagrammers, youtubers και followers, ο εθισμός στα κοινωνικά δίκτυα και η εύθραυστη ισορροπία μεταξύ του είναι και του φαίνεσθαι στην ψηφιακή εποχή.

Αν και λείπουν για άλλη μια χρονιά οι κωμωδίες, το στοιχείο της φαντασίας είναι φέτος παρόν, όπως οι και απρόσμενες ματιές σε συγκλονιστικά γεγονότα, όπως αυτό του Πολυτεχνείου.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως η πανδημία αντιμετωπίζεται κυρίως ως φόντο και όχι ως βασικό θέμα.

Πολλοί είναι οι δημοφιλείς ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν στις ταινίες του διαγωνιστικού. Ενδεικτικά αναφέρουμε τους: Ελένη Βεργέτη, Στεφανία Γουλιώτη, Νικολάκη Ζεγκίνογλου, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιώργο Καραμίχο, Κόρα Καρβούνη, Γιάννη Κοκιασμένο, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Ρομάνα Λόμπατς, Λαέρτη Μαλκότση, Αουρόρα Μάριον, Μαίρη Μηνά, Ηρώ Μπέζου, Κώστα Μπερικόπουλο, Αμαλία Μουτούση, Κώστα Νικούλι, Αργύρη Πανταζάρα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Μαρία Σκουλά, Έλενα Τοπαλίδου, Έλλη Τρίγγου, Αινεία Τσαμάτη, Θεοδώρα Τζήμου, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Γιάννη Τσορτέκη και Αλεξάνδρα Χασάνι.

Ο ΦΟΙΤΗΤΗΣ του Βασίλειου Καλαμάκη

Στο Διεθνές Διαγωνιστικό έχουμε τα εξής highlights:

-Έκπληξη αποτελεί η παρουσία του αγαπημένου ηθοποιού Denis Lavant από το αξέχαστο Holy Motors και τις υπόλοιπες ταινιες του Leo Carax στη γλυκιά γαλλόφωνη ιστορία των Nicolas Paban, Guillaume Levil του Princess of Jerusalem.

-Η Ουγγαρέζα σκηνοθέτις Borbála Nagy παρουσιάζει το Land Of Glory, μια εύστοχα σαρκαστική και κοφτερά ρεαλιστική ταινία. Ανάμεσα στις δουλειές της μικρού μήκους, ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος, η  Borbála έχει εργαστεί και στη μεγάλου μήκους Jupiter’s Moon του φημισμένου (White God, Pieces of a Woman) σκηνοθέτη Kornél Mundruczó.

-Η Σουηδέζα σκηνοθέτις Kezia Zurbrügg κάνει διπλή εμφάνιση στο φετινό πρόγραμμα ως σκηνοθέτης του Brexitικού φιλμ Leavers, αλλά και στην ομάδα φωτογραφίας του ντοκιμαντέρ The Game που σκηνοθετείται από τον επίσης Σουηδό κινηματογραφιστή Roman Hodel. Πάμε Σουηδία!

Lois Patiño, έπειτα από τη μεγάλου μήκους επιστημονικής φαντασίας Red Moon Tides συνεργάζεται με τον Matías Piñeiro δημιουργώντας το Sycorax, μια μικρού μήκους ταινία που συναρπάζει με την ποιητική της προσέγγιση.

Αποχωρούντες της Kezia Zurbrügg – Σουηδία
Δοξασμένη Γη της Borbála Nagy – Γερμανία

ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

Στο φρέσκο και πολύ νεανικό διαγωνιστικό πρόγραμμα που εγκαινιάστηκε πέρυσι στο Φεστιβάλ Δράμας με Head Programmer τον Θανάση Νεοφώτιστο, επιλέχθηκαν να προβληθούν 22 ταινίες από 17 χώρες και 21 σχολές, σκηνοθετημένες από 13 γυναίκες και 11 άνδρες σκηνοθέτες –ανάμεσά τους και 3 ελληνικές: Elevator Alone (Aναστασία Παπαδοπούλου), Tolis Live or (Toronto) (Αλέξανδρος Ρέλλος)  και Ante Nte (Aριάδνη Αγγελική Θυφρονίτου Λήτου).

(Θα βρείτε τη λίστα εδώ)

Βερσαλλίες του Hyun Lories – Βέλγιο (Rits School of arts)

Όπως σημειώνει ο Θ. Νεοφώτιστος, «είμαστε πολύ χαρούμενοι, καθώς ο σαφής στόχος της επικέντρωσης στην κινηματογραφική ποιότητα και της αντιμετώπισης της σπουδαστικής ταινίας ως ένα αξιοσέβαστο καλλιτεχνικό έργο αναγνωρίστηκε και έτσι δεχθήκαμε περίπου 2000+ καταθέσεις (σε σχέση με τις 700 καταθέσεις πέρυσι) σπουδαστικών ταινιών από όλο τον κόσμο. Από αυτές προέκυψε ένα σφιχτό, υψηλού επιπέδου πρόγραμμα, για το οποίο είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι! Από τις 22 ταινίες που επιλέξαμε, 8 θα προβληθούν σε παγκόσμια-διεθνή πρεμιέρα ενώ συγκαταλέγονται και ταινίες που έχουν, ήδη, διαγράψει σημαντική φεστιβαλική πορεία (φεστιβάλ Καννών, Βερολίνου, Λοκάρνο κ.α.)».

Και προσθέτει: «Πολύ ενδιαφέρον για μας παρουσιάζει και το γεγονός ότι, λόγω του νεαρού της ηλικίας των συμμετεχόντων, είδαμε μια πολύ φρέσκια και καινούργια προσέγγιση θεμάτων που απασχολούν την κινηματογραφική παραγωγή διεθνώς (θέση της γυναίκας, διαφορετικότητα κ.α.) μέσα από ταινίες όλων των ειδών (μυθοπλασίας, animation, ντοκιμαντέρ, experimental).

Τέλος, με χαρά, παρατηρήσαμε, σε αντίθεση με πέρυσι, πολλές αξιόλογες ταινίες του Ασιατικού Κινηματογράφου, σαφώς περισσότερες ταινίες υπογεγραμμένες από γυναίκες σκηνοθέτες και μια σημαντική αύξηση των εξομολογητικών-ταινιών που αφηγούνται προσωπικές ιστορίες των δημιουργών τους. Περιμένουμε, λοιπόν, με ανυπομονησία να παρακολουθήσουμε μαζί σας, τις πανέμορφες ταινίες του προγράμματος».

FILIPIÑANA του Rafael Manuel – Φιλιππίνες (London Film School NFTS)
Λύση για την Μελαγχολία των Marc Martínez Jordán & Tuixén Benet – Ισπανία (Calarts)

ΟΙ  ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ

Η κριτική επιτροπή του Διεθνούς Διαγωνιστικού απαρτίζεται από τους: Άννα Μουγκλαλίς (Άννα Μουγλάλη) –ηθοποιό, σκηνοθέτιδα,  Αφροδίτη Παναγιωτάκου –διευθύντρια πολιτισμού Ιδρύματος Ωνάση, Βένια Βέργου -διευθύντρια του Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Λυδία Γεωργανά  -σκηνοθέτιδα, casting director και coach ηθοποιών, Γιάννη Χαλκιαδάκη, μοντέρ

Στο Εθνικό Διαγωνιστικό, συμμετέχουν οι: Μενέλαος Καραμαγγιώλης –σκηνοθέτης, Ελένη Ανδρουτσοπούλου -υπεύθυνη ελληνικού προγράμματος στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Στέλλα Θεοδωράκη -σκηνοθέτις, παραγωγός, Παναγιώτης Ιωσηφέλης -σεναριογράφος, καθηγητής σεναρίου         , Χριστίνα Μπίθα -δημοσιογράφος, κριτικός κινηματογράφου.

Στο Διεθνές Σπουδαστικό τμήμα την κριτική επιτροπή συνθέτουν οι: Ναζίλ Ελιφ Ντουρλού –σκηνοθέτις (Τουρκία), Κυβέλη Short -παραγωγός (Ελλάδα) και Θοδωρής Δημητρόπουλος -κριτικός κινηματογράφου (Ελλάδα)

Και φέτος θα απονεμηθούν τα Βραβεία Κοινού: μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας του Φεστιβάλ (Online Festival), οι θεατές θα μπορούν να πάρουν μέρος στην ψηφοφορία για την ανάδειξη της καλύτερης ταινίας για το Audience award  και για τα πέντε διαγωνιστικά προγράμματα του φεστιβάλ.

Θέμα Χρόνου της Yang- Liu – Η.Π.Α (Emerson College)

 

ΤΡΙΑ ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ: ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ANIMATIONSHORT & GREEN, CINEMATHERAPY

Διεθνές Διαγωνιστικό Πρόγραμμα Animation

Νέο φιλόδοξο τμήμα του Φεστιβάλ, ενδεικτικό (όπως και τα φετινά παράλληλα προγράμματα) της έμφασης που δίνει στο εξής η διοργάνωση στο είδος του animation.

Επικεφαλής του προγράμματος θα είναι ο Σπύρος Σιάκας. Από τις 471 ταινίες που υποβλήθηκαν θα διαγωνισθούν 20 ταινίες απ’ όλον τον κόσμο –ανάμεσα τους και η ελληνική The Classmate  (Αναστασία Δημητρά)- οι οποίες θα προβληθούν στις 13 και 14 Σεπτεμβρίου στις αίθουσες και στην πλατφόρμα του φεστιβάλ.

Θα βρείτε τη λίστα εδώ

ΠΕΤΑ, Carlos Gómez-Mira Sagrado, Ισπανία

Οι ταινίες που επιλέχθηκαν παρουσιάζουν πλουραλισμό τόσο στις τεχνικές όσο και στις θεματικές που προσεγγίζουν και τους προβληματισμούς που θέτουν. Οι τεχνικές περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, 2d και 3d παραδοσιακές και computer τεχνικές animation, όπως animation με πλαστελίνη, ζωγραφική  κάτω από την κάμερα, ψηφιακή ζωγραφική,  σκίτσο, computer 3d, stop motion με κέντημα και κλωστές, μικτές τεχνικές.

Το πρόγραμμα προβολών του animation διανθίζεται με εργαστήριο motion capture animation και έκθεση επαυξημένης πραγματικότητας σπουδαστικών εργασιών του Mεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Αnimation του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής καθώς επίσης  και με την ενεργή παρουσία της ASIFA HELLAS.

Κριτική επιτροπή: Βασίλης Καραμητσάνης -Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Animasyros-Διεθνές Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων, Tάσος Νούσιας –ηθοποιός, Ελένη Μούρη -καθηγήτρια στο τμήμα γραφιστικής ΠΑΔΑ, Ιzabella Plucinska -σκηνοθέτις από την Πολωνία. Θα απονεμηθεί το βραβείο animation “ASIFA HELLAS YANNIS VASILEIADIS”.

ΓΛΥΚΟ ΤΙΠΟΤΑ, Joana Fischer, Marie Kenov, Ελβετία
ΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΚΕΡΑΤΑ Chaerin Im, Κορέα

Διεθνές Διαγωνιστικό Πρόγραμμα Ταινιών Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης “Short and Green

Συμμετέχουν 14 ταινίες από 12 χώρες, μεταξύ αυτών και μία ελληνική (Containers, Κατερίνα Χαραλαμπίδου), από όλα τα κινηματογραφικά είδη.

Θα βρείτε τη λίστα εδώ

Η θεματική γκάμα είναι ευρεία: κοινωνικές ταινίες, κωμικές, επιστημονικής φαντασίας, πειραματικές, ντοκιμαντέρ παρατήρησης και προσωποκεντρικού χαρακτήρα, κινούμενα σχέδια με ιδιαίτερους αλληγορικούς συμβολισμούς.

Μία ταινία (Sea And Sky) γυρίστηκε με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, πρακτικές μη δημιουργίας απορριμμάτων, κατανάλωση vegan φαγητού στο catering μεταξύ άλλων δράσεων, με σκοπό το ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παραγωγής.

ΘΑΛΑΣΣΑ & ΟΥΡΑΝΟΣ / SEA & SKY των Roberto Zamora, Rocío Huerta, Χιλή

Το 1ο βραβείο θα είναι το DRAMA GREEN AWARD (Το πράσινο βραβείο της Δράμας), προσφορά της ΑΜΚΕ ΚΥΚΛΩΨ.

Υπεύθυνος προγράμματος είναι ο Βασίλης Τερζόπουλος.

Κριτική Επιτροπή: José Manuel Abad Liñan – Δημοσιογράφος εφημερίδας El Pais, με ειδίκευση σε επιστημονικά και πολιτιστικά θέματα, Ισπανία, Πανάγος Ιωακείμ – Ηθοποιός, Δημήτρης Καζάκης – Μέλος Οικολογικής Κίνησης Δράμας – Εκπαιδευτικός, Ελευθερία (Λίλα) Τσάτση – Ακτιβίστρια

Η ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙΣ ΕΝΤΟΜΑ / THE PLEASURE OF KILLING BUGS του Leonardo Martinelli, Βραζιλία

Η σύσταση του νέου τμήματος θα συνοδευτεί από σειρά περιβαλλοντικών δράσεων, με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Φεστιβάλ. Ενδεικτικά:

-Δράση δενδροφύτευσης στην πόλη της Δράμας σε συνεργασία με τον Δήμο Δράμας – Δ/ση Πρασίνου λίγες μέρες πριν την έναρξη του Φεστιβάλ.

-Συλλογή και ανακύκλωση ανακυκλώσιμων απορριμμάτων από τις αίθουσες προβολής του Φεστιβάλ.

-Οι προβολές του Short and Green εντάσσονται στις δράσεις του Δήμου Δράμας για την ευρωπαϊκή εκστρατεία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας (16-22 Σεπτ.), που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Πράσινου Ταμείου.

S.O.S. της Sarah Hafner, Γαλλία

Ανακοινώθηκε και η νέα συνεργασία με τη Salty Bag η οποία κατασκευάζει τσάντες και είδη σπιτιού αποκλειστικά από ήδη χρησιμοποιημένα, ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά, από το 2013. Οτιδήποτε δημιουργούν έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη μέγιστη αξιοποίηση των υλικών με στόχο την επανάχρηση και την κατασκευή ανθεκτικών προϊόντων, με μεγάλη διάρκεια ζωής και χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

Όλα τα φετινά υλικά του φεστιβάλ (μπάνερ, καμβάδες κλπ), σε συνεργασία με την εταιρεία, θα επαναχρησιμοποιηθούν ως πρώτη ύλη για τη δημιουργία της επίσημης τσάντας του 45ου Φεστιβάλ.

ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ / THE BIG GREEN του Laurenzo Massoni, Γαλλία
ΟΙ ΟΥΡΑΝΟΙ / THE HEAVENS του Manuel Marini, Ιταλία

Cinematherapy

Μετά την πολύ επιτυχημένη πρώτη παρουσίαση του Cinematherapy στο κοινό του φεστιβάλ, η Κινηματογραφοθεραπεία εντάσσεται από φέτος ως ένα νέο, ξεχωριστό τμήμα στο DISFF: έτσι, η ψυχοθεραπεύτρια Ντενίς Νικολάκου επανέρχεται με τρεις ταινίες από τις φετινές συμμετοχές (Πώς να εκπαιδεύσεις έναν αντιήρωα του Γιάννη Μπλέτα (Ελλάδα), Left Unsaid του Iari Varriale (Εσθονία), Από το μπαλκόνι Άρης Καπλανίδης (Ελλάδα) ) που θα αποτελέσουν την αφορμή για μια ακόμα ενδιαφέρουσα παρουσίαση – συζήτηση, στις 15, 16 και 17/9.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ

Η πρωτοτυπία του φετινού Cinematherapy, πέρα από το ιδιαίτερο περιεχόμενο των ταινιών που αποτελεί κριτήριο για την επιλογή τους στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα, είναι ότι οι δύο από τις τρεις που επιλέχθηκαν αποτελούν ταινίες ντοκιμαντέρ.

Τα κριτήρια επιλογής των τριών ταινιών σχετίζονται με τα θέματα που αυτές πραγματεύονται: Α) Αποδοχή της διαφορετικότητας, ΑμεΑ, κοινωνική ενσωμάτωση (How to train an antihero) Β) Οικογενειακοί δεσμοί, διαμόρφωση της προσωπικότητας μέσα από τις σχέσεις των μελών της οικογένειας στη σύγχρονη κοινωνία (Left Unsaid) Γ) Κοινωνικός αποκλεισμός, διαπροσωπικές σχέσεις υπό το πρίσμα της  οικονομικής κρίσης όπως αυτή αποτυπώνεται σε μια μικρογραφία της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας (From the balcony).

Left Unsaid του Iari Varriale (Εσθονία).

DRAMA PITCHING LAB – ΜΑSTERCLASSES

Το Φεστιβάλ Δράμας συνεχίζει να υποστηρίζει την παραγωγή ταινιών μικρού μήκους και να επιμορφώνει τους νέους σκηνοθέτες: Στο  πλαίσιο  της εκπαιδευτικής του πλατφόρμας DRAMA MINI TALENT LAB, και για όγδοη χρονιά, θα διεξαχθεί Eργαστήριο Pitching για νέους κινηματογραφιστές και Pitching Forum Παραγωγών.

Στο εργαστήριο Pitching Lab διδάσκονται τεχνικές pitching σε σκηνοθέτες / παραγωγούς, ενώ στο Pitching Forum νέοι σκηνοθέτες και παραγωγοί από όλο τον κόσμο παρουσιάζουν το project τους, σε ένα pitch διάρκειας 5’, σε παραγωγούς και πιθανούς χρηματοδότες. Στο τέλος του Pitching Forum, οι συμμετέχοντες έχουν επίσης την ευκαιρία να οργανώσουν μεμονωμένες συναντήσεις με ενδιαφερόμενους παραγωγούς ή διευθυντές φεστιβάλ , για την πιθανή προώθηση των έργων τους.

Το Pitching Lab/Forum θα διεξαχθεί αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα, θα διεξαχθεί την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου  (13.30-17.00, Δημοτικό Ωδείο Δράμας) και θα είναι ανοιχτό για το κοινό σε live streaming.

Η Finos Film θα προσφέρει χρηματικό έπαθλο για το καλύτερο σχέδιο, ενώ το ΕΚΚ θα ενισχύσει οικονομικά το πρόγραμμα.

Το Pitching Lab, φέτος, αποφάσισε να δεχθεί 15 σχέδια  (εδώ θα βρείτε τα πρότζεκτ που συμμετέχουν )

Επικεφαλής του εκπαιδευτικού προγράμματος του Φεστιβάλ Δράμας, είναι η σκηνοθέτις και εκπαιδεύτρια Βαρβάρα Δούκα. 

Masterclasses θα δώσουν οι Παναγιώτης Ιωσηφέλης, Βαρβάρα Δούκα, Τζον Στεφενς και Τζωρτζίνα Κακουδάκη (εκπαιδευτές του Pitching Lab), ενώ γκεστ VIP θα είναι η διάσημη γαλλίδα ηθοποιός και μέλος της κριτικής επιτροπής του Διεθνούς Διαγωνιστικού Άννα Μουγκλαλίς.

To πρόγραμμα περιλαμβάνει ακόμα ένα πάνελ με σημαντικούς διεθνείς sales agents με θέμα «Festival Sales and Distribution – How does it work? ». Συμμετέχουν: Enrico Vannucci -Programmer at Locarno Film Festival, Ben Vandendael-Sales Agent, Radiator Sales και Judith Wajsgruz -Film Distributor at Salaud Morisset.

ΚΑΘΗΛΩΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΓΗ / EARTHBOUND του Baker Karim, Σουηδία

ΟΜΙΛΙΑ

Την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου (Δημοτικό Ωδείο Δράμας), ο συγγραφέας του best seller «Το Δώρο» Στέφανος Ξενάκης, ειδικός σε θέματα αυτοβελτίωσης και προσωπικής εξέλιξης, θα δώσει ομιλία με τίτλο «13 ιστορίες που μπορεί και να σου αλλάξουν τη ζωή».

O Στέφανος Ξενάκης ζει στην Αθήνα, είναι επιχειρηματίας και συγγραφέας τριών βιβλίων: “Το Δώρο” (Βραβείο Βιβλίου Public 2019), “Το Δώρο 2” (Βραβείο Βιβλίου Public 2021) και «Κάπταιν: Γράμματα στον Μπαμπά μου».

Το πρώτο του βιβλίο, Το Δώρο, έγινε #1 bestseller και αναμένεται να κυκλοφορήσει σε 27 χώρες. Στόχος του συγγραφέα είναι να μπει σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας το μάθημα «ΝΑΙ, ΜΠΟΡΩ», ένα μάθημα αξιών και αυτογνωσίας.

DUSTIN της Naïla Guiguet – Γαλλία

ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ:

Short Matters 2021. Θα προβληθούν 10 βραβευμένες ευρωπαϊκές ταινίες του Δικτύου Κινηματογραφικών Φεστιβάλ της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου, υποψήφιες για το Βραβείο Καλύτερης Ευρωπαϊκής Ταινίας Μικρού Μήκους EFA 2020. 

Το Animasyros 2021 Διεθνές Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων συνεργάζεται με το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, παρουσιάζοντας ένα μέρος του φετινού του αφιερώματος με θέμα την Ελευθερία στο 44ο DISFF. Το αφιέρωμα Ελευθερία περιλαμβάνει ταινίες από όλον τον κόσμο, που εξερευνούν διάφορες πτυχές της ελευθερίας, όπως τον πόλεμο για την απελευθέρωση, την κατάκτηση των κοινωνικών δικαιωμάτων, την ελευθερία των ζώων και την προσωπική ελευθερία.

Παράλληλα, στο Φεστιβάλ  θα παρουσιαστεί μια επιλογή των σημαντικότερων ελληνικών κινουμένων σχεδίων σε συνεργασία με την ASIFA ΗΕLLAS.

Πρόγραμμα Διάπλασις σε συνεργασία με τον Τηλεοπτικό Σταθμό της Βουλής των Ελλήνων. Ένα δια-πανεπιστημιακό πρόγραμμα δημιουργικής πρακτικής άσκησης με αντικείμενο την παραγωγή πρωτότυπου τηλεοπτικού περιεχομένου με νεανική ματιά και αισθητική. Οι φοιτητές και φοιτήτριες εντάσσονται για ένα εξάμηνο σε επιδοτούμενο πρόγραμμα  της Βουλής, συγκροτούν ομάδες εργασίας, και υπογράφουν τα δεκαπεντάλεπτα ντοκιμαντέρ της σειράς «Φοιτητιβίσματα», που προβάλλονται  στη Βουλή-Τηλεόραση. Θα παρουσιαστούν  7 από αυτές τις ταινίες.

Πρόγραμμα Zagoriwood: Διεξάγεται από το 2010 στο χωριό Κάτω Πεδινά του Ζαγορίου με κεντρική φιλοσοφία το «1 άνθρωπος + 1 κάμερα + 1 υπολογιστής = μία πλήρης μονάδα δημιουργίας οπτικοακουστικού έργου». Οι συμμετέχοντες στα εργαστήρια είναι νέοι κινηματογραφιστές στα πρώτα τους βήματα όπως και ερασιτέχνες που διδάσκονται σε βάθος τη δημιουργική γραμματική της εικόνας. Κάθε χρόνο στα Εργαστήρια παράγονται ταινίες μικρού μήκους ως αποτέλεσμα της δημιουργικής διαδικασίας που ακολουθείται. Θα παρουσιαστούν οι φετινές ταινίες.

Μεταμεσονύκτια προβολή του βραβευμένου με όσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας φιλμ Άσπρο Πάτο του Τόμας Βίντερμπεργκ, στον θερινό κινηματογράφο Αλέξανδρος

-Παρουσιάσεις των διαγωνιζόμενων σκηνοθετών και ανοιχτή συζήτηση με το κοινό του Φεστιβάλ, καθημερινά, στον θερινό Κινηματογράφο «Αλέξανδρο» (12:00)

-Αίθρια Λογοτεχνικά Απογεύματα (13-17/9, 7 μ.μ., καφέ «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ») σε παρουσίαση και επιμέλεια της Δραμινής ποιήτριας Πολύνας Γ. Μπανά. Θα παρουσιαστούν: “Σπίτι Παιδιού”  του Κυριάκου Συφιλτζόγλου, “1821: ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ. Από τον οθωμανικό κόσμο στο ελεύθερο ελληνικό κράτος” της Βασιλικής Λάζου καθώς και η επετειακή έκθεση του Μουσείου Μπενακη “1821. Πριν και Μετά” και του καταλόγου που τη συνοδεύει (Αρχαιολογικό Μουσείο Δράμας).

Ακόμα: το νέο τεύχος του περιοδικού λόγου & τέχνης “Δίοδος 66100”, το περιοδικό λογοτεχνίας και λογοτεχνικής κριτικής “Θευθ – οι δυο όψεις της γραφής”, το ιστορικό-φωτογραφικό λεύκωμα με τίτλο “Η Δράμα των Προσφύγων – Αφιέρωμα Μνήμης” των Γεωργίας Μπακάλη και Δημήτρη Ι. Σφακιανάκη, “Ανελκυστήρας – Αληθινές ιστορίες για τις δυνάμεις που απορείς κι εσύ πού τις βρήκες ή πού τις έχασες” της Μαρίας Καμπανταη και “Ημερολόγιο Φωτογραφίας 2021” της Μονάδας Φροντίδας Ηλικιωμένων Ξάνθης “Ο Μέγας Βασίλειος”.

Τέλος, οι βραβευμένες ταινίες του φεστιβάλ, θα προβληθούν το απόγευμα της Κυριακής 19/9, στις 18.00, στον κινηματογράφο ΟΛΥΜΠΙΑ.

Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ ΚΑΠΝΙΖΕΙ ΠΙΠΑ, Ivan Pavlov, Ρωσία

ΝΕΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ

Μεγάλος Υποστηρικτής της 44ης Διοργάνωσης είναι το ΕΚΟΜΕ το οποίο θα υποστηρίξει οικονομικά και ηθικά το θεσμό του Φεστιβάλ στις νέες εκπαιδευτικές του δράσεις, καθώς και στις δράσεις του που σχετίζονται με την περαιτέρω δικτύωση του Φεστιβάλ στην Οπτικοακουστική Βιομηχανία διεθνώς.

Διευρύνεται η υποστήριξη του ΕΚΚ το οποίο, εκτός από τα καθιερωμένα βραβεία που αθλοθετεί, υποστηρίζει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ.

Η Raycap σταθερός χρηματοδότης του Grand Prix στο Διεθνές Διαγωνιστικό Πρόγραμμα, στηρίζει οικονομικά και ηθικά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του φεστιβάλ και την παραγωγή εκπαιδευτικών ταινιών animation.

Η Σχολή Σεναρίου ANT1  από φέτος αθλοθετεί  βραβείο σεναρίου στο Διεθνές Σπουδαστικό Τμήμα.

Το ONASSIS CULTURE θα υποστηρίξει τη φετινή διοργάνωση –περισσότερες λεπτομέρειες στην ανακοίνωση που θα γίνει κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ.

Οι Εγκληματίες του Serhat Karaaslan – Γαλλία / Γερμανία / Τουρκία

ΡΑΝΤΕΒΟΥ (ΚΑΙ) ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Ραντεβού στη Δράμα, λοιπόν, αλλά  τον Οκτώβριο (22-28) και στην Αθήνα. Φέτος, το ελληνικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, οι βραβευμένες ταινίες του διεθνούς  και επιλεγμένα προγράμματα, θα προβληθούν στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

Κορωνοϊού επιτρέποντος, το πρόγραμμα Το Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει θα συνεχιστεί την ερχόμενη σεζόν σε ακόμα περισσότερους προορισμούς. αναδεικνύοντας την δυναμική του ελληνικού σινεμά εντός κι εκτός Ελλάδας.

Info:

* Η είσοδος στις κλειστές αίθουσες θα πραγματοποιείται σύμφωνα με το ισχύον υγειονομικό πρωτόκολλο.

*Μην ξεχάσετε να κατεβάσετε την καινούργια έκδοση της εφαρμογής της ιστοσελίδας μας για κινητά και tablets android

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.