Ο ιδιοφυής Πολ Γκογκέν μέσα από τα τολμηρά πορτρέτα του

Τιμάται από την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου με μια έκθεση αφιερωμένη στο ριζοσπαστικό μεταϊμπρεσιονιστικό έργο του

Γεννημένος στο Παρίσι το 1848 ο Πολ Γκογκέν τιμάται από την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου με μια έκθεση αφιερωμένη στο ριζοσπαστικό μεταϊμπρεσιονιστικό έργο του που θα διαρκέσει από τις 7 Οκτωβρίου 2019 έως τις 26 Ιανουαρίου 2020. Στο επίκεντρο της έκθεσης Gauguin Portraits βρίσκονται 50 πορτραίτα που ζωγράφισε σε διάφορες περιόδους του έργου του και οι αυτοπροσωπογραφίες του, με τον Γκαμπριέλε Φινάντι, διευθυντή της Πινακοθήκης να λέει ότι η έκθεση είναι αφιερωμένη σε έναν από τους πιο νάρκισσους καλλιτέχνες, έναν καλλιτέχνη με μεγάλο μαγνητισμό και αυτοπεποίθηση.

Self portrait with spectacles

Οι πίνακες, τα σχέδια, τα γλυπτά και τα χαρακτικά της έκθεσης προέρχονται από διάσημα μουσεία, όπως του Ορσέ, της Εθνικής Πινακοθήκης της Ουάσινγκτον, του Καναδά, του Τόκιο και του Βασιλικού Μουσείου του Βελγίου. Στην έκθεση «Γκογκέν, προσωπογραφίες», που φιλοξενεί η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, τα πρόσωπα των έργων του που πολλές φορές κοιτάζουν επίμονα τον θεατή περιγράφουν και την καινοτόμο και επαναστατική πορεία του Γάλλου ζωγράφου που άλλαξε τον τρόπο της συμβατικής μέχρι τότε προσωπογραφίας σε ένα είδος τολμηρής και ριζοσπαστικής αναπαράστασης.

Πολλοί υποστηρίζουν σήμερα ότι ο Γκογκέν ήταν ένας εντυπωσιακά σύγχρονος καλλιτέχνης: ένας τερατώδης εκμεταλλευτής, ψεύτης, μάνατζερ του εαυτού του, που διέθετε εντυπωσιακό ταλέντο στο να προκαλεί συναισθήματα δέους και αισθησιασμού.

Ο ιδιοφυής καλλιτέχνης που σαλπάρισε από τη Μασσαλία στη Γαλλική Πολυνησία το 1891, ελπίζοντας ότι εκεί θα συναντούσε έναν πιο καθαρό και αγνό κόσμο, ζωγράφιζε την εξιδανικευμένη εικόνα μιας πρωτόγονης κοινωνίας που είχε στο μυαλό του, και όχι ό,τι έβλεπε γύρω του, πιστεύοντας πως έτσι τα έργα του θα ξεχώριζαν. Και είναι αλήθεια πως τα αισθησιακά έργα με τα έντονα χρώματα που δημιούργησε εκεί τα τελευταία 12 χρόνια της ζωής του είναι από τα πλέον αναγνωρίσιμα και σημαντικά στην ιστορία της σύγχρονης τέχνης.

Ο Γκογκέν έπλασε ένα μύθο για τον εαυτό του και ολόκληρη την τέχνη σαν πρωτοποριακός διαστρεβλωτής της αλήθειας όταν ζωγράφιζε κορίτσια και γυναίκες γυμνές ή πρωτόγονα ντυμένες, συνδυάζοντας στοιχεία από τη φαντασία του και ένα μακρινό παρελθόν.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι ήταν ένας βίαιος, παιδόφιλος, παραδομένος στα πάθη του αλλά όπως δείχνουν οι τιμές των έργων του η περιπετειώδης ζωή του, οι έξεις τους, οι θυελλώδεις έρωτές του με τις ιθαγενείς γυναίκες, έχουν συμβάλλει σε μέγιστο βαθμό στη φήμη του ως καλλιτέχνη.

Portrait of Madelaine Bernard

 

Portrait of a Young Woman, Vaite (Jeanne) Goupil

 

Portrait of woman against the Cezanne’s still life with apples

 

Barbarian poems

 

Brooding Woman

 

Double portrait of a young girl (Mademoiselle Lafuite)

 

Girl with a Fan

 

Tahitian Woman

 

Tahitian woman with flower in her hair

 

The Seed of the Areoi

 

Two tahitian women

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.