Γιατί άραγε στο ίδιο βίντεο που γυρίσαμε (ή ίσως γύρισες, χωρίς να πολυασχοληθείς με το τι θέλω) όταν κάναμε σεξ (ή ίσως ήταν σαν να έκανες μόνος σου, χωρίς να πολυασχοληθείς κι εκεί με τα δικά μου θέλω) και που τώρα το ανεβάζεις στο ίντερνετ, σε εμένα να αντιστοιχεί η ντροπή και σε σένα το καμάρι;
Είναι επειδή έχεις φροντίσει να εμφανίζεται μόνο το δικό μου πρόσωπο και όχι το δικό σου; Είναι επειδή έχεις εκεί απεκδυθεί το πρόσωπό σου, σαν να δηλώνεις ότι δεν είσαι πρόσωπο ξεχωριστό, άνθρωπος ξεχωριστός, αλλά ένα σκέτο ανδρικό σώμα, τίποτα άλλο από σώμα, τίποτα άλλο από γεννητικά όργανα και κορμί (κορμί κατά πάσα πιθανότητα πλαδαρό και χάλια, αλλά έλα που ούτε σε αυτό αντιστοιχεί ιδιαίτερη ντροπή στο ανδρικό κορμί, αφού είναι το γυναικείο κορμί που πρέπει να ζει διαρκώς και με αυτό το άγχος και με αυτήν την εξωτερική και εσωτερική ματιά και με αυτήν την κριτική και με αυτήν την κρίση);
Ή μήπως δεν έχει να κάνει με το ποιο πρόσωπο φαίνεται και το ποιο όχι, έχει μόνο να κάνει με το ότι εσύ είσαι ο άντρας και τιμή σου να πηδάς κι αυτή είναι γυναίκα και ντροπή της να πηδιέται;
Μα δεν ισχύουν πια αυτά; Αν όμως δεν ίσχυαν, τότε πώς εξηγείται το φαινόμενο ότι τα ιδιωτικά ερωτικά βίντεο τα ανεβάζουν και τα διακινούν κατά κόρον άντρες; Προσπαθούμε ας πούμε όλοι να καταλάβουμε τι συμβαίνει με τις γυναικοκτονίες. Και μια εξήγηση που προσωπικά δίνω, ένας παράγοντας που θεωρώ καθοριστικό (αλλά εννοείται όχι τον μόνο, ούτε καν τον πιο καθοριστικό), έχει να κάνει με τη διαφορά σωματικής δύναμης αφενός και την έμφυτη ή κοινωνικά κατασκευασμένη πολύ μεγαλύτερη ροπή που έχουν τα αρσενικά στη φυσική βία. Οι άντρες είναι γενικότερα εκείνοι που βιαιοπραγούν, λέω στον εαυτό μου. Οι άντρες είναι γενικότερα εκείνοι που σκοτώνουν, είτε άντρες είτε γυναίκες, λέω στον εαυτό μου. Τέτοια λέω στον εαυτό μου.
Και τώρα προσπαθώ να δω τι εξήγηση θα δώσω για την χωρίς συναίνεση διακίνηση των ιδιωτικών ερωτικών βίντεο. Δεν χρειάζεται σωματική υπεροχή για να τα ανεβάσεις. Δεν είναι φυσική βία η διακίνησή τους. Μα τι έχει πάει τόσο συνολικά λάθος;
Και γιατί δεν βλέπαμε (;), δεν μπορούσαμε να δούμε (;), δεν θέλαμε να δούμε (;), τη συμπεριφορά των άλλων ανδρών δίπλα μας, ανδρών που λογίζαμε ως φίλους; Ω, μα πόσο μας πρόδωσαν! Ω, μα πόσο έξαλλοι είμαστε πια μαζί τους. Έξαλλοι. Θα τους πάμε λέει και δικαστικά. Αφού εμείς είμαστε τα μεγαλύτερα θύματα. Κοιτάμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη. Αφού είμαστε τα καλύτερα παιδιά στην πιάτσα. Όλοι το ξέρουνε. Εμείς πρώτα απ’ όλα το ξέρουμε. Είμαστε καλοί άντρες εμείς. Τι να δούμε στον καθρέφτη; Ευθύνη δική μας πουθενά; Συνενοχή δική μας πουθενά; Όχι βέβαια. Δεν ξέραμε. Δεν μπορούσαμε να ξέρουμε. Δεν μπορούσε να πάει ποτέ το μυαλό μας. Όλα εκείνα που οι φίλοι μας μας έκρυβαν και δεν μας έλεγαν ποτέ. Πρέπει να απείχαν έτη φωτός από όσα δεν μας έκρυβαν και μας έλεγαν. Η μέρα με τη νύχτα πρέπει να ήταν. Άρα στον καθρέφτη βλέπουμε τώρα έναν άντρα πολύ πολύ αδικημένο. Και πολύ πολύ θυμωμένο. Που τον παίρνει η μπάλα χωρίς να φταίει. Σε τίποτα.
Νοt all men. Αλλά στον ένα ή τον άλλο βαθμό, στη μία ή την άλλη μορφή παραβίασης του γυναικείου σώματος, οι φίλοι όλων των ανδρών.