Ο David Hockney και τα εντυπωσιακά λουλούδια του σε iPad σε πέντε από τις μεγαλύτερες γκαλερί του κόσμου

Τα ψηφιακά, χρωματιστά «έργα ζωγραφικής» λουλουδιών του David Hockney παρουσιάζονται ταυτόχρονα σε πέντε γκαλερί σε μια εντυπωσιακή έκθεση με τίτλο ”20 Flowers and Some Bigger Pictures”

Πέντε από τις μεγαλύτερες γκαλερί του κόσμου ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παρουσιάσουν μια εντυπωσιακή έκθεση με τίτλο ”20 Flowers and Some Bigger Pictures” του David Hockney.

Η έκθεση ”20 Flowers and Some Bigger Pictures” παρουσιάζει έργα που δημιούργησε ο Hockney το 2021, επεκτείνοντας μια σειρά από πίνακες iPad το 2020, ενώ βρισκόταν σε καραντίνα στο στούντιο και την κατοικία του στη Νορμανδία της Γαλλίας. Εμπνευσμένος από τις καθημερινές του παρατηρήσεις, ο Hockney αφιερώθηκε στο iPad, ένα μέσο μοναδικής αμεσότητας που του επέτρεψε να είναι παραγωγικός στις απεικονίσεις του σπιτιού του, της αλλαγής των εποχών και της γύρω υπαίθρου.

David Hockney “August 2021, Landscape with Shadows” Twelve iPad paintings comprising a single work, printed on paper, mounted on Dibond Edition of 25 108.2 x 205 cm (42.5 x 80.75 Inches) © David Hockney

Ο Hockney συνεχίζει να είναι ένας «δυνατός παίκτης» στο πεδίο των τεχνών θέτοντας στο παιχνίδι πάντα τους δικούς του κανόνες. Επί 13 χρόνια δεν παρουσίαζε τους πίνακές του στη Νέα Υόρκη, ενώ για 44 ολόκληρα χρόνια παρέμεινε στην ίδια γκαλερί του Λος Άντζελες. Τώρα, στρέφεται όχι σε μία αλλά και στις πέντε μόνιμες γκαλερί του: L.A. Louver στο Λος Άντζελες, Galerie Lelong στο Παρίσι, Annely Juda Fine Art στο Λονδίνο, Gray στο Σικάγο και Pace στη Νέα Υόρκη.

Από τους πίνακές του με iPad, κάθε γκαλερί θα παρουσιάσει μια ξεχωριστή σειρά από εκτυπώσεις που έχουν εκδοθεί και υπογραφεί, συμπεριλαμβανομένων πέντε τοπίων, είκοσι ανθισμένων νεκρών φύσεων και μιας σύνθεσης τριών πινάκων iPad που απεικονίζουν ένα μπουκέτο από γλαδιόλιες.

Ο καλλιτέχνης απεικονίζει εξαιρετικά καθημερινά αντικείμενα, βάζα με λουλούδια πάνω σε πολύχρωμα κάποιες φορές τραπεζομάντηλα και παράγει πολύχρωμες, εντυπωσιακές εικόνες. Είναι ενδιαφέρον ότι όλα αυτά τα έργα φαίνεται να αποκαλύπτουν την τελετουργική σχεδόν προσέγγιση του Hockney, καθώς παράγονται με έναν, χειροποίητο θα τολμούσε κανείς να πει, τρόπο αποτύπωσης της καθημερινής δραστηριότητας της αυτοπαρατήρησης μέσα από ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται καθημερινά από όλους.

Ενώ τα λουλούδια του Hockney αποτυπώνουν τη φευγαλέα ακινησία των θεμάτων του, τα καθηλωτικά τοπία του δημιουργούν την απεραντοσύνη του αγροτικού του περιβάλλοντος. Είτε δεσμεύονται σε μια μόνο χρονική στιγμή, είτε δημιουργούνται από πολλαπλά επίπεδα όρασης, η ιδιαίτερη αίσθηση του χρόνου και του χώρου, που δίνει ο Hockney αντλεί από ιστορικά παραδείγματα της τέχνης, από την ταπισερί Bayeux και τους κινεζικούς παπύρους του 17ου αιώνα, μέχρι τις νεκρές φύσεις του Henri Matisse.

David Hockney “28th February 2021, Roses in a Blue Vase” iPad painting printed on paper Edition of 50 89 x 63.5 cm (35 x 25 Inches) © David Hockney

 

David Hockney “19th March 2021, Sun fl ower with Exotic Flower” iPad painting printed on paper Edition of 50 89 x 63.5 cm (35 x 25 Inches) © David Hockney

Φτιαγμένα στη Νορμανδία, τα ψηφιακά, χρωματιστά «έργα ζωγραφικής» λουλουδιών του Hockney συμπεριλήφθηκαν αυτό το καλοκαίρι στην έκθεση ”Hockney-Matisse: Un paradis retrouvé” στο Μουσείο Matisse στη Νίκαια. Οι κριτικοί υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό τον διάλογο των δύο ζωγράφων, επιδοκιμάζοντας την ηδονιστική χρήση των φωτεινών χρωμάτων.

«Καθόμουν στο τραπέζι του σπιτιού μας και είδα μερικά λουλούδια σε ένα βάζο πάνω στο τραπέζι. Λίγες μέρες αργότερα ξεκίνησα ένα άλλο από την ίδια θέση με το ίδιο κεραμικό βάζο. Αυτό χρειάστηκε περισσότερο χρόνο για να το κάνω. Στη συνέχεια συνειδητοποίησα ότι αν έβαζα τα λουλούδια σε ένα γυάλινο βάζο, ο ήλιος θα έπιανε το νερό και η ζωγραφική του γυαλιού θα ήταν πιο ενδιαφέρουσα. Οπότε τότε ξεκίνησα», εξηγεί ο Hockney.

Αν και τα χαρακτηριστικά διαφέρουν σε κάθε έργο, όπως το είδος του λουλουδιού, ο τύπος του βάζου και το χρώμα του τραπεζομάντιλου, τα σταθερά στοιχεία σε όλη αυτή τη σειρά επιτρέπουν στους θεατές να θαυμάσουν την τεχνική και την αφοσίωση του Hockney στο θέμα του.

Με τον ενθουσιασμό ενός εφήβου για την τεχνολογία, ο Hockney, 85 ετών, χρησιμοποιεί iPads και iPhones για να σχεδιάζει και να ζωγραφίζει σχεδόν από τότε που εφευρέθηκαν. Τα εργαλεία είναι εύχρηστα και οι εικόνες αναπαράγονται εύκολα.

David Hockney “20th March 2021, Flowers, Glass Vase on a Table” iPad painting printed on paper Edition of 50 89 x 63.5 cm (35 x 25 Inches) © David Hockney

Ο David Hockney άρχισε να ζωγραφίζει σε οθόνες αφής όταν απέκτησε το πρώτο του iPhone το 2009. Για πολλά χρόνια, ο καλλιτέχνης ξεκινούσε κάθε μέρα του ζωγραφίζοντας λουλούδια, τα οποία του άφηνε ο φίλος του στο κομοδίνο του, και έστελνε με email τα ψηφιοποιημένα μπουκέτα του στους πιο στενούς του φίλους. Η γρήγορη υιοθέτηση της οθόνης αφής από τον Hockney είναι συνακόλουθο της γοητείας που του προκαλεί η καινοτομία στην τεχνολογία, η οποία τον είχε οδηγήσει, μερικά χρόνια νωρίτερα, να πειραματιστεί με τα φαξ, το φιλμ Polaroid και το Photoshop. Με τη φορητή συσκευή και τη γραφίδα στο χέρι, ο Hockney είναι σε θέση να εργάζεται άνετα σε εξωτερικούς χώρους χωρίς να χρειάζεται να κουβαλάει μαζί του βαριά υλικά.

Οι επερχόμενες εκθέσεις σηματοδοτούν επίσης το ντεμπούτο ενός μεγάλου φωτογραφικού έργου, το ”Looking at the Flowers (Framed)” (2022), το οποίο αποτελείται από πολλαπλές εικόνες ψηφιακά συραμμένες μεταξύ τους. Μέσα στη σύνθεση, ο Hockney απεικονίζεται δύο φορές – μια φορά στη δεξιά πλευρά της σκηνής και μια φορά στην αριστερή – καθισμένος σε μια πολυθρόνα και κοιτάζοντας τις είκοσι νεκρές φύσεις του με λουλούδια που εκτίθενται σε στυλ σαλονιού σε έναν μπλε-ναυτικό τοίχο.

«Αυτό είναι φωτογραφικό, αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση μια συνηθισμένη φωτογραφία», περιγράφει ο Hockney. «Έκανα αυτό που αποκαλούσα φωτογραφικό… σχέδιο, δίνοντας ένα πολύ πιο τρισδιάστατο αποτέλεσμα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πρέπει να τα κοιτάξεις μέσα από το χρόνο – σε αντίθεση με μια συνηθισμένη φωτογραφία που τα βλέπεις όλα μαζί».

Οι εκθέσεις ανοίγουν τον Νοέμβριο, με εξαίρεση την έκθεση της Pace, η οποία ανοίγει τον Ιανουάριο και θα εκδώσει ένα βιβλίο που θα περιλαμβάνει δοκίμιο του καλλιτέχνη και έγχρωμες απεικονίσεις των έργων που παρουσιάζονται στην έκθεση. 

Περισσότερες πληροφορίες

Annely Juda Fine Art, Λονδίνο, 3 Νοεμβρίου – 23 Δεκεμβρίου, 2022 

Galerie Lelong & Co., Παρίσι, 3 Νοεμβρίου – 22 Δεκεμβρίου, 2022 

GRAY, Σικάγο, 4 Νοεμβρίου – 23 Δεκεμβρίου, 2022

L.A. Louver, Los Angeles, 16 Νοεμβρίου, 2022 – 7 Ιανουαρίου, 2023

Pace, Νέα Υόρκη, 12 Ιανουαρίου – 25 Φεβρουαρίου, 2023

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.