Το Mουσείο Ορσέ φέρνει τους καλλιτέχνες του 19ου αιώνα στο instagram και το σήμερα

Αν οι μεγάλες προσωπικότητες του πολιτισμού του τέλους του δέκατου ένατου αιώνα ήταν μεταξύ μας σήμερα, ποια θα ήταν η σχέση τους με τα κοινωνικά μέσα; Και πάνω απ’ όλα, τι θα δημοσίευαν;

Αν οι μεγάλες προσωπικότητες του πολιτισμού του τέλους του δέκατου ένατου αιώνα ήταν μεταξύ μας σήμερα, ποια θα ήταν η σχέση τους με τα κοινωνικά μέσα; Και πάνω απ’ όλα, τι θα δημοσίευαν; Αυτή είναι η ερώτηση που έθεσε το Musée d’Orsay, το παρισινό θεσμικό μουσείο που διαθέτει μία από τις πλουσιότερες και πιο συναρπαστικές συλλογές έργων στον κόσμο από την εποχή των ιμπρεσιονισμών.

Το νέο έτος και η δραστηριότητα του μουσείου έχει ξεκινήσει με ένα εμβληματικό έργο που στοχεύει να προβάλει τους επιφανείς χαρακτήρες των καμβάδων του fin de siècle στην κοινωνική γλώσσα. Έτσι, κάθε Δευτέρα, μέσα στο 2020, μια εικόνα θα εμφανίζεται στη σελίδα του instagram @museeorsay υπογεγραμμένη από τον Jean-Philippe Delhomme.

Ο γεννημένος το 1959 Γάλλος εικονογράφος, είναι γνωστός από τις συνεργασίες του με περιοδικά όπως ο New Yorker, η Vogue και το GQ, θα εμφανιστεί με τα σκίτσα του στα κοινωνικά μέσα του μουσείου, τα οποία θα έχουν την ίδια δυναμική μιας εβδομαδιαίας στήλης. Ο Huysmans, ο διάσημος Γάλλος μυθιστοριογράφος, εμφανίστηκε στο ντεμπούτο του, ευχαριστώντας στο κείμενο τον ζωγράφο Jean-Louis Forain για το όμορφο πορτρέτο του (το πραγματικό πορτρέτο του Forain, βρίσκεται στα δωμάτια του Musée d’Orsay).

«Ο στόχος του έργου είναι να προσεγγίσουμε αυτούς τους καλλιτέχνες του δεύτερου μισού του 19ου αιώνα, να τους φανταστούμε σε αλληλεπίδραση με τις σημερινές γλώσσες», δήλωσε στη Le Figaro ο Laurence des Cars, διευθυντής του Musée d’Orsay. «Η πρόθεση δεν είναι να αποδομήσουμε τα έργα, μάλλον να επιστήσουμε την προσοχή σε μια συγκεκριμένη στιγμή της βιογραφίας ενός καλλιτέχνη, στα θέματα ή τις καινοτομίες μιας ζωγραφικής και, μέσω πλασματικών σχολίων ή άλλων λεπτομερειών, να προκαλεί τις συμφύσεις ή επικρίσεις που τέθηκαν εκείνη τη στιγμή».

Η νέα κοινωνική πρωτοβουλία του μουσείου του Παρισιού αντιπροσωπεύει στην πραγματικότητα ένα μικρό κομμάτι ενός ευρύτερου σχεδίου που υπογράφει ο Delhomme, με τίτλο Artists’ Instagrams: The Never Seen Instagrams of the Greatest Artists των μεγαλύτερων καλλιτεχνών που δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια σύντομη ιστορία της ιστορίας της τέχνης, κατασκευασμένη από hashtags και έξυπνα σχόλια. Και τα αποτελέσματα είναι ξεκαρδιστικά: ο Picasso συνεργάζεται με μια μάρκα αυτοκινήτου και συγκρίνει τον αριθμό των οπαδών του με τον Braque. Ο Mondrian ζωγραφίζει την κουζίνα του IKEA (σίγουρα γεωμετρική, δεν αποτελεί έκπληξη). Ο Gauguin προσπαθεί να κατανοήσει τον φθόνο των άλλων, μοιράζοντας τις ταξιδιωτικές του φωτογραφίες που δείχνουν δελεαστικά και εξωτικά πολυνησιακά γυμνά. Μια ζωντανή παρέλαση, στην οποία υπάρχουν και οι Joseph Beuys και Andy Warhol. Ποιος θα είναι ο επόμενος;

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.