Οι ιδιοτροπίες του Πολ Σεζάν και μια σπάνια ακουαρέλα του για περισσότερα από 25 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ακουαρέλα του μεγάλου ζωγράφου που βγαίνει στην αγορά εδώ και δεκαετίες και ανήκε στην περίφημη συλλογή του Edsel και της Eleanor Ford

Στις πρώτες μεγάλες πωλήσεις που ανακοίνωσε ο οίκος δημοπρασιών Christie’s για τις αρχές Οκτωβρίου συμπεριλαμβάνεται και ένας πίνακας του Πολ Σεζάν που αναμένεται να ανεβάσει τη θερμοκρασία στην αίθουσα δημοπρασιών στο Rockefeller Center στις 6 και 7 Οκτωβρίου.

Το έργο “Nature morte avec pot au lait, το melon et sucrier” που βγαίνει σε δημοπρασία ανήκε στην περίφημη συλλογή του Edsel και της Eleanor Ford. Όπως λένε οι ειδικοί πρόκειται για τη μεγαλύτερη ακουαρέλα του μεγάλου ζωγράφου που βγαίνει στην αγορά εδώ και δεκαετίες. Ζωγραφίστηκε ανάμεσα στο 1900 και 1906, ημερομηνία θανάτου του Σεζάν, ο οποίος τα τελευταία 20 χρόνια της ζωής του λέγεται ότι ζούσε απομονωμένος, αφιερώνοντας τον χρόνο του στη ζωγραφική στην Aix-En-Provence.

Τα τελευταία 20 χρόνια της ζωής του λέγεται ότι ζούσε απομονωμένος, αφιερώνοντας τον χρόνο του στη ζωγραφική. Το έργο ανήκει σε μια ομάδα από ακουαρέλες που αντιπροσωπεύουν το αποκορύφωμα της δια βίου μελέτης του της ζωγραφικής.

Nature morte avec pot au lait, melon et sucrier.

Η ιστορία του έργου ξεκινά όταν αποκτήθηκε από τον περίφημο Γάλλο έμπορο έργων τέχνης Ambroise Vollard. Στη συνέχεια πέρασε από τα χέρια του Alexandre Berthier, του τέταρτου και τελευταίου πρίγκιπα του Wagram, πριν φτάσει στην Αμερική το 1929. Τέσσερα χρόνια αργότερα αγοράστηκε από τους Edsel και Eleanor Ford, ιδιοκτήτες ενός υπέροχου εξοχικού κτήματος έξω από το Ντιτρόιτ – και κληρονόμους της αυτοκινητοβιομηχανίας Φορντ, σήμερα γνωστό ως Edsel & Eleanor Ford House – και μπήκε στην εξαιρετική της συλλογή τέχνης, επίπλων και διακοσμητικών τεχνών.

Η εντατική μελέτη των θεμάτων και οι ιδιοτροπίες του Πολ Σεζάν ήταν επικές. Δεν δίσταζε να καταστρέψει τους καμβάδες του όταν δεν του άρεσε το έργο που είχε ξεκινήσει και δεν ήθελε μοντέλα, γιατί δεν άντεχαν το πολύωρο ποζάρισμα, ούτε λουλούδια γιατί η ζωή τους διαρκούσε λίγο και μαραίνονταν. Μέχρι το τέλος της ζωής του δούλευε ακούραστα διερευνώντας την πεποίθησή του ότι «η τέχνη είναι μια αρμονία παράλληλη με αυτή της φύσης».

Cézanne in Auvers, circa 1874. Photo © RMN-Grand Palais (musée d’Orsay) / Adrien Didierjean

Όταν δούλευε στο στούντιό του προτιμούσε τα ξημερώματα και το πρώτο πρωινό φως. Το έργο Nature morte avec pot au lait, το melon et sucrier είναι βαμμένο σε ένα πιο ελεύθερο, πιο ιμπρεσιονιστικό στιλ από τα προηγούμενα έργα. Οι καθαροί, απαλοί τόνοι του υποδηλώνουν ότι φτιάχτηκε με το «λαμπρό φως των πρωινών ωρών», στο στούντιό του, εκεί που κατάφερε να πραγματοποιήσει πειράματα στις ιδιότητες του χρώματος και να ερευνήσει τις μεταβλητές καιρικές συνθήκες και το μεταβαλλόμενο φως ανάλογα με την ώρα της ημέρας.

Μέχρι το τέλος της ζωής του, ο Σεζάν αφοσιωμένος στη σπουδή των έργων, του χρώματος της φόρμας και της αρμονίας και στον στόχο του, σαν πεισματάρης οραματιστής. Ήταν ο καλλιτέχνης που επηρέασε όσο λίγοι την εξέλιξη της τέχνης, ξεπέρασε τον ιμπρεσιονισμό και αμφισβήτησε τελικά όλες τις συμβατικές αξίες της ζωγραφικής του 19ου αιώνα, με τα έργα του να τον χρίζουν «πατέρα» της σύγχρονης τέχνης.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.