Τι μας υπόσχεται η Καρολίνα Κρασούλη στη νέα της ατομική έκθεση «Υπόσχεση» στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

«Το σύνολο των έργων είχε ως πηγή έμπνευσης και δημιουργίας συγγραφείς που διαβάζω πολύ, το βιβλίο και το χαρτί ως αντικείμενα και τόποι, και τέλος την έννοια του κρυφού και του φανερού, στον γραπτό και προφορικό λόγο αλλά και στην καθημερινότητά μας».

«Η υπόσχεση είναι κάτι απόλυτα συγκεκριμένο και ταυτόχρονα τυραννικά ασαφές. Ορμώμενη από αυτό το παράδοξο, είναι ικανή να κατοικεί και στους τρεις χρόνους: παρόν, παρελθόν και μέλλον.» Καρολίνα Κρασούλη

Τι σηματοδοτεί η έννοια της «υπόσχεσης»; Ποια η ανάγκη μας να δεσμευόμαστε σε μια συνθήκη που αφορά σε μελλοντικά γεγονότα; Ποια η ανάγκη μιας υπόσχεσης; Αφορά στην ελπίδα που φέρει ή απλά σε μια συνέπεια της «δέσμευσης» στον χρόνο;

Τι μας υπόσχεται η Καρολίνα Κρασούλη στη νέα της ατομική έκθεση με τίτλο «Υπόσχεση» που παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων; Τι σχέση έχει η έννοια του βιβλίου με τη νέα της δουλειά και τα θραύσματα του παρελθόντος που στολίζουν την έννοια μιας υπόσχεσης;

Ο επιμελητής της έκθεσης Χριστόφορος Μαρίνος σημειώνει:

«Τα έργα της Κρασούλη είναι σύνθετα και εξελιγμένα, σοφιστικέ σαν ένα ρούχο υψηλής ραπτικής. Μέσα από μια χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία που περιλαμβάνει την προετοιμασία του καμβά, τον χρωματισμό του και στη συνέχεια το δίπλωμα,το ράψιμο και το σιδέρωμα, η καλλιτέχνις δημιουργεί ζωγραφικές συνθέσεις που «εκφράζουν αθωότητα του νου»…Τι άλλο μπορεί να προσθέσει κανείς βλέποντας τα έργα της Κρασούλη; Η Υπόσχεση είναι ένα είδος σιωπηλής τέχνης και ως τέτοια προκαλεί την ατένιση».

Μιλήσαμε μαζί με την Καρολίνα Κρασούλη για τα νέα της έργα:

Θα θέλατε να μας μιλήσετε για τον τίτλο της έκθεσης;

Ο τίτλος της έκθεσης φωτίζει μία από τις πολλές πλευρές θέασης από την οποία θα μπορούσε κανείς να κοιτάξει τα έργα. Είναι μια λέξη που αγαπώ πολύ και την φέρνω συχνά στο μυαλό μου, κυρίως για τη διττή της φύση. Η υπόσχεση είναι κάτι απόλυτα συγκεκριμένο και ταυτόχρονα τυραννικά ασαφές. Ορμώμενη από αυτό το παράδοξο, είναι ικανή να κατοικεί και στους τρεις χρόνους: παρόν, παρελθόν και μέλλον.

Μιλήστε μας για τη θεματική της έκθεσης.

Η έκθεση έχει αρκετές θεματικές, θα ήταν δύσκολο και άδικο να ορίσω μία. Αυτό που μπορώ με σιγουριά να πω είναι ότι το σύνολο των έργων είχε ως πηγή έμπνευσης και δημιουργίας συγγραφείς που διαβάζω πολύ, το βιβλίο και το χαρτί ως αντικείμενα και τόποι, και τέλος την έννοια του κρυφού και του φανερού, στον γραπτό και προφορικό λόγο αλλά και στην καθημερινότητά μας. Η σειρά έργων με τους ραμμένους καμβάδες για παράδειγμα προέκυψε σαν συνέχεια της δουλειάς που είχα κάνει με αφορμή τους φακέλους της Emily Dickinson το 2016. Αυτό που κράτησα από αυτή τη σειρά έργων είναι η αναπαράσταση του χαρτιού, της σελίδας μέσα από τη ζωγραφική.


Green depths, 2021 (λεπτομέρεια) Ακουαρέλα σε χαρτί, 26 x 36εκ

Θα θέλατε να μας μιλήσετε για τα υλικά που χρησιμοποιείτε και με ποιον τρόπο συνθέτετε τα έργα σας;

Ο τρόπος που τα δουλεύω είναι ακριβώς ο ίδιος με την προετοιμασία ενός πίνακα. Περνάω τον καμβά με πολλές στρώσεις γκέσο. Tα χρώματα έχουν πάντα τον πρωταγωνιστικό ρόλο, τα οποία τα φτιάχνω κάθε φορά με συνδυασμό πολλών pigments που χρησιμοποιούνται συνήθως στην αγιογραφία αλλά και στη ζωγραφική.

Έπειτα, έχοντας μια μεγάλη επιφάνεια καμβά αρχίζω τα διπλώματα. Αυτό το στάδιο για εμένα είναι η δημιουργία ενός χώρου, σαν ένα δωμάτιο ή μιας επιφάνειας όπου θα δεχτεί τα υπόλοιπα στοιχεία. Όταν νιώσω πως αυτό το δωμάτιο είναι έτοιμο, πως αυτός ο χώρος έχει δημιουργηθεί, ψάχνω τα μικρότερα διπλώματα που θα μπορούσαν να εισχωρήσουν σε αυτόν. Αφού πραγματοποιήσω τη σύνθεση ξεκινάει η τρίτη φάση της δουλειάς που είναι το ράψιμο. Το ράψιμο είναι κάτι αρκετά επαναληπτικό και από ένα σημείο και μετά δεν σκέφτομαι τίποτα.

Μιλήστε μας για τη σχέση μνήμης και έργου τέχνης. Πώς αποτυπώνεται στα έργα σας;

Ο τρόπος με τον οποίο αποτυπώνεται η μνήμη στα έργα μου είναι άρρητα συνδεδεμένος με τον τρόπο που δημιουργήθηκαν. Είναι έργα τα οποία απαιτούν πολλές ώρες παραγωγής και αρκετές φορές δύσκολης τεχνικής. Αυτό το στοιχείο δεν φαίνεται στο τελικό αποτέλεσμα, το αντίθετο, αλλά είναι ακριβώς αυτό που τα κάνει να εμπεριέχουν χρόνο και μνήμη με τρόπο έμμεσο.

Άτιτλο, 2019 Αναλογική εκτύπωση σε φωτοευαίσθητο χαρτί baryté, 60 x 60εκ

Μιλήστε μας για τη σχέση σας με το βιβλίο. Τη σχέση παρελθόντος και ιστορίας που φέρουν οι σελίδες ενός βιβλίου. Τι είναι αυτό που σας γοητεύει σε αυτό;

Αυτό που με γοητεύει σε ένα βιβλίο, όπως και στη λέξη «υπόσχεση» που ανέφερα παραπάνω, είναι ότι ενώ μας έρχεται από το παρελθόν και πολλές φορές μακρινό, τη στιγμή της ανάγνωσης όλα ανασύρονται στο παρόν. Κι ένα βιβλίο είναι ικανό να κατοικεί και τους 3 χρόνους ταυτόχρονα, παρόν, παρελθόν και μέλλον.

Ποια είναι η δική σας «υπόσχεση» προς τους επισκέπτες της έκθεσης; Ποια είναι τα μηνύματα που επιθυμείτε να περάσουν σε εκείνους;

Αυτό που περισσότερο επιθυμώ είναι να μην περάσω ένα συγκεκριμένο μήνυμα, αλλά να δημιουργήσουν τα έργα στο σύνολό τους έναν χώρο, έναν τόπο και χρόνο όπου ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να προβάλει τις δικές του σκέψεις, εικόνες, κι επιθυμίες.

Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια. Θα υπάρξει συνέχεια σε αυτή σας τη μελέτη ή στοχεύετε σε νέα θεματική έρευνα;

Ο τρόπος με τον οποίο δουλεύω είναι αρκετά γραμμικός. Μια σειρά έργων δίνει το έναυσμα για μια νέα και ούτω καθεξής. To 2020 συμμετείχα στο Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος της ARTWORKS, και μέσω του προγράμματος αυτού θα έχω την ευκαιρία να πραγματοποιήσω ένα residency στο Delfina Foundation στο Λονδίνο, με τους οποίους συνεργάζονται. Κατά τη διάρκεια διαμονής μου εκεί  σκοπεύω να επισκεφτώ και να ερευνήσω σπάνιες συλλογές βιβλίων.

Άτιτλο, 2020 (λεπτομέρεια) Λάδι, γκέσο και κλωστή σε καμβά, 179 x 75εκ

Άτιτλο, 2020 Λάδι, γκέσο και κλωστή σε καμβά, 147 x 93εκ

Λίγα λόγια για την Καρολίνα Κρασούλη

Η Καρολίνα Κρασούλη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Αφού σπούδασε Κλινική Ψυχολογία στην Ελλάδα και στη Γαλλία, σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Λυών, από όπου αποφοίτησε το 2014. Δουλεύοντας με τη ζωγραφική, τη φωτογραφία και το φιλμ ως μέσα, τα έργα της ερευνούν τα όρια μεταξύ αφαίρεσης και αναπαράστασης.

Μέσα από τη διαδικασία της ανάγνωσης και της γραφής ανασύρει ένα σύνολο μηχανισμών όπου νοήματα και αισθήσεις «ξαναγράφονται» στοχεύοντας στην επινόηση μιας καινούριας γλώσσας. Το 2015 μαζί με άλλα μέλη ίδρυσε την ομάδα Alfabeto, με σκοπό τη θεωρητική και πρακτική έρευνα της έννοιας της μετάδοσης στην τέχνη. Το 2015 πήρε υποτροφία δύο ετών από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Λυών για διαμονή στη Cité des Αrts στο Παρίσι. Το 2019-2020 συμμετείχε στο Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος της ARTWORKS.

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2022 θα πραγματοποιήσει ένα residency στο Delfina Foundation στο Λονδίνο με υποστήριξη της ARTWORKS. Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις όπως, Υπόσχεση (Ατομική έκθεση, Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων, Αθήνα, 2021), Bring me the sunset in a cup (Ατομική έκθεση, Lavitrine, Frac Île-de-France, le plateau, Παρίσι, 2020), Some fortune cookies contain no fortune (Gabriella, 3137, Αθήνα, 2019), Curved Arrows (Daily Lazy et Kunstraumam Schauplatz, Βιέννη, 2019), Collection. La composante Peintures (Frac Bretagne, Ρεν, 2019), L’Incompatible Vugo (Pauline) Perplexe, Παρίσι 2018), Stopping Point (Daily Lazy, Αθήνα, 2018), Sens dedans dehors (galerie Nicolas Sillin, Παρίσι, 2017), Raw Material (galerie Eva Meyer, Ιανουάριος 2017), A thousand hours (Ατομική έκθεση, Galerie Raymond Hains, Saint-Brieuc, 2016), Incorporated! (Biennale de Rennes, 2016), L’inconnue de la Seine (La Tôlerie, Clermont-Ferrand, 2016), 60e Salon de Montrouge (Παρίσι, 2015), L’Analfabeto (Villa Medici, 2015), Les Enfants du Sabbat (Le Creux de l’Enfer, Thiers, 2015).

Λίγα λόγια για τον οργανισμό ARTWORKS 

H ARTWORKS δημιουργήθηκε τον Ιούνιο του 2017 με ιδρυτική δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (IΣΝ) και με στόχο να ενισχύσει και να ενθαρρύνει την καλλιτεχνική κοινότητα. Κεντρική της δραστηριότητα συνιστά το Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (SNF Artist Fellowship Program). Μέσα από αυτό, απονέμει χρηματικά βραβεία σε εικαστικούς, κινηματογραφιστές, χορευτές/χορογράφους και επιμελητές εκθέσεων παρέχοντάς τους τον χρόνο και την ελευθερία για να αναπτύξουν την πρακτική τους.

Στο πλαίσιο των δράσεών της, διοργανώνει εκδηλώσεις, ομιλίες και παρουσιάσεις επαγγελματιών του χώρου, δίνοντας την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να έρθουν σε επαφή με ομοτέχνους τους από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Παράλληλα, μέσα από συνεργασίες με διάφορους φορείς προβάλλει το έργο των συμμετεχόντων (εκθέσεις, προβολές κλπ.)  δημιουργώντας ευκαιρίες για εκείνους και επίσης συνεργάζεται σταθερά με προγράμματα φιλοξενίας καλλιτεχνών (ISCP, Νέα Υόρκη· Delfina, Λονδίνο· SAHA, Kωνσταντινούπολη) διαμεσολαβώντας στην δραστηριοποίησή τους στο εξωτερικό.

Info έκθεσης:

Καρολίνα Κρασούλη «Υπόσχεση» | Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.