H Δήμητρα Κωστοπούλου μιλάει για την πρώτη Σχολή Σεναρίου στην Ελλάδα

Η διευθύντρια της Σχολής Σεναρίου του ΑΝΤ1, μιλάει για την ανάπτυξη της αγοράς της μυθοπλασίας στην Ελλάδα, τη σχέση της Σχολής με το Διεθνές Φεστιβάλ Μικρού Μήκους της Δράμας και τις επιτυχίες της Σχολής στα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας της

Η διευθύντρια της Σχολής Σεναρίου του ΑΝΤ1, μιλάει για την ανάπτυξη της αγοράς της μυθοπλασίας στην Ελλάδα, τη σχέση της Σχολής με το Διεθνές Φεστιβάλ Μικρού Μήκους της Δράμας και τις επιτυχίες της Σχολής στα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας της.

 

Πείτε μας πώς βλέπετε την ελληνική αγορά της μυθοπλασίας σήμερα και τι περιμένετε στο άμεσο μέλλον;

Η ελληνική αγορά της μυθοπλασίας είναι σήμερα σε φάση ανάπτυξης. Υπάρχει ολοένα και περισσότερο η ανάγκη για νέους σεναριογράφους, για δημιουργούς τεχνικά άρτιους όπου θα αποτελέσουν τις επόμενες γενιές των Ελλήνων σεναριογράφων. Θα είναι οι νέες φωνές που θα καθορίσουν το μελλοντικό τοπίο στην ελληνική μυθοπλασία και θα συμβάλλουν στην εξωστρέφεια του ελληνικού σεναρίου και κατ’ επέκταση της ελληνικής παραγωγής.

Να σας πω ότι εκτός από τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τη συνδρομητική τηλεόραση, νέες πλατφόρμες περιεχομένου, με πρώτη την πλατφόρμα του ANT1, έρχονται να προστεθούν στους οργανισμούς που θα χρειαστούν νέο περιεχόμενο, το οποίο θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικό και σε διεθνές επίπεδο. Το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού κοινού έχει περισσότερες απαιτήσεις από ό,τι στο παρελθόν, από τη στιγμή που έχει καθημερινά άμεση πρόσβαση σε περιεχόμενο που παράγεται στο εξωτερικό. Κάνει λοιπόν, μοιραία, τη σύγκριση. Κι εκεί δυστυχώς η ξένη παραγωγή υπερτερεί.
Επίσης σήμερα παρατηρούμε τη μεγάλη άνθιση που έχουν τα podcast μυθοπλασίας, που πάλι πρώτος ο ANT1 με τη Σχολή Σεναρίου και το soundis.gr ανάπτυξε. Όπως λοιπόν γίνεται αντιληπτό το τάιμινγκ της δημιουργίας της Σχολής Σεναρίου ANT1, που είναι η πρώτη Σχολή Σεναρίου στην Ελλάδα, είναι το σωστό.

Όταν λέτε η πρώτη Σχολή Σεναρίου στην Ελλάδα τι εννοείτε; Μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν σχολές Σεναρίου;

Υπάρχει το τμήμα σεναρίου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, το αντίστοιχο στο Καποδιστριακό, υπάρχουν κάποιες σχολές δημιουργικής γραφής που λειτουργούν περισσότερο με σεμινάρια και περιορισμένα χρονικά προγράμματα εκπαίδευσης, αλλά ολοκληρωμένες σπουδές σεναρίου στην Ελλάδα προσφέρει μόνο η Σχολή Σεναρίου του ANT1. Είναι λοιπόν η πρώτη Σχολή Σεναρίου στην Ελλάδα. Και αυτό δεν μπορώ παρά να το πιστώσω στο όραμα του προέδρου του ΑΝΤ1 Θοδωρή Κυριακού που είδε αυτό το κενό κι έσπευσε να το καλύψει.

Πόσες είναι οι πιθανότητες επαγγελματικής αποκατάστασης για τους απόφοιτους. Για να το πω πιο απτά: έχουν τύχη οι απόφοιτοι της Σχολής να εργαστούν στο αντικείμενο που σπουδάζουν;

Θα σας πω ότι εκτός από το σύστημα ANT1 που απορροφά σεναριογράφους, όλα τα στελέχη της Σχολής δέχονται καθημερινά αιτήσεις από στελέχη της αγοράς για να προτείνουν νέους σεναριογράφους. Επίσης να αναφέρω ότι είμαστε πολύ περήφανοι που στην πρώτη χρονιά λειτουργίας της Σχολής έχουμε να επιδείξουμε 80% απορρόφηση των σπουδαστών από ελληνικές παραγωγές μυθοπλασίας. Για να το πω και εγώ πιο απτά: το 80% των αποφοίτων βρήκαν δουλειά στην αγορά της μυθοπλασίας. Μοιάζει σαν θαύμα αλλά δεν είναι. Είναι αποτέλεσμα σωστών επιλογών του εκπαιδευτικού δυναμικού, σκληρής και δημιουργικής δουλειάς από όλα τα στελέχη της Σχολής, ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος το οποίο συνάδει με τα διεθνή πρότυπα, δηλαδή με προγράμματα που διδάσκονται στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη και βέβαια από το ταλέντο των σπουδαστών.

Πόσα μαθήματα περιλαμβάνει ο κάθε κύκλος σπουδών;

Είναι 4 διαφορετικά μαθήματα σεναρίου καθώς και μαθήματα χαρακτήρα, ιδέας, ιστορίας κινηματογράφου, σκηνοθεσίας, ελληνικής γλώσσας, παραγωγής. Στη Σχολή διδάσκουν 11 καθηγητές στους δύο κύκλους σπουδών με εξειδικευμένες γνώσεις, εμπειρία και διακρίσεις. Κατά διαστήματα προστίθενται μαθήματα περιορισμένης διάρκειας όπως για παράδειγμα το μάθημα της ανάλυσης του σεναρίου από τον ηθοποιό που το περασμένο έτος δίδαξε ο Φάνης Μουρατίδης.

Ποιοι είναι οι δύο κύκλοι σπουδών που μας αναφέρατε και πώς καθορίζονται;

Ουσιαστικά από την ικανότητα και την εμπειρία των σπουδαστών με τη γραφή και το σενάριο. Ο ένας κύκλος σπουδών είναι για αρχάριους σπουδαστές, που δεν έχουν εμπειρία στη γραφή και τον ονομάζουμε basic και ο δεύτερος που ονομάζουμε advanced αφορά σε σπουδαστές που έχουν κάποια εμπειρία και γνώσεις στο σενάριο.

Θα ήθελα να κλείσουμε τη συζήτηση μας με την προσωπική σας εκτίμηση για την ποιότητα του ελληνικού σεναρίου και κατ’ επέκταση της ελληνικής παραγωγής τα επόμενα χρόνια. Είστε έμπειρο στέλεχος στη μυθοπλασία με μεγάλες επιτυχίες και έχει σημασία να μάθουμε τις προσδοκίες σας.

Είμαι πολύ αισιόδοξη για το ελληνικό σενάριο στα χρόνια που έρχονται. Βλέποντας καθημερινά την εξέλιξη που έχουν οι σπουδαστές μας μπορώ να πω ότι θα δούμε δουλειές που θα στέκονται με αξιώσεις σε διεθνές επίπεδο. Επίσης εκτιμώ ότι μαζί με τους νέους σεναριογράφους θα εκπαιδεύονται και τα στελέχη της αγοράς, είναι αμφίδρομο. Τώρα όσον αφορά στην ελληνική παραγωγή ελπίζω να ακολουθήσει την εξέλιξη του σεναρίου και να μπορέσει να γίνει ανταγωνιστική, αφού το περιεχόμενο είναι παγκόσμιο και έχει δυνατότητες να προσελκύσει νέες αγορές.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.