Μια από τις μεγαλύτερες αλλά λιγότερο γνωστές σειρές έργων του Άντι Γουόρχολ είναι οι τρανς και οι drag queens που ο πατέρας της ποπ αρτ όχι μόνο λάτρευε, αλλά αποτελούσαν και ένα μέρος της ζωής του και της δημιουργικής καθημερινότητάς του. Αν σήμερα μοιάζει επίκαιρη η ενασχόληση της τέχνης με υποκουλτούρες που ήταν στο περιθώριο για πολλές δεκαετίες, στη Νέα Υόρκη και στον κόσμο του Άντι Γουόρχολ συνέβαινε ακριβώς το αντίθετο.
Ο ιδιοφυής Γουόρχολ, ανέπτυξε τη δική του γλώσσα δίνοντας λάμψη σε ένα περιθώριο που δε θα μπορούσε να βγει στο προσκήνιο ποτέ, ένα περιθώριο που υφίστατο βία, παρενοχλήσεις και αδικία. Οι φωτογραφίες, τα βίντεο και οι σειρές έργων του, οι φίλοι και ο περίγυρός του στα πάρτι και στο περίφημο Factory ήταν ακριβώς αυτός ο κόσμος. Ήταν η λιγότερο θεατή πλευρά του, η πιο προσωπική αυτή που ήξερε μόνο ο στενός του κύκλος, τα παιδιά του δρόμου, οι γκέι, οι τρανς, οι street-artists, οι χαμένες ψυχές που τον εντυπωσίαζαν και μόνο εκείνος έβαλε δίπλα στη Μαντόνα, τη Μάρθα Γκράχαμ, τη Λάιζα Μινέλι και τους λαμπερούς του φίλους, ή τις προσωπικότητες που πόζαραν στα εξώφυλλα του Interview. Η Tate Modern ανακοίνωσε ότι το υλικό αυτό θα αποτελέσει το βασικό κορμό μιας έκθεσης αφιερωμένης στο κομμάτι αυτό της προσωπικότητας και του έργου του, και θα ανοίξει την Άνοιξη του 2020.
Θα είναι η πρώτη μεγάλη έκθεση του μουσείου αφιερωμένη στον Γουόρχολ μετά από περίπου είκοσι χρόνια και όλοι οι άνθρωποι του μουσείου γνωρίζουν ότι έχουν ένα blockbuster στα χέρια τους. Οι λεπτομέρειες που έδωσαν στον Τύπο αφορούν το πρίσμα υπό το οποίο θα εξετάσουν αυτά τα έργα και είναι η σεξουαλικότητα, η μετανάστευση, ο θάνατος και η θρησκεία, καθώς το ενδιαφέρον του κόσμου για ζητήματα όπως η ρευστότητα του φύλου αυξάνεται διαρκώς. Η σειρά αυτών των έργων που ήταν στην «αφάνεια» ανήκει σε μια ιδιωτική συλλογή. Απεικονίζει 25 Αφρικανο-αμερικανές και Λατίνες drag queen και τρανς και πρόκειται για μια σειρά που είχε παραγγείλει στον Γουόρχολ το 1974 ο Ιταλός έμπορος τέχνης Luciano Anselmino. Η σειρά έργων παρουσιάστηκε στη Φεράρα της Ιταλίας την επόμενη χρονιά.
Όλη η σειρά βρίσκεται σε μια αποθήκη στην Ιταλία και ο συν-επιμελητής της έκθεσης Gregor Muir αποκάλυψε την έκπληξή του ότι είδε τα αξιοσημείωτα, όπως τα χαρακτήρισε, αυτά έργα. Τα μοντέλα του, ο Γουόρχολ τα αναζητούσε στο μπαρ Gilded Grape της Times Square και στην αρχή ήταν ανώνυμα. Το Ίδρυμα Andy Warhol πέρυσι τα ταυτοποίησε όλα εκτός από ένα από τα 14 συνολικά άτομα που ποζάρουν. Ανάμεσά του είναι η Marsha “Pay It No Mind” Johnson, που διαδραμάτισε βασικό ρόλο στην εξέγερση στο Stonewall του 1969 και συνίδρυσε την κοινοτική ομάδα Street Transvestite Action Revolutionaries (STAR).
Η επίδραση του Γουόρχολ στον κόσμο της τέχνης και η επιρροή του στους νέους καλλιτέχνες είναι διαρκής και αδιάλειπτη. Οι ιδέες του είναι αφετηρία συζητήσεων και αμφισβητήσεων όπως και ο τρόπος που έθεσε τα ζητήματα της τέχνης στο πολύπτυχο έργο του.
Η έκθεση θα περιλαμβάνει πάνω από 100 έργα, συμπεριλαμβανομένων των διάσημων από την ποπ περίοδο έργων του, όπως το δίπτυχο της Μέριλιν Μονρόε, τον Έλβις Πρίσλεϊ, την Ντέμπι Χάρι και το Race Riot (1964). Θα εκτεθούν και κάποιες από τις περούκες του, έργα τέχνης από μόνα τους, όπως υποστηρίζουν οι επιμελητές και το περίφημο Sixty Last Suppers, ένα από τα τελευταία του έργα πριν από τον θάνατό του το 1987.