To NiMAC [Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας, Συνεργασία: Ίδρυμα Πιερίδη] παρουσιάζει την έκθεση Η Παρουσία της Απουσίας ή η Θεωρία της Καταστροφής, σε επιμέλεια Cathryn Drake.
Στην έκθεση The Presence of Absence, or the Catastrophe Theory (Η Παρουσία της Απουσίας ή η Θεωρία της Καταστροφής) καλλιτέχνες από την Αλβανία, την Ελλάδα, την Τουρκία και την Κύπρο, μαζί με έναν Βρετανό καλλιτέχνη τουρκοκυπριακής καταγωγής, παρουσιάζουν βίντεο, φωτογραφίες και εγκαταστάσεις που απεικονίζουν αφηγήσεις και ποιητικά αποκυήματα φαντασίας που εκφράζουν τη δύναμη του συγκεκριμένου στον τρόπο που κατανοούμε το καθολικό. Τα έργα των δέκα αυτών καλλιτεχνών συνενώνονται σε μια συλλογική εξέταση του τοπίου και της μνήμης, της αμνησίας και του εθνικισμού, της ταυτότητας και της αντίστασης, του κατακερματισμού και του εκτοπισμού, της αποξένωσης και της λαχτάρας για μέρη που ίσως δεν υπάρχουν.
Όλοι αυτοί οι καλλιτέχνες συνδέονται με σύγχρονα κράτη που στο παρελθόν υπήρξαν ενωμένα υπό την Οθωμανική Αυτοκρατορία και τα οποία έκτοτε ακολουθούν τελείως διαφορετικές κατευθύνσεις, καθοδηγούμενα από τις απρόβλεπτες ιδιαιτερότητες της ρεαλπολιτίκ και των εθνικών συγκρούσεων. Η πολύπλοκη ιστορία αυτής της περιοχής—ποικιλόμορφα μέρη που βρίσκονται εκατέρωθεν των συνόρων και που καθορίζονται ως Ευρώπη, Βαλκάνια, και Μέση Ανατολή—μαρτυρά μακροχρόνιους πολιτιστικούς δεσμούς και διαρρήξεις που υπερβαίνουν τα εθνικά σύνορα. Το σημερινό πλαίσιο της Κύπρου εμπεριέχει ένα κράτος κατακερματισμένο, όχι από πολιτισμικές διαφορές μεταξύ των κατοίκων του, αλλά από το μύθο του εθνικισμού που καλλιεργείται από εξωτερικές δυνάμεις προς όφελος της εκμετάλλευσης και του ελέγχου μιας περιοχής. Ως εκ τούτου τίθεται το ερώτημα: Η σύγκρουση προκαλεί τη δημιουργία συνόρων ή μήπως είναι το αντίστροφο;