Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου ξεκινάει στην Πειραιώς 260, με μία από τις παραστάσεις του περσινού προγράμματος. Η Σφαγή των Παρισίων, που έτυχε θερμής υποδοχής από το κοινό, θα παρουσιαστεί για τέσσερις βραδιές στο Χώρο Δ’, εγκαινιάζοντας τις παραστάσεις των Ελλήνων σκηνοθετών στο φετινό Φεστιβάλ.
Η ομάδα Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων, προσέγγισε το έργο του Κρίστοφερ Μάρλοου με φρέσκια ματιά, αποκαλύπτοντας μέσα από την έντονη σκηνική δράση την ποίηση του τόσο ιδιαίτερου αυτού κειμένου. Η Σφαγή των Παρισίων θεωρείται μέχρι σήμερα το πιο προβληματικό έργο του Μάρλοου, σε βαθμό που να αμφισβητείται η πατρότητά του και να εκλαμβάνεται συχνά ως συρραφή αφηγήσεων των ηθοποιών της εποχής.
Ο σκηνοθέτης Χρήστος Θεοδωρίδης αναδεικνύει την ταχύτητα της πλοκής και τη σχεδόν κινηματογραφική πλοκή, δημιουργώντας μία σφιχτή δομή και μία καταιγιστική σκηνική δράση. Ένα σύνολο 10 ηθοποιών αναλαμβάνει να ενσαρκώσει τους 45 ρόλους του έργου, μαζί με ένα πλήθος εθελοντών ηθοποιών. Ο Χώρος Δ’ της Πειραιώς 260 διαμορφώνεται με έναν ιδιαίτερο τρόπο για τις ανάγκες της παράστασης, δημιουργώντας μία ξεχωριστή ατμόσφαιρα, με έντονη κίνηση και μουσική.
Η Σφαγή των Παρισίων (πιθανολογείται ότι γράφτηκε το 1592), παρακολουθεί τα γεγονότα από το γάμο της καθολικής Μαργαρίτας Βαλουά με τον προτεστάντη Ερρίκο της Ναβάρρας, μέχρι την ανάληψη του βασιλικού αξιώματος από τον Ερρίκο. Ο γάμος γίνεται στο Παρίσι, εν μέσω θρησκευτικών πολέμων και καταλήγει στην παροιμιώδη σφαγή της Νύχτας του Αγίου Βαρθολομαίου, μία από τις πιο μαύρες σελίδες της ευρωπαϊκής ιστορίας. Ενώ χιλιάδες κόσμου έχουν συρρεύσει στο Παρίσι για τη γιορτή του γάμου, το ίδιο βράδυ με εντολή του ορκισμένου εχθρού των προτεσταντών Δούκα του Γκιζ, οι καμπάνες της εκκλησίας του Σαιν Ζερμαίν σημαίνουν την εκκίνηση της σφαγής 3000 περίπου προτεσταντών Ουγενότων από Καθολικούς. Αφού σφαγιάζονται οι Ουγενότοι ηγέτες, με τη συμμετοχή και του απλού καθολικού λαού, η σφαγή εξαπλώνεται σε όλους τους Ουγενότους καλεσμένους, άντρες, γυναίκες, παιδιά. Το Παρίσι βάφεται με αίμα σε μία νύχτα.