Το ΚΘΒΕ παρουσιάζει online τη Ραψωδία Ρ΄ της Οδύσσειας σε σκηνοθεσία Έφης Δρόσου

ΚΘΒΕ

Διανύουμε ήδη την τριακοστή ένατη μέρα της Οδύσσειας από τις σαράντα μία συνολικά. Απ’ το μεγάθεμα του νόστου της, εντρυφούμε στο κεφαλαιώδες ζήτημα της Μνηστηροφονίας

Διανύουμε ήδη την τριακοστή ένατη μέρα της Οδύσσειας από τις σαράντα μία συνολικά. Αφηγηματικός μας χώρος παραμένει η Ιθάκη. Απ’ το μεγάθεμα του νόστου της, εντρυφούμε στο κεφαλαιώδες ζήτημα της Μνηστηροφονίας.

Η Ραψωδία Ρ’ που φιλοξενεί από 10 Φεβρουαρίου το ΚΘΒΕ στην ιστοσελίδα και τα podcast του, σε μετάφραση Δημήτρη Μαρωνίτη και σκηνοθεσία Έφης Δρόσου, επικεντρώνεται στην προοδευτική διείσδυση του Οδυσσέα απ’ την αγροτική περιφέρεια στο πολιτικό κέντρο του νησιού του, απ’ το περιφερειακό υποστατικό του Εύμαιου, στο παλάτι του βασιλιά, όπου τόσο η εξουσία όσο και η συζυγική κλίνη διακυβεύονται άμεσα.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

«Τηλεμάχου και Ὀδυσσέως ἐπάνοδος εἰς Ἰθάκην»

Όταν ξημέρωσε, ο Τηλέμαχος ζήτησε από τον Εύμαιο να οδηγήσει τον μεταμφιεσμένο Οδυσσέα στην πόλη για να ζητιανέψει, ενώ αυτός έφυγε για το παλάτι. Εκεί, ζήτησε από την μητέρα του να κάνει θυσίες στους θεούς για να τους βοηθήσουν να εκδικηθούν, ενώ ο ίδιος θα πήγαινε να φέρει τον μάντη Θεοκλύμενο. Όταν επέστρεψε στο παλάτι, άφησε την μητέρα του να πιστεύει ότι ο Οδυσσέας είναι στο νησί της Καλυψώς. Ο μάντης, όμως, της αποκάλυψε ότι βρίσκεται ήδη στην Ιθάκη. Στο μεταξύ, ο Εύμαιος και ο Οδυσσέας συνάντησαν τον βοσκό Μελάνθιο, ο οποίος κακομεταχειρίστηκε τον Οδυσσέα. Όταν αργότερα έφτασαν στο παλάτι, άκουσαν τον Φήμιο που έπαιζε κιθάρα. Στάθηκαν για λίγο και έπειτα ο Οδυσσέας είδε τον σκύλο του. Ο Άργος τον αναγνώρισε αλλά δεν είχε δυνάμεις να τον πλησιάσει. Όταν μπήκαν στο παλάτι, ο Τηλέμαχος έδωσε στον Εύμαιο φαγητό για τον μεταμφιεσμένο Οδυσσέα και του είπε να τον παροτρύνει να ζητιανέψει από όλους τους μνηστήρες, ενώ η θεά Αθηνά, που εμφανίστηκε πάλι μπροστά του, τον προέτρεψε, καθώς θα ζητιανεύει να προσπαθεί να καταλάβει τον χαρακτήρα του καθενός. Ο Αντίνοος αμέσως έδειξε την δυσαρέσκεια του για τον ζητιάνο και στράφηκε εναντίον του Εύμαιου που τον έφερε στο παλάτι. Ωστόσο, πολλοί από τους μνηστήρες ελέησαν τον μεταμφιεσμένο Οδυσσέα. Όμως, όταν έφτασε στον Αντίνοο, εκείνος εξοργίστηκε από τα λόγια του και τον χτύπησε με ένα σκαμνί. Ο Τηλέμαχος άφησε ένα δάκρυ να του φύγει αλλά δεν μίλησε. Η Πηνελόπη ζήτησε από τον Εύμαιο να φέρει τον ζητιάνο μπροστά της για να ακούσει η ίδια, αν έχει πληροφορίες για τον Οδυσσέα. Ο Οδυσσέας παρακάλεσε να τον δεχθεί στα δικά της δωμάτια, το βράδυ. Ο Εύμαιος, αφού μετέφερε τα λόγια του Οδυσσέα στην Πηνελόπη, έφυγε για την καλύβα του.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

Σκηνοθεσία- Συντονισμός: Έφη Δρόσου
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση, Ηχογράφηση, Μοντάζ και Μίξη ήχου: Διονύσης Κωνσταντινίδης
Μουσικοί: Κική Κριμιτζά (κλασική κιθάρα), Διονύσης Κωνσταντινίδης (πλήκτρα, ακουστική κιθάρα, συνθεσάιζερ, programming)
Φωτογραφικά εξώφυλλα: Τάσος Θώμογλου
Γραφικά: Σιμώνη Γρηγορούδη

ΡΑΨΩΔΙΑ Ρ΄

Αφήγηση: Γιάννης Παλαμιώτης
Τηλέμαχος: Βασίλης Τρυφουλτσάνης
Οδυσσέας: Στέργιος Τζαφέρης
Πηνελόπη: Μαρία Καραμήτρη
Πειραίος: Έφη Δρόσου
Θεοκλύμενος: Δημήτρης Διακοσάββας
Μέδων: Δημήτρης Τσιλινίκος
Εύμαιος: Γιάννης Καραμφίλης
Μελάνθιος: Θανάσης Ρέστας
Αντίνοος: Χρήστος Μαστρογιαννίδης
Μνηστήρας  Β’: Βασίλης Παπαδόπουλος
Ευρυνόμη: Μάρα Τσικάρα

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.