Ατομική Έκθεση του Scott Myles

Η εγκατάσταση περιλαμβάνει μια σειρά γλυπτών από χαρτί, που έχουν κατασκευαστεί σχολαστικά από τον καλλιτέχνη και παρουσιάζονται εδώ για πρώτη φορά [The Past from Above (Elba…), ολόκληρη η σειρά σε παραγωγή του 2010]. Τυπικά οι χειροποίητοι φάκελοι έχουν συγγενείς σχέσεις με τον σειραϊσμό, τον μεταμινιμαλισμό και το ζωγραφικό στυλ του color painting. Καθένας είναι το μοναδικό ομοίωμα ενός φακέλου Elba, κατάλληλα διαμορφωμένου για την τοποθέτηση υδατογραφημένων εγγράφων μεγέθους Α4. Αντί όμως να χρησιμοποιήσει χαρτί Μανίλας, ο Myles έχει τυπώσει κάθε χρώμα και σχέδιο με μεταξοτυπία για να δημιουργήσει αυτά τα πανομοιότυπα μεγεθυσμένα αντίγραφα. Στην πραγματικότητα ο Myles καθιστά δημόσιο ένα ιδιωτικό σύστημα διαχωρισμού πληροφοριών. Τίποτα δεν περιέχεται τώρα μέσα στους φακέλους, υπαινίσσονται όμως το δυνητικό, όπως κοντέινερ για αποθήκευση απροσδιόριστων αντικειμένων. Η εμπορική επωνυμία ELBA είναι επίσης η ονομασία του μεσογειακού νησιού στην Ιταλία όπου εξορίστηκε ο Ναπολέων Βοναπάρτης το έτος 1814. Στην ουσία η νήσος Έλβα έγινε μια φυλακή, μια μορφή εγκλεισμού για τον Ναπολέοντα.

Ο Myles ερευνά τακτικά τη γλώσσα μέσα από τα έργα του. Το «Elbable» φέρνει στη μνήμη την καρκινική φράση «able was i ere i saw elba», που φέρεται να ψιθύρισε ο Ναπολέων βλέποντας για πρώτη φορά το ιταλικό νησί όπου φυλακίστηκε. Η φράση αυτή υπογραμμίζει προσφυώς τη διπλή σημασία, που καταλαμβάνει μεγάλο μέρος της πρακτικής του Myles. Το «Hot Sand» και το «Both And» παραπέμπουν με παιγνιώδη τρόπο στις πινακίδες που φέρουν σημάνσεις με αποτρεπτικές και προτρεπτικές οδηγίες. Το «Both And» αποτελείται από δύο τυπωμένα ταμπλό από αλουμίνιο, που παρουσιάζονται το ένα δίπλα στο άλλο, ώστε να υπογραμμιστεί η σχέση τους με τη γλώσσα. Το BOTH AND αναφέρεται στον Αμερικανό αρχιτέκτονα Robert Venturi, συγγραφέα του Μαθαίνοντας από το Λας Βέγκας (1972), μιας σημαίνουσας μελέτης για το σήμα, τη μορφή και τη λειτουργία στην αρχιτεκτονική. Μπροστά στην επιλογή της έκφρασης either/or (είτε/είτε), ο Venturi προτιμά την έκφραση both/and (και/και). Το «Hot Sand» θέτει με ανοιχτό τρόπο ταυτόχρονα νοήματα, που περιλαμβάνουν τη φυσική αίσθηση της καυτής άμμου μιας παραλίας, αλλά και τη βιομηχανική διαδικασία παρασκευής γυαλιού ή καθρέφτη. Το αίτημα του Myles λειτουργεί όπως μια διασταύρωση, αμφιταλαντευόμενο ανάμεσα στην προειδοποίηση και τη φυσική αναπόληση ή ανάμνηση.

Ο τίτλος «Elbable»της έκθεσης του Scott Myles κινείται προς τα μέσα, σαν σε προοπτική με ένα απόλυτα έκκεντρο σημείο φυγής. Η προοπτική απεικόνιση, τα πολλαπλά σημεία θέασης, το πανοραμικό τοπίο, το ταξίδι και η ιστορία απορροφώνται ως σύνολο στο Mount Ventoux Panorama (Petrarch), που δημιουργήθηκε ως site-specific έργο για τον χώρο της γκαλερί The Breeder. Εγκατεστημένο στον πλαϊνό τοίχο της γκαλερί, με τον ημιώροφο από πάνω του, το έργο μπορεί να ιδωθεί από πολλαπλές οπτικές γωνίες. Πρόσφατα ο Myles επισκέφτηκε το Όρος Βεντού στη γαλλική Προβηγκία. Επίσης γνωστό ως τοποθεσία όπου διεξάγεται ο Γύρος της Γαλλίας, το Όρος Βεντού είναι ονομαστό για την ανάβαση του Ιταλού ποιητή Φραγκίσκου Πετράρχη σε αυτό, το έτος 1336. Το μοναδικό κίνητρο για την εν λόγω ανάβαση του Πετράρχη ήταν να αντικρίσει τη θέα από την κορυφή, γεγονός που συχνά αναφέρεται ως σημείο έναρξης του νέου ανθρωπιστικού πνεύματος της Αναγέννησης. Ο Πετράρχης εξέφρασε την ανάβαση με αλληγορικούς όρους. Ο Myles παρουσιάζει επτά τυπώματα σε χαρτί που εικονίζουν μια σκάλα που βρήκε τυχαία και φωτογράφισε ο καλλιτέχνης στην κορυφή του βουνού. Σε αντίθεση με την καθετότητα του βουνού και του τοίχου της γκαλερί, ο Myles αναρτά τα τυπώματα οριζόντια, ανατρέποντας τη θέα και δημιουργώντας ένα νέο θέαμα και πανόραμα.

Συντελεστές

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ