«Η χώρα μου είναι παρανοϊκή. Πήρε τους χορούς της και τους έκανε Χούντα. Και μετά “Ζορμπά” και συρτάκι». Με αυτά τα λόγια απευθύνθηκε στους ξένους προσκεκλημένους ο δημιουργός του «Έλληνα Βρικόλακα», της παράστασης που δυο χρόνια τώρα ταξιδεύει ανά την Ελλάδα και επαναπροσδιορίζει τη σχέση μας με τη δημώδη παράδοση και την αισθητική της. Ο Κωνσταντίνος Ντέλλας ήταν ένας από τους δεκάδες καλλιτέχνες που συμμετείχαν στο «Σύστημα Αθήνα 2014», την πλατφόρμα επικοινωνίας των ελληνικών παραστατικών τεχνών με εκπροσώπους φορέων του εξωτερικού, που διοργάνωσε το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου. Στο ίδιο πάνελ και ο Σίμος Κακάλας με την «Gολfω» του, γέννημα μιας αντίστοιχης ανάγκης αναστοχασμού πάνω σε ζητήματα εθνικής ταυτότητας και παράδοσης.
Αν κάποιοι εμπνευσμένοι δημιουργοί μας συνεχίζουν να σκύβουν με δημιουργικό ενδιαφέρον πάνω σ’ αυτήν την παρανοϊκή χώρα, η «μεγάλη εικόνα» μονάχα αποκαρδιωτική είναι. Εν μέσω ημερών όπου το δικαίωμά μας να ονομαζόμαστε άνθρωποι με αξιοπρέπεια δοκιμάζεται βάναυσα, η βράβευση του Σάκη Ρουβά ως τραγωδού από τον κατεξοχήν (;) θεσμικό φορέα των κριτικών θεάτρου μπορεί να μείνει στην ιστορία σαν ένα τραγελαφικό, ανώδυνο αλλά σημαίνον, ανέκδοτο αυτής της παράνοιας.
—
Φωτογραφία άρθρου: Dourgouti Island Hotel Project: Συζήτηση-Επιτραπέζιο παιχνίδι για τη “γειτονιά” το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου και παρουσίαση των αποτελεσμάτων στις 7 Δεκεμβρίου
**
Για να λαμβάνετε κι εσείς το editorial μαζί με τις προτάσεις της εβδομάδας, δεν έχετε παρά να εγγραφείτε στο ελcmag