8 εκθέσεις – μικροί θησαυροί στα νησιά, που αξίζει να επισκεφτείς

8 εκθέσεις - «Διαδρομές», "Greek gifts" και αφιερώματα που ενώνουν το παρελθόν με το μέλλον σε μια λίστα με τις 8 σημαντικότερες εκθέσεις που αξίζει να επισκεφτείς στα νησιά μας, για αυτό το καλοκαίρι

Είναι περίεργα τα συναισθήματα γράφοντας αυτό το άρθρο, τις ημέρες που διανύουμε. Αντί να μυρίζει θάλασσα και να έχει γεύση αλατόνερο, είναι σκονισμένο από τις στάχτες του μέλλοντος που πλήττουν τη χώρα μας την τελευταία εβδομάδα. Στάχτες γκρίζες, εικόνες, ήχοι και μυρωδιές απόκοσμες μας κατακλύζουν. Λογικά αναρωτιέσαι με τι ψυχή να ετοιμάσεις βαλίτσες και να φύγεις για διακοπές. Είναι όμως κάτι τέτοιες στιγμές, συνοδευόμενες από μια καθόλα δυσβάσταχτη χρονιά, που θα σου χαμογελάσω και θα σου πω πως σου αξίζει να ξεκουράσεις το σώμα και την ψυχή σου, χωρίς να σημαίνει πως ξεχνάς και δεν είσαι παρούσα/ών. Όλα στην ώρα τους. Εκεί λοιπόν που προβληματισμένη/ος και με ένα γλυκόπικρο χαμόγελο θα βρεθείς σε ένα από τα υπέροχα νησιά μας, μην ξεχάσεις πως η τέχνη πάντα απαλύνει, πάντα γλυκαίνει τις πικρίες και πάντα γαληνεύει τη ψυχή.

Σου αφήνω λοιπόν 8 μικρούς θησαυρούς για να επιλέξεις, 8 υπέροχες εκθέσεις για να κάνεις το επόμενο βήμα, να ονειρευτείς αλλά και να θέσεις τους στόχους σου για το μέλλον.

~ 1 ~

“The Greek Gift” στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ στην Ύδρα

Photo: George Skordaras

Η έκθεση “The Greek Gift”, υπό τον συντονισμό του Massimiliano Gioni, πραγματοποιείται στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ στην Ύδρα.  Συγκεντρώνει μια σειρά από νέα και παλαιότερα έργα μαζί με objets trouvés και τις αυθόρμητες ανταποκρίσεις διαφόρων καλλιτεχνών που διατηρούν μακρόχρονες σχέσεις με τον Δάκη Ιωάννου και το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ.

Η μικρή αυτή έκθεση, εν μέρει «ντιβερτιμέντο» και εν μέρει συλλογικό εγχείρημα, παίρνει τον τίτλο της από τη σκακιστική τεχνική που είναι γνωστή ως “Greek gift sacrifice”. Η κίνηση αυτή, κατά την οποία ο παίκτης θυσιάζει έναν αξιωματικό για να κάνει ματ, θεωρείται ότι ονομάστηκε έτσι από τον μυθικό Δούρειο Ίππο που δώρισαν οι Αχαιοί στην πόλη της Τροίας. Όπως και κάθε δώρο, συνιστά ένα περίπλοκο μείγμα γενναιοδωρίας και υπολογισμού. Σαν σε μια παρτίδα σκακιού, διάφοροι καλλιτέχνες κλήθηκαν να «κάνουν μια κίνηση» επιλέγοντας έργα και αντικείμενα από τη συλλογή. Ως απάντηση, οι Ιωάννου και Gioni διάλεξαν άλλα κομμάτια. Λειτουργώντας εν πολλοίς σαν ένα σουρεαλιστικό “exquisite corpse”, η έκθεση πυροδοτεί μια σειρά αλυσιδωτών αντιδράσεων ανάμεσα στα έργα — ένα ντόμινο από έντονες εγγύτητες.

Photo: George Skordaras

Γιατί αξίζει να την επισκεφθείτε: Γιατί το ίδρυμα ΔΕΣΤΕ πρόκειται για ένα πρωτοπόρο ίδρυμα σύγχρονης τέχνης που σχηματοποιεί με ευρεσιτεχνία τα όρια της σύγχρονης τέχνης στην ελληνική πραγματικότητα. Η συγκεκριμένη ευφυής έκθεση προβάλει μέσω του concept τον διάλογο μεταξύ καλλιτέχνη, συλλογής και επιμελητή που σίγουρα αξίζει να τη δείτε.

Διάρκεια έκθεσης: 22.6.2021 – 31.10.2021

Photo: George Skordaras

~ 2 ~

Διαδρομές του Κρις Γιανάκου στην γκαλερί  CITRONNE στον Πόρο

Η γκαλερί  CITRONNE  ξεκίνησε το εκθεσιακό της πρόγραμμα για το καλοκαίρι του 2021 με την ατομική  έκθεση «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ» του Κρις Γιανάκου. Ο Κρις Γιανάκος, Έλληνας της Διασποράς, πρωτοπόρος καλλιτέχνης με ευρεία καταξίωση, ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη.

Η έκθεση στην CITRONNE  περιλαμβάνει ζωγραφικά έργα / σταθμούς της περιόδου 1980-2020, έργα «της πανδημίας», ως αντίδραση στον covid, δύο νέες εγκαταστάσεις του 2021, έργα ad hoc για τη συγκεκριμένη έκθεση.

Κρις Γιανάκος, Ancient Site Intervention I, 2006. | Ευγενική παραχώρηση CITRONNE Gallery.

«Σε αυτήν την έκθεση στη Citronne, η Τατιάνα και εγώ συνενώνουμε 4 δεκαετίες καλλιτεχνικής πρακτικής μου, από το 1981 έως το 2020. Η έκθεση περιλαμβάνει σχέδια που έγιναν ως αντίδραση στον covid και δύο νέες  εγκαταστάσεις του 2021, που κατασκευάστηκαν ειδικά για την γκαλερί του Πόρου. Ο τίτλος της έκθεσης ”ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ” υποδηλώνει ένα πέρασμα από έργα που έγιναν με διαφορετικά μέσα σε διαφορετικό χρόνο. Όταν τα βλέπετε, ανεξάρτητα από το μέσον ή τον χρόνο γίνεται αντιληπτή η κίνηση του χεριού μου και αισθάνεστε τους προβληματισμούς μου γύρω από την αρχιτεκτονική, τους αρχαίους ελληνικούς τόπους και τη Μηχανική. Η δουλειά μου περιστρέφεται συνεχώς γύρω από ράμπες, μεγάλες  εγκαταστάσεις στο περιβάλλον, μια εννοιολογική προσέγγιση που συνδυάζει τη μορφή με έναν συγκεκριμένο χώρο. Το ταξίδι, η μεταβατική διαδρομή ήταν και είναι πάντα το καθοριστικό κίνητρο στη ζωή και την δουλειά μου. Εκεί πρέπει να αναζητηθούν τα ”μυστικά”. Πήρα όσα μπορούσα να πάρω· ελπίζω ότι τα χειρίστηκα με σύνεση» – Κρις Γιανάκος

Η βάση του έργου του Κρις Γιανάκου είναι ένα πεδίο έρευνας γύρω από έναν άξονα Γεωμετρίας. «Διαδράμει» τον χώρο με νοητές προεκτάσεις τις οποίες δημιουργεί η γεωμετρική γραφή μέσα στο περιβάλλον – προσέγγιση την οποία καθιέρωσε εξ αρχής στην εικαστική του πορεία. «Διαδράμει», επίσης, τον χρόνο, καθώς έλκεται από τον χαρακτήρα της αρχαίας Τέχνης, της κλασικής αρχιτεκτονικής και, κυρίως, τον  λόγο, δηλαδή την σχέση της με την γεωμετρία.

Στις αρχές της δεκαετίας ’90 ξεκίνησε να τροποποιεί φωτογραφίες αρχαίων έργων τέχνης, όπως και φωτογραφίες αρχαιολογικών χώρων. Συχνά τα έργα του συνιστούν μια επανανάγνωση αρχαιολογικών τόπων και μνημείων, πάντα με γνώμονα τα βασικά γεωμετρικά σχήματα-σύμβολα. Πάνω σε φωτογραφίες από αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και αγάλματα τοποθετεί γεωμετρικά σχήματα τα οποία, κατά τη δική του ερμηνεία, εκφράζουν  το θεμελιώδες πνεύμα του πολιτισμού σε διάφορες εκφάνσεις.

Στις πρόσφατες ενότητες  “Pandemic Series” και “Dystopia Series”, όμως, η  γεωμετρία και ο λόγος, ο δομημένος κόσμος αναστρέφεται. Δεν εξαφανίζεται ο τόπος μέσα στον χώρο, αλλά δυσχεραίνει, καθώς χάνει τα διακριτά του στοιχεία. Μπλε ή κόκκινη, η «δυστοπία», η δυσφορία, κυριαρχεί ως σύμπτωμα μιας μεγάλης ανατροπής. Πρόκειται για έργα που πηγάζουν από το υποσυνείδητο και χαρακτηρίζονται από μία χειρονομιακή (gestural) εικαστική γραφή- εξαίρεση ερμηνεύσιμη στη συνήθη  δουλειά του καλλιτέχνη. Η εντύπωση που δημιουργούν τα έργα αυτά είναι μια α-ταξία, σε πλήρη δυσαρμονία με την καθησυχαστική και αναγνωρίσιμη τάξη. Αντανακλά έναν κόσμο που έχασε αιφνιδιαστικά τον ρυθμό, την κίνηση, την αναλογία και την συνοχή του.

Κρις Γιανάκος, Signal, 2014. | Ευγενική παραχώρηση CITRONNE Gallery

Γιατί αξίζει να την επισκεφθείτε: Τι να πρωτοπεί κανείς για τη Citronne Gallery, ένας χώρος τέχνης πρότυπο που έχει φιλοξενήσει μερικούς από τους πιο σημαντικούς εικαστικούς στην Ελλάδα και με μια ταυτότητα υψηλών προδιαγραφών. Τι να πρωτοπεί κανείς για τον Κρις Γιαννάκο, έναν καλλιτέχνη με διεθνή σπουδαία πορεία, με έργα υψηλής αισθητικής, έργα με έμφαση στη σχέση χώρου και χρόνου, γεωμετρίας και αρχιτεκτονικής και έργα που προβάλουν μια δική του σημειωτική συμβόλων και σχημάτων. Η έκθεση «Διαδρομές» είναι ένας θησαυρός μέσα στην έντονη περίοδο που βιώνουμε.

Διάρκεια έκθεσης 12.06.2021- 11.09.2021

Φωτογραφία εγκατάστασης από την έκθεση Κρις Γιανάκος: ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ | Καλοκαίρι 2021 CITRONNE Gallery – Πόρος | Ευγενική παραχώρηση CITRONNE Gallery

~ 3 ~

“Bums” στην γκαλερί Δύο Χωριά στη Μύκονο

Η ομαδική έκθεση “Bums” σε επιμέλεια της κολεκτίβας SKIP Gallery παρουσιάζεται στην γκαλερί Δύο Χωριά στη Μύκονο. Σε όλη την ιστορία της τέχνης, ως αναπαράσταση ρώμης ή ηδονοβλεπτικού ερωτισμού, από τις νωπογραφίες του Μικελάντζελο μέχρι το Vénus à son miroir (Η Αφροδίτη του καθρέφτη) του Βελάθκεθ και μέχρι την περιβόητη Étude de fesses (Μελέτη γλουτών) του Βαλοτόν, τα οπίσθια υπήρξαν ένα οικουμενικό και αποδεκτό θέμα· εντούτοις σπάνια έχουν αφιερωθεί ολόκληρες εκθέσεις αποκλειστικά σε αυτό.

Τίποτα δεν είναι τόσο θεμελιώδες και βαθιά ριζωμένο στον ανθρώπινο ψυχισμό όσο τα οπίσθια: η εξέλιξη επιτάσσει ότι δεν μπορούμε να ξεφύγουμε από την έλξη που ασκούν. Όταν συναντήθηκαν ο Lee Baker και η Catherine Borowski (οι ιδρυτές της κολεκτίβας SKIP Gallery), ο Baker της ανακοίνωσε πως είναι λάτρης των οπισθίων. Αυτό σάστισε την Borowski, καθώς εκείνη προτιμά τα στήθη και δεν είχε καν κοιτάξει ποτέ τα οπίσθιά της. Αυτό οδήγησε σε μια βαθιά ενδοσκόπηση, παρατήρηση (και συμφιλίωση). Η Borowski δημιούργησε ένα γλυπτό που καταπιάνεται με αυτή τη νέα πραγματικότητα και ονομάζεται “Tits as Ass”, και βάλθηκε να δει τον κόσμο των οπισθίων μέσα από τα μάτια του Baker. Αυτό οδήγησε στην αγορά (πάνω σε κάποιο μεθύσι) ενός πίνακα της Celia Hempton που απεικονίζει τα οπίσθια ενός ξαπλωμένου άντρα και στην πρόταση του Baker να επιμεληθούν μια έκθεση με κεντρικό άξονα αυτόν τον πίνακα και το θέμα των οπισθίων.

Οι Baker & Borowski ίδρυσαν την γκαλερί (κολεκτίβα) SKIP με βάση την αρχή του μη-ελιτισμού και της καθολικής προσβασιμότητας, και επέλεξαν να συνεργάζονται με σκανταλιάρηδες και πνευματώδεις καλλιτέχνες. Η έκθεση “Bums” (Πισινοί) αποτελεί προέκταση αυτής της φιλοσοφίας, τόσο ως προς το αντικείμενο όσο και ως προς τους καλλιτέχνες.

Γιατί αξίζει να την επισκεφθείτε: Η Γκαλερί Δυο Χωριά αξίζει την προσοχή μας, όχι μόνο για την εξαιρετική δουλειά που γίνεται αλλά και για τα ευχάριστα και γαργαλιστικά concepts που επιλέγει, χωρίς φυσικά να αφαιρεί από τη σοβαρότητα που αρμόζει στην εκάστοτε έκθεση. Η έκθεση “Bums”, είναι όλα όσα αφορούν στην κατάσταση που βιώνουμε αυτή τη στιγμή και γυρίζει την … πλάτη ως γκροτέσκ πρόθεση στην κάθε νέα πραγματικότητα.

Διάρκεια έκθεσης: 12.07.2021 – 15.08.2021

~ 4 ~

“Animated Connotations” του Νίκου Μόσχου στον Πύργο Μπαζαίου στη Νάξο

Δεκαοχτώ έργα ζωγραφικής του Νίκου Μόσχου, νέα αλλά και παλαιότερα, κάποια προερχόμενα από Ιδιωτικές Συλλογές και την Γκαλερί Ζουμπουλάκη και δύο γλυπτά, που για πρώτη φορά φιλοτεχνεί ο καλλιτέχνης, παρουσιάζονται στον Πύργο Μπαζαίου, στη Νάξο.

Για την έκθεση που φέρει τον τίτλο “Animated Connotations” ο ιστορικός τέχνης Francesco Piazza αναφέρει: «Εάν στη σύγχρονη ζωγραφική υπάρχει μια επιστροφή στην απεικόνιση σε βάρος της αφηρημένης αλλά και της εννοιολογικής τέχνης, το χρωστάμε σε καλλιτέχνες όπως τον Νίκο Μόσχο, ο οποίος διαμορφώνει την αντίληψή του για την τέχνη μέσω ενός νέου παραστατικού ιδιώματος· απρόβλεπτου, γεμάτου δραματικό και ώριμο συμβολισμό.

Η ζωγραφική του Μόσχου βάλλει τις αισθήσεις σαν μια γροθιά στο στομάχι ή μια λάμψη στο μάτι. Υπνωτίζει και αναισθητοποιεί· κλονίζει τη μνήμη και όλες τις αισθήσεις. Σε καθένα από τα έργα του, υπάρχει η πρόθεση να περιγράψει μορφές και τύπους, ξεκινώντας από τη γνωστική τους διαδικασία και την ικανότητά τους να δημιουργούν νέους κόσμους μέσα από παγκόσμια στερεότυπα της πραγματικότητας, από την οποία όλοι προερχόμαστε και που πιστεύουμε ότι γνωρίζουμε.

Η αρθρωτή εικονογραφική αφήγησή του, ακυρώνει την ακινησία του πίνακα, ωθώντας αυτόματα την ανθρώπινη αντίληψη να θέσει σε κίνηση τις εικόνες που παρατηρεί, δημιουργώντας συλλογισμούς αλλά και διεισδύοντας ταυτόχρονα στα παγκόσμια αρχέτυπα μέσω της δικής του προσωπικής γλώσσας».

Γιατί αξίζει να την επισκεφθείτε: Γιατί ο Νίκος Μόσχος είναι ένας από τους πολλά υποσχόμενους νέους Έλληνες εικαστικούς, με ξεκάθαρη ταυτότητα. Ακολουθεί τους δρόμους της παραστατικής ζωγραφικής με ρεαλιστικά στοιχεία. Η θεματική του ακροβατεί ανάμεσα στην ψυχεδέλεια και το όνειρο. Τον βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον και σίγουρα αξίζει να επισκεφθείτε την έκθεση Animated Connotations στο υπέροχο διατηρητέο μνημείο, τον Πύργο Μπαζαίου.

Διάρκεια έκθεσης: 27.06.2021 – 26.09.2021

~ 5 ~

«Η ευγένεια του απέριττου» του Γιώργο Ρόρρη στο Μουσείο Σύγχρονης τέχνης στην Άνδρο

Το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή θα παρουσιάσει στο μουσείο της Άνδρου, μια αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στον διακεκριμένο ζωγράφο Γιώργο Ρόρρη, με τίτλο «Η ευγένεια του απέριττου».

Η έκθεση με τίτλο Γιώργος Ρόρρης «Η ευγένεια του απέριττου» ακολουθεί μια αναδρομική προσέγγιση του έργου του καλλιτέχνη. Περιλαμβάνοντας σχεδόν 60 πίνακες και σχέδια, επιχειρεί να ανιχνεύσει την καλλιτεχνική του εξέλιξη μέσα από τρεις ενότητες. Οι διαχωρισμοί μεταξύ αυτών των ενοτήτων δεν είναι ευδιάκριτοι. Ο θεατής περιφέρεται ανάμεσα στα έργα προσπαθώντας να εντοπίσει ομοιότητες με γνωστά του πρόσωπα με τον αυθορμητισμό και την άνεση ενός παιδιού.

Γιώργος Ρόρρης (1963-), Γυναίκα ξαπλωμένη στο χώμα, 2018, Λάδι σε καμβά 60 X 65,5 εκ. , Συλλογή Μπάμπη Ηλιόπουλου © Χριστόφορος Δουλγέρης / Chris Doulgeri

Η πρώτη ενότητα αναλύει τη σχέση του ζωγράφου με το ατελιέ του, τον χώρο που του χρησιμεύει ως εργαστήριο, διέξοδο και καβούκι. Πρόκειται για θεμελιώδες στοιχείο της δημιουργικής πορείας του, που τον βοήθησε να διαμορφώσει τη σχέση του με τον εξωτερικό κόσμο, τα μοντέλα του, τις καλλιτεχνικές αναφορές του και, κυρίως, τον ίδιο τον εαυτό του.

Η δεύτερη ενότητα αναφέρεται στις επιδράσεις που δέχτηκε από τους δασκάλους του και στον διάλογο που άνοιξε μαζί τους μέσω της ζωγραφικής του. Όταν κατονομάζει τους καθηγητές του, εκφράζεται με ευγνωμοσύνη γι’ αυτούς. Είναι σαν να τοποθετεί τον εαυτό του ανάμεσα στους επιγόνους τους, πεπεισμένος ότι ο καθένας μας είναι το άθροισμα των επιρροών του.

Η τρίτη ενότητα είναι αφιερωμένη στην αδιάκοπη εξερεύνηση του σώματος, φτιαγμένου «από σάρκα και οστά». Μέσω των παραλλάξεων στις οποίες το υποβάλλει, το σώμα αναδεικνύεται στο πιο συγκινητικό σύμβολο της ανθρώπινης ιδιότητάς μας, της θνητότητάς μας. Και η ζωγραφική του Ρόρρη έχει την ικανότητα, με τίμημα μια δουλειά που δεν δέχεται ούτε συγκατάβαση ούτε ανοχή, να αποδίδει αυτή τη σπίθα αθανασίας. Η συμβολή του Γιώργου Ρόρρη στην ετοιμασία της έκθεσης υπήρξε καθοριστική. Η βοήθειά του στην επιλογή των έργων, οι κατευθύνσεις του σχετικά με τη σκηνογραφία και το στήσιμο των πινάκων, οι συνεντεύξεις που παραχώρησε για τη σύνταξη του «Χρονολόγιου» της συνοδευτικής έκδοσης δίνουν την ευκαιρία στον θεατή να καταδυθεί ακόμη πιο απολαυστικά στη δουλειά του.

Τη σκηνογραφία της έκθεσης επιμελήθηκαν ο Ανδρέας Γεωργιάδης και η Παρασκευή Γερολυμάτου από τη Μικρή Άρκτο. Η έκθεση συνοδεύεται από τρίγλωσση έκδοση (ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά), που ετοίμασε η επιμελήτρια της έκθεσης Μαρία Κουτσομάλλη-Μορώ.

Γιώργος Ρόρρης (1963-) Σκυμμένη γυναίκα 2008 | Λάδι σε καμβά 40 X 55,5 εκ. | Συλλογή Χ.Γ. Κουσούλη | Photo: ©Χριστόφορος Δουλγέρης

Γιατί αξίζει να την επισκεφθείτε: Γιατί ο Γιώργος Ρόρρης θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές εικαστικές φιγούρες της Ελλάδας.  Η έκθεση αυτή είναι σαν ένα προσωπικό οδοιπορικό ψυχογράφημα της εικαστικής πορείας αυτού του σπουδαίου καλλιτέχνη. Πρόκειται για μια έκθεση που θα σας μείνει αξέχαστη.

Διάρκεια έκθεσης: 4.07.2021-03.10.2021

Γιώργος Ρόρρης (1963-) Θεοδώρα 1998 | Λάδι σε καμβά 51 X 62 εκ. | Συλλογή Σ.Δ. | Photo: ©Χριστόφορος Δουλγέρης

~ 6 ~

«Άγγιγμα Έμπνευσης εις μνήμην» του Παύλου Σάμιου, με την Alma gallery στην Τήνο

Η γκαλερί ΑΛΜΑ παρουσιάζει την έκθεση «Άγγιγμα Έμπνευσης», εις μνήμην του Παύλου Σάμιου στην Τήνο. Η έκθεση φιλοξενείται στην εξοχική κατοικία “A Touch of New / Vacation House – Ασπάλαθος”, στον Τριαντάρο.

«Πέρυσι τέτοια εποχή, στον παραδοσιακό οικισμό του Τριαντάρου της Τήνου, είχε προγραμματιστεί έκθεση του αγαπημένου μας Παύλου Σάμιου με πρωτοβουλία της γκαλερί ΑΛΜΑ και των ιδιοκτητών της εξοχικής κατοικίας “A Touch of New – Ασπάλαθος”. Λόγω πανδημίας η έκθεση, την οποία ήθελε πολύ να πραγματοποιήσει ο Παύλος, δυστυχώς ματαιώθηκε.

Φέτος, ο «μαγικός» αυτός ζωγράφος δεν είναι πια κοντά μας. Με την αγαπητή φίλη Μαρία Αλμπάνη αποφασίσαμε να εκπληρώσουμε την επιθυμία του και να οργανώσουμε αυτήν την έκθεση στη μνήμη του, με χαρακτηριστικά έργα από διαφορετικές περιόδους της πορείας του.» – Μαρία Ξανθάκου

Γιατί αξίζει να την επισκεφθείτε: Γιατί ο Παύλος Σάμιος είναι ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες ζωγράφους και αυτή η έκθεση είναι αφιερωμένη στη μνήμη του. Μέσα από τους πίνακες του, παρουσίαζε τη δική του καθημερινότητα με τη δική του μοναδική ματιά, τα ανθρώπινα σώματα, τα αγάλματα παρουσιάζονταν με έναν έντονο συμβολισμό, χαρακτηριστικό του Παύλου. Ο θάνατος του Παύλου Σάμιου αφήνει ένα μεγάλο κενό στον χώρο των Εικαστικών Τεχνών αλλά ανοίγει ένα μεγάλο παράθυρο έμπνευσης και εικαστικής συνέχειας για το μέλλον.

Διάρκεια έκθεσης:  23 Ιουλίου – 23 Αυγούστου 2021

 

~ 7 ~

«Στην Ηχώ του Αγώνα», Επετειακή Έκθεση για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση στην Πινακοθήκη του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας

Η Πινακοθήκη Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων ανοίγει και πάλι τις πόρτες της για το κοινό, με την έναρξη της επετειακής έκθεσης για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821.

Η έκθεση «Στην Ηχώ του Αγώνα» που αποτελεί την κύρια δράση της Πινακοθήκης για το έτος του εθνικού εορτασμού, επιχειρεί μια ιστορική αφήγηση με εικαστικά μέσα, αναδεικνύοντας πτυχές του ρόλου που διαδραμάτισε η Κέρκυρα και οι Επτανήσιοι λόγιοι πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον Αγώνα του 1821, κυρίως μέσω της καλλιέργειας των ιδεών, της παιδείας, της γλώσσας, του γένους και της ελευθερίας.

Στην έκθεση παρουσιάζονται αποκλειστικά, έργα των Συλλογών της Πινακοθήκης. Μέσω της εκθεσιακής αφήγησης που είναι δομημένη σε τρεις περιόδους, την προεπαναστατική (περίοδος προετοιμασίας του Αγώνα), την επαναστατική (περίοδος του πολέμου και της κατάκτησης της εθνικής ανεξαρτησίας) και την μετεπαναστατική (περίοδος του Αγώνα των Επτανησίων για  την Ένωση με την Ελλάδα και την εθνική ολοκλήρωση) ο επισκέπτης προσλαμβάνει ιστορικές πληροφορίες που αφορούν στη ζωή και το έργο σημαντικών προσωπικοτήτων που έδρασαν κατά τη διάρκεια των τριών ιστορικών περιόδων.

Παράλληλη ενότητα της έκθεσης, αποτελεί η παρουσίαση χαρακτικών ξένων -κυρίως- καλλιτεχνών, που παρουσιάζουν όψεις της Κέρκυρας κατά την ίδια περίοδο (18ο και 19ο αι.) όταν καλλιεργείται και αναπτύσσεται ο επτανησιακός πατριωτισμός, ο οποίος συμβάλει ουσιαστικά στην προετοιμασία και την ευόδωση του μεγάλου Αγώνα.

Την καλλιτεχνική επιμέλεια έχει η Ιστορικός Τέχνης – Επιμελήτρια κ. Ροζαλία Αδαμοπούλου, με την ευγενική συνδρομή της κ. Μαρίνας Παπασωτηρίου, Επιμελήτριας της Εθνικής Πινακοθήκης – Παράρτημα Κέρκυρας. Την ιστορική έρευνα και τεκμηρίωση, έχουν οι Ιστορικοί κ.κ. Δημήτρης Ζυμάρης και ο Σπύρος Γαούτσης.

Γιατί αξίζει να την επισκεφτείτε: Πρόκειται για μια έκθεση με εμβληματικά έργα, φόρος τιμής στον Αγώνα, εμπνεόμενη από την Ελληνική επανάσταση. Η μουσειολογική μελέτη είναι εξαιρετική και η έκθεση αυτή αξίζει σίγουρα την προσοχή μας.

Διάρκεια έκθεσης: 22.05.2021 – 31.12.2021

~ 8 ~

“Artists” Contemporary Art for Milos στο Δημοτικόν Σχολείον Θηλέων 1875 στην Πλάκα της Μήλου

Η ομαδική έκθεση “Artists” Contemporary Art for Milos θα φιλοξενηθεί στο «Δημοτικόν Σχολείον Θηλέων 1875» στην Πλάκα της Μήλου.

Η έκθεση περιλαμβάνει διάφορες μορφές εικαστικής τέχνης όπως φωτογραφία, ζωγραφική, (ModulArt) και γλυπτική. Πέντε καλλιτέχνες από διαφορετικές χώρες, ενώθηκαν για να μοιραστούν με το κοινό την καλλιτεχνική τους ματιά, τη φωνή τους και την εσωτερική τους γλώσσα. Ονειρεύονται κάτι νέο και ανοίγουν τις πόρτες της σύγχρονης τέχνης στη Μήλο, εμπνευσμένοι από τους μύθους, την ιστορία και το φως των Κυκλάδων.

Αποκαλύπτοντας νέους δεσμούς μεταξύ αυτών των πέντε καλλιτεχνών και των έργων που θα παρουσιάσουν, αυτή η έκθεση είναι ένα ταξίδι, μια απάντηση στις πολλαπλές φωνές που ενώνονται, στις ιδέες των συνόλων και των ατόμων όπου κάθε καλλιτέχνης εκφράζεται ελεύθερα. Η έκθεση αποτελεί ένα χώρο διαλόγου και συνάντησης με το κοινό και το σημείο εκκίνησης ενός πρωτότυπου ταξιδιού που ξεκινάει τώρα στη Μήλο.

Γιατί αξίζει να την επισκεφθείτε: Γιατί η συγκεκριμένη έκθεση είναι μια πρωτοπόρα προσέγγιση και ένωση διαφορετικών καλλιτεχνικών φωνών σε μια ενότητα, σε ένα όλον. Με θεματική που είναι τουλάχιστον ευχάριστη και ρομαντική, πιστεύω πως αξίζει τον χρόνο σας.

Διάρκεια έκθεσης 17.07.2021- 29.08.2021

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.