Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς – Ενθύμιο

Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς - Ενθύμιο

Παρατείνεται το φανταστικό ενθύμιο της Αμερικής των χρόνων 1929-1944, του Stephen Temperley

Μετά την παράσταση «Ο Αδαής και ο Παράφρων» του Τόμας Μπέρνχαρντ, ο Γιάννος Περλέγκας επιλέγει να σκηνοθετήσει στο θέατρο θησείον, Ένα θέατρο για τις τέχνες για τη νέα καλλιτεχνική σεζόν, το έργο «Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς» του Stephen Temperley, με πρωταγωνιστές τους Nαταλία Τσαλίκη και Προμηθέα Αλειφερόπουλο.

Διαβάστε την κριτική της Τώνιας Καράογλου για την παράσταση

«H τέχνη δεν μπορεί να κυβερνιέται από την περίσκεψη και τη σύνεση». Αυτό ισχυρίζεται η Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς, η διασημότερη φάλτσα σοπράνο στην ανθρώπινη ιστορία, προκειμένου να δικαιολογήσει την εμμονή της να τραγουδά δημοσίως, και μάλιστα Μότσαρτ. Πολλά χρόνια μετά τον θάνατό της, ο ακομπανιατέρ της στο πιάνο, ένας διαλυμένος ψυχολογικά μουσικός, ο Κόσμε Μακ Μουν, προσπαθεί ακόμα να εξηγήσει το φαινόμενο Τζένκινς.

Μια σπουδή πάνω στο ανέφικτο ιδεώδες της μουσικής, της τυραννίας του «σωστού» και του «λάθους». Μια ακροβατική «κολορατούρα» πάνω στην τέχνη, την αρρώστια, το θάνατο και τη μνήμη. «Σημασία έχει τι ακούμε εμείς μέσα στο κεφάλι μας» υποστηρίζει η Τζένκινς κατά τη διάρκεια του έργου. Το ζήτημα της πίστης και της έλλειψής της, η φθορά που προκαλούν η αρρώστια και η αποτυχία και η τέχνη ως αντίδοτο κατά του θανάτου και της ερωτικής απουσίας.

Ένα φανταστικό ενθύμιο της Αμερικής των χρόνων 1929-1944, όπου δυο τελείως διαφορετικοί άνθρωποι, που ο καθένας κουβαλά το δικό του στίγμα, συναντιούνται και ενώνονται μέσα στην μουσική βρίσκοντας καταφύγιο μακριά από το φόβο και την αποδοκιμασία.

Κεντρική φωτογραφία: © Karol Jarek

Συντελεστές

Μετάφραση: Γιάννος Περλέγκας – Προμηθέας Αλειφερόπουλος
Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας
Σκηνικά / κοστούμια: Λουκία Χουλιάρα
Κίνηση: Δήμητρα Ευθυμιοπούλου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Επιμέλεια Ήχου / Βίντεο: Αφροδίτη Ρήγα
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάγδα Καυκούλα
Βοηθός ενδυματολόγου/ Κατασκευή Κοστουμιών: Σάλι Αλάραμπι
Φωνητική διδασκαλία : Ευαγγελία Καρακατσάνη
Σχεδιασμός κομμώσεων: Σωτήρης Πατεράκης
Ηχογράφηση μουσικής (πιάνο): Θοδωρής Οικονόμου
Ηχοληψία: Κώστας Μπώκος (Studio 19st)
Φωτογραφίες: Κarol Jarek
Γραφιστική επιμέλεια: Μάριος Γαμπιεράκης
Παραγωγή: Μανόλης Σάρδης – PRO4

Παίζουν: Ναταλία Τσαλίκη, Προμηθέας Αλειφερόπουλος

Εισιτήρια

Τιμές εισιτηρίων: 

7 €
- 15 €

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

25 Απαντήσεις

  1. η παράσταση είναι καταπληκτική και η ερμηνεία των δύο ηθοποιών υπέροχη σας ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να τη δω

  2. Η μουσική πρέπει να πηγάζει από την καρδιά έλεγε η Φλόρενς για να έχει σημασία .
    Και μία θεατρική παράσταση πρέπει να πηγάζει από την καρδιά του σκηνοθέτη και να μπορεί να αγγίξει τις ψυχές του κοινού για να έχει σημασία και αυτό ο Γιάννος Περλέγκας το πέτυχε μας προσέφερε μία εξαιρετική παράσταση με καταπληκτικές ερμηνείες .Η Ναταλία Τσαλίκη κέρδισε το προσωπικό της στοίχημα και εμείς ξαφνιαστήκαμε ευχάριστα με την υπέροχη ερμηνεία της. Μία παράσταση από εκείνες που αξίζουν πολύ .

  3. Σας ευχαριστώ πολύ για την προσκλήση και την ευκαιρία να δω αυτή την υπέροχη παράσταση!
    Οι ερμηνείες και οι φωνές των ηθοποιών ήταν εξαιρετικές!!!

  4. Ήταν μια υπέροχη παράσταση!!!!οι ερμηνείες των ηθοποιων καταπληκτικές….πραγματικα μια παράσταση που αξίζει κάποιος να δει!!!Σας ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μου δώσατε να την παρακολουθήσω!!!

  5. Πολύ ωραία παράσταση! Η κα Τσαλίκη, στα καλύτερα της, με πολύ δυνατή ερμηνεία, με ζωντάνια, λεπτομέρια και χάρη. Ο Προμηθέας επίσης καταπλητικός, και αγνώριστος από ό,τι τον έχουμε συνηθίσει (εκεί εγκείται και το μεγάλο υποκριτικό του ταλέντο). Φαινόταν καλοδουλεμένο το ανέβασμα στην παραμικρή του λεπτομέρια. Ενδιαφέρουσες και οι παράλληλες προβολές διαφανειών με τα ιστορικά στοιχεία, μα όχι απολύτως απαραίτητες καθόσον μας αποσπούσαν λίγο την προσοχή. Καλή εντύπωση μου έκαναν αφενός το γεγονός ότι η Τσαλίκη κατάφερε να τραγουδά ως Florence (δε χρησιμοποιούσαν play back-μεγάλος άθλος που δειχνει τεράστιες τραγουστιτικές ικανότητες), καθώς και οι πιανιστικές δυνατότητες του Προμηθέα (φαινόταν πως ξέρει όντως να παίζει πιάνο, και μάλιστα καλά). Συνολικά, πολύ ωραία βραδυα χθες! Ευχαριστώ!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.