«Πολήττες» της Πατρίσια Απέργη

ΠολΗΤΤες

Μια τραγωδία που δεν λέγεται, μόνο χορεύεται

Δεν χάσαμε επειδή μας άξιζε,
Αλλά επειδή καταφέραμε ν’αφουγκραστούμε
Τη σιωπή των καιρών μας.
Και μείναμε «όρθιοι και μόνοι μές στη φοβερή ερημιά του πλήθους»
Να κοιτάμε τα κατορθώματα της ιστορίας μας.
Μ.Αναγνωστάκης

Το νέο έργο της Πατρίσια Απέργη παρουσιάζεται στο 10ο Arc for Dance Festival στο Θέατρο Κιβωτός στις 31 Μαΐου & 1,2,3 Ιουνίου.

Η Πατρίσια Απέργη εξερευνά τα τσιμεντένια όρια της πόλης

Το έργο της Πολήττες ερευνά, όπως και τα προηγούμενα, τη διαμόρφωση του ιστορικού υποκειμένου μέσα από συγκεκριμένες κοινωνικοπολιτικές διεργασίες. Παρότι διαμορφώνεται από την εμπειρία της Ελλάδας, χώρας καταγωγής της χορογράφου, το έργο αναπτύσσεται με αναφορά κάθε κοινωνία σε συνθήκη και χρόνο κρίσης. Όπως σημειώνει η ίδια:

Πώς είναι να είσαι πολίτης μιας χώρας που χάνει;
Τι είναι πιο δύσκολο να αντιμετωπίσεις: το θυμό ,το φόβο ή την ήττα;
Τι έχει μεγαλύτερη αξία: η μάχη ή το αποτέλεσμα;
Μπορείς να γίνεις ήρωας μέσα από μια αποτυχία;
Σήμερα για ποιους πολίτες θα ψάλλουμε κλέα ανδρών;

Για την ανάπτυξη της κίνησης η Απέργη και οι συνεργάτες της μελέτησαν την έννοια και τους τρόπους του θρήνου στον χορό της αρχαίας τραγωδίας, προσπαθώντας να μεταφέρουν τη θρηνητική χορευτική παράσταση/κατάσταση/αναπαράσταση σε σύγχρονα πλέγματα πολιτών που βρίσκονται ενώπιον της ήττας και του φόβου. Η ομαδική αυτή συνθήκη του θρήνου είναι μια ριζοσπαστική αντιμετώπιση του ίδιου του φαινομένου της απώλειας. Όπως ισχυρίζεται η παράσταση, καταλαμβάνοντας τον χώρο της απώλειας κατακτούμε την τέχνη της παρηγοριάς, και σε συλλογικό επίπεδο αναγνωρίζουμε τη σοφία της από κοινού ανάκαμψης και αλλαγής.

ΠολΗΤΤες

Αντλώντας εξίσου τα υλικά του από νεότερους ιστορικούς και λογοτέχνες (EdouardSaid, ΔημήτρηςΔημητριάδης, EdouardGlissant, Κωστής Καρπόζηλος κ.ά),το έργο Πολήττες εμφανίζεται με έναν τίτλο-λογοπαίγνιο προκειμένου να επισημάνει τις κοσμογονικές αλλαγές της πολιτικής και κοινωνικής ζωής, την καταστρατήγηση της έννοιας και των δικαιωμάτων του πολίτη κάτω από την προσφυγική κρίση και τις συντηρητικές πολιτικές που καταπιέζουν κάθε είδους μειονότητες.

Η κληρονομιά των ελληνικών μύθων και του δράματος επεκτείνεται μέσα από την αντίληψη μιας ποιητικής πολιτικής η οποία αναγνωρίζει τις ανάγκες των αναδυόμενων κοινωνιών, όπου κοιτάξεις μετατοπίζονται, οι έμφυλες ταυτότητες επαναπροσδιορίζονται και οι ατομικότητες, μέσα από την ψυχολογική και σωματική καταπόνηση, αμβλύνονται.

Σε αυτές τις αταυτοποίητες ακόμη κοινωνίες, οι σύγχρονοι πολίτες του κόσμου, ακούν τους τελευταίους ήχους του γνώριμου και μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τη γονιμοποιητική, οργανική παρουσία του χάους. Στέκονται μπροστά στην αδήριτη ανάγκη να επινοήσουν νέους ήχους,νέες εικόνες και άλλες γλώσσες για να περιγράψουν την πραγματικότητα που έρχεται.

Συντελεστές

Σύλληψη-Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη
Σύμβουλος Δραματουργίας: Tζωρτζίνα Κακουδάκη
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Σκηνικά: Δημήτρης Νασιάκος
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός χορογράφου: Δημήτρης Οικονομίδης
Σχεδιασμός προωθητικού υλικού: Καλλίνα Κυρατσούλη
Φωτογραφία: Tάσος Βρεττός
Παραγωγή: Ομάδα χορού Αερίτες
Εκτέλεση παραγωγής: Ρένα Ανδρεαδάκη
Σύμβουλος επικοινωνίας: Σάσα Παπαχριστοπούλου
Ερμηνεία-Δημιουργική Επεξεργασία: Ηλίας Χατζηγεωργίου, Εύα Γεωργιτσοπούλου, Alex Gotch, Λαμπρινή Γκόλια, Ραφαήλ Μπουμπουχερόπουλος

Εισιτήρια

Τιμές εισιτηρίων: 

10 €
- 15 €

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.