Έπειτα από την εξαιρετικά επιτυχημένη περσινή της σεζόν, που κορυφώθηκε το καλοκαίρι στα αρχαία θέατρα της Μεσσήνης και των Οινιάδων, η “Όπερα της βαλίτσας” συνεχίζει το ταξίδι της στην Ελλάδα, με την δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Δεύτερος σταθμός της, το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου, στη Μεσαιωνική πόλη της Ρόδου. Η υπόθεση αφορά τον έρωτα ανάμεσα στον ποιητή Ροντόλφο και στη ράφτρα Μιμή, από τη στιγμή που συναντιούνται έως το θάνατο της κοπέλας από φυματίωση.
Ευέλικτη, χωρίς όμως να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα, η “Όπερα της Βαλίτσας” ταξιδεύει σε απρόσμενους χώρους, όπως πνευματικά κέντρα και μουσεία, συνοδεία των εξαιρετικών τραγουδιστών της Ε.Λ.Σ., με ένα πιάνο αντί για ορχήστρα και όλα της τα σκηνικά σε μια βαλίτσα, με σκοπό να συναντήσει και να γοητεύσει ένα νέο κοινό.
Το έργο
Η Μποέμ, λυρικό έργο σε τέσσερις εικόνες, βασίζεται στη νουβέλα Σκηνές απ’ την μποέμικη ζωή (1845/8, 1851) του Ανρύ Μυρζέρ και στο θεατρικό H μποέμικη ζωή (1849), το οποίο εμπνεύστηκε από αυτήν ο Τεοντόρ Μπαρριέρ. Το ποιητικό κείμενο είναι των Τζουζέππε Τζακόζα και Λουίτζι Ίλλικα.
Ο συνθέτης
Ο Τζάκομο Πουτσίνι γεννήθηκε στη Λούκκα της Τοσκάνης στις 22 Δεκεμβρίου 1858. Μέχρι σήμερα ο Πουτσίνι παραμένει ένας από τους επιτυχέστερους Ιταλούς συνθέτες όπερας, καθώς τα περισσότερα έργα του βρίσκονται σταθερά
στο ρεπερτόριο των λυρικών θεάτρων του κόσμου. Η προσωπική του γλώσσα διαμορφώθηκε με μεγάλη σαφήνεια ήδη από την τρίτη του όπερα, Μανόν Λεσκώ (1893), ενώ με τα επόμενα τρία έργα του, Μποέμ (1896), Τόσκα (1900) και Μαντάμα Μπαττερφλάι (1904), αναγνωρίστηκε ως ο σημαντικότερος διάδοχος του Τζουζέππε Βέρντι. Πέθανε το 1924, αφήνοντας ανολοκλήρωτη την τελευταία του όπερα, Τουραντότ (1926).