Γνωρίζουμε πώς να είμαστε «πράσινοι»;

Ο συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Green Evolution, Ιωάννης Παππάς μας προτείνει "πράσινες" λύσεις

Ο συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Green Evolution είναι μάλλον ο πλέον κατάλληλος άνθρωπος για να άρει κάθε επιφύλαξη ή άγνοια για το τι σημαίνει «πράσινη» επιχειρηματικότητα. Εξάλλου, πρωταρχικός στόχος της εταιρείας είναι η ενημέρωση του καταναλωτή σχετικά με τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής

Η εταιρεία σας, Green Evolution, εξειδικεύεται στη διαχείριση του ανθρακικού αποτυπώματος. Ποιο ακριβώς είναι το έργο σας;
Ιωάννης Παππάς:
Η Green Evolution είναι μία νέα εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο της παροχής εξειδικευμένων τεχνο-οικονομικών υπηρεσιών στους τομείς του Περιβάλλοντος, της Ενέργειας και της Οικονομίας Άνθρακα. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της, η Green Evolution προσφέρει υπηρεσίες Συμβούλου για την πλήρη υποστήριξη πελατών, τόσο από τον ιδιωτικό όσο και από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, με σκοπό την υποστήριξη την Καινοτομικής Ανάπτυξης και της Πράσινης Επιχειρηματικότητας.

Η Green Evolution από την πρώτη ημέρα της δραστηριοποίησης της επενδύει στην ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών για την υποστήριξη των αναγκών της πράσινης ανάπτυξης προς τους πελάτες της, στοχεύοντας σε στρατηγικές συνεργασίες και υποστηρίζοντας την επιχειρηματικότητα. Βασικά χαρακτηριστικά της Green Evolution είναι η εμπειρία των στελεχών της, η υψηλή εξειδίκευση σε θέματα Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Οικονομίας Άνθρακα, η αμεσότητα με τον πελάτη και η αποτελεσματική υποστήριξη του.

Το «portfolio» των υπηρεσιών εξασφαλίζει την διαφοροποίηση της στην ελληνική αγορά και περιλαμβάνει ολοκληρωμένες λύσεις διαχείρισης χαρτοφυλακίου δικαιωμάτων / πιστώσεων εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου, υποστήριξης έργων ευέλικτων μηχανισμών του πρωτοκόλλου του Κιότο, ανάπτυξης στρατηγικής της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, υπολογισμού και αντιστάθμισης ανθρακικού αποτυπώματος, υπολογισμού ενεργειακού αποτυπώματος και δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας, σχεδιασμού και υποστήριξης έργων καθαρής ενέργειας, οικολογικού σχεδιασμού και συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης, καθώς και τεχνο-οικονομικής υποστήριξης στο κατάλληλο χρηματοδοτικό εργαλείο ανάπτυξης της πράσινης επιχειρηματικότητας.

Πού στοχεύει;
Ι.Π.:
Η Green Evolution έχει ως στόχο την ενημέρωση του καταναλωτή σχετικά με τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προστατεύουν το περιβάλλον και συμβάλουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Για τον λόγο αυτό, η Green Evolution έχει αναπτύξει μία σειρά από καινοτόμα προϊόντα, τόσο σε εθνικό όσο σε παγκόσμιο επίπεδο, τα οποία ξεκινούν από την ενημέρωση, την διαμόρφωση στρατηγικής, την οργάνωση δράσεων, την αξιολόγηση αυτών, τον απολογισμό τους και την εύρεση χρηματοδοτικών εργαλείων για την υλοποίηση όλων των παραπάνω.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένα πραγματικά πρωτοποριακό προϊόν της Green Evolution, το CO2NS/WEBSITE. Το προϊόν αυτό προσφέρει την δυνατότητα στις εταιρείες που ενδιαφέρονται για το περιβάλλον, αφενός να δείξουν έμπρακτα το ενδιαφέρον τους μέσω της μέτρησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του ιστοχώρου τους, και αφετέρου να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν σχετικές δράσεις με στόχο την αύξηση της περιβαλλοντικής απόδοση του ιστοχώρου /  στρατηγική αειφορίας (εισαγωγή τεχνικών λύσεων για την μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του ιστοχώρου, ανθρακική ουδετεροποίηση του ιστοχώρου, κα). Επιπλέον, η υπηρεσία ανθρακικής ουδετεροποίησης του μετρημένου ανθρακικού αποτυπώματος ενός ιστοχώρου προσφέρει την επιλογή υποστήριξης σε πιστοποιημένα, εν λειτουργία, έργα θετικά προς το περιβάλλον,  εξασφαλίζοντας αξιοπιστία, εγκυρότητα και ιχνηλασιμότητα στην πράξη της ουδετεροποίησης. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υπηρεσία δίνεται στο http://goo.gl/WIaJWp

Ποιες είναι οι πρακτικές και οι μέθοδοι που εφαρμόζει η Green Evolution; Πώς διασφαλίζεται η διαφάνεια της διαδικασίας;
Ι.Π.: 
Η εφαρμογή της διεθνούς πρακτικής της ανθρακικής ουδετερότητας είναι σχετικά μία άγνωστη διαδικασία για τα Ελληνικά δεδομένα. Κυρίως για τον τρόπο εφαρμογής της, τα οφέλη της αλλά και την αξιοπιστία της. Πάρα πολλοί, είτε επιχειρηματίες είτε πολίτες, αντιμετωπίζουν την ενέργεια αυτή ως ένα βήμα όχι ενεργό αλλά παθητικό απέναντι στην κλιματική αλλαγή και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Στην GREEN EVOLUTION έχουμε εισάγει, μέσω στου συστήματος πιστοποίησης CO2 NEUTRAL SEAL, μία ολιστική αντιμετώπιση των ανάλογων δράσεων, η οποία εξασφαλίζει την πλήρη διαφάνεια της διαδικασίας, την ιχναλασιμότητα των δράσεων, την αρτιότητα της παρουσίασης των αποτελεσμάτων αλλά και την δυνατότητα επιλογής παραμέτρων της ουδετεροποίησης από τον ίδιο τον πελάτη, όπως το είδος του έργου αντιστάθμισης.

Με βάση το CO2 NEUTRAL SEAL, η ανθρακική ουδετερότητα είναι ένα στάδιο μία συνεχούς διαδικασίας δράσης και ενεργοποίησης ενός επιχειρηματία απέναντι στο περιβάλλον και η οποία περιλαμβάνει: Τον αρχικό στρατηγικό σχεδιασμό, την μέτρηση του αποτυπώματος, τον σχεδιασμό δράσεων μείωσης αυτού, την αντιστάθμιση του υπόλοιπου μετά την μείωση, την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των δράσεων μείωσης και τον απολογισμό αυτών, με οριοθέτηση νέων στόχων, σε τακτά χρονικά διαστήματα. Άρα, η ανθρακική ουδετερότητα δεν είναι αυτοσκοπός άλλα ένα μέρος μίας ολοκληρωμένης διαδικασίας που αναδεικνύει την δέσμευση του επιχειρηματία στην προστασία του περιβάλλοντος.

Γιατί να αποφασίσει μια εταιρεία να υιοθετήσει ένα έργο διαχείρισης του ανθρακικού αποτυπώματος;
Ι.Π.:
Μέσα από την διαδικασία ενημέρωσης των επιχειρήσεων για τις ενέργειες που μπορούν να σχεδιάσουν και να εκτελέσουν γύρω από το περιβαλλοντικά υπεύθυνο Επιχειρείν, η GREEN EVOLUTION έχει πετύχει το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την χρήση προϊόντων, πιο φιλικών προς το περιβάλλον, με υπολογισμένο το αποτύπωμα που αφήνει η χρήση τους στο περιβάλλον.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών επηρεάζονται και διαμορφώνονται καθοριστικά σύμφωνα με το πόσο περιβαλλοντικά υπεύθυνες είναι οι εταιρίες στις οποίες απευθύνονται, καθώς και κατά πόσο συμβάλουν έμπρακτα στην μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της λειτουργίας τους.

Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσει ο σύγχρονος επιχειρηματίας ότι τόσο η έκθεση της δραστηριότητας του στην κλιματική αλλαγή όσο και οι ενέργειες που θα σχεδιάσει και θα λάβει για την μείωση του αντίκτυπου που έχει αυτή η δραστηριότητα στο περιβάλλον θα πρέπει να είναι αξιολογούνται, να μετρούνται, να πιστοποιούνται και να προβάλλονται με τον ενδεδειγμένο τρόπο.

Η GREEN EVOLUTION έχει εντοπίσει μία στροφή των επιχειρήσεων σε μία τέτοια προσέγγιση τα τελευταία χρόνια, αν και η δυσκολία επικοινωνίας του μηνύματος αυτού είναι αρκετά πιο δύσκολη λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών.

Υπάρχει επιφυλακτικότητα λόγω του κόστους του;
Ι.Π.:
Η επιφυλακτικότητα η οποία πιθανώς να υπάρχει σήμερα για τα ανθρακικά ουδέτερα προϊόντα ή για τις υπηρεσίες δεν προέρχεται κυρίως από το κόστος αλλά από την έλλειψη ενημέρωσης για το τι σημαίνει αλλά και τον προβληματισμό της αξιοπιστίας αυτής της διαδικασίας. Και τα δύο αυτά σημεία δεν είναι τυχαίο που υπάρχουν ως θέματα. Και αυτό γιατί κυρίως τα προηγούμενα χρόνια και ειδικά στην ελληνική αγορά, η παροχή ανάλογων υπηρεσιών ήταν με λάθος κοστολογικό μοντέλο και ταυτόχρονα υπήρχε ελλιπής ενημέρωση του καταναλωτή.

Γι’ αυτό τον λόγο, τόσο η GREEN EVOLUTION όσο και φορείς που δραστηριοποιούνται γύρω από το περιβάλλον θα πρέπει να ενημερώσουν τον καταναλωτή και τις εταιρίες για τις δράσεις ενίσχυσης του κινήματος ενάντια στην κλιματική αλλαγή, ενώ θα πρέπει να από-ενοχοποιηθούν προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται με το κλίμα και την προστασία του περιβάλλοντος, όταν βέβαια αυτές περιέχουν την απαραίτητη ποιότητα και εξασφάλιση του πελάτη.

Πόσο έτοιμη εκτιμάτε ότι είναι η Ελλάδα στο θέμα «πράσινη» επιχειρηματικότητα και οικολογική συνείδηση;
Ι.Π.:
Σήμερα, η ελληνική κοινωνία αρχίζει να γνωρίζει την ονομαζόμενη “πράσινη” ανάπτυξη και επιχειρηματικότητα, ίσως με λάθος τρόπους κάποιες φορές. Αν ρωτήσει κάποιος τους επιχειρηματίες του κλάδου της ενέργειας τι σημαίνει “πράσινη” ανάπτυξη, σίγουρα θα έχουν διαφορετική γνώμη από τον αντίστοιχο στους τομείς των Υπηρεσιών, του εμπορίου ή του τουρισμού. Για τους μεν ίσως να είναι μία πραγματικότητα που εδώ και χρόνια που διεκδικείται μέρα με τη μέρα μέσα στους δαιδαλώδεις διαδρόμους της ελληνικής δημόσιας διοίκησης, ενώ για τους δε είναι μία ουτοπία, ένας άπιαστος και ίσως ακόμα όχι προφανής στόχος, που ξεπερνιέται από τα προβλήματα της καθημερινότητας.

Από την άλλη, ο απλός πολίτης, δέχεται μία πληθώρα πληροφοριών και “τίτλων” σχετικά με το νέο μοντέλο ανάπτυξης που κυρίως προωθείται από την άλλη άκρη του Ατλαντικού και πολλές φορές το χλευάζει και λίγο, σχολιάζοντάς το ως το νέο “χρυσωρυχείο” του 21ου αιώνα για κάποιους.

Ταυτόχρονα, υπάρχει μία αρκετά μεγαλύτερη εξοικείωση με τον όρο “οικολογία” για τον μέσο πολίτη, τόσο σε επίπεδο καθημερινότητας στο σπίτι όσο και σε επίπεδο εργασιακού χώρου. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχει παίξει η συσχέτιση όλων με τα βιολογικά τρόφιμα ή τα προϊόντα που σχετίζονται με τα υλικά ένδυσης και κατασκευής κτιριακών δομών, καθώς και την πληθώρα οικολογικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας και ενημερώνουν σε σχετικά θέματα.

Η συνολική εικόνα στην ελληνική αγορά τελικά είναι ένας συγκερασμός όλων των παραπάνω και εξαρτάται τελικά και από το μορφωτικό επίπεδο και την ηλικία και την ενασχόληση του καθενός σε σχέση με τις “πράσινες” επιχειρηματικές λύσεις και τα οικολογικά προϊόντα.

Το σίγουρο είναι ότι υπάρχει ακόμα μεγάλος δισταγμός και επιφυλακτικότητα στην ελληνική κοινωνία για τα θέματα αυτά, και θα πρέπει όλοι να συμβάλλουμε προς την άρση αυτών των εμποδίων.

Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας του ελculture με το mikrocosmos.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.