Η τέχνη του εγκλήματος: Η ομάδα βιβλίου του Public μάς προτείνει 5 αστυνομικά μυθιστορήματα που θα μας καθηλώσουν

Προτάσεις για τους λάτρεις του μυστηρίου, της περιπέτειας και για εκείνους που ψάχνουν το νέο αστυνομικό μυθιστόρημα που θα τους καθηλώσει

Για τους λάτρεις του μυστηρίου, της περιπέτειας και για εκείνους που ψάχνουν το νέο αστυνομικό μυθιστόρημα που θα τους καθηλώσει, η ομάδα βιβλίου του Public μάς προτείνει πέντε βιβλία που ξεχωρίζει από την αστυνομική λογοτεχνία.

Πριν περάσουμε στις προτάσεις ρωτήσαμε τον Σπήλιο Λαμπρόπουλο, Entertainment Products Commercial Director του Public:

Ποιος είναι ο αγαπημένος ήρωας βιβλίου;

– Υπάρχουν πολλοί ήρωες που σε γοητεύουν ή σε μαγεύουν ή υποκλίνεται στην ακεραιότητά τους. Αλλά, όπως έγραψε και ο Ρέημοντ Τσάντλερ, ο ήρωας πρέπει να είναι “τόσο ηθικός, ώστε να κάνει τον κόσμο που ζει καλύτερο, αλλά όχι τόσο ώστε να τον κάνει και βαρετό!” Από αυτή την άποψη, ο πιο αγαπημένος “χάρτινος’ ήρωας δεν θα μπορούσε παρά να είναι ο Καλιφορνέζος ιδιωτικός ντετέκτιβ Φίλιπ Μάρλοου: ανεπτυγμένο αίσθημα δικαίου, μοναχικός αλλά όχι μόνος, πάντοτε άφραγκος αλλά ποτέ μίζερος, δυναμικός αλλά όχι άτρωτος, γοητευτικός αλλά και με γνώση των ατελειών του…»

 

[ 1 ]

Η νόσος του μικρού θεού

Ο Αστυνόμος Χάρης Κόκκινος  αναγκάζεται να βουτήξει στο σκοτεινό παρελθόν μιας μικρής κοινωνίας όταν μια γυναίκα βρίσκεται νεκρή. Νέο αστυνομικό μυθιστόρημα που αποτελεί το πρώτο μέρος μιας σειράς με τίτλο «Η Τριλογία του βυθού».

 

Πάρος. Κυκλάδες. Αθήνα. Ζυρίχη. Καλοκαίρι 2018.

Μία γυναίκα εντοπίζεται νεκρή στο σκάφος της στο νότιο άκρο της Πάρου. Ο Αστυνόμος Χάρης Κόκκινος θα εμπλακεί σε μια υπόθεση που θα τον αναγκάσει να βουτήξει στη μικρή κοινωνία του νησιού, στο σκοτεινό παρελθόν της, σε παράξενα σουβενίρ και σε κυκλώματα αρχαιοκαπηλίας, σε οικογένειες που αποτελούν το τέλειο εγκληματολογικό εργαστήριο και τελικά στον δικό του βυθό, εκεί που το φως μπλέκεται με το σκοτάδι.

«H νόσος του μικρού θεού», το νέο αστυνομικό μυθιστόρημα της Ευτυχίας Γιαννάκη σηματοδοτεί την επιστροφή της στο σκοτεινό και εύπλαστο σύμπαν του Αστυνόμου Χάρη Κόκκινου με το πρώτο μέρος μιας νέας σειράς αστυνομικών μυθιστορημάτων και τον γενικό τίτλο «Η Τριλογία του βυθού». Η οξεία κοινωνική ματιά, η καταβύθιση στον ανθρώπινο ψυχισμό, τα ίδια τα όρια της αστυνομικής λογοτεχνίας, βρίσκονται στο επίκεντρο μιας ιστορίας που απλώνει τα δίχτυα της από την καρδιά των Κυκλάδων σε όλη την Ευρώπη.

«Είναι ένας μικρός θεός. Ξέρεις ποιον λένε μικρό θεό;

Δεν έχω ιδέα.

Δεν χρειάζεται πολλή φαντασία.

Δεν σκαμπάζω από αυτά. Το μυαλό μου είναι φτιαγμένο μόνο για νούμερα.

Είναι το κεφάλι ενός Έρωτα. Μικρός θεός λέγεται ο Έρωτας.»

 

 

 

[ 2 ]

Σονάτα υπό το σεληνόφως

Αθήνα, 1896: Παραμονές της ήττας από τον οθωμανικό στρατό. Ένας νέος, περίεργος για το πραγματικό ποιόν του Μ. Βερύκκιου, γίνεται μάρτυρας μιας ιστορίας απάτης και πάθους ενώ η χώρα βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης. 

Η «Σονάτα υπό το σεληνόφως» είναι ένα ιστορικό, περιπετειώδες ερωτικό αφήγημα μυστηρίου του Γιάννη Μαρή που προκάλεσε μεγάλη εντύπωση όταν δημοσιεύθηκε σε δεκαεννέα συνέχειες στην εφημερίδα Ακρόπολις το 1959. Δεν εκδόθηκε ποτέ έως τώρα σε βιβλίο. Συγκαταλέγεται στα δύο-τρία πιο επιδέξια μυθιστορήματα του Γιάννη Μαρή, και ως προς την πλοκή του και ως προς το αμφίσημο του κεντρικού χαρακτήρα (Μιχαήλ Βερύκκιος) και ως προς τη διφορούμενη ερμηνεία των πράξεών του.

Η Σονάτα εξελίσσεται το 1896 στην Αθήνα, αλλά όχι των Ολυμπιακών Αγώνων. Το ιστορικό φόντο είναι οι εχθροπραξίες στα σύνορα, παραμονές της ήττας από τον οθωμανικό στρατό και της παρ’ ολίγον διάλυσης του ελληνικού κράτους, που έφθανε τότε μέχρι και τη Θεσσαλία. Ο Μαρής παίζει επίσης με την εγχώρια λογοτεχνική σκηνή της εποχής : Ο αφηγητής του συνευρίσκεται με τον Σουρή και τον Ροΐδη, ο οποίος μάλιστα του δίνει πληροφορίες για τον Μιχαήλ Βερύκκιο. Η σκηνογραφία της Σονάτας: η Αθήνα τέλη του 19ου αιώνα, η Πλάκα, οι στύλοι του Ολυμπίου Διος, η οδός Πειραιώς, το Πεδίον του Άρεως, η οδός Πινακωτών (η σημερινή Χαριλάου Τρικούπη) και τα αραιά σπίτια γύρω από τα αμπέλια Καλλιφρονά, τα σημερινά Πατήσια. Κι ο αφηγητής, ένας εικοσιπεντάχρονος, περίεργος για το πραγματικό ποιόν του πανέμορφου Μιχαήλ Βερύκκιου, γίνεται μάρτυρας μιας ιστορίας απάτης και πάθους, που τον συγκλονίζει, ενώ η νεαρή χώρα του βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης.

 

 

 

[ 3 ]

Ο πάτος του μπουκαλιού

Δύο αδέλφια με διαφορετική πορεία στη ζωή τους – ο ένας επιτυχημένος, και ο άλλος, εγκληματίας και δραπέτης απ’ τη φυλακή, βρίσκονται μέσα σε μία αποχαλινωμένη φύση και έρχονται αντιμέτωποι ο ένας με τον άλλο με όρους αρχαίας τραγωδίας.

 

Οι δυο αδελφοί απ’ το Άπλτον, κοντά στο Φαίρφηλντ, οι δύο γιοι του γέρο -Άσμπριτζ, αναζητούσαν ο ένας τον άλλον, οπλοφορώντας και οι δύο, σε μια κοιλάδα των μεξικανικών συνόρων.

Ένα«σκληρό μυθιστόρημα» του Georges Simenon από την αμερικανική περίοδο του βίου του. Δύο αδέλφια, που έκαναν διαφορετικές επιλογές και ακολούθησαν άλλη πορεία στη ζωή τους – ο ένας έγινε πετυχημένος δικηγόρος και κτηματίας, ο άλλος, που έζησε στη φτώχεια, σκότωσε και δραπέτευσε απ’ τη φυλακή, βρίσκονται μέσα σε μία αποχαλινωμένη φύση και έρχονται αντιμέτωποι ο ένας με τον άλλο με όρους αρχαίας τραγωδίας.

Εκατό μέτρα πιο πέρα βρισκόταν ο φράχτης που χώριζε την πόλη στα δύο, τη μισή απ’ την πλευρά των Ηνωμένων Πολιτειών, την άλλη μισή απ’ την πλευρά του Μεξικού. Χαμήλωσε ταχύτητα, σταμάτησε. Η σιλουέτα ενός αξιωματικού της Υπηρεσίας Μετανάστευσης πλησίασε. Φυσικά, όλοι γνώριζαν τον Π.Μ. Δεν χρειαζόταν καν να δείξει τα χαρτιά του.

Ήταν εκπληκτικό : Ακόμη και με τη βροχή που ισοπέδωνε τα πάντα, η αντίθεση κάθε φορά τον ξάφνιαζε. Διέσχιζε ένα σύνορο, οι ρόδες του αυτοκινήτου έκαναν ελάχιστες στροφές και ο Π.Μ. είχε την εντύπωση ότι έμπαινε σ’ έναν κόσμο αλλόκοτο, αμφιλεγόμενο, απαγορευμένο. […]

Ένας ηλικιωμένος Ινδιάνος Απάτσι ισχυρίζεται ότι θα βρέχει επί σαράντα μέρες. Το δήλωσε αυτό προ μίας εβδομάδας σε έναν δημοσιογράφο. Φαίνεται ότι τα φίδια και οι λαγοί έχουν εγκαταλείψει τις φωλιές τους γύρω απ’ τον ποταμό. […]

 

[ 4 ]

Υποτροπή

Τη σχέση ανάμεσα στον θάνατο μιας ηλικιωμένης και ενός εγκληματία δίπλα σε μια βαλίτσα με τη σορό μιας ιερόδουλης καλείται να διαλευκάνει το αστυνομικό μυθιστόρημα του Michael Tsokos. Ποια θα είναι τελικά η αλήθεια;

Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα του Michael Tsokos σε συνεργασία με τον Wolf-Ulrich Schuler.

Ο ιατροδικαστής Χέρτσφελντ καλείται να συμμετάσχει μαζί με τον αρχίατρο Σνάιντερ στη νεκροτομή μιας ηλικιωμένης, η οποία φαίνεται να αυτοκτόνησε. Διαπιστώνει αμέσως ότι αυτή έχει δολοφονηθεί, προκαλώντας την οργή του προϊσταμένου του. Ένας εγκληματίας που μόλις είχε αφεθεί ελεύθερος εντοπίζεται νεκρός κοντά σε μια βαλίτσα που περιείχε τη σορό μιας ιερόδουλης.

Λείπει όμως το φονικό όπλο, μα και οποιαδήποτε ένδειξη ότι οι δύο νεκροί ήρθαν σε επαφή. Στο Ινστιτούτο διαπιστώνεται πως και οι δύο θάνατοι οφείλονται σε δηλητηρίαση από χλωροφόρμιο. Κατηγορείται για αυτόν τον διπλό φόνο ο επιστάτης του Ινστιτούτου.

Ο φόνος είχε γίνει με αποδεικτικά στοιχεία του Ινστιτούτου και τα κλειδιά τα είχε μόνο ο επιστάτης. Είναι όμως αυτή η απόλυτη αλήθεια;

 

 

 

 

 

 

[ 5 ]

Έναν προς έναν

Ο ντετέκτιβ Ρόμπερτ Χάντερ  δέχεται ένα ανώνυμο τηλεφώνημα για να συνδεθεί στο διαδίκτυο και να παρακολουθήσει μια ζωντανή μετάδοση που απαιτεί και τη συμμετοχή του. Ένα καθηλωτικό αστυνομικό θρίλερ.

 

Ο ντετέκτιβ Ρόμπερτ Χάντερ, της Διεύθυνσης Ληστειών και Ανθρωποκτονιών της Αστυνομίας του Λος Άντζελες, δέχεται ένα ανώνυμο τηλεφώνημα το οποίο τον στέλνει σε μια διεύθυνση στο διαδίκτυο. Πρόκειται για μια ζωντανή μετάδοση. Ο Χάντερ μπαίνει στη σελίδα και η παράσταση που δημιουργήθηκε για τα μάτια του μόνο αρχίζει αμέσως. Όμως ο άγνωστος δε θέλει να αναγκάσει τον ντετέκτιβ Χάντερ μονάχα να την παρακολουθήσει, αλλά απαιτεί και τη συμμετοχή του. Και δεν του δίνει κανένα περιθώριο άρνησης. Αναγκασμένος να πάρει μια απαίσια απόφαση, ο Χάντερ πρέπει να παρακολουθήσει το άγνωστης ταυτότητας θύμα να βασανίζεται και να δολοφονείται σε ζωντανή μετάδοση στο διαδίκτυο. Η Αστυνομία του Λος Άντζελες σε συνεργασία με το FBI θα κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους προκειμένου να εντοπίσουν τα ηλεκτρονικά ίχνη του δράστη, ο οποίος όμως δεν είναι ερασιτέχνης και έχει φροντίσει να τα καλύψει από την αρχή μέχρι το τέλος. Και προτού ο Χάντερ μαζί με τον συνεργάτη του, τον Γκαρσία, προλάβουν να αρχίσουν την έρευνα, έρχεται και δεύτερο τηλεφώνημα. Άλλη μια ιστοσελίδα. Άλλο ένα θύμα. Αλλά αυτή τη φορά ο δολοφόνος έχει μετατρέψει την παράσταση σε ένα δολοφονικό ριάλιτι, στο οποίο ο κάθε χρήστης του ίντερνετ μπορεί να ψηφίσει και να αποφασίσει για τη μοίρα του θύματος.

Η πέμπτη υπόθεση του ντετέκτιβ Ρόμπερτ Χάντερ είναι ένα καθηλωτικό αστυνομικό θρίλερ του Carter Chris που διαβάζεται με κομμένη την ανάσα.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.