Ο βασιλιάς της Θήβας Οιδίποδας, ανακαλύπτοντας ότι έχει σκοτώσει τον πατέρα του και παντρευτεί τη μητέρα του, αυτοεξορίζεται αφήνοντας την εξουσία στους δίδυμους γιους του, τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη, οι οποίοι συμφωνούν να κυβερνούν τη χώρα εναλλάξ, ένα χρόνο ο καθένας. Όταν όμως ο Ετεοκλής αρνείται να παραδώσει την εξουσία στον αδερφό του, ο Πολυνείκης καταφεύγει στο Άργος, συγκεντρώνει στρατό υπό την ηγεσία Επτά στρατηγών και επιτίθεται μαζί τους στη γενέτειρά του για να διεκδικήσει το θρόνο.
Σε αυτή την κρίσιμη στιγμή για την πόλη της Θήβας ανοίγουν οι Επτά επί Θήβας, το μόνο σωζόμενο έργο από τη θηβαϊκή τριλογία του Αισχύλου. Τοποθετούνται σε ένα κομβικό σημείο του τραγικού κύκλου της οικογένειας των Λαβδακιδών, όταν το πατροπαράδοτο σύστημα εξουσίας τους, υπό το βάρος του τραγικού πεπρωμένου του Οιδίποδα, αυτοκαταστρέφεται δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις, ώστε να εμφανιστεί στη θέση του κάτι καινούργιο: ο πόλεμος των Επτά στρατηγών ενάντια στη Θήβα και η συνακόλουθη αλληλοεξόντωση των δύο αδελφών θα επιφέρει κενό εξουσίας και ριζικές πολιτικές ανακατατάξεις.
Η ομάδα ΠΡΟΤΖΕΚΤΟΡ καταπιάνεται με την αρχαία τραγωδία, έχοντας στο νου της το παρόν: σε μια αδιεξοδη και εκφυλισμένη κοινωνία, όπου η αρρώστια της εξουσίας διαφθείρει τους κυβερνώντες και τρομοκρατεί τους πολίτες, είναι δυνατόν –και υπό ποιες προϋποθέσεις– να αναδυθεί μια γνήσια δημοκρατική συνείδηση;
Η παράσταση εντάσσεται στο πλαίσιο της Χρήσης#4, μιας σειράς παραστάσεων, εργαστηρίων και ανοιχτών προβών των ομάδων που απαρτίζουν την Κίνηση Μαβίλη.