20 - 26 Απριλίου 2016

Φωτογραφίες: © Άρτεμις Αγαθοπούλου

Οι φωτογραφίες που έδωσαν στους τρεις Έλληνες φωτογράφους το βραβείο Pulitzer, στρέφουν το βλέμμα σε όσα εκείνο αφήνει έξω από την καθημερινότητα, αν και συχνά ελοχεύει το ρίσκο να θαυμάσεις την ομορφιά ενός κάδρου, σε βάρος του ανθρώπινου πόνου που αυτό καταγράφει. Κι αν εδώ η λειτουργία της εικόνας είναι να ενημερώσει την κοινή γνώμη για ένα μείζον ζήτημα, παράλληλα γίνεται εργαλείο καταγραφής και αποτύπωσης της ιστορικής μνήμης.

Άλλωστε, με βάση φωτογραφίες που είχε συλλέξει κατά το τελευταίο έτος το Ινστιτούτο Ψηφιακής Αρχαιολογίας (IDA), κατάφερε να ανακατασκευάσει πιστά την Αψίδα του Θριάμβου της αρχαίας Παλμύρας, την οποία ανατίναξε τον Οκτώβριο ο ISIS. Η ακριβής ρέπλικα από αιγυπτιακό μάρμαρο, που κατασκευάστηκε με τεχνολογία 3D printing, εκτίθεται από σήμερα και για τρεις μέρες στην πλατεία Trafalgar στο Λονδίνο, ως ένα μήνυμα αντίστασης απέναντι στην τρομοκρατία, πριν μεταφερθεί για να εκτεθεί στη Νέα Υόρκη και το Ντουμπάι.

Και κάπως έτσι, από την camera obscura έχουμε φτάσει στην camera apparens, που αποτυπώνει ιστορία, γεννά ιστορία, δημιουργεί ιστορία, σε κάνει συμμέτοχο – συνένοχο.

**

Για να λαμβάνετε κι εσείς το editorial μαζί με τις προτάσεις της εβδομάδας, δεν έχετε παρά να εγγραφείτε στο ελcmag

Κεντρική φωτογραφία άρθρου: “Απόφοιτοι 2012-2013” | 20 Απριλίου – 28 Μαΐου 2016 | Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.