Ancient Future Chorus από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα χορού για εφήβους με τη Μαριάννα Καβαλλιεράτου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου _ OPEN PLAN 2022 - Ancient Future Chorus

Το φετινό εργαστήριο θα εστιάσει στον Χορό από τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη

Επεκτείνοντας τις δράσεις και την έρευνα που ξεκίνησε στο εργαστήριο Ancient Future Solo, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Open Plan 2021, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου καλεί και φέτος εφήβους 14 – 17 χρονών να μελετήσουν το Αρχαίο Δράμα μέσα από το πρίσμα του σύγχρονου Χορού και να ανακαλύψουν τη δική τους κινητική γλώσσα.

Πρωταγωνιστής αυτή τη φορά είναι ο Χορός του Αρχαίου Δράματος. Συγκεκριμένα, το φετινό εργαστήριο θα εστιάσει στον Χορό από τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη, έργο οικείο στα παιδιά, καθώς περιλαμβάνεται στην ύλη της Γ΄ Γυμνασίου.

Στο εργαστήριο Ancient Future Chorus, η χορογράφος Μαριάννα Καβαλλιεράτου, η μουσικός Δήμητρα Τρυπάνη και η δραματουργός Παρασκευή Τεκτονίδου συναντιούνται με 20 εφήβους και πειραματίζονται με την κίνηση, το σώμα, τον χώρο και τον ήχο, θέτοντας ερωτήματα όπως:

Τι ακριβώς είναι ο Χορός στο Αρχαίο Δράμα; Ποιες λειτουργίες επιτελεί και πώς μπορεί να γίνει αφορμή για ένα έργο σύγχρονου Χορού; Τι σχέση έχει ο Χορός των Ορνίθων του Αριστοφάνη με το corps de ballet ενός ρομαντικού μπαλέτου, τα πουλιά του Merce Cunningham ή τα σμήνη πουλιών στη φύση; Πώς γινόμαστε σταδιακά ομάδα, καθώς ετοιμάζουμε ένα χορογραφικό έργο; Τι σημαίνει «ομάδα»; Και ακόμη, τι μας συνδέει με το παρελθόν; Με ποια εφόδια επεξεργαζόμαστε το παρόν ενώ προχωράμε προς το μέλλον;

Πληροφορίες

Αριθμός συμμετεχόντων: 20 | Ηλικίες: 14 – 17 ετών
Υποβολή αιτήσεων έως: 14/02/22
Έναρξη: 19/02/22
Χώρος διεξαγωγής: Πειραιώς 260 – Χώρος Β

Διάστημα διεξαγωγής: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2022
Ημέρες διεξαγωγής: 19/2 έως 20/3, κάθε Σάββατο και Κυριακή
Ώρες: 16.30 – 20.30

Aνοιχτές παρουσιάσεις: 19 και 20 Μαρτίου 2022

Δηλώσεις συμμετοχής εδώ.

Η συμμετοχή σε όλες τις Οpen Plan δράσεις του Φεστιβάλ είναι δωρεάν.

Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου έχει προνοήσει ώστε να τηρηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για τον COVID-19 κατά τη διεξαγωγή του εργαστηρίου. Σε περίπτωση έκτακτων μέτρων, το πρόγραμμα των συναντήσεων είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να πραγματοποιηθεί διαδικτυακά.

Το πρόγραμμα Open Plan επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Μαριάννα Καβαλλιεράτου

Χορογράφος και χορεύτρια. Ξεκίνησε χορό στη σχολή μπαλέτου Carol Hanis. Αποφοίτησε από το London Contemporary Dance School με σπουδές Σύγχρονου Χορού και Χορογραφίας. Συνέχισε τις σπουδές της για έναν χρόνο στο SYNY Purchase College στη Νέα Υόρκη, με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση. Στη συνέχεια παρακολούθησε μαθήματα στη σχολή της Martha Graham για τρία χρόνια.

Από το 1992 έως και σήμερα συνεργάζεται με τον Robert Wilson στο κέντρο τεχνών Watermill Center της Νέας Υόρκης ως χορεύτρια και χορογράφος, αλλά και ως δασκάλα κίνησης και αυτοσχεδιασμού σε εργαστήρια που διεξάγονται στον ίδιο χώρο. Έχει χορέψει στις εξής παραγωγές του Wilson: T. S. Eliot, Une Femme Douce, Περσεφόνη, The Days Before DDDIII, Wings on Rock, Προμηθέας, Relative light, Άλκηστη, Οδύσσεια, Σονέτα του Σαίξπηρ.

Το 2010 ίδρυσε τη δική της ομάδα, με την οποία έχει χορογραφήσει μια σειρά από έργα που έχουν παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με περιοδείες στο εξωτερικό και την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού, μεταξύ των οποίων: After, Bastet, They, Stations, Recalculate, Auto Run, Moment, Metalmark (ταινία χορού μικρού μήκους), Skin-Δέρμα (περφόρμανς μακράς διάρκειας, στο πλαίσιο της έκθεσης As One), Stream (χορογραφική δράση στο πλαίσιο του Removement).

Έχει συνεργαστεί ως χορογράφος και υπεύθυνη κίνησης στις παραστάσεις Η Φαίδρα καίγεται (Γ. Καλαβριανός, Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021), Αγαμέμνων (Σ. Λιβαθινός, Εθνικό Θέατρο σε συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο της Κίνας), Ένα μάθημα χορού (Δ. Μπογδάνος, Θέατρο Θησείο), Δάφνις και Χλόη (Δ. Μπογδάνος, Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2019), Φλαντρώ (Λ. Κονιόρδου, Εθνικό Θέατρο), Ιππόλυτος (Λ. Κονιόρδου, Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2014), Θρήνοι γυναικών (Ν. Ξυδάκης, Φεστιβάλ Αθηνών 2005), καθώς και στην τελετή της 48ης Εθνικής Επετείου των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Έχει διδάξει χορογραφία και σύγχρονο χορό στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Βεάκη, στο Εμπρός, στο Dance Cultural Center, στη 10η Θερινή Ακαδημία Εθνικού Θεάτρου στη Θεσσαλονίκη, στο Διεθνές Σεμινάριο Αρχαίου Δράματος του Ευρωπαϊκού Κέντρου Δελφών και στο Εθνικό Θέατρο. Επιπλέον, πραγματοποίησε το Ancient Future Solo, εκπαιδευτικό εργαστήριο χορού για εφήβους, που παρουσιάστηκε σε μορφή παράστασης στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021. Από το 2016 διδάσκει χορογραφία και αυτοσχεδιασμό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης.

Παρασκευή Τεκτονίδου

Δραματουργός, ερευνήτρια και κριτικός χορού, εκπαιδευτικός και μουσικός. Αποφοίτησε από το τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και στη συνέχεια από το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Δραματολογία και Παραστασιολογία» του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Παράλληλα, έλαβε το πτυχίο της στο φλάουτο. Στην παρούσα φάση, εκπονεί τη διδακτορική της διατριβή με θέμα τη σύγχρονη χορογραφία και δραματουργία στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών.

Διδάσκει μουσική από το 2000, στη δευτεροβάθμια και την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με έμφαση στον αυτοσχεδιασμό και την κίνηση. Έχει οργανώσει πλήθος καλλιτεχνικών σχολικών εκδηλώσεων, ενώ δημιουργεί πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό με έμφαση στην ενεργητική μουσική ακρόαση και τις συνδέσεις της με τη σύγχρονη χορογραφία και τον αυτοσχεδιασμό. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στη σύγχρονη χορογραφία και δραματουργία. Από το 2016 αρθρογραφεί συστηματικά ως κριτικός χορού σε διαδικτυακά περιοδικά και στον έντυπο Τύπο.

Δήμητρα Τρυπάνη

Σπούδασε Σύνθεση στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, υπό την καθοδήγηση του Nigel Osborne, και Ελληνική Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.  Ως συνθέτρια ασχολείται με τη δημιουργία μουσικών παραστάσεων, με κύρια μέσα τα αυστηρά δομημένα πολυρυθμικά σχήματα και την ετεροφωνία, τόσο στη μουσική όσο και στον λόγο.

Έργα της έχουν παρουσιαστεί σε πολλές χώρες (Βρετανία, Ιρλανδία, Αυστρία, Γερμανία, Ρωσία, Νότια Αφρική, ΗΠΑ) και γνωστούς συναυλιακούς χώρους, μεταξύ των οποίων το Queen Elizabeth Hall του Λονδίνου, o Μητροπολιτικός Καθεδρικός Ναός της Θείας Αναλήψεως στο Εδιμβούργο, η Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος και η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση. Είναι δημιουργός και βασική συνθέτρια του The NQR Ensemble, πειραματικού μουσικού σχήματος με έδρα την Αθήνα.

Την περίοδο 2013 – 2019 υπήρξε Composer in Residence του Φεστιβάλ Παξών. Το 2018 η μουσική της για την ταινία The Ox του Γιώργου Νικόπουλου ήταν υποψήφια για το βραβείο καλύτερης μουσικής επένδυσης ταινίας animation μεγάλου μήκους στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Animation – Emile Awards.

Έχει διδάξει σύνθεση, ear training και τεχνικές διαθεματικής παράστασης σε πολλά πανεπιστήμια στην Ελλάδα και τη Βρετανία. Διατελεί Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Θεωρητικών και Σύνθεσης με Διαθεματικές Πρακτικές στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.  Από το 2017 είναι συνεργάτιδα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ως διευθύντρια συντονισμού σειράς εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ως συνθέτρια.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Κάθε βδομάδα μπορείτε να λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc mag με τις προτάσεις μας