“A Feminist Avant-Garde” με πάνω από 600 έργα από 85 γυναίκες καλλιτέχνιδες που αμφισβητούν τη δικτατορία της ομορφιάς

Το Rencontres d'Arles υποδέχεται για πρώτη φορά στη Γαλλία την έκθεση “A Feminist Avant-Garde” με φωτογραφίες και performances της δεκαετίας του 1970

Το Rencontres d’Arles υποδέχεται την έκθεση “A Feminist Avant-Garde” που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη Γαλλία. Φωτογραφίες και performances της δεκαετίας του 1970 από τη συλλογή Verbund της Βιέννης, με περισσότερα από 600 έργα από 85 γυναίκες καλλιτέχνιδες.

Η επιμελήτρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Verbund Collection, Gabriele Schor, θέλοντας να τονίσει το πρωτοποριακό έργο των γυναικών καλλιτεχνών της δεκαετίας του 1970, επινόησε τον τίτλο της έκθεσης “A Feminist Avant-Garde”  (Φεμινιστική Πρωτοπορία). Ο τίτλος της έκθεσης αναφέρεται σε μια πρωτοπορία που περιλαμβάνει ένα πλήθος φεμινιστικών κινημάτων, διαφορετικών σε ηλικία, εθνικότητα και κουλτούρα.

VALIE EXPORT. Die Geburtenmadonna [The Birth Madonna], 1976. Courtesy of VALIE EXPORT / Gallery Thaddaeus Ropac / Bildrecht / VERBUND COLLECTION, Vienna
Annegret Soltau. Selbst (Moi), 1975. Avec l’aimable autorisation de Annegret Soltau / Bildrecht / Collection Verbund, Vienne

«Για πρώτη φορά στην ιστορία της τέχνης, αυτές οι γυναίκες καλλιτέχνιδες δημιούργησαν μια εντελώς νέα εικόνα της γυναίκας, μέσα από το δικό τους βλέμμα. Το επίτευγμά τους αξίζει μια θέση στον κανόνα της ιστορίας της τέχνης, που εξασφαλίζεται από τον όρο ”πρωτοπορία”», δηλώνει η Gabriele Schor.

Περιλαμβάνει σχεδόν 600 έργα τέχνης από 85 καλλιτέχνες που με κεντρικό άξονα τα σώματά τους, αμφισβητούν τη δικτατορία της ομορφιάς και ασχολούνται με την «κατασκευή» της γυναικείας ταυτότητας. Από το 2010, η ομώνυμη έκθεση έχει περιοδεύσει σε 15 πόλεις της Ευρώπης και έχει παρουσιαστεί σε χώρους όπως το Centre de Cultura Contemporánia στη Βαρκελώνη, το Centre for Art and Media στην Καρλσρούη και στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Ludwig Foundation στη Βιέννη. Αυτή θα είναι η πρώτη της παρουσίαση στη Γαλλία.

Penny Slinger. ICU, Eye Sea You, I See You, 1973. Avec l’aimable autorisation de Penny Slinger / Broadway 1602 Uptown & Harlem / Artists Right Society (ARS) / Bildrecht / Collection Verbund, Vienne.

 

ORLAN. Tentative pour sortir du cadre à visage découvert, 1966. Avec l’aimable autorisation de ORLAN / Gallery Ceysson & Bénétière / Bildrecht / Collection Verbund, Vienne

Η έκθεση χωρίζεται σε πέντε θεματικές ενότητες: η αναγωγή των γυναικών σε «σύζυγο, μητέρα και νοικοκυρά», το συνακόλουθο αίσθημα του εγκλωβισμού, η αμφισβήτηση των «υπαγορεύσεων της ομορφιάς και των αναπαραστάσεων των γυναικείων σωμάτων», οι εξερευνήσεις της γυναικείας σεξουαλικότητας και οι συζητήσεις γύρω από τους έμφυλους ρόλους και τις ταυτότητες.

Ana Mendieta. Untitled (Glass on Body Imprints), 1972. Courtesy of The Estate of Ana Mendieta Collection, LLC / Galerie Lelong / VERBUND COLLECTION, Vienna

 

Lorraine O’Grady. Untitled (Mlle Bourgeoise Noire), 1980-1983. Courtesy of Lorraine O’Grady / Alexander Gray Associates / Artists Rights Society (ARS) / Bildrecht / VERBUND COLLECTION, Vienna.

Μπορεί πριν από μερικές δεκαετίες να δεχόταν έντονη κριτική μια παρόμοια έκθεση ως προκλητική, ωμή και σκληρή αλλά σήμερα, τα έργα και τα νοήματά τους μπορούν να γίνουν αντιληπτά και να εκτιμηθούν τόσο για την καλλιτεχνική όσο και για την κοινωνική τους αξία.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.