Το Le Violon d’Ingres (1924) του Man Ray, η διάσημη φωτογραφία που απεικονίζει την πλάτη μιας γυμνής γυναίκας με το σχήμα ενός βιολιού, μια πνευματώδη ανατροπή με τα δύο μαύρα σχέδια, πουλήθηκε για 12,4 εκατομμύρια δολάρια από τον Οίκο Christie’s σημειώνοντας ρεκόρ ως η πιο ακριβή φωτογραφία που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία.
Η αρχική εκτίμηση για το έργο αναμενόταν να κυμανθεί μεταξύ 5-7 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η εκτύπωση, η οποία απεικονίζει τη μούσα του Ray, Kiki de Montparnasse, είναι σπάνια καθώς θεωρείται πρωτότυπο φωτογραφικό αντίγραφο, όχι μεταγενέστερο αλλά την ίδια εποχή που δημιουργήθηκε και το πρωτότυπο, ενισχύοντας την αξία του στα μάτια των ειδικών της φωτογραφίας. Η φωτογραφία δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο περιοδικο Littérature αφιερωμένο στον σουρεαλισμό, το 1924.
Το φωτογραφικό έργο Le Violon d’Ingres, θεωρείται το κορυφαίο έργο του Μan Ray, φόρος τιμής στον Γάλλο νεοκλασικό ζωγράφο Jean-Auguste-Dominique Ingres (1780-1867), του οποίου η συνήθεια να παίζει βιολί οδήγησε στη δημιουργία της γαλλικής φράσης violon d’Ingres για να υποδηλώσει το δευτερεύον χόμπι ενός καλλιτέχνη, και προσφέρθηκε από τη συλλογή των Rosalind Gersten Jacobs και Melvin Jacobs, ένα ζευγάρι συλλεκτών έργων τέχνης που είχαν δεσμούς με σουρεαλιστικούς κύκλους.
Ο Man Ray, γεννημένος Emmanuel Radnitzky το 1890 στη Φιλαδέλφεια της Πενσυλβάνια, ήταν διάσημος εκπρόσωπος της πρωτοποριακής φωτογραφίας τον 20ο αιώνα και θεωρείται ο πρωτοπόρος της σουρεαλιστικής φωτογραφίας. Ήταν ο πρώτος καλλιτέχνης του οποίου οι εικόνες του, θεωρήθηκαν πειρσσότερο πολύτιμες από τα ίδια τα καλλιτεχνικά του δημιουργήματα, συμβάλλοντας έτσι στην αναθεώρηση της φωτογραφίας ως μορφή τέχνης.
Η Γυναίκα, ανώνυμη ή διάσημη, επιτυχημένη ή όχι, μούσα ή ερωμένη, δημιούργημα ακόμα και της φαντασίας του καλλιτέχνη απαθανατίζεται και εξυψώνεται στην κυρίαρχη φιγούρα με κάθε μέσο και τρόπο σε όλη τη δημιουργική του πορεία.
«Ο σουρεαλισμός ως καλλιτεχνικό κίνημα έχει εισχωρήσει στη συνείδησή μας εδώ και 100 χρόνια τώρα, και κανένα άλλο έργο δεν το έχει πετύχει αυτό καλύτερα από το Le Violon d’Ingres του Man Ray από το 1924», δήλωσε ο Darius Himes επικεφαλής του τμήματος φωτογραφίας του Οίκου Christie’s. «Δεν υπάρχουν άλλες φωτογραφίες που να έχουν αποδειχθεί ότι διαθέτουν τόση δύναμη και ερωτισμό ανάμεσα στα έργα των σουρεαλιστών της δεκαετίας του 1920. Κατατάσσεται ανάμεσα στα έργα τέχνης με τη μεγαλύτερη επιρροή —πόσο μάλλον φωτογραφίες— του 20ού αιώνα» συνέχισε.