Ένα masterclass που ενώνει την τέχνη του αρώματος και του κινηματογράφου

Mε αφορμή τη θεματική «Άρωμα, μόδα, μια γαλλική ιδιαιτερότητα»

H σχέση μεταξύ του αρώματος και του κινηματογράφου μπορεί να μην είναι εμφανής καθότι οι αισθήσεις που προκαλούν είναι διαφορετικές: η όσφρηση αφενός και η όραση και η ακοή αφετέρου.

Ωστόσο, το άρωμα όπως και ο κινηματογράφος, είναι τέχνη όσο και βιομηχανία. Σύμβολο του γαλλικού savoir-faire, μιας ιδιαίτερης γοητείας και κομψότητας, οι αρωματοποιοί και οι μεγάλοι οίκοι αρωμάτων δε διστάζουν να αναζητήσουν στον κινηματογράφο έμπνευση για τις εκστρατείες προώθησης ή ακόμα και για τις μούσες τους. Ας θυμηθούμε το άρωμα “Cinéma” που δημιούργησε το 2004 ο Yves Saint Laurent για «να αποκαλύψει τη σταρ που κρύβει μέσα της κάθε γυναίκα».

Στον κινηματογράφο, δεν είναι τόσο το επάγγελμα του αρωματοποιού, της «μύτης», που έχει την τιμητική του, όσο η κεντρική παρουσία ορισμένων φιαλιδίων, οσμών και οίκων αρωμάτων σε ταινίες. Στο πλαίσιο αυτής της θεματικής κατηγορίας, αφιερωμένης στο άρωμα, προβάλλονται πέντε κλασικές ταινίες που αναδεικνύουν σε μια καίρια στιγμή της πλοκής ή της εξέλιξης, ένα άρωμα, ένα φιαλίδιο, ένα συστατικό.

Στην ταινία Violette Nozière” του Claude Chabrol (1978), η μητέρα της Violette. καθώς ψαχουλεύει τη τσάντα της κόρη της, βρίσκει το μπουκαλάκι “Vol de nuit” του οίκου Guerlain. Στην ταινία, “Le dernier métro” του François Truffaut (1980), το άρωμα «Arpège» του οίκου Lanvin αναδεικνύεται ποικιλοτρόπως στην τουαλέτα της Catherine Deneuve, στο ρόλο της ηθοποιού και Διευθύντριας θεάτρου στο Παρίσι της Κατοχής. Στην ταινία “La Boum” του Claude Pinoteau (1980), η Brigitte Fossey ζητάει να δοκιμάσει το άρωμα «Empreinte» του οίκου Courrèges από την πωλήτρια, που λίγο αργότερα αποδεικνύεται ότι είναι ερωμένη του άντρα της. Στην ταινία “Garde à vue” του Claude Miller (1981), η Romy Schneider ξεχωρίζει ανάμεσα στα δώρα ένα μπουκαλάκι «Nahema» του οίκου Guerlain· τέλος, στην ταινία “Trois places pour le 26” του Jacques Demy (1988), υπάρχουν πολλά φιαλίδια και αναφορές, πάντα επίκαιρες ή ξεχασμένες, που μπορούμε να εντοπίσουμε στο αρωματοποιείο όπου εργάζεται η Mathilda May.

Η προβολή των ταινιών αρχίζει στις 3 Απριλίου μετά το masterclass, που διοργανώνεται με αφορμή τη θεματική «Άρωμα, μόδα, μια γαλλική ιδιαιτερότητα». Στο πλαίσιο αυτό, θα υποδεχθούμε την Élisabeth de Feydeau, Διδάκτορα Ιστορίας, με ειδικότητα στα αρώματα και τις μυρωδιές του παρελθόντος και με εμπειρία στους μεγάλους οίκους αρωματοποιίας.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, την Τετάρτη 3 Απριλίου στις 18.00, όπου και θα γίνουν τα εγκαίνια της θεματικής κατηγορίας με την ταινία Trois places pour le 26 του Jacques Demy.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Κάθε βδομάδα μπορείτε να λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc mag με τις προτάσεις μας