KinderDocs: Δημιουργικά ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο, νέες δράσεις και εργαστήρια για παιδιά και νέους

Το διεθνές φεστιβάλ ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους προσφέρει υψηλού επιπέδου δημιουργικά ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο, σε συνδυασμό με εκπαιδευτικά προγράμματα ειδικά σχεδιασμένα για κάθε ταινία και κάθε ηλικία

Το KinderDocs διεθνές φεστιβάλ ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους προσφέρει υψηλού επιπέδου δημιουργικά ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο, βραβευμένα σε διεθνή φεστιβάλ, σε συνδυασμό με εκπαιδευτικά προγράμματα ειδικά σχεδιασμένα για κάθε ταινία και κάθε ηλικία.

Aπό το 2016 φέρνει το ντοκιμαντέρ σε διάλογο με τη σύγχρονη τέχνη, σε συνεργασία με δύο από τα μεγαλύτερα μουσεία της χώρας, το Μουσείο Μπενάκη/Πειραιώς 138 στην Αθήνα και το MOMus – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, καθώς και με δύο από τα σημαντικότερα φεστιβάλ ντοκιμαντέρ στην Ευρώπη: IDFA στο Άμστερνταμ (το μεγαλύτερο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ στον κόσμο) και doxs! στο Ντούισμπουργκ (το παλαιότερο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους της Γερμανίας).

Ταυτόχρονα το KinderDocs είναι εκπαιδευτικό πρόγραμμα εγκεκριμένο από τη Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας. Στο σχολείο εμπλουτίζει το αναλυτικό πρόγραμμα της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, καινοτόμα προγράμματα (π.χ. ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων, οικολογική συνείδηση, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, αγωγή υγείας, πολιτισμός, αγωγή πολίτη), θεματικά αφιερώματα, την ενασχόληση με ξένες γλώσσες, την εκπόνηση ερευνητικών/συνθετικών εργασιών και τον εγγραμματισμό στα Μέσα.

Διαβάστε για τα νέα του εκπαιδευτικά προγράμματα για το επόμενο διάστημα.

“Δεξιότητες και συνδέσεις: το ντοκιμαντέρ στην εκπαιδευτική διαδικασία”

Το εξάωρο εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί online σε τρεις συναντήσεις 5, 12, 19 Νοεμβρίου 2021, στις 19.00-21.00, με τις: Ειρήνη Βοκοτοπούλου και Δήμητρα Κουζή.

Περιλαμβάνει τα τρία δίωρα εργαστήρια (και σε βίντεο ασύγχρονα), κωδικό για τις τρεις ταινίες από το νέο πρόγραμμα του KinderDocs καθώς και υλικό, φύλλα εργασίας (με εφαρμογή και στα εργαστήρια δεξιοτήτων) και βεβαίωση συμμετοχής.

Έναρξη την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 19.00-21.00 και την ίδια ώρα στις 12 και 19 Νοεμβρίου.

Κόστος: 60€

Εγγραφείτε ΕΔΩ

Τι μπορεί να κάνει ένας εκπαιδευτικός με μια ταινία πέρα από το να την συζητήσει; Τι ρόλο μπορεί να παίξει το δημιουργικό ντοκιμαντέρ με πρωταγωνιστές παιδιά και νέους στην εκπαιδευτική διαδικασία και την ανάπτυξη δεξιοτήτων;

Σε κάθε συνάντηση οι συμμετέχοντες θα έχουν παρακολουθήσει μια ταινία και κατόπιν στο δίωρο εργαστήριο θα επεξεργάζονται με εισηγήτριες την κοινωνιολόγο Ειρήνη Βοκοτοπούλου και τη δημοσιογράφο/σκηνοθέτη Δήμητρα Κουζή (Καλημέρα κύριε Φώτη, Passage to Europe), την έννοια και την αξία του ντοκιμαντέρ παρατήρησης, τη γνωριμία με την κινηματογραφική γλώσσα, παιχνίδια  και δράσεις στην τάξη με το δημοσιογραφικό λόγο.

Θα πάρουν μέρος σε ομάδες για την επεξεργασία επιμέρους θεμάτων της ταινίας όπως το προφίλ των πρωταγωνιστών, τα πρόσωπα που αφηγούνται, τους τρόπους που ο σκηνοθέτης επιλέγει να παρουσιάσει το θέμα του, την υποκειμενική ματιά του σκηνοθέτη και τη σχέση της με την πραγματικότητα που περιγράφει. Τέλος θα παίξουν ένα παιχνίδι συνδέσεων με άλλα είδη αφήγησης, με άλλους πολιτισμούς και με άλλες τέχνες από τα εικαστικά μέχρι την μαγειρική!

Το σεμινάριο θα βασιστεί πάνω στο KinderDocs toolkit που έχει σχεδιαστεί για την τάξη και ειδικά για τις ταινίες από την συνεργάτιδα του KinderDocs Κοινωνιολόγο Ειρήνη Βοκοτοπούλου.

Εγγραφείτε ΕΔΩ

Οι ταινίες του σεμιναρίου είναι πρεμιέρες για την Ελλάδα και αποτελούν μέρος του φεστιβάλ KinderDocs που θα πραγματοποιηθεί δια ζώσης στο Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138, 25 & 26 Νοεμβρίου 9.00-14.00 για σχολεία:

Raise the Bar, Guðjón Ragnarsson, Ισλανδία, Φινλανδία, 2021, 70’, Ηλικία: 11+
Θέματα: αθλητισμός, ισότητα, οικογένεια, εφηβεία- ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Μια ομάδα μπάσκετ που αποτελείται από οκτάχρονες και η προσπάθεια τους με σύμμαχο τον καθόλου συμβατικό προπονητή τους να παίξουν ενάντια σε αντίστοιχης ηλικίας αγόρια. Κάτι καθόλου αποδεκτό από την ομοσπονδία τους στην σημερινή Ισλανδία.

My Family isa circus, Nina Landau, Βέλγιο, 2020, 16’, Ηλικία: 11+ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Θέματα: οικογένεια, παραστατικές τέχνες, οι καλλιτέχνες του τσίρκου, στόχοι, όνειρα

Η Ρόμι θα περάσει έξι μήνες στη Γαλλία όχι για διακοπές αλλά δουλεύοντας, καθώς εκεί θα βρίσκεται σε περιοδεία η οικογενειακή επιχείρηση των γονιών της, που είναι ένα τσίρκο. Αποχαιρετώντας τους συμμαθητές της και κάνοντας μάθημα online έως το τέλος της σχολικής χρονιάς, τους μιλάει για τη ζωή της ως καλλιτέχνης του τσίρκου και τα μεγάλα όνειρά της.

Jano & Shiro, Els van Driel, Ολλανδία, 2020, 30’, Ηλικία 12+ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Δύο αδέρφια μετά από ένα ατέλειωτο ταξίδι με τα πόδια φτάνουν από την Συρία μέσω των Βαλκανίων στην Ολλανδία. Εκεί ο ένας πάει σχολείο μαθαίνει Ολλανδικά και ενσωματώνεται ως ανήλικος πρόσφυγας και ο άλλος (ο αδερφός του) επειδή είναι ήδη 18 περιμένει για την διαδικασία ασύλου βολοδέρνοντας σε μια Ολλανδική δομή.

Ξεκινάει την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 19.00-21.00 και συνεχίζει την ίδια ώρα στις 12 και 19 Νοεμβρίου. Εκτός από τις 2 ωρες συναντήσεις οι συμμετέχοντες θα λάβουν λινκ με κωδικό για να δουν αυτόνομα τις τρεις ταινίες από το νέο πρόγραμμα του KinderDocs καθώς και υλικό, φύλλα εργασίας και βεβαιώσεις συμμετοχής.

Εγγραφείτε ΕΔΩ

To σεμινάριο απευθύνεται σε:

  • εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων (νηπιαγωγούς, δασκάλους, παιδαγωγούς, σχολικούς συμβούλους)
  • επαγγελματίες ψυχικής υγείας (ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, παιδοψυχίατρους)
  • επαγγελματίες υγείας (παιδιάτρους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές)
  • κοινωνικούς επιστήμονες (κοινωνιολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, ανθρωπολόγους)
  • δημοσιογράφους-επικοινωνιολόγους
  • μουσειοπαιδαγωγούς/στελέχη πολιτιστικής διαχείρισης
  • φοιτητές όλων των παραπάνω ειδικοτήτων
  • γονείς

To Κinder Docs στο σχολείο

Υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έρχεται στην τάξη σας μέσω διαδικτύου. Για κάθε σχολείο σε Ελλάδα και Κύπρο

Το πρόγραμμα KinderDocs στο σχολείο περιλαμβάνει δημιουργικά ντοκιμαντέρ με πρωταγωνιστές παιδιά και εφήβους, εμπλουτισμένα με ειδικό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές της πρωτοβάθμιας (Δ΄-ΣΤ’ Δημοτικού) και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Α’ Γυμνασίου – Γ’ Λυκείου), δημιουργούν κοινή εμπειρία, αφορμή για συζήτηση, δράση και αλληλεπίδραση, και αναπτύσσουν δεξιότητες για τον 21ο αιώνα.

Το KinderDocs Toolkit περιλαμβάνει ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες για κάθε ταινία που προάγουν την κινηματογραφική παιδεία, την κριτική σκέψη και τον εγγραμματισμό στα μέσα, σε θεματική σύνδεση με άλλες τέχνες, όπως λογοτεχνία, εικαστικά, μουσική.

Τα θέματα με τα οποία καταπιάνεται είναι #ανθρώπινες σχέσεις #εφηβεία #κοινωνία #φύση #εκπαίδευση #διαδίκτυο #επαγγελματικός προσανατολισμός #τέχνες #επιστήμες #πολιτισμός #αγγλική γλώσσα #γερμανική γλώσσα

Μπείτε στις Ταινίες και δείτε αναλυτικά

Ημερομηνία – ώρα: Οι προβολές γίνονται online την ημερομηνία και ώρα που εσείς επιλέγετε
Κόστος συμμετοχής: 5 ευρώ ανά μαθητή
Ελάχιστη συμμετοχή: 20 μαθητές

Όσα δημοτικά σχολεία συμμετάσχουν σε πρόγραμμα KinderDocs στην τάξη τους έως τέλος Νοεμβρίου εξασφαλίζουν δωρεάν θέση στο μεγάλο εργαστήριο KinderDocs Animated  για μαθητές 10-12 ετών που θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Μπενάκη. Στο εργαστήριο τα παιδιά θα φτιάξουν μια ταινία doc animation (διάρκεια 12 ώρες σε δύο 6ωρες συναντήσεις).

Εργαστήριο KinderDocs Animated τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο live στο Μουσείο Μπενάκη

Δύο κύκλοι αυτόνομων εργαστηρίων με animation για παιδιά 10-12 ετών. Τα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του KinderDocs τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2021 σε 12 ώρες στο Μουσείο Μπενάκη, Ελληνικού Πολιτισμού, με εισηγήτριες την Πηνελόπη Κουβαρά, visual artist – video editor και τη Δήμητρα Κουζή, δημοσιογράφο – σκηνοθέτη με στόχο τη σε βάθος εξοικείωση και αλληλεπίδραση με το δημιουργικό ντοκιμαντέρ, καθώς και την αυτοέκφραση, μέσα από τη δημιουργία ταινιών ντοκιμαντέρ με την εκμάθηση και χρήση της τεχνικής animation.

Το KinderDocs έχει δημιουργήσει και συνεχίζει να δημιουργεί προγράμματα με κεντρικό στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως της κινηματογραφικής παιδείας ως απαραίτητο στοιχείο ενός σύγχρονου γραμματισμού, ως έναν νέο τρόπο ανάγνωσης πολλών και διαφορετικών «γλωσσών» του σύγχρονου πολιτισμού, μια μέθοδο που προάγει τις «αναγνωστικές» δεξιότητες των παιδιών και των νέων σε έναν κόσμο όπου η οπτική πληροφορία έχει κεντρική θέση.

Οι στρατηγικές για την κατανόηση και την αλληλεπίδραση με τις εικόνες παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή των παιδιών, των εφήβων και των νέων σήμερα, και είναι καθοριστικές για την ανανέωση των μεθόδων ανάπτυξης της ικανότητας για ανάγνωση, αλλά και της απόλαυσης της συνήθειας της ανάγνωσης.

Τα οφέλη για τα παιδιά θα είναι πολλαπλά:

  • Μαθαίνουν τον πλούτο του δημιουργικού ντοκιμαντέρ – βλέπουν, συγκινούνται, μοιράζονται ευρωπαϊκές κινηματογραφικές ταινίες φτιαγμένες για παιδιά, εφήβους και νέους
  • Αλληλεπιδρούν και αναπτύσσουν διάλογο πάνω στα σύνθετα και κρίσιμα θέματα που αναδεικνύουν οι ταινίες οι οποίες αποτελούν πυλώνα του προγράμματός μας (εφηβεία • σχολικός εκφοβισμός [bullying] • κοινωνικός αποκλεισμός • μετανάστευση • διαφορετικότητα • ρατσισμός/culturism • στερεότυπα • ζωή στην πόλη/στο σχολείο • μετάβαση • σχέση με τη φύση • περιβαλλοντική́ βιωσιμότητα) με την ασφάλεια που παρέχουν οι ταινίες και η ταύτιση με τους πρωταγωνιστές τους
  • Μαθαίνουν να προσεγγίζουν με διαφορετικές αναγνώσεις ένα έργο τέχνης (συγκεκριμένα το δημιουργικό ντοκιμαντέρ)
  • Κατακτούν νέες τεχνικές αφήγησης, δημιουργώντας με animation μικρού μήκους ντοκιμαντέρ, και παράλληλα εξοικειώνονται με τη δημιουργική, κριτική και δημοσιογραφική γραφή, καθώς και ανάλυση, και την εικαστική έκφραση
  • Ασκούνται στην τεχνική stop-motion animation υπό την καθοδήγηση δύο έμπειρων εισηγητριών (βλ. Βιογραφικά συντελεστών)
  • Συνδυάζουν το ντοκιμαντέρ με το animation, μια εξαιρετικά δημιουργική μέθοδο για να παράγουν δικές τους, αληθινές εικόνες που μετατρέπονται σε κινούμενα σχέδια και κάνουν την πραγματικότητα ακόμα πιο ενδιαφέρουσα, δίνοντας επιπλέον την ευκαιρία και στα πιο ντροπαλά παιδιά να εκφραστούν χωρίς να χρειάζεται να εμφανιστούν στην κάμερα.
  • Γράφουν, σκιτσάρουν, φωτογραφίζουν, καταγράφουν ήχους, μαθαίνουν περί μοντάζ, δημιουργούν τίτλους αρχής-τέλους και αφίσα, εξοικειώνονται με πολλές τέχνες ταυτόχρονα
  • Δουλεύουν ομαδικά με έναν κοινό στόχο
  • Αλληλεπιδρούν και εξοικειώνονται με τον χώρο του μουσείου (Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού, Κουμπάρη 1 και Μπενάκη), που σπάνια ίσως έχουν κίνητρο ή ευκαιρία να επισκεφτούν
  • Έρχονται σε επαφή με συνομηλίκους τους, όχι κατ’ ανάγκη εκείνους που οι ίδιοι θα επέλεγαν. Έτσι επιτυγχάνεται αλληλεπίδραση και συνύπαρξη με άλλα παιδιά.
  • Κοινωνικοποιούνται και αποκτούν ευκαιρία για νέες φιλίες
  • Λειτουργούν αυτόνομα και δημιουργούν ελεύθερα, χωρίς εμπλοκή της οικογένειας, σχολικό έλεγχο ή κυνήγι επιδόσεων
  • Δημιουργούν και εκφράζονται μέσα από δικά τους έργα
  • Μαθαίνουν να θέτουν στόχους, στην προκειμένη περίπτωση να επιτύχουν να ολοκληρωθεί και να προβληθεί το έργο τους
  • Κερδίζουν αναγνώριση και τη χαρά να πετυχαίνεις τον στόχο σου
  • Αποκτούν βιωμένη εμπειρία της ευδαιμονίας που προσφέρει η τέχνη

Το πρόγραμμα KinderDocs Animated κατατέθηκε στο πλαίσιο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος “Πολιτιστικές δράσεις και προγράμματα  που απευθύνονται σε παιδιά και εφήβους (έως 18 ετών) και εγκρίθηκε από τη Γνωμοδοτική Επιτροπή για να λάβει οικονομική υποστήριξη από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

tags / KinderDocs

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.