Η φωτεινή εικαστική παρέμβαση στη Σεντζέν της Κίνας που τιμά το θρυλικό δέντρο banyan

Το "Freeing FrameYard” στο παραδοσιακό χωριό "Hakka" επαναπροσδιορίζει την κουλτούρα του μεταξιού και τη μετατρέπει αφηρημένα σε έναν νέο αρχιτεκτονικό χώρο

To banyan είναι ένα ασυνήθιστο δέντρο της οικογένειας των Μορεοειδών (Moraceae) που κατάγεται από την Ινδία και οπτικά, μοιάζει κυριολεκτικά με ένα ολόκληρο δάσος. Δέντρο ιερό τόσο για τους Βουδιστές που πιστεύουν ότι κάτω από αυτό βρήκε ο Βούδας φώτιση, όσο και τους Ινδουιστές που το θεωρούν το δέντρο του Μπράχμα και σύμβολο της αθανασίας, της αιώνιας ζωής και της αναγέννησης.

Courtesy HAS Design and Research

Με στόχο να τιμήσουν το θρυλικό αυτό δέντρο, το αρχιτεκτονικό γραφείο HAS Design and Research διαμόρφωσε έναν ειδικό χώρο, μια σύγχρονη αρχιτεκτονική παρέμβαση, μέσα σε ένα παραδοσιακό χωριό “Hakka” στην περιοχή Pingshan της Σεντζέν στην Κίνα, δίνοντάς του το όνομα “Freeing FrameYard”. Αυτός ο παραδοσιακός τύπος, κλειστού χωριού, έχει ιστορία που χρονολογείται σχεδόν διακόσια χρόνια πίσω και είναι οργανωμένος σε μια πολυ-οικογενειακή, κοινοτική δομή διαβίωσης.

Το “Freeing FrameYard” καταλαμβάνει μια αυλή κατά μήκος του κύριου άξονα του χωριού και έχει σχεδιαστεί για να θυμίζει τον μακροχρόνιο μύθο του ιερού δέντρου banyan, σύμφωνα με τον οποίον πρέπει να φυτευτεί μπροστά από το σπίτι για να συμβολίζει την ευημερία και τη μακροζωία.

Courtesy HAS Design and Research
Courtesy HAS Design and Research
Courtesy HAS Design and Research
Courtesy HAS Design and Research

Οι ιδρυτές του HAS Hung And Songkittipakdee περιγράφουν τη σημασία αυτής της θέσης:

«Η αυλή δεν χρησιμεύει μόνο ως πλαίσιο για να ατενίζει κανείς τον ουρανό και να αισθάνεται το αεράκι, αλλά είναι επίσης το μέρος, όπου οι άνθρωποι του Hakka απασχολούνται με τη μεταξουργία και την κλωστοϋφαντουργία». Έτσι, οι αρχιτέκτονες γιορτάζουν την παραδοσιακή λειτουργία της αυλής, μετατρέποντας την παραδοσιακή κουλτούρα του μεταξιού σε σύγχρονο χώρο.

Το “Freeing FrameYard” τοποθετημένο μπροστά στο άγαλμα του Master Zengzi (Κινέζος φιλόσοφος), επαναπροσδιορίζει την κουλτούρα του μεταξιού στην παραδοσιακή αυλή της Hakka και τη μετατρέπει αφηρημένα σε έναν νέο αρχιτεκτονικό χώρο ύψους περίπου 4 μέτρων.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, σχεδόν 5.000 σωλήνες δημιουργούν έναν απαλό και ασαφή χώρο και διαμορφώνεται ως μια συλλογή από πέντε χιλιάδες λεπτούς σωλήνες, οι οποίοι δημιουργούν έναν αιθέριο όγκο σε αντίθεση με τα γύρω κτίρια.

Κατά τη διάρκεια της νύχτας, κρυφές λωρίδες ενσωματωμένου φωτισμού σχεδιάζουν απαλές καμπύλες, «Δίνοντας στα χωριά Hakka έναν τόπο ελπίδας. Στο άγαλμα του Master Zengzi στο πλάι, χιλιάδες σωλήνες σχηματίζουν ένα σχήμα αψίδας, το οποίο όχι μόνο δημιουργεί μια μη καθημερινή εμπειρία λατρείας των προγόνων αλλά και ενισχύει τη σχέση διαλόγου μεταξύ της νέας αρχιτεκτονικής και του αιωνόβιου χωριού Hakka».

Ένας χώρος που δύναται να χρησιμοποιηθεί ως σκηνή για παραστάσεις κατά τη διάρκεια φεστιβάλ ή ως χώρος για κοινοτικές δραστηριότητες.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.