Το έργο ξεκινά στον οίκο του Ηρακλή στην Αρχαία Θήβα. Ο Ηρακλής απουσιάζει για περισσότερο από ένα χρόνο, υπηρετώντας τον ηγεμόνα του Άργους, Ευρυσθέα. Η τελευταία του αποστολή αφορούσε στην κατάβασή του στον κάτω κόσμο ώστε να φέρει τον τρικέφαλο σκύλο φύλακα του Άδη, Κέρβερο. Κανείς δεν είχε νέα του Ηρακλή από τότε, και η θηβαϊκής καταγωγής σύζυγός του Μεγάρα θεωρεί ότι είναι νεκρός. Ενώ ο Ηρακλής βρίσκεται ακόμη μακριά, η Θήβα μαστίζεται από εμφύλιο πόλεμο, και ο Λύκος καταλαμβάνει την εξουσία στη Θήβα, όπου βασιλεύει παράνομα και καταδικάζει την οικογένεια του Ηρακλή σε θάνατο. Ο Ηρακλής, γιος του Δία, έχει επίσης και ένα θνητό πατέρα, τον Αμφιτρύωνα, ο οποίος απελπισμένα προσπαθεί να εξαγοράσει χρόνο ελπίζοντας ότι ο γιος του θα επιστρέψει. Ο Ηρακλής επιστρέφει και θριαμβεύει σκοτώνοντας τον Λύκο. Όμως, με παρέμβαση της θεάς Ήρας, καταλαμβάνει τον Ηρακλή μανία και μέσα στην τρέλα του σκοτώνει και τη δική του γυναίκα Μεγάρα όπως και τα παιδιά του, για να συνειδητοποιήσει αργότερα την αλήθεια και να καταρρεύσει.
Ο Ηρακλής του Aquila Theatre είναι μία παράσταση που συνδυάζει την “αλήθεια” του Ευριπίδη και των αρχαίων Ελλήνων με το σήμερα εφαρμόζοντας σύγχρονες πρακτικές και νέα μέσα στην παράσταση του αρχαίου κειμένου. Ο Peter Meineck, διακεκριμένος μεταφραστής κλασικών έργων, Ιδρυτής και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Aquila Theatre, στη νέα μεστή μετάφραση του έργου ορίζει έναν ξεκάθαρο στόχο σε συνεργασία με την σκηνοθέτιδα Desiree Sanchez. Αντιπαραβάλλει την τρέλα του πολέμου με την τρέλα του ίδιου του Ηρακλή, χρησιμοποιώντας το έργο που γράφτηκε το 416 π.Χ. για να επισημάνει τόσο τον παραλογισμό και την ωμότητα του πολέμου, διαχρονικά, όσο και τη σκληρή πραγματικότητα των χιλιάδων βετεράνων πολέμου, που επιστρέφοντας στη χώρα τους βιώνουν έντονες καταστάσεις μετά-τραυματικού στρες.
Την παρουσίαση του έργου στην Αθήνα πλαισιώνουν τόσο ανοικτές συζητήσεις του θιάσου με το κοινό μετά από κάθε παράσταση, όσο και ένα workshop.