Ανάμεσα στις δύο μεγάλες παραγωγές όπερας, τον “Τροβατόρε” και την “Τόσκα” στο Ηρώδειο το μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει μια χορευτική βραδιά στο χώρο της Ρωμαϊκής Αγοράς με διάχυτη την αίσθηση μυσταγωγίας.
Η βραδιά ξεκινά με το έργο του Μότσαρτ: μόνο το δεύτερο μέρος του κοντσέρτου έχει χορογραφηθεί. Στα άλλα δύο μέρη ακούγεται μονάχα η μουσική. Πρόκειται για μία σύγχρονη, μινιμαλιστική ερμηνεία της μουσικής, με τίτλο “Ταξίδι”, που αναπαριστά το πεπρωμένο ενός καλλιτέχνη. Όλη του τη ζωή ταξιδεύει, αφήνοντας πίσω του τόπους και φίλους προκειμένου να ακολουθήσει το πάθος του.
Αντίθετα, η χορογραφία στο έργο του Μπετόβεν αποτελεί φόρο τιμής στην κλασική, αυτοκρατορική όψη της τέχνης του χορού. Περιλαμβάνει τέσσερα βασικά ζευγάρια και δέκα ακόμα ζευγάρια που τα πλαισιώνουν. Το έργο σχετίζεται με τον Ναπολέοντα και η έρευνα σχετικά με τη μουσική σύνθεση φανερώνει την έμφαση στην ιστορική περίοδο της ναπολεόντειας αυτοκρατορίας. Με αυτό τον τρόπο αποτελεί την ιδανική βάση, ώστε να αναπτύξει κανείς τη γλώσσα του κλασικού χορού. Δεν υπάρχει αφήγηση: σε αυτή την περίπτωση το χορό παρασύρει η μουσική.