«Ασκήσεις για γερά γόνατα» του Ανδρέα Φλουράκη και «Τον άυλο εσένα» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, είναι τα δύο επόμενα έργα, που θα παρουσιαστούν στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης, από τις 9 Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο των «8 Σύγχρονων Ελληνικών Έργων». Τα δύο έργα θα παίζονται κάθε Δευτέρα και Τρίτη, για 8 εβδομάδες.
«Ασκήσεις για γερά γόνατα» του Ανδρέα Φλουράκη
Η διευθύντρια μιας εταιρείας, πιεσμένη από τη συμπεριφορά του έφηβου γιου της, αποφασίζει, στα υποτιθέμενα πλαίσια λιτότητας, να απολύσει έναν από τους δύο βοηθούς της. Οι δύο υπάλληλοι, ο καθένας με τον τρόπο του, θα φτάσουν μέχρι τα άκρα για να διατηρήσουν τις θέσεις τους. Όλοι μαζί θα μπουν σε ένα παιχνίδι για γερά νεύρα και γερά γόνατα.
Το «Ασκήσεις για γερά γόνατα» είναι ένα έργο που παρακολουθεί έναν αγώνα επιβίωσης μέχρι τελικής πτώσης. Σε έναν κόσμο, όπου το εθνικό γίνεται εθνικιστικό, το προσωπικό απομονωμένο, το νεανικό ευάλωτο και η έξοδος απ’ αυτό το πρόβλημα αποκτά ιδιότητες μεταφυσικές, καλούμαστε να γίνουμε μάρτυρες της βίας γύρω από έναν κυνικά ανήθικο εργασιακό χώρο. Θέτει το ερώτημα αν υπάρχουν εναλλακτικές κι αν υπάρχουν μήπως είναι καλά κρυμμένες και για να τις βρούμε αρκεί απλώς να γονατίσουμε;
«Τον άυλο εσένα» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη
Ο Σολ, διαγωνιζόμενος για το σημαντικό και πολυπόθητο «Βραβείο του Καλλιτέχνη», πλευρίζει τον Μπορκ, που είναι μέλος της κριτικής επιτροπής. Ισχυρίζεται πως το έργο του (ένας κύβος στο εσωτερικό του οποίου προβάλλονται ακαθόριστες εικόνες) αξίζει αναμφισβήτητα να βραβευτεί. Ίσως ακόμα να διαθέτει μια μαγική ιδιότητα: οι εικόνες που θα δεις εκεί μέσα μοιάζουν να φωτογραφίζουν τα μύχια της ψυχής σου, τον άυλο εσένα.
Ο Μπορκ καταγοητεύεται τόσο από το έργο, όσο κι από τον ίδιο τον καλλιτέχνη αλλά βρίσκεται δέσμιος ενός πολύπλοκου κανονισμού λειτουργίας, που επιβάλλει την ακύρωση της συμμετοχής του Σολ. Όσο η ώρα περνά, τόσο περισσότερο μπλέκεται ο ένας στα δίχτυα του άλλου.
Διαβάστε επίσης στη στήλη μας Αναγνώσεις αποσπάσματα απο τα θεατρικά έργα «Ασκήσεις για γερά γόνατα» και «Τον άυλο εσένα».