Το φετινό θεατρικό ρεπερτόριο κινείται ελεύθερα και «απενοχοποιημένα» μεταξύ σύγχρονης και κλασσικής δραματουργίας. Ένα πρώτο χαρακτηριστικό των σκηνικών προτάσεων είναι το «άνοιγμα» στη λιγότερο γνωστή δραματουργία χωρών, όπως η Αυστραλία και ο Καναδάς, καθώς και σε συνεργασίες με καλλιτέχνες του εξωτερικού.
Ένα δεύτερο, είναι το γεγονός πως σε όλα τα έργα θα μπορούσε να διαπιστωθεί ως κοινός θεματικός άξονας η αναζήτηση «αυτοσυνείδησης», ο στοχασμός πάνω στην ευθύνη και την ανευθυνότητα, συλλογική και μη, καθώς και το τι γίνεται με τις ζωές μας, όταν έρχεται κάποια στιγμή ο «λογαριασμός» της κατάχρησης ψευδαισθήσεων. Πώς θα κριθούμε τελικά; Ένοχοι; Αθώοι; Ή μήπως κάτι πολύ λιγότερο ξεκάθαρο;
—
Αναλυτικότερα το πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:
Σκοτεινές γλώσσες, Άντριου Μπόβελ
Σκηνοθεσία/ Μετάφραση: Θωμάς Μοσχόπουλος
Με τους: Άννα Καλαϊτζίδου, Χρήστο Λούλη, Άννα Μάσχα, Γιώργο Χρυσοστόμου
Πρώτη παράσταση: Νοέμβριος 2015
Μια γυναίκα βρίσκεται νεκρή σε μια ερημική τοποθεσία κοντά σ’ έναν αυτοκινητόδρομο. Κατηγορούμενος για το φόνο της, ένας άνεργος πατέρας που αρνείται επίμονα την ενοχή του. Σιγά σιγά, καθώς το νήμα ξετυλίγεται μέσα από την αριστοτεχνική αφηγηματική δομή του σπουδαίου Αυστραλού συγγραφέα, μπλέκονται γύρω από το συμβάν αρκετά ακόμη πρόσωπα, όπως ο αστυνομικός που διερευνά την υπόθεση, η γειτόνισσα που κατέδωσε τον ύποπτο, οι σύζυγοι όλων αλλά και οι εραστές τους. Γίνεται, εν τέλει, να εμπιστευτείς έναν άγνωστο; Και πόσο γνωστοί μας είναι οι άνθρωποι με τους οποίους μοιραζόμαστε τις ζωές μας; Ένα ψυχολογικό θρίλερ με ανατροπές, πρωτότυπη θεατρική φόρμα, ποιητική ατμόσφαιρα κι ενδιαφέρουσες δεύτερες αναγνώσεις, που έρχεται από τους μακρινούς Αντίποδες.
ThisisWar, Χάνα Μόσκοβιτς
Σκηνοθεσία: Άλαν Ντίλγουορθ
Με τους: Άννα Καλαϊτζίδου, Ηλία Μουλλά
Η παράσταση θα συνοδευτεί από διαλέξεις και σεμινάρια της συγγραφέως και του σκηνοθέτη.
Πρώτη παράσταση: Δεκέμβριος 2015
Ο διακεκριμένος και πολυβραβευμένος Καναδός σκηνοθέτης Άλαν Ντίλγουορθ, συνεργάτης του Βρετανού συγγραφέα Έντουαρντ Μποντ και βασικός συντελεστής του σημαντικότερου ίσως θεάτρου σύγχρονου ρεπερτορίου του Τορόντο, του Soul and Pepper Theatre, παρουσιάζει, στην πρώτη του συνεργασία με το Πόρτα, ένα από τα πιο επιτυχημένα καναδικά έργα που παρουσιάστηκαν στη χώρα του τα τελευταία χρόνια. Μια τετράδα στρατιωτών, όλοι μέλη της καναδικής αποστολής στο Αφγανιστάν, απολογείται προκειμένου να διαλευκανθούν τα αίτια και οι συνθήκες ενός πολύ δυσάρεστου συμβάντος μεταξύ «ειρηνευτικών δυνάμεων» και Αφγανών. Ποιος είναι ο πραγματικός πόλεμος εν τέλει; Ποιοι οι αθώοι; Ποιοι οι ένοχοι;
Οι ιδιοτροπίες της Μαριάννας, Αλφρέ ντε Μυσσέ
Σκηνοθεσία/ Μετάφραση: Θωμάς Μοσχόπουλος
Με τους: Ξένια Καλογεροπούλου, Ντένη Μακρή, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Γιώργο Παπαγεωργίου, Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, Χρήστο Σαπουντζή, Αλέξανδρο Χρυσανθόπουλο
Πρώτη παράσταση: Ιανουάριος 2016
Το πρώτο αριστούργημα του Γάλλου ρομαντικού ποιητή και συγγραφέα του 19ου αιώνα που καταγράφει με συγκίνηση και λεπτό χιούμορ τους στρόβιλους της ερωτικής δίνης μέσα στην οποία περιπλέκονται ένα ή και περισσότερα ερωτικά τρίγωνα. Μια κωμωδία που φέρνει δάκρυα; Ή ένα δράμα όπου χαμογελάς; Ένα κλασσικό έργο για τα πάθη, τα λάθη και τις γλυκόπικρες πλάνες της ζωής. Ο Ντε Μυσσέ είναι ελάχιστα παιγμένος στην Ελλάδα και ενώ στην εποχή του τα έργα του θεωρήθηκαν κατάλληλα μόνο για ανάγνωση, αποδεικνύεται πολύ πιο σύγχρονος από πολλούς ομότεχνούς του.
Οι αναστατώσεις του οικότροφου Τέρλες, Ρόμπερτ Μούζιλ
Μετάφραση: Αλέξανδρος Ίσαρης
Διασκευή: Μαυραγάνη Γεωργία- Ομάδα Χάπι-Εντ
Σκηνοθεσία: Μαυραγάνη Γεωργία
Πρώτη παράσταση: Φεβρουάριος 2016
Η νουβέλα του συγγραφέα του «Ανθρώπου δίχως ιδιότητες», γραμμένη στις αρχές του 20ου αιώνα, συγκαταλέγεται στα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Παραμένει όμως, ακόμη και σήμερα, επίκαιρη. Διασκευή του έργου ανεβαίνει για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή. Τρεις τρόφιμοι μιας στρατιωτικής σχολής, όπου εκπαιδεύονται τα παιδιά των «καλύτερων» οικογενειών της Αυστρίας, θα βουτήξουν στην πιο σκοτεινή πλευρά του εαυτού τους, τιμωρώντας βάναυσα τον «παραστρατημένο» συμμαθητή – εραστή τους. Ανάμεσά τους ο νεαρός Τέρλες, συνένοχος- παρατηρητής, θα νιώσει το αιφνίδιο και αναπότρεπτο ξύπνημα της σεξουαλικότητάς του. Μέσα στο ημίφως, στα μικρά καμαράκια αυτού του «αξιοπρεπούς κτιρίου», θα αποχαιρετήσει για πάντα την αθωότητα, θα αναρωτηθεί για την ηθική του και θα γνωρίσει την επικίνδυνη ηδονή του κακού. Του κακού που- αναπόφευκτα κάνει κανείς την αναγωγή- θα γενικευτεί στην Αυστρία, καθώς και στην υπόλοιπη Ευρώπη κάποια χρόνια αργότερα, όταν οι τρόφιμοι της στρατιωτικής σχολής θα είναι πλέον ενήλικοι αξιωματούχοι.
Νουάρ, Πατρίτσια Χάισμιθ
Με τους: Ακύλλα Καραζήση, Νίκο Χατζόπουλο
Πρώτη παράσταση: Μάρτιος 2016
Μια παράσταση των Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου πάνω σε κείμενα της Πατρίτσια Χάισμιθ. Πόσο θα απολαμβάναμε μια αστυνομική ιστορία, αν ήταν γυρισμένη ανάποδα σαν γάντι; Αν ο μηχανισμός του θρίλερ ήταν προβλέψιμος και ολοφάνερος μπροστά στα μάτια μας; Αν ξέραμε τον δολοφόνο απ’ την αρχή; Αν απ’ τον κυνισμό έβγαινε γνήσιο αίσθημα, κι απ’ τη μαυρίλα έβγαινε γέλιο; Το γνωστό «ντουέτο» θεατρανθρώπων υπόσχεται ανατροπές ως προς το πώς αντιλαμβανόμαστε την αφήγηση μιας «νουάρ» ιστορίας.
BRAZILIANRHAPSODY
Νίκος Καραθάνος
Πρώτη παράσταση: Μάρτιος 2016 (εκτός απροόπτου)
Ο σημαντικός θεατρικός δημιουργός με το προσωπικό ύφος υπόσχεται μια έκπληξη στο θεατρικό κοινό της Αθήνας. Αυτή τη φορά, θα είναι (μάλλον) μια παράσταση «χωρίς λόγια». Μια παράσταση με πολλή σάμπα, κασάσα, καριόκας, φαβέλες, μελαμψά κορμιά, παγιέτες, φτερά και ποδόσφαιρο, πολύ ποδόσφαιρο, ίσως πάλι και τίποτε από όλα αυτά. Ίδωμεν…
Το καινούριο σπίτι, Κάρλο Γκολντόνι
Διασκευή- Σκηνοθεσία: Γιάννης Μόσχος
Με τους: Μάνο Βαβαδάκη, Μαρία Γεωργιάδου, Θανάση Δήμου, Όλγα Ιωσηφίδου, Θύμιο Κούκιο, Ιωάννα Παγιατάκη, Ερατώ Πίσση, Μαρία Τσιμά κ.ά.
Μετά το Πάσχα 2016
Στο κλείσιμο της θεατρικής σαιζόν, ακριβώς μετά το Πάσχα και στο πλαίσιο της ευρύτερης συνεργασίας με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης, το Πόρτα θα παρουσιάσει «Το καινούριο σπίτι» σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου. Η κλασσική κωμωδία του Κάρλο Γκολντόνι επιστρέφει στην ελληνική σκηνή είκοσι χρόνια μετά το τελευταίο ανέβασμά της. Μια ξεκαρδιστική ιστορία μιας κοινωνίας που πνίγεται στα χρέη και αδυνατεί να συμβιβαστεί με την πραγματικότητα. Η ενοικίαση ενός καινούργιου πολυτελούς σπιτιού από έναν χρεοκοπημένο μεσοαστό, θα σταθεί η αφορμή για το ξεμασκάρεμα ενός ελαφρόμυαλου κόσμου που ενδιαφέρεται πρωτίστως για το φαίνεσθαι και πασχίζει να κρύψει με κάθε τρόπο το πραγματικό πρόσωπό του. Μια ιταλική κωμωδία ηλικίας τριών αιώνων.
Θέατρο για παιδιά από 1 έως 101: «Μικρά Μεγάλα Παιδιά»
Οι παραστάσεις για παιδιά και νέους υπήρξαν ανέκαθεν η ναυαρχίδα του Θεάτρου Πόρτα. Συνεχίσουν την παράδοση αυτή, προσπαθώντας για κάτι παραπάνω. Φέτος εντάσσεται στο ρεπερτόριο συνεργασίες με στόχο την αποκέντρωση καθώς και την επιλογή ενός έργου που θέτει ευθαρσώς το παρακάτω ερώτημα: είναι το ανερμάτιστα «διασκεδαστικό θέαμα» τόσο ανώδυνο εν τέλει; Πόσο θεατρικό «junkfood» αντέχει ένα παιδί και ποια η ευθύνη γονέων και των δασκάλων στην κακή παιδική θεατρική «διατροφή»; Οι παραστάσεις θα πλαισιωθούν με ημερίδες και συζητήσεις με φορείς και προσωπικότητες που εμπλέκονται στο θέμα αυτό.
Μικρό μικρό, Μεγάλο – Μεγάλο
Θωμάς Μοσχόπουλος/ Χρήστος Παπαδόπουλος
Παίζουν: Βασίλης Σαφός (ένας ψηλός ηθοποιός), Ηλίας Μουλλάς (ένας λιγότερο ψηλός ηθοποιός)
Πρώτη παράσταση: Σεπτέμβριος 2015
(Από 1 – 3 ετών)
Συνεχίζοντας τις επιτυχημένες παραστάσεις βρεφικού θεάτρου, το φετινό έργο αποτελεί ένα σκηνικό παιχνίδι για δύο με αναφορά στις τόσο σχετικές έννοιες που ο τίτλος εμφανώς περιγράφει. Άλλωστε, ένα «μικρό – μικρό» παιδί δεν είναι πάντοτε το «μεγαλύτερο» θέμα μας;
Πιάνω παπούτσι πάνω στο πιάνο, PatariProject
Σκηνοθεσία: Σοφία Πάσχου
Με τους: Γιάννη Γιαννούλη, Θεοδόση Κώνστα, Θάνο Λέκκα, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Αλέξανδρο Χρυσανθόπουλο, Αποστόλη Ψυχράμη
(Από 4 μέχρι 104 ετών)
Πρώτη παράσταση: Νοέμβριος 2015
Μια παράσταση για όλη την οικογένεια βασισμένη στη Σταχτοπούτα του Sergei Prokofiev και σε μια ιδέα του Θωμά Μοσχόπουλου. Έξι ηθοποιοί κι ένας πιανίστας ανεβαίνουν σε ένα μουσικό όργανο που μετατρέπεται σε «πατάρι» και στη συνέχεια μετατρέπουν κολοκύθες σε άμαξες, ποντίκια σε άλογα, παλιά παπούτσια σε γυάλινα γοβάκια, το χορό σε αφήγηση, αφηγήσεις σε κοντσέρτα, ανήλικους σε ενήλικους και ενήλικους σε παιδιά, χωρίς μαγικά ραβδιά και άλλες τέτοιες ροζ μπούρδες, παρά μόνο με το σώμα τους, τη φωνή τους και την παλλόμενη μουσική ενός από τους σπουδαιότερους συνθέτες του εικοστού αιώνα.
Ποιος είναι ο Δόκτωρ Κόρτσακ, Ντέιβιντ Γκρέγκ
Σκηνοθεσία: Άννα Μιχελή
Με τους: Ρομπέρτα Βέγκα, Τάσο Δημητρόπουλο, Γιάννη Καραούλη, Γιάννη Κλίνη, Άλκη Μπακογιάννη
Πρώτη παράσταση στην Αθήνα: Δεκέμβριος 2015
Πρώτη παράσταση στην Κοζάνη: Νοέμβριος 2015
(8 – 14 ετών)
Το έργο του γνωστού Σκωτσέζου συγγραφέα έχει μεταφραστεί και παιχτεί σε όλον τον κόσμο, σε θέατρα, σχολεία ακόμα και ραδιόφωνα, βρίσκοντας μεγάλη ανταπόκριση τόσο στο παιδικό και νεανικό κοινό όσο και στους ενήλικες. Πρόκειται για την ιστορία του Γιάνους Κόρτσακ, του πολύ σημαντικού Πολωνοεβραίου ανθρωπιστή, συγγραφέα και κυρίως παιδαγωγού, που στάθηκε στις τελευταίες μέρες της ζωής του διευθυντή του Ορφανοτροφείου του Γκέτο της Βαρσοβίας. Σήμερα ο Γιάνους Κόρτσακ αναγνωρίζεται ως ο πρόδρομος μιας σειράς εκπαιδευτικών τάσεων σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών και έχει γίνει σημείο αναφοράς για πολλούς σύγχρονους συγγραφείς. Πίστευε ότι η «Μεταρρύθμιση του κόσμου σημαίνει μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης». Οι παιδαγωγικές ιδέες του Κόρτσακ, αλλά και τα όσα εφάρμοσε στο ορφανοτροφείο του, αν και αποτέλεσαν τη βάση για τη διαμόρφωση των σημερινών ιδεών σε σχέση με τα παιδιά και τη διαπαιδαγώγηση τους, μπορούν να θεωρηθούν ακόμα και σήμερα πρωτοπόρες. Πάνω τους βασίστηκε η Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού το 1959, καθώς και η «Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού», η οποία εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989. Ο συγγραφέας Ντέιβιντ Γκρεγκ θέλησε να χρησιμοποιήσει τις ιδέες αυτές σε ένα πλαίσιο προβληματισμού τόσο των παιδιών όσο και των εκπαιδευτικών και των γονέων: πώς θα αντιδρούσαν οι μαθητές ενός σχολείου στην πεποίθηση του Κόρτσακ, ότι όλα τα παιδιά θα έπρεπε να κρίνονται και από τους συνομηλίκους τους και όχι μόνο από τους ενήλικες; Πώς θα αντιδρούσαν οι δάσκαλοι στην ιδέα του Κόρτσακ, ότι πρέπει να δεχόμαστε τα παιδιά ως ίσους;
Εντός και Εκτός Ορίων
Μετά την επιτυχημένη εισαγωγή του χορού στο Πόρτα την περσινή χρονιά, η συνέχεια ήταν αναμενόμενη: δύο νέες προτάσεις θα κάνουν τη σκηνή να «χοροπηδήσει» και πάλι. Το νέο είναι ότι καλλιτεχνικός υπεύθυνος για τις παραστάσεις χορού είναι από φέτος ο στενός συνεργάτης Χρήστος Παπαδόπουλος.
TheHero, Σοφία Μαυραγάνη
Πρώτη παράσταση: Νοέμβριος 2015
Ο Οδυσσέας ή ο Ηρακλής, ο Beowulf ή ο Superman, είναι τελικά το ίδιο και το αυτό πράγμα. Μεγάλοι πολεμιστές που μάχονται τα δαιμόνια και τους δράκοντες της εποχής τους. Είναι ο ήρωας αποτέλεσμα ευφάνταστης μυθοπλασίας ή η αντανάκλαση της κοινωνίας μέσα στην οποία δημιουργήθηκε; Το έργο πραγματεύεται, με τρόπο σκωπτικό και παιγνιώδη, την ιδέα του Ήρωα. Χαρακτηριστικά από αρχαίες, μυθολογικές φιγούρες έως και τους σύγχρονους υπερήρωες αναμειγνύονται μεταξύ τους και δημιουργούν επί σκηνής ένα νέο πολυμορφικό μοντέλο. Ο Ήρωας με ικανότητες πολύ μεγαλύτερες από αυτές των υπολοίπων ημών μέσων ανθρώπων, έρχεται για να θυμίσει τί του συμβαίνει και να μας εξηγήσει το ανεξήγητο.
Trio, Χρήστος Παπαδόπουλος
Πρώτη παράσταση: Ιανουάριος 2016
Τρεις χορευτές. Μια παρτιτούρα ενός κλασσικού έργου για τρία όργανα. Ο κάθε χορευτής χορεύει σε απόλυτη αντιστοιχία με την παρτιτούρα του κάθε οργάνου ξεχωριστά. Είναι απλώς μια παρτιτούρα που χορογραφείται σχολαστικά; Ή είναι η αναζήτηση του μέτρου σε μια εποχή χωρίς σαφή όρια και κώδικες;
Όπερα: «Ο-πέροχα!»
Το Πόρτα ανοίγει τις «πόρτες» του για πρώτη φορά και σε μια ακόμη μορφή τέχνης. Αυτή του Λυρικού Θεάτρου, συνδυάζοντάς το μάλιστα με τη δεδηλωμένη αγάπη για τη μπαρόκ μουσική.
Πυγμαλίων, Ζ.Φ. Ραμώ
Σκηνοθεσία- σκηνικά- φωτισμοί: Πάρης Μέξης
Τραγουδούν οι: Χρήστος Κεχρής, Λητώ Μεσσήνη, Αναστασία Κότσαλη, Μάιρα Μηλολιδάκη
Πρώτη παράσταση: Οκτώβριος 2015
Η Ομάδα μουσικού θεάτρου Ραφή, μετά την επιτυχημένη πορεία της όπερας Сendrillon της PaulineViardot (α’ πανελλήνια παρουσίαση) σε σκηνοθεσία Θέμελη Γλυνάτση, στρέφει το βλέμμα της στο γαλλικό μπαρόκ με την όπερα- μπαλέτο «Πυγμαλίωνας» του Ζ. Φ. Ραμώ. Στον πυρήνα του έργου ο γνωστός μύθος του γλύπτη που ερωτεύεται την ίδια του τη δημιουργία. Ο φόβος και το πάθος, η διαρκής αγωνία και τα αδιέξοδα του καλλιτέχνη μεταμορφώνονται σε μπαρόκ οπερατικό κομψοτέχνημα από το σημαντικότερο εκπρόσωπο του είδους. Τη σκηνοθεσία αναλαμβάνει ο εικαστικός και σκηνογράφος Πάρης Μέξης, διακεκριμένος δημιουργός στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε μια σύγχρονη, εντελώς πρωτότυπη ανάγνωση.
Τρίτες Παράλληλες 2
Οι Τρίτες Παράλληλες, η σειρά συναυλιών του θεάτρου Πόρτα, συνεχίζονται και τη νέα καλλιτεχνική περίοδο. Με 32 συναυλίες που εκτείνονται από τις 27 Οκτωβρίου, ανελλιπώς κάθε Τρίτη, ως τις μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας, οι Τρίτες Παράλληλες συντίθενται από πολλές διαφορετικές προοπτικές, τεχνοτροπίες και προβληματικές πάνω στη μουσική. Με βασικές αφετηρίες για τα προγράμματά του την παλαιά μουσική, τη μουσική δωματίου, τη σύγχρονη κλασσική δημιουργία, τη τζαζ, αλλά και το ιδιαίτερα αγαπητό στο κοινό τραγούδι, ο κύκλος συναυλιών του Πόρτα αποκτά φέτος και τρεις συναυλίες/λευκές επιταγές. Σε αυτές τις τρεις συναυλίες, το θέατρο προσκαλεί νέους καλλιτέχνες να φτιάξουν τα δικά τους προγράμματα όχι ως προσωπικά πορτραίτα, αλλά ως προτάσεις σχετικά με τον τρόπο που μπορούμε να βιώσουμε τη μουσική.
Συγκεκριμένα στο φετινό πρόγραμμα, το Πόρτα έχει τη χαρά να παρουσιάσει ως επιμελητές, τους συνθέτες Δημήτρη Σκύλλα και Νικολέττα Χατζοπούλου, καθώς και τον πιανίστα και συγγραφέα Στέφανο Θεοδωρίδη που πρόκειται να παρουσιάσει μια συναυλία βασισμένη στις τολμηρές ιδέες του GlennGould για την τέχνη της ακρόασης. Στην ενότητα της παλιάς μουσικής, πρόκειται να παρουσιαστούν- μεταξύ άλλων- μια συναυλία του κέντρου παλαιάς μουσικής Αθηνών σε επιμέλεια του Δημήτρη Κούντουρα και του Άρη Χριστοφέλλη. Μια συναυλία της φλαουτίστα Αντιγόνης Τσάλλα με μουσική του C.P.E. Bach, στην οποία η υψίφωνος Έλενα Κρασάκη θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στην αγγλική μουσική του 16ου αιώνα σε διασκευές από σύγχρονους συνθέτες για σύνολο πνευστών.
Στη μουσική δωματίου, μετά το Ventus Ensemble που θα είναι φέτος inresidence στο Πόρτα παρουσιάζοντας μια σειρά προγραμμάτων από Mozart έως Stravinsky, τη σκυτάλη της ενότητας παίρνουν τα σύνολα εγχόρδων, από κουιντέτα έως σόλο όργανα, με τη βοήθεια εξαίρετων μουσικών, όπως ο Ευγένιος Ζημπάι, ο Αλέξιος Καραϊσκάκης, ο Άγγελος Λιακάκης, ο Φαίδων Μηλιάδης, ο Ιάσων Μαρμαράς και πλήθος άλλων, σε έργα που έχουν γραφτεί από το 17ο αιώνα έως κυριολεκτικά την ημέρα της συναυλίας.
Από τον προγραμματισμό της ερχόμενης περιόδου δε λείπει το τραγούδι που παρουσιάζουν οι ίδιοι οι δημιουργοί του. Ο Μιχάλης Σιγανίδης και το ensemble του Siganidae, οι νεότεροι Λευτέρης Μουμτζής και Κατερίνα Φωτεινάκη είναι παρόντες στο πρόγραμμα του ερχόμενου χειμώνα. Το τραγούδι όμως, θα παρουσιάσουν σε μια άλλη του πτυχή και λυρικοί τραγουδιστές, όπως ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος, ο Ιάσων Μαρμαράς, η Νέλη Μαυροείδη και η Αναστασία Κότσαλη σε ιδιαίτερα προγράμματα φτιαγμένα για τις Τρίτες Παράλληλες.
Στη σύγχρονη μουσική δημιουργία, μεταξύ άλλων, ο Γιώργος Κοντραφούρης εμφανίζεται για δεύτερη χρονιά στο θέατρο, ενώ το κουαρτέτο σαξοφώνων STAB συνεχίζει την παράδοση των αναθέσεων σε νέους συνθέτες από διαφορετικά μέρη του κόσμου και παρουσιάζει τολμηρά ολοκαίνουργια έργα. Το γνώριμο στο Πόρτα, Artefacts Ensemble παρουσιάζει ένα νέο πρόγραμμα, ενώ ο προερχόμενος από το θέατρο συνθέτης Δημήτρης Καμαρωτός καθώς και οι ανατρεπτικοί Guillotinas έχουν επίσης συναυλίες στις φετινές Τρίτες παράλληλες.
Τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας θέμα των τριών συναυλιών θα είναι οι Ύμνοι από διαφορετικούς πολιτισμούς, θρησκευτικά δόγματα και ιστορικές περιόδους επεξεργασμένοι ή στην αυθεντική τους μορφή. Το Πόρτα φιλοδοξεί να σχηματίσει ακόμα μια ενότητα, η οποία θα ονομάζεται «Συνοικέσια» και στην οποία θα συναντώνται και νυμφεύονται για μία νύχτα ζεύγη καλλιτεχνών που θα εκπλήσσουν με τη διαφορετικότητα και το θάρρος τους να συνυπάρξουν και να συνεργαστούν.
Θεατροπαιδαγωγικά: «Κι έξω απ’ την Πόρτα…»
Παραστάσεις Εφηβικού– και όχι μόνο- θεάτρου στις σχολικές αίθουσες
Το Πόρτα συνεχίζει τη γόνιμη συνεργασία του με την ομάδα «Παπαλάνγκι» που διευθύνει ο σκηνοθέτης Τάσος Αγγελόπουλος. Μετά την επιτυχημένη διαδρομή της «Ιστορίας του Βίκτωρα και της Μαρίας» σε γυμνάσια και λύκεια της Αττικής θα παρουσιαστεί το «Ντόμπρε Ντεν» του Τάσου Αγγελόπουλου. Μία αντιρατσιστική παράσταση που ταξιδεύει και συνοδεύεται από εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Και…
Τέλος, πάνω στη σκηνή του Πόρτα, η «ψυχή» του θεάτρου, η Ξένια Καλογεροπούλου, θα συνεχίσει για δεύτερη χρονιά τις αφηγήσεις παραμυθιών από όλον τον κόσμο για μικρούς ακροατές. Και την ώρα που η Άννα Παπαφίγκου θα παρασύρει τα παιδιά σε δράσεις και παιχνίδια εμπνευσμένα από τις ιστορίες που άκουσαν, η Ξένια θα συζητά με τους συνοδούς των παιδιών για την αναγκαιότητα της προφορικής αφήγησης.
Επαναλήψεις
Τον Οκτώβριο θα παρουσιαστούν σε επανάληψη τέσσερις από τις παραγωγές τις προηγούμενης σαιζόν για πολύ περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Πρόκειται για «Το μυστήριο της πολιτείας Χάμελιν», το «Λίλιομ», το «Μότζο» και το «Elvedon».
—
Κεντρική φωτογραφία άρθρου: Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Θεάτρου Πόρτα, Θωμάς Μοσχόπουλος